Gå til innhold

Hvordan er smertene ved urinveisinfeksjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når smertene går bort så må jeg ikke på do lenger og da er alt bra, men i det jeg må på do igjen... Så begynner hel***

Høres veldig ut som urinveisinfeksjon. Gå til legen eller legevakta og krev å få hjelp! Hvis du blir gående lenge med UVI kan det utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og det er adskillig mer alvorlig, for ikke å snakke om vondt.

Anonym poster: 9fcd97c79860dbab6e1e6dd03f4ac9f3

Videoannonse
Annonse
Gjest Trist jente
Skrevet

Mensen min har jeg også hvert på bærtur, får det hver andre uke... og nå i tilleg så er det nesten bare klumper.. Høres veldig rart ut men er dette normalt?? Har hatt mensen nå siden 6 klasse, hvorfor er den sånn nå?

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, alt er ikke normalt som legen påstår, når du har vondt. Ikke godta dette fra legen din, forlang å bli bedre sjekka! Selv om du er redd/gruer deg - bit tennene sammen og gå til legen (en annen lege kanskje!). Ta med noen du stoler på, voksen eller venninne, hvis det er bedre. Eller gå alene hvis du føler det er best. Det er ekkelt på forhånd, men så blir det så mye bedre etterpå! når du endelig får hjelp og behandling for plagene dine. Sånn går det ikke ann å ha det :klemmer: Men det forsvinner neppe selv, du sier jo du har hatt det i nesten 4 år. Og legen kommer ikke til å beskylde deg for at det kommer av sex, du har jo aldri hatt det!

Anonym poster: 44faec8738431f6ca8c312153f344e75

AnonymBruker
Skrevet

Mensen min har jeg også hvert på bærtur, får det hver andre uke... og nå i tilleg så er det nesten bare klumper.. Høres veldig rart ut men er dette normalt?? Har hatt mensen nå siden 6 klasse, hvorfor er den sånn nå?

Mensen kan endre seg med alderen, men hvis du føler at noe er galt må du høre med legen.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg er mest redd for er at det har vart såå lenge, nesten fire år og jeg er redd for at jeg har fått noe alvirlig..?

UVI kan bli kronisk slik at du får det hele tiden. Legen burde ha undersøkt deg nøye og sendt deg til en urolog. Du kan ha noe galt i urinveiene som gir deg kronisk UVI. Det kan gjøres noe med og er helt unødvendig å gå og slite med! Du burde også fortelle foreldrene om smertene dine så de kan hjelpe deg. Kanskje de kan betale for å få deg til en spesialist uten å gå via fastlegen, så du blir skikkelig undersøkt av noen med peiling.

Gjest Trist jente
Skrevet

Tusen takk for gode råd og nyttige info som jeg skal ta med videre! :) men en ting jeg lurte på? nå som jeg har hatt så lange og vonde smerter i flere år uten behandling, er det stor sjanse at jeg kanskje nå har blodforgifting eller nyrevekkbetennelse? Eller at jeg har noe alvorlig? Jeg har lest om nyrevekkbettebelse og symptomene likner litt p mine, det med diaré nesten hver dag, ryggsmerter og ofte hodepine :( Men tror dere at jeg kan vrnte til mandag eller er det for alvorlig at jeg må til legevakten imorgen?

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for gode råd og nyttige info som jeg skal ta med videre! :) men en ting jeg lurte på? nå som jeg har hatt så lange og vonde smerter i flere år uten behandling, er det stor sjanse at jeg kanskje nå har blodforgifting eller nyrevekkbetennelse? Eller at jeg har noe alvorlig? Jeg har lest om nyrevekkbettebelse og symptomene likner litt p mine, det med diaré nesten hver dag, ryggsmerter og ofte hodepine :( Men tror dere at jeg kan vrnte til mandag eller er det for alvorlig at jeg må til legevakten imorgen?

Få ut fingern og kom deg til lege!

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig for oss og skulle vite eller tro noe.. Siden du har gått sånn hver dag i 4 år, skulle man ikke TRO at én dag ekstra gjør noe fra eller til, men det er det ingen her inne som kan si deg. Du må kjenne selv. Er det vondt, kanskje vondere enn det har vært, kommer du deg til legen med én gang - tror DU at det er trygt å vente til i morgen, så gjør du det. Men ikke vent lengre enn til i morgen iallfall!! Ring/dra på legekontoret og be om time, si hva det gjelder (de gir deg ikke hastetime om de ikke vet det er noe som haster). UVI eller nyrebekkenbetennelse er hastetimer, det er ikke noe man normalt går og venter flere dager på å få time til. Si det svir intenst når du tisser, at du har så vondt at du knapt holder ut, og mener du har symptomene på nyrebekkenbetennelse - da går det ikke ANN å ikke slippe deg inn tvert.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? Hva sa legen?

• 8 år senere...
Skrevet
Lars7731 skrev (1 time siden):

Kosttilskudd med tranebær kan forsøkes dersom du er plaget med tilbakevendende urinveisinfeksjoner.

Slutt å dra opp gamle tråder!

Anonymkode: 855f6...5d8

Skrevet
Lars7731 skrev (4 timer siden):

Kosttilskudd med tranebær kan forsøkes dersom du er plaget med tilbakevendende urinveisinfeksjoner.

Slutt å dra opp alle disse gamle trådene!

Anonymkode: 65344...a33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...