Gå til innhold

Helt ærlig

Gjest MayaB_får ikke til å logge inn

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg aner ikke hva vekta mi er... jeg ahr ikke hatt badevekt på over et halvt år nå, så jeg ahr ikke sjekka, men i sommer var jeg rett under 90 kilo... jeg veit at jeg har gått opp noe, men jeg føler det ikke som jeg har nådd 100 ennå.. er forresten 185 cm...

klemmm...

Videoannonse
Annonse
Gjest normal bmi
Skrevet

Det er overraskende hor mange som begynner å bli ordentlig overvektige og nærmere feite i norge nå.

jeg syns feite mennesker er motbydelige.

-uff, nå er det sikkert mange som syns jeg er fæl.. men, jeg syns det er ekkelt.

jeg har mange venner som er overvektige, og de er jo hyggelige, det er de.

men de gjør jo ikke annet enn å dytte i seg drittmat, sitte stille i sofaen hele dagen og bare klage over vekten!

hallo, beveg dere! gå tur!

jeg er 165 og veier 43 kilo. jeg vet det er litt lite, men jeg har enormt høy forbrenning og spiser mer enn 6 ganger per dag, hver dag.

dere som veier over 100...

dere syns ikke det er på tide å bli litt mer aktiv, og begynne å spise litt mer ordentlig?

for det kan jeg si med sikkerhet nå, at det gjør dere ikke. -med mindre dere nettopp har begynt.

æsj.

Skrevet

Gjest over; hvis du ikke troller her nå, så har du problemer. For det første er du fordomsfull, for det andre er du uvitende.

Dessuten trodde jeg dette var en tråd for de som tør å si at de er over 100 kilo..?

Skrevet

Ligger mellom 67 og 70kg, er 1.70 høy og helt fornøyd egentlig ;)

Skrevet

Jeg er 172 høy, og veier mellom 57-60 kg :) Er ganske fornøyd med vekta egentlig, spesielt med tanke på all den usunne maten jeg spiser, og på at jeg aldri trener (utenom å gå de daglige turene med hunden)

Skrevet
De er ekstremt tynne rundt håndleddene - sier ikke det noe om skjelettet tro?? Jeg føler at jeg er mer "vanlig" der.

Tviler... Jeg er veldig tynn rundt håndleddet, men jeg har hofter... ;) Er forresten 1.65 og rundt 58 tunge kilo.

Skrevet

Hei!

Til gjesten over som kaller seg normal bmi; det har du ikke (normal bmi, altså..) Den bør ligge mellom 20-25, og din er i underkant av 16.

Skrevet

Er 167 høy og veier 49 kilo. Har gått ned 7 kilo pga depresjon, så jeg veide 56 for en stund siden.

Gjest Gjest_Martherusk_*
Skrevet

Hei!

Jeg har veid 99 kg på det meste, men etter noen år med omlegging av kosthold (fint lite trening, og jeg vet jeg bør trene...), så veier jeg nå 62 kg. Strålende fornøyd. Er 174 cm høy og er for første gang i livet ganske fornøyd med kroppen min! Jeg trodde ikke jeg var så stor som jeg var, men jeg ser jo på bilder fra den tiden at det var jeg....

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Monja_*
Skrevet
Det er overraskende hor mange som begynner å bli ordentlig overvektige og nærmere feite i norge nå.

-uff, nå er det sikkert mange som syns jeg er fæl.. men, jeg syns det er ekkelt.

men de gjør jo ikke annet enn å dytte i seg drittmat, sitte stille i sofaen hele dagen og bare klage over vekten!

jeg er 165 og veier 43 kilo. jeg vet det er litt lite, men jeg har enormt høy forbrenning og spiser mer enn 6 ganger per dag, hver dag.

dere syns ikke det er på tide å bli litt mer aktiv, og begynne å spise litt mer ordentlig?

for det kan jeg si med sikkerhet nå, at det gjør dere ikke. -med mindre dere nettopp har begynt.

æsj.

Er alltid en uheldig grunn for at man er blitt overvektig. MEN jeg 180 høy, veier 105 kg; går min faste 1times-tur om dagen, spiser sundt - og spiser ikke mye. Så det å snakke om at alle feite er late og spiser mye?! Da har du ikke mye peiling.

Skrevet
Dessuten trodde jeg dette var en tråd for de som tør å si at de er over 100 kilo..?

- Ja det skulle jo være det da

Gjest Gjest
Skrevet

Er ca 175 cm og var rundt 125 kg før. Har gått ned til rundt 92 nå. Første 25 kg raste av etter jeg kuttet p-pillene, resten har jeg fått av ved å legge om kosthold.

Letteste jeg har vært i voksen alder er ca 85 kg.

Skrevet
Er ca 175 cm og var rundt 125 kg før. Har gått ned til rundt 92 nå. Første 25 kg raste av etter jeg kuttet p-pillene, resten har jeg fått av ved å legge om kosthold.

Letteste jeg har vært i voksen alder er ca 85 kg.

Hva byttet du ut p-pillene med da?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva byttet du ut p-pillene med da?

Brukte de ikke pga prevensjon da, så det hadde jeg ikke behov for. Som smertestillende: paracet osv. Nå nå jeg er i et forhold går det i FAM (søk på ovusoft, både på google og her i forumet. Jeg bruker ikke det dataprogrammet men det skal være et av de bedre), kondom, og noe avbrutt samleie i perioder. Vurderer å kjøpe femcap som tilleggsprevensjon, men det er dyrt pga tollen.

Gjest Peachbud
Skrevet

Nei, jeg er slank, men sier aldri vekten min til noen likevel. Særs sjelden at noen spør da.

Skrevet

Gikk du ned i vekt av å slutte med p piller?? Jøsses, kan jeg få spørre hvordan merke du bruker?

Gjest Gjest
Skrevet
Gikk du ned i vekt av å slutte med p piller?? Jøsses, kan jeg få spørre hvordan merke du bruker?

Brukte, ikke bruker ;) Kommer aldri til å røre noe liknende igjen.

Trinordiol. Samme om Trionetta. Begge er tatt av markedet nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke 100 kg, men jeg HAR VÆRT 100 kg. Jeg ser det er noen som klarer å bære slike kilo med ynde, men for meg ble det upraktisk å føle meg ukomfortabel med å løpe rund å leke med ungene mine og drasse på det antall kilo, samtidig som det var en helserisiko å ikke bli kvitt disse, slik jeg såg det. Jeg elsker mat - ikke godteri, men god mat og drikke, og måtte snu opp-ned på alt jeg var glad i. Jeg brukte 4 mnd. på å bli kvitt 25 av disse kiloene, og resten tok jeg gradvis. Dette er nå 9 år siden, og jeg har holdt meg "stabilt" på 68-73 kg. siden.Er fornøyd med dette - jeg er 169 høy, og har såkalt "tung beinbygning".

Gjest Gjest
Skrevet

æsj.

Hvordan klarer du å lire av deg noe sånt, når du samtidig selv sier at du veier litt lite til tross for at du spiser mye? Du burde da forstå at dette med vekt ikke alltid er så enkelt. Kroppene våre er bygget forskjellig.

Jeg er 170 cm høy og veier ca 110 kg. (Lenge siden jeg har veid meg, men siden klærne fortsatt sitter som før så regner jeg med at jeg ikke har blitt verken tyngre eller lettere)

Jeg sitter IKKE stille i sofaen og dytter i meg drittmat. Jeg spiser ganske gjennomsnittlig type mat, med mye grønnsaker, fisk og lyst kjøtt (kylling og svin). Dessverre har jeg lav forbrenning kombinert med stor matlyst. Føler meg sulten nesten hele tida. Kjenner det gnage i magen store deler av dagen. Derfor ender det ofte med at jeg spiser mye mer enn jeg burde. Det er noe ganske annet enn å ikke tenke på kostholdet og dytte i seg drittmat.

Junkfood spiser jeg ca. en gang pr mnd. Og en minipose med potetgull ca. to ganger pr mnd. Litt godt må man jo unne seg. :)

Jeg er aktiv, svømmer og går lange turer. Men jeg trener ikke til blodsmaken kjennes i kjeften.

Jeg KAN bli slank. Men da må jeg trene hardt (holder ikke å være litt aktiv) og gå på streng diett. Gener spiller nemlig inn på vekta. Alle kvinnene på min mors side av slekta er overvektige, med unntak av en. Og hun ene lever som jeg beskriver over her, med hard trening og streng diett, resten av livet! Det livet frister ikke så veldig...

Så kom ikke her og si at "det er jo så enkelt, bare slutt å spise godteri og begynn å røre deg litt".

Skrevet

Er det ikke, men var det under graviditeten, 104 kg var det meste jeg selv så. Da jenta var født var jeg nedi 95 etter 1 uke tror jeg, resten brukte jeg mye lengre tid på, men i dag er jeg nedi 65 kg og er veldig fornøyd med det! (er 179 høy) Ikke minst er jeg fornøyd med at fettprosenten er lav og at jeg er veltrent, ikke bare tynn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...