Gjest Gjest_Line_* Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Noen her inne som vet hvordan smertene ved en evt. urinveisinfeksjon er? Hvor i magen det er vondt, noe smerten kan sammenlignes med, osv... Har det siste døgnet hatt VELDIG vondt i magen min, og aner ikke hva det kan være. Kjennes ut som om noen vrir om en kniv nærmest. Smertene er mest over navlen, men også noe rundt det området. Også ryggen er veldig vond.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Glemte å nevne et par ting. Jeg har ikke vondt når jeg tisser, men har hatt litt rar blødning de siste dagene. Usikker på om det er mensen eller ikke, da syklusen ikke er helt i lage enda etter fødsel. Har hatt endel småblødninger bare, de siste dagene. Aner ikke hvor det kommer fra, men det er isåfall i forbindelse med toalettbesøk...
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Nå er ikke jeg noen ekspert på området, men jeg har hatt urinveisinfeksjon én gang, og når du først har hatt det så glemmer du ikke hvordan det var for å si det sånn Det føltes ut som jeg tissa barberblad (og kom nesten ikke noe tiss).. I tillegg så føltes det hele tiden ut som jeg måtte tisse (der nede, ikke i "magen"), og det svidde som f%&# der nede hvor tisset skal ut... Forferdelig ubehagelig og vondt! Jeg begynte nesten å grine, det var helt forferdelig! Vet ikke om du ble så mye klokere da men.. Synes egentlig ikke dine symptomer høres ut til å være uvi, men ta en tur til legen! Dersom du nettopp har født kan det kanskje være noe som ble igjen der inne og gjør opprør?!
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Takk for svar. Nei, da er det kanskje ikke UVI heldigvis.. En god stund siden jeg har født, over ett år siden. Fikk mensen for kanskje tre måneder siden, og den er derfor ikke helt regelmessig enda. Pratet forøvrig med legevakten, og fikk beskjed om å dra dit dersom det forverret seg iløpet av kvelden. Sykepleieren begynte forøvrig å prate om at jeg kanskje er gravid, men da må jeg hvertfall være to-tre måneder på vei! Går det virkelig an å ha så vondt i magen når man er gravid da? Kjenner jeg får et slikt "støkk" av kvalme i ny og ned, men så går det omgangsyke her for tiden...
Student85 Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Hva med blindtarmbetennelse? Er det ømt når du presser på magen mellom navelen og hoftekammen? Har du feber?
Trampe Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg var en periode plaget med UVI nesten hver måned. Det kjennes ut som å tisse sprøytespisser, det gjør forferdelig vondt. Jeg hadde aldri vondt i magen, bare i urinrørsåpninga. Og så måtte jeg på do hele tida. Det er fullt mulig å ha smerter i magen under graviditet, det varierer fra person til person. Jeg hadde sterke smerter i magen da jeg var 7-8 uker på vei, men det gikk over. Jeg synes det er smart at du har snakka med legevakten
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Vet ikke om du har vært hos lege, men da jeg hadde klamydia så hadde jeg slike symptomer. Rar blødning, vondt i magen...
Gjest Gjest_Solli_* Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har hatt UVI siden første dag jeg fant ut jeg var gravid..Og har hatt det 5ganger nå..Og ikke kjent smerter samme plass en eneste gang..En gang hadde jeg vondt rundt navlen og ned mot høyre side,og siste gang var det bak mot ryggen Og ikke har jeg hatt noe vondt når jeg tisser noen av gangene..Men kjenner bare at jeg må på do hele tiden..men når jeg går,er det bare såvidt det kommer noe..Og er skikkelig ubehagelig mot blæra hele tiden..NEI,ta deg en tur til legen du med en urinprøve..så finner de ut av det med en gang!Ikke bra å gå med for lenge..da kan det gå over til nyrebekkenbetennelse..og det er mye værre Lykke til..viss du ikke allerede har vært å sjekket :gjeiper: :gjeiper:
Gjest Karina Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Hei. Urinveisinfeksjoner kan oppleves en del forskjellig, men stort sett får man ganske smertefulle smerter som sentraliserer seg like over skambekkenet og kan også stråle ut til ryggen. Svie ved vannlating er meget vanlig, men kan komme først etter at bakteriinnholdet er blitt ganske høyt. Uansett, så er det ikke noe å lure på. Oppsøk lege snarest og få antibiotikakur. Man kan gjerne ta tranebær ved siden av, men det vil ikke ta kål på infeksjonen. Går man for lang tid med urinveisinfeksjon så sprer bakteriene seg opp til nyrene, og det kan resultere i nyrebekkeninfeksjon som igjen ubehandlet kan føre til blodforgiftning. Så en urinveisinfeksjon skal tas alvorlig. For å lindre smerter er det beste å få tak på Voltaren og kombinere det med paracet til de verste smertene er over. Drikke mye vann, minst halvannen liter pluss om dagen. Hjelper både å skylle ut og avløsne smerter. God bedring.
Gjest Karina Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Hva med blindtarmbetennelse? Er det ømt når du presser på magen mellom navelen og hoftekammen? Har du feber?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2011 #11 Skrevet 24. januar 2011 *sukk* Hva feiler det dere kvinner egentlig? 2008 er årstallet da det første innlegget ble skrevet, ikke antall besøkende.
Gjest karina Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 Det kan i aller høyeste grad blir ømt mellom navelen og hoftekammen ved en blindtarmsbetennelse, men smertene ved en blindtarmsbetennelse arter seg en del annerledes i smertemønster. Urinveisinfeksjon har ofte litt svak trykkende smerte, ømhet, mens de som får blindtarmsbetennelse lurer ikke på om de har det vondt om noen trykker ned i området, det er veldig smertefullt. Ofte sprer også de smertene seg utover hele mageområdet når det begynner å ha kommet lengre i forløp, medfølgende kvalme og ofte oppkast med feber.
Gjest Karina Skrevet 24. januar 2011 #13 Skrevet 24. januar 2011 *sukk* Hva feiler det dere kvinner egentlig? 2008 er årstallet da det første innlegget ble skrevet, ikke antall besøkende. Spiller egentlig liten rolle hvor lenge siden det ble skrevet inn her. Besvarelsene kan hjelpe andre folk å få info og veiledning angående sykdommen denne dag såvel som framover, det er positivt.
Gjest Trist jente Skrevet 23. juni 2012 #14 Skrevet 23. juni 2012 Hei. Jeg er en jente på 16 som har hatt problemer i tre. Hver gang når jeg går på do så får jeg så vondt i tissen at det føles som om det er noe der som sitter der. Jeg kan sitte i en do opptil en time. Jeg tisser vanlig og når jeg nesten blir ferdig så kommer smertene, og da bare stopper jeg tissen og tar det litt og litt og når jeg er ferdig med den så har jeg så smerter at jeg må skikkeeelig på do og da tisser jeg bare litt og litt. Det er så store smerter at jeg kan tilåmed sitte og gråte og gråte. Det eneste som ser til å hjelpe er å ta en varm dusj eller å vente til smertene blir borte av seg selv. Dusjet jeg så MÅÅ jeg tisse og når jeg tisser så får jeg så vondt og i tillegg så får jeg vondt i magen nede. HJELP meg!!! Jeg klarer ikke lenger, har alkerede hatt smerter HVER dag i nesten fire år. Jeg går ikke på do noen steder unntatt hjemme fordi jeg har dusjen jeg kan "løpe" til etter jeg har gått på do! Foreldrene mine misliker svæært at jeg dusjer hver dag, fordi de tror jeg "pynter" meg og fikser meg for gutter, men jeg dusjer for å bli kvitt smerter, noe som de ikke vet! jeg har ikke tørt å si det til dem for om jeg oppsøker lege og legen sier jeg har en sykdom som kommer av sex så er jeg ille ute, selvom jeg er jomfru og ALDRI har hatt sex!! Jeg er så utrolig gluten og dritt lei av dette og klarer ikke mer! Jeg MÅÅ ha hjelp for jeg klarer ikke et år til med unødvendige smerter! Pliz hjelp meg :.( trist#
Gjest RompeRusk Skrevet 23. juni 2012 #15 Skrevet 23. juni 2012 Hei. Jeg er en jente på 16 som har hatt problemer i tre. Hver gang når jeg går på do så får jeg så vondt i tissen at det føles som om det er noe der som sitter der. Jeg kan sitte i en do opptil en time. Jeg tisser vanlig og når jeg nesten blir ferdig så kommer smertene, og da bare stopper jeg tissen og tar det litt og litt og når jeg er ferdig med den så har jeg så smerter at jeg må skikkeeelig på do og da tisser jeg bare litt og litt. Det er så store smerter at jeg kan tilåmed sitte og gråte og gråte. Det eneste som ser til å hjelpe er å ta en varm dusj eller å vente til smertene blir borte av seg selv. Dusjet jeg så MÅÅ jeg tisse og når jeg tisser så får jeg så vondt og i tillegg så får jeg vondt i magen nede. HJELP meg!!! Jeg klarer ikke lenger, har alkerede hatt smerter HVER dag i nesten fire år. Jeg går ikke på do noen steder unntatt hjemme fordi jeg har dusjen jeg kan "løpe" til etter jeg har gått på do! Foreldrene mine misliker svæært at jeg dusjer hver dag, fordi de tror jeg "pynter" meg og fikser meg for gutter, men jeg dusjer for å bli kvitt smerter, noe som de ikke vet! jeg har ikke tørt å si det til dem for om jeg oppsøker lege og legen sier jeg har en sykdom som kommer av sex så er jeg ille ute, selvom jeg er jomfru og ALDRI har hatt sex!! Jeg er så utrolig gluten og dritt lei av dette og klarer ikke mer! Jeg MÅÅ ha hjelp for jeg klarer ikke et år til med unødvendige smerter! Pliz hjelp meg :.( trist# Kjære deg, du MÅ jo komme deg til legen Det er ikke normalt å ha det på den måten!
Gjest Trist jente Skrevet 23. juni 2012 #16 Skrevet 23. juni 2012 Kjære deg, du MÅ jo komme deg til legen Det er ikke normalt å ha det på den måten! Jeg gikk til legen en gang aleine og da sa jeg til hun at jeg har smerter men legen så skikkelig sur ut og bare fort tok urinprøve også sa at alt er normalt, skikkelig trist for jeg har så store smerter og jeg vet ikke hva det er eller kommer fra. Smertene er som å putte en kniv inn der.. :.(
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #17 Skrevet 23. juni 2012 Når jeg hadde uvi føles det som om jeg måtte tisse hele tiden, men det var ikke mye som kom ut. Det har også vært litt blod i urinen. Og det svei litt når jeg gikk på do. Ellers ingen symptomer. God bedring. Anonym poster: 7a7c3d9435dde2a2c3fdd65dae46050a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #18 Skrevet 23. juni 2012 Jeg gikk til legen en gang aleine og da sa jeg til hun at jeg har smerter men legen så skikkelig sur ut og bare fort tok urinprøve også sa at alt er normalt, skikkelig trist for jeg har så store smerter og jeg vet ikke hva det er eller kommer fra. Smertene er som å putte en kniv inn der.. :.( Gå til legen på nytt, lever urinprøve og krev at dersom de ikke finner bakterier i prøven skal de dyrke prøven. Noen ganger kan man få alle symptomene på urinveisinfeksjon uten at det slår tydelig ut på urinprøven, og da må legen dyrke bakterier fra urinprøven. Da får du også vite nøyaktig hvilke bakterier som har skylda og kan få riktig type antibiotika. Er det ikke noe tegn til skumle bakterier i urinen selv etter dyrking, må legen undersøke deg for andre ting. Å ha sterke smerter er ikke normalt og burde utredes. Hvis legen ikke tar deg på alvor, så bytt lege tvert! Du kan ikke gå å slite med sånt. Anonym poster: 9fcd97c79860dbab6e1e6dd03f4ac9f3
Gjest Trist jente Skrevet 23. juni 2012 #19 Skrevet 23. juni 2012 Når smertene går bort så må jeg ikke på do lenger og da er alt bra, men i det jeg må på do igjen... Så begynner hel***
Gjest Trist jente Skrevet 23. juni 2012 #20 Skrevet 23. juni 2012 Det jeg er mest redd for er at det har vart såå lenge, nesten fire år og jeg er redd for at jeg har fått noe alvirlig..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå