Gå til innhold

Min dagbok på godt og vondt

light

Anbefalte innlegg

Tenkte å skrive tanker og ting her bare for å få det ut.

jeg er en jente på 19, og føler at jeg sliter med alt, utseende messig, er jeg overvektig, har hatt kviser siden barneskolen, som heldivis har begynt å avta men nå har jeg masse arr i ansiktet. og kansje det verste av alt er at jeg rødmer, unngår alle situasjoner der jeg tror at jeg kan rødme. psykisk er jeg sjenert, sliter med depresjon og sosail angst. har også mange små problemer men er de jeg har nevnt jeg sliter mest med.

jeg har alltid vert den stille i klassen og sliter med skolen, snakker aldri med noen.

poenget er at jeg skal forandre meg, har sittet i sofaen så å si i 3 år, så er min egen feil at jeg har blitt sånn som jeg har. har meldt meg på sports senter og meldt meg på vektklubben på vg, er veldi lett å se hva jeg spiser for mye av og for lite av de forskjellige næringstoffene. men har satt opp et kosthold jeg skal følge så godt jeg kan. skal prøve å skrive her hver dag siden jeg også må skrive hva jeg har spist på vektklubben.

Endret av light
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei... jeg leste det du hadde skrevet, og kjente meg igjen i nestenalt du skrev. følger gjerne dagboken din videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kjekt å vite at jeg ikke er alene.

har vert syk en stund nå,¨da er d ikke lett å være flink,vil bare sløve foran tv'en.

har vert litt flink i dag så eg fortjene en smily, må bare få gjort noe lekser så skal jeg gi meg en:p

skal på skolen ijen i morgen tenker jeg. skal ut i morgen kveld me noen venniner, det blir kos. så bør holde meg sunn i morgen siden d blir sikkert noe vin og ikke fult så sunn mat på kvelden. ska se om eg rekke å trene litt i morgen også så kan jeg kose meg ekstra på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var ute en tur i går, var litt kjedelig mn kjekt å komme ut litt, drakk nesten ingenting så er litt stolt:P. var på skolen i dag, mn gikk hjem tidligere, og jeg våknet me den kjempe kvisa i dag=S heldivis på en plass som ikke syns så godt.

Mine mål for i dag er å rydde, støvsuge og vaske huset + rommet. spise sunt(vertfall i kveld, får lage meg dipp og grønnsaker eller noe=) ,vis jeg rekker: gå en tur. begynne på leksene (å bli ferdi i løpet av helgen.)

å i løpet av helgen få kjøpt noen nye klær, går i jogge klær ver dag, veldi deilig mn ser litt shabby ut.. rydde filer og bilder på dataen, få trent, få kjøpt meg en go leppomade, vet ikke hvem jeg skal velge er så mange som har svart på den tråden=)

har en bra dag i dag :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

hei

har ikke skrevet her på en stund mn, føler at d går litt bedre, er flinkere til å spise sunt mn ikke så flink me treningen enda. skal prøve å få noen gode vaner og begynner i d små, skal drikke masse vann hver dag og gå mer tur:)

skriver mer i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei!

Vil bare ønske deg lykke til jeg. Kjenner til noen av de følelsene du beskriver her - og jeg vet hvor vanskelig det kan være.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

takk yvonne:)

Har blitt en veldig lang stund siden sist, mn skal bli flinkere nå. skal begynne på suppekuren i morgen, lest at mange her inne synes den er helt forferdelig og at ingen sykehus hadde brukt den kuren, det jeg har hørt er at den brukes før en operasjon vis pasienten veier for mye, mn hva vet vell jeg:p. jeg skal bruke den som rensekur for alt det rare som er i kroppen min:P, skal se om jeg greier å slutte å røyke og i denne kuren. kuren varer i en uke, så jeg skal trene styrke hver dag den uken. så får vi se hvordan det går, skal skrive her hver dag vis jeg greier:) skal også dra me typen min på tur, det vil han like:)

skal og ta braseliansk på salong denne uka, må bestille på mandag, har gjort det på salong nå 4 ganger tror jeg og er veldi fornøyd, det iriterer meg bare med de arene eg har etter barbering og inngrodde hår...

tilslutt vil jeg bare si at akkurat nå er livet herli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

nå har jeg ikke skrevet her på lenge. har ikke vert så opptatt bare glemt d litt ut. suppekuren gikk ikke for å si d sånn, anbefales ikke:P har funnet en aen diett eller livstil, som passer perfekt til meg, holder meg unna poteter, ris, hvetemel og sukker så ofte jeg kan. begynte igjen for en uke siden ca, ferien, er ikke så flink til å ha gode vaner når jeg ikke er i rutine. fått meg ny jobb, jobbet en uke nå og da er d mye lettere å holde på de gode vanene synes jeg.

leste gjennom de forrige innlegene mine og en del har forandret seg, jeg er ikke så veldig overvektig lenger. typen min er så fantastisk at jeg føler meg vakker nå:) har enda arrene etter kviser mn prøver å finne en løsning på det nå. og synes ikke de et veldig stort problem lenger, mn skal jo få de bort. jeg rødmer enda og liker meg ikke blandt nye mennesker, mn d hjelper på. d domeste nå er at typen bor for langt unna, ser ham veldi skjeldent, savner han så mye, mn vi snakker i tlf så ofte vi kan. nå elsker jeg tilogme å kjøpe undertøy, har aldri gjort d før, følte meg ikke vakker nokk, er utrolig heldi me ham:)

mine mål:

#vise hver dag hvor mye typen betyr:)

#skal prøve å få gode treningsvaner igjen, er så vanskelig å komme i gang synes jeg, mn er bare å hoppe i det.

#følge kostholdet

#hver mer ryddig av meg + rydde rommet

#huske å skrive her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

hvorfor er det så vanskelig å komme i gang med alt vi må og tilogme vil. er vertfall d for meg.. har kjøpt meg svømme kort nå som jeg har hatt lyst på veldig lenge, har bare ikke greid å gjort d før nå. så nå skal jeg bare kjøpe d jeg trenger for å svømme:)

skal ut på tur nå:) gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

ojsann, blitt en stund siden sist jeg skrev, men syns det er på tide å skrive her igjen. hjelper å få ut litt tanker:)

jeg har blitt et år eldre, blitt singel, gått ned en del i vekt ( nå mangler bare di siste 5 kiloene, har ofte hørt at de er di vanskeligste) og siden julen er her, skal jeg spise sundt fram til vi får julebesøk, gå tur hver dag og leke masse med niesene mine:)

jeg vil begynne å gå til psykolog skal bestille legetime i morgen så jeg slepper å vente så veldig lenge.

håper det ikke blir like lenge til neste gang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag skal jeg lage et treningsprogram som jeg kan bruke hjemme, vis jeg ikke rekker å dra bort til senteret eller har dårlig dag, da orker jeg ikke å se ukjente mennesker.

har bestilt legetime i dag, for å få rekvisjon til psykolog.

annet jeg skal i dag.

gå en tur

ha en liten spa time, skrubbe, epilere og ta på bodylotion.

lese om utdannelse videre

rydding og dill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg reiser på juleferie i morgen, gleder meg masse til å se familien igjen :) har med lesestoff på turen og ipoden er ladet opp. er enda ikke ferdig å pakke, jeg hater å pakke, pakker alltid for mye av det jeg ikke trenger og for lite av det jeg trenger :P

må pakke ferdig nå, skal opp til ei vennine og se julefilmer :) gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

prøver å få livet mitt på skinner igjen, rydde opp i livet mitt, få selvtilitten opp, ta kontakt med gamle venner, rydde opp i rotet på rommet mitt, greie å leve med angsten, få treningen i gang igjen, spise sunnere enn nå, føle meg vakker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke mye til liv for tiden, all min tid bruker jeg foran tv'en og dataen. jeg vil ikke at skolen skal gå dårlig i år og, så jeg skal ta et skikkelig tak. skal kose meg foran tv'en på kvelden vis jeg har gjort alt jeg skal

ting jeg skal gjøre nå

vask matboksen

ordne mat til i morgen

rydd rommet

tørk støv

støvsug rommet

luft ut

bytt sengetøyet

lag middag

gjør skolearbeid fikk ikke gjort noe skolearbeid i går, må virkelig ta tak i dette

også legge meg tidlig fikk ikke gjort dette heller, var helt hektet til tv sjermen

Endret av light
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkt at jeg har skrevet her to dager på rad, utrolig :P

jeg fant ut, siden jeg var så flink å gjøre nesten alle tingene på listen min i går, så skal jeg skrive planleggingslista mi her så ''hele'' verden kan se den. Og siden jeg elsker lister, spesielt når jeg kan stryke over ting, elsker å planlegge

dagens gjøremål:

ta av neglelakken

polere neglene

finne alle ledninger til kamera

lade kamera

ta bilder til treningsmappen

gjøre skolearbeid ( dette MÅ gjøres )

ordne litt papirer

lese mer om utdannelse

lufte ut

lage treningsprogram jeg kan gjøre hjemme :)

finne sunne oppskrifter

legge resten av cd'ene på ipoden

sortere litt sanger

Store gjøremål: ( som tar lengre enn en dag å gjøre)

rydde i alle papirer

rydde i mappen med regninger og dill

rydde i rote eskene

finne/lage en kjempe fin eske til å ha matoppskrifter i

ha ordnet hele ipoden

kjøpe treningsholder til ipoden

kjøpe treningsthigts

finne alle ladere og ledninger jeg har rotet bort

rydde hele klesskapet, gi alt du ikke bruker til fretex

Andre mål: (som person)

mer sosial

flinkere til rettskriving, unngå å skrive på dialekt på facebook, msn og skype

lese flere bøker

være tøffere, gjøre ting jeg ikke tror jeg tør

Endret av light
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens gjøremål+ mandag:

rydde rommet

legge klær til vask

hive glass og boss

ta bilder til treningsmappen

gjøre skolearbeid ( dette gjøres )

ordne litt papirer

lese mer om utdannelse

lufte ut

lage treningsprogram jeg kan gjøre hjemme :)

finne sunne oppskrifter

legge resten av cd'ene på ipoden

sortere litt sanger

kjøpe p-ring

legge fram klær til jobb, trening og reisen

Store gjøremål: ( som tar lengre enn en dag å gjøre)

rydde i alle papirer

rydde i mappen med regninger og dill

rydde i rote eskene

finne/lage en kjempe fin eske til å ha matoppskrifter i

ha ordnet hele ipoden

kjøpe treningsholder til ipoden

kjøpe treningsthigts

finne alle ladere og ledninger jeg har rotet bort

rydde hele klesskapet, gi alt du ikke bruker til fretex

lage øredobber

Andre mål: (som person)

mer sosial

flinkere til rettskriving, unngå å skrive på dialekt på facebook, msn og skype

lese flere bøker

være tøffere, gjøre ting jeg ikke tror jeg tør

Endret av light
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...