brudjuni Skrevet 29. april 2003 #1 Del Skrevet 29. april 2003 Kjøpte kjole brukt (i brudesalong) men tenkte å spare litt penger ved å få min svigerinne (som er flink til å sy) til å legge den opp, sy den inn. Spørsmålet vi nå stiller oss er om de bruker maskin eller syr for hånd når de legger opp? Vet det er flere her inne som har kjøpt brukt. Hvordan har dere løst dette problemet? Kan jo selvsagt kontakte en butikk som syr klær, men da har jeg jo ikke oppnådd det å spare pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. april 2003 #2 Del Skrevet 29. april 2003 Kontakt Oslo sømskole, de burde jo være dyktige på denne tiden av året... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 29. april 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 29. april 2003 Kontakt Oslo sømskole, de burde jo være dyktige på denne tiden av året... Problemet er bare at jeg bor i Trøndelag. Blir litt tungvint å dra til Oslo i denne sammenhengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. april 2003 #4 Del Skrevet 29. april 2003 Hva med Trøndelag sømskole,da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #5 Del Skrevet 29. april 2003 Blir penest å sy for hånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #6 Del Skrevet 30. april 2003 Litt avhengig av hvordan kjolen er, men det blir nok penest å sy en skjult søm for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 30. april 2003 #7 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg spurte damen i butikken hvordan jeg skulle gjøre det da jeg kjøpte brukt. Den jeg kjøpte sa hun var veldig enkel å sy på, stoffet er satin silke og det er bare å bruke symaskin nederst ivertfall. Selvfølgelig bruke knappenåler eller helst kaste over først for hånd, som fjernes etterpå.. Det kommer vel an på om det er mønster eller dekor man må ta hensyn til, da kan det straks bli mye vanskeligere. Sidene blir littebitt vanskeligere, det skal min mor få hjelpe med, ellers er det ganske enkel søm og dekoren kommer ikke i veien. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 30. april 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg spurte damen i butikken hvordan jeg skulle gjøre det da jeg kjøpte brukt. Har også tenkt å spørre damen i brudebutikken når jeg henter den på fredag, men føler det virker litt frekt å få det forklart ettersom de er ute etter at jeg også tar oppleggingen gjennom dem. Kjolen har ikke mønster nederst som jeg må ta hensyn til (kun på overdel), men den har et slep. Blir det for vanskelig får jeg vel kontakte en syerske her på stedet, og heller betale noen kroner for det. Viktig at kjolen blir perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 30. april 2003 #9 Del Skrevet 30. april 2003 Det var faktisk hun som foreslo at jeg skulle sy selv, ettersom jeg tidlig sa at jeg er ute etter å ikke betale så innmari mye. Hun tar 1200 for syinga, og så fortalte hun meg hvordan jeg skulle sy selv. Hun har jo nok å sy på selv, spes nå i mai... Hun fortalte meg også hvordan jeg skulle vaske den. Min har også et slep, så når du legger opp så gjør du det foran så det passer med skoene, og ut mot sidene, og så fra sidene og 10 cm bakover der går sømmen over i originalsøm og slepet blir uforandret. Hvis du skjønner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå