Gå til innhold

Vask av truser - temperatur

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Lurer på vask av truser jeg. Jeg pleier å vaske bomulls truser på 60 grader samman med håndkler, kluter og slikt.

Men ikke alle kan vaskes på mer enn 40 grader - særlig de litt pene....

Hva gjør dere??

Hygienisk å vaske stringtruser på 40 grader??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Det er overhodet ikke hygienisk og vaske truser på 40 grader. Minimum 60 grader er anbefalt.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

går vi egentlig rundt og har en masse snusk og bakterier på oss som vi selv ikke tåler? Ikke jeg i hvert fall...' Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er flink til å holde det pene undertøyet for seg selv, så de går om hverandre på både 40 og 60, og syk er jeg aldri, verken her eller der.

Vi er overhygieniske i dette landet, livredd for bakterier av alle slag og vi vasker på oss sopp og dårlig immunforsvar - det er ikke fleip en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vasker alle truser på 60 grader. Uansett hvor fine de er..

Heller det enn oppblomstring av sopp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Truser er "forbruksvare"' date=' og jeg vil heller ødelegge fine truser enn å vaske dem på under 60 grader.[/quote']

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

går vi egentlig rundt og har en masse snusk og bakterier på oss som vi selv ikke tåler? Ikke jeg i hvert fall...' Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er flink til å holde det pene undertøyet for seg selv, så de går om hverandre på både 40 og 60, og syk er jeg aldri, verken her eller der.

Vi er overhygieniske i dette landet, livredd for bakterier av alle slag og vi vasker på oss sopp og dårlig immunforsvar - det er ikke fleip en gang

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis trusene er hvite vil de bli grå..

tull og tøys. vasker alltid mine hvite bomullstruser på minst 60, men som oftest 90, og de er ikke det spor grå. men så vasker jeg dem sammen med andre hvite klær, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amen!

Og AMEN! Vi dusjer jo hver dag, - har jeg mensen bruker jeg truseinnlegg som ekstra beskyttelse. Forstår ikke problemet.

(Og hvite BOMULLSTRUSER som vaskes på 60 grader blir ikke grå, men derimot alle de lekre..........de er ikke så lekre lenger etter noen runder på 60 grader. Og jeg VIL ha lekre truser........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg vasker mine på 60, 70 eller 80 grader. De fine trusene blir fort bruk og kast, tåler ikke den høye temperaturen!

Det har hendt at jeg har slengt et par med i en 40 graders vask fordi de var i en spesiell farge som jeg har lite håndklær og sånt i. Det blir for gale å spandere en hel maskin på et par truser syns jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alle trusene mine på 60 grader. Verken de dyreste eller billigste tar noe skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...