Gjest mortil2barn Skrevet 28. april 2003 #1 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg er en separert 2 barns mor som i de siste ..tja.. 5-7 mnd. opplevd at Talgkjertler kommer og går,dvs. jeg er aldrig helt fri fra de, når en forsvinner så har en ny allerede dukket opp :x :evil: ... nå er mit problem at jeg har fått en :o STOR :o talgkjertel (?) på ytter kjønnsleppe helt bak mot rumpen. denne er så stor og fylt med "Vatten" men den er øm og gjør vont når den "snisser" når jeg går. jeg lurer nå på om dette er en talgkjertel fordi den ser lik ut bare større, og om det er noe jeg kan gjøre for å få den vekk(det er jo sjenerende :oops: ) hva er det jeg gjør gale siden jeg har pluttselig blidt plaget med dette i de siste ca 7mnd.?? er celle prøve av livmor-munnen noe å tenke på? eller PH verdien ...eller?? ja hva?? hilsen mamma som er i nyt forhold og ikke klarer å vise seg nedentil :oops: :-( - nettmora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. april 2003 #2 Del Skrevet 28. april 2003 Kan det vara så att du rakar dig där nere? En talgkörtel som svullnar och "varar" och ser ut som en finne/kvise är en inflamerad talgkörtel. Rakning skär av håren och man blottar skörtlarna aningen. Män som rakar sig brukar använda rakvatten som desinficerar (även om de flesta gör det för att lukta gott i första hand). Det ska finnas något parfymfritt "rakvatten" man kan använda som kvinna. Fråga på ett apotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2003 #3 Del Skrevet 29. april 2003 Det kan og være en såkalt kong. Som er en oppsvulmet talgkjertel og som du bør gå til lege og få tømt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 29. april 2003 #4 Del Skrevet 29. april 2003 Vi kvinner har en talkjertel på hver side bakerst ved skjedeinngangen (de heter noe som begynner på B - husker ikke hva) som av og til kan bli betente. Noen får betennelse i disse jevnlig, jeg har en venninne som stadig får det. Hun må da til legen og åpne så verken kommer ut. Det høres ikke ut som du har det så ille da! Har hatt små betennelser i disse kjertlene selv (hva er det nå de heter da!), det arter seg mest som en slags stor kvise og forsvinner på ca. 3 - 5 dager. Har faktisk vært mindre plaget etter at jeg begynte å barbere meg jevnlig. Som regel holder det å holde området rent og unngå truser som gnisser, så forsvinner det av seg selv. Hvis det er dette du har er det ingen grunn til bekymring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 29. april 2003 #5 Del Skrevet 29. april 2003 Fant info om tilstanden jeg nevnte her: http://www.lommelegen.no/kap093_06.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå