@shygirl@ Skrevet 29. april 2003 #1 Del Skrevet 29. april 2003 Lager en ny tråd med tanke på Imax innlegg nedenfor.... Hva forventer man skal skje når man skal i et bryllup...? Hvordan er folk vant til at det pleier å foregå? Fra man kommer til man går.... Regner med at det er ganske mange her som har vært i flere bryllup enn jeg... Husk også på at det er stor forskjell på størrelsene på et bryllup... (antall gjester osv.) Håper mange svarer på dette.... Vi skal gifte oss neste år, og det kan jo være greit å bruke dette både som forslag og for å utelukke ting.... Ikke minst for å se hvor forskjellig et bryllup kan være fra et annet.... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #2 Del Skrevet 29. april 2003 jeg forventer at det kommer andre oppstemte gjester.. jeg forventer å få noen form for servering jeg forventer å få se et pyntet lykkelig brudepar jeg selv ønsker å snakke med nye ukjente mennesker jeg selv ønsker å snakke med venner som også er der jeg selv ønsker å delta på ting som evt måtte være arrangert.. jeg selv ønsker å gratulerer brudeparret jeg anser formålet med dagen å være å gi brudeparret en fin dag jeg anser sentrum for dagen å være brudeparret jeg anser min rolle å være som en deltaker, ikke som sentrum jeg anser stemning og morro som noe jeg er like ansvarlig for å skape som alle de ander deltakerene jeg anser alt jeg måtte være invitert til for å være en hyggelig "bonus" jeg anser meg som heldig som fikk komme jeg håper brudeparret får en fin dag jeg håper brudeparret blir glad for gaven de fikk av meg jeg håper brudeparret har tid til å hilse på meg og takke meg for at jeg kom jeg håper jeg får det gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 29. april 2003 #3 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg forventer å bli ønsket velkommen, å bli møtt av vertskapet med at de er glade for å se MEG komme. Det er vel derfor jeg er invitert, eller? Så forventer jeg å bli informert av toastmaster om hvordan ting skal være i store trekk, og at det ikke går altfor lenge før jeg får noe godt i maven. Og at jeg får sitte sammen med noen som gidder å prate LITT! Jeg ville sette pris å ha minst en jeg kjenner i nærheten under måltidet. Til gjengjeld har jeg som gjest en forpliktelse til å stille med godt humør, være sosial i forhold til andre gjester og prate med flest mulig, fortelle brudeparet hvor vakre de er og at det er hyggelig å bli invitert, og takke vertskap for god mat og hyggelig lag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 29. april 2003 #4 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg glemte en ting: Jeg ville bli veldig smigret om jeg fikk en liten dans med brudgommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 29. april 2003 #5 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg forventer at det ikke skal være så mange gjester, at bryllupet blir upersonlig. (Rettelse: Jeg forventer at brudeparet skal gjøre bryllupsfesten personlig, selv om det er mange gjester. ) Jeg forventer at brudeparet ønsker alle gjestene velkommen og at de iallfall veksler noen ord med alle sammen (selv om det ikke blir så mye). Jeg forventer at brudeparet takker for oppmøtet og gavene. Jeg forventer at brudeparet/toastmasteren gir den informasjonen til gjestene som kan være nyttig å få. Jeg forventer å slippe å være med på dumme leker/danseleker om jeg ikke vil. Og ikke minst forventer jeg at brudeparet sender ut takkekort i rimelig tid etter bryllup. Har opplevd å ikke få det etter et bryllup, og det synes jeg er skikkelig uhøflig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. april 2003 #6 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg forventer at det ikke skal være så mange gjester' date=' at bryllupet blir upersonlig.[/quote'] Hvor mange gjester er det før et bryllup blir upersonlig? Bare lurer jeg.... Ellers synes jeg alle synspunkter overfor her var skikkelig bra, og jeg kan ikke si meg annet enn enig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 29. april 2003 #7 Del Skrevet 29. april 2003 Synes det er litt rart at augustbrud02 kan forvente at det ikke skal være mange gjester - det varierer da litt? Og er du en kollega og invitert i et bryllup så MÅ du jo forvente at det er mange gjester, ellers hadde du ikke blitt invitert! I et bryllup hadde jeg selv forventet at jeg fikk noe å spise, at folk og brudepar var pent kledd og at alle var glade og fornøyde! Men jeg hører ofte at folk sier at et bryllup er "kjedelig" osv, så jeg har stressa fælt med å sørge for at folk ikke skal ha det kjedelig. Men, men. Nå har jeg kapitulert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 29. april 2003 #8 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg forventer at logistikken for gjestene er gjennomtenkt og informert om. Slik at man slipper å kjøre hit og dit eller vente på buss som går hit og dit. Jeg forventer å få mat og drikke slik at jeg ikke blir gående sulten eller tørst. Jeg forventer å få litt informasjon av toastmaster (slik at jeg kan holde den sosiale angsten i sjakk). Jeg forventer å sitte i nærheten av kjente folk (har sosial angst, så dette er meget viktig for meg). Jeg forventer at middagen og talene ikke tar 5 timer, uten innlagte pauser (den sosiale angsten må få litt pause...). Jeg forventer at temperaturen i lokalet er ålreit. Gjestene skal selvfølgelig være takknemlige over å være invitert og de skal oppføre seg respektabelt (ikke kritisere talene, drikke seg dritings, spise med hendene osv.). Jeg regner også med at gjestene har vett til å kle seg i annet enn hullete olabukser. Resten er luxus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 29. april 2003 #9 Del Skrevet 29. april 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. april 2003 #10 Del Skrevet 29. april 2003 Vel, vel....vi skal be "bare" 60 ekstra til kaffe vi da....i tillegg til de 50 som alt er på middag Ikke fordi at vi må be dem, men fordi at de fleste er folk vi treffer regelmessig, og det ble feil å velge mellom dem. Og som lykken er - de aller fleste kjenner noen, så det blir nok ikke så ille. Har forsåvidt vært i et upersonlig bryllup jeg og, men der var det over 300 gjester - til middag :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 29. april 2003 #11 Del Skrevet 29. april 2003 Vel' date= vel....vi skal be "bare" 60 ekstra til kaffe vi da....i tillegg til de 50 som alt er på middag Ikke fordi at vi må be dem, men fordi at de fleste er folk vi treffer regelmessig, og det ble feil å velge mellom dem. Og som lykken er - de aller fleste kjenner noen, så det blir nok ikke så ille. Har forsåvidt vært i et upersonlig bryllup jeg og, men der var det over 300 gjester - til middag :o Dette med gjester har vel en sammenheng med hva slags gjester man ber. Er man en stor vennegjeng er det naturlig å be mange, mens i de bryllupene man ber folk bare for å få et stort antall gjester og gjestene kanskje ikke har den helt store tilknytningen til brudeparet, blir det kanskje ikke så vellykket. Har blitt bedt i bryllup der jeg føler at de har bedt meg kun fordi de ”må”, ikke fordi jeg har noen stor tilknytning til dem. Slike ting synes jeg er litt uheldig (selv om det nok ofte skjer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~nette Skrevet 29. april 2003 #12 Del Skrevet 29. april 2003 Har blitt bedt i bryllup der jeg føler at de har bedt meg kun fordi de ”må”, ikke fordi jeg har noen stor tilknytning til dem. Slike ting synes jeg er litt uheldig (selv om det nok ofte skjer). Du "MÅ" ikke gå da, det er faktisk mulig å takke pent nei. Jeg synes det er kjempegøy med store brylluper jeg, synes ikke 80 gjester er så veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 29. april 2003 #13 Del Skrevet 29. april 2003 Synes det er litt dumt å takke til en sånn invitasjon når man først er bedt jeg da, og iallfall når det er familien… Men jo da, selvsagt kan man takke nei. For øvrig har vi en liten familie, så jeg har aldri vært vant til store selskaper (sikkert derfor jeg ikke er så begeistret for det også). (Men det var visst ikke noe sjakktrekk av meg å nevne dette med antall gjester, det kan lett misforståes og det er egentlig vanskelig å si noe veldig generelt om dette.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 29. april 2003 #14 Del Skrevet 29. april 2003 Bare litt på sidesporet her : Hvorfor er det "så mange" som synes brylluper fort blir kjedelig ? Det skal da ikke være en James Bond film eller en tur på snowboardparty på Hemsedal heller dah!!??!? Synes folk som blir invitert i bryllup i med god mat og hyggelig samvær, er litt nebbete jeg, hvis de mener det er kjedelig. Misliker folk bryllupsfeiringer, kan de da heller la være å komme ? Bare så det er sagt da,- jeg er kjempeglad i festligheter, sosialt lag og god mat og uhøytidelig morro. Og jeg gleder meg vilt til to brylluper til sommeren ,- brudene er gode venninner av meg. Jeg gir beng i om kirka eller tinghuset er pyntet eller om de har leid inn band,- det er ikke DET som er det viktigste! Er det litt "dødt" og "kjeeeedelig azzå!", så kan da vel de respektive gjestene GJØRE noe selv for å piffe opp litt da ? Det GÅR jo an å konversere litt og komme med forslag til aktiviteter ? Eller ? Misliker folk som bare klager over slike ting som faktisk stort sett er veldig hyggelige, og ikke gidder å gjøre noe for å lage mer liv selv.... Bare noen tanker jeg gjør meg.... Diva sporer inn tilbake på hovedsporet og sier : Hva jeg forventer i et bryllup ? At brudeparet har det bra! At alle har en vennlig og åpen tone og vil gjøre det beste ut av dagen :D At det serveres litt mat og drikke At folk får minglet litt og snakket litt, kanskje litt på tvers av alle de man kjenner fra før ? At ingen sure gamle tanter klager og BRYR seg for mye med brudeparets anliggende At folk beholder takt og tone og er hyggelige At brudeparet er sentrum i feringen og hylles slik de hylles bør :D At det kan danses litt (?) En del av disse punktene, bør gjestene selv stå for og jeg mener personlig at det er en ære å bli invitert til feringen av et bryllup. Lykke til alle bruder :D Diva :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 29. april 2003 #15 Del Skrevet 29. april 2003 en ting jeg forventer, er at det finnes salt til maten. var en gang i et bryllup der de hadde glemt det, nemlig, og ble fryktelig skuffet da det ikke var salt å oppdrive. ellers er jeg ganske åpen for det meste som gjør brudeparet glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 30. april 2003 #16 Del Skrevet 30. april 2003 Bare litt på sidesporet her : Hvorfor er det "så mange" som synes brylluper fort blir kjedelig ? Det skal da ikke være en James Bond film eller en tur på snowboardparty på Hemsedal heller dah!!??!? Synes folk som blir invitert i bryllup i med god mat og hyggelig samvær, er litt nebbete jeg, hvis de mener det er kjedelig. Misliker folk bryllupsfeiringer, kan de da heller la være å komme ? Synes brylluper utrolig hyggelige anledninger jeg og jeg synes det er veldig romantisk. Men som gjest i et bryllup, der man kun kjenner brudeparet og den man kommer sammen med, kan det fort bli kjedelig. Spesielt om de andre ikke gjestene ikke er noe interessert i å prate med andre enn akkurat de man kjenner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trampe Skrevet 30. april 2003 #17 Del Skrevet 30. april 2003 Når en innbydelse til bryllup detter ned i postkassa mi, har jeg først å fremst følt meg beæret over å bli invitert jeg har vært i noen få bryllup. Det er jo ikke en selvfølge og jeg synes det er veldig hyggelig å få lov å delta i en slik begivenhet. Hva jeg forventer når jeg er invitert i bryllup er følgende: En form for bespisning og drikke til maten. Bryllupskake. Dans/musikk. Noen hyggelige taler. At brudeparet tar seg tid til en prat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gaffelguro Skrevet 30. april 2003 #18 Del Skrevet 30. april 2003 Hei! Jeg tenker også en del på hva som forventes av oss, og til tider blir jeg ganske stressa av det! Bare av svarene/denne tråden her, har det jo kommet frem en del forskjellige meninger, og slik vil det være blant gjestene også. Jeg gifter meg med en fra en annen del av landet, han kommer fra bygd og jeg fra det sentrale Østland. Og vi opplever i vår planlegging - at disse kulturene faktisk er ganske forskjellige! På den ene "siden" har man aldri hørt om et bryllup uten fri bar, på den andre siden er det helt ok å kun servere velkomstdrink + drikke til forrett, middag og dessert. På en side er det merkelig og unødvendig og ufornuftig å bruke PENGER på blomster når man kan plukke dem, på den andre er det "lov", hvis det nå er slik at en ønsker en spesiell type blomster man ikke bare kan plukke på en eng. Osv osv Ang. leker - det var noen her som syntes leker var så dumt og barnslig og så videre. Personlig synes jeg faktisk noe av det som kan gjøre et bryllup kjedelig, er hvis ALT er tradisjonelt og følger det faste, gamle mønsteret. (Men for all del, det er helt lov hvis man vil det, så take no offence.) Dette med leker kan virke skikkelig påtatt og "nerdete" for noen, jeg selv skjønner det kjempegodt. Men det er utrolig hvor mye mer gøy voksne folk kan få det når de først gir seg hen til leken. Da glemmer de seg selv helt og det blir livlig og avslappet. Det som er vanskelig er å få til bra leker da.. sånn at det ikke bare blir pinlig. Mine forventninger: -mat,drikke (alkoholholdig MED MINDRE annen beskjed er gitt, er det det, er det greit) -at brudeparet er i sentrum -litt stil, det er jo fest -musikk!!!!!!! (levende eller ikke) -takkekort etterpå -noen taler -at jeg kan komme til å bli spurt om å hjelpe til hvis paret trenger det - da stiller jeg opp. forhåpninger: -leker/humor i talene luksus: -at det er gjort noe ekstra ut av f.eks. bordkort (så det blir personlig), at noen av gjestene fremfører noe selv, at både gjester, brudepar og vertskap har latt kreativiteten blomstre. Men dette forventer jeg jo overhodet ikke da. Det er bare slikt som blir ekstra fantastisk! Lykke til! G Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 2. mai 2003 #19 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg forventer å se et lykkelig og pyntet brudepar. At jeg får noe mat og drikke. (Trenger ikke å være alkohol, har også vært i alko-fri bryllup). Jeg forventer at de andre gjestene også er der fordi de ønsker det (ikke fordi de "må"). Jeg forventer at brudeparet takker for gaven (kanskje ikke personlig den kvelden, men i et takkekort senere) Jeg forventer en kakebit til kaffe. Ellers så gleder jeg meg til å se brudeparets familie (nysgjerrig dersom dette er folk jeg aldri har truffet, eller det er lenge siden). Jeg krysser fingrene for at talene ikke er for lange (8 min. er en tommelfinger-regel.). Også har jeg visse krav til maten (saus og poteter skal være varme!). Og er det noe kjipt, så synes jeg heller at det er trist at brudeparet har betalt såpass mye for noe som kokken/stedet burde kunne gjøre bedre. (Her snakker jeg ikke om gourmet-mat, men helt elementære ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #20 Del Skrevet 2. mai 2003 Som gjest forventer jeg å se et lykkelig brudepar som forhåpentligvis trives med alle gjestene sine rundt seg. Litt god mat (varm hvis det er den type mat, kald hvis koldtbord), kanskje et glass vin, kaffe og kaker sier jeg heller ikke nei takk til. Så synes jeg det er hyggelig å snakke med de inviterte - noen kjenner jeg kanskje fra før, andre er kanskje nye, hyggelige bekjentskaper. Sier ikke nei til en dans, men det er ikke et must. Håper på å få vekslet noen ord med brudeparet og få gratulert dem, snakke med alle andre og rett og slett ha det hyggelig! Om jeg ikke har det hyggelig, er det like mye min egen feil som andres, tenker nå jeg. Og ja, forresten, jeg vil nok også gjerne ha et lite takkekort for gaven etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå