miabrud-03 Skrevet 28. april 2003 #1 Del Skrevet 28. april 2003 Sitter her og skal lage bordkort. Er det vanlig å skrive Brudens mor, Brudens far, Bruden, Brudgommen på de kortene??? Og bare navnet på resten av gjestene? Eller bruker man navnene på alle ( altså navn i stedne for skrive Brudens mor etc.). Noen erfaringer? Noen som vet hva som er skikk? Hva gjør dere andre da? Takknemlig for hjelp :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 28. april 2003 #2 Del Skrevet 28. april 2003 Vi skriver brud og brudgom på våre, og de rette navnene på de andre. Det er flere i selskapet som har samme navn, men noen av disse har mellomnavn som vi kommer til å bruke. På bordkartet vi skal henge opp får vi vel også bruke disse navnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. april 2003 #3 Del Skrevet 28. april 2003 Alle som har titler på vår dag, skal titteleres med disse titlene. Det er tross alt kanskje bare denne ene gangen i livet at de har denne tittelen! Brud, brudgom, brudgommens mor, brudens forlover, brudgommens forlover, brudens fadder. De 6 skal sitte på eget tverrbord, resten får de vanlige navene sine på kortet. Vi skal sitte i firkant, ikke hestesko eller E. Hmm, hva med å skrive små vitser, dikt el. på baksiden av bordkortene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #4 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg foreslo også for vertskapet ( altså mamma ) å skrive titler på de som hadde noen. "Brudepiken" i steden for navnet hennes, "Brudgommens mor" osv. Det falt ikke helt i heldig jord, hun lurte på når man skulle stoppe... Brudens tante er jo tante hele året også når jeg ikke er brud... Jeg vet ikke ennå..... Regner med at jeg får det som jeg vil , men jeg må jo først finne ut helt sikkert hva jeg vil..... Men jeg vil ihvertfall ha "Brud" og "Brudgom" på våre!!!!! ( Og jammen tror jeg ikke brudeparets foreldre skal få sine titler også...) Men brudens søster betviles.... Hva med brudens tantebarn....? Eller Brudens fadderbarn...? Hmmmmm....... Jeg er så glad for at jeg har goood tid!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #5 Del Skrevet 28. april 2003 Vi begynner å få dårlig tid. Bare 3 mnd og 3 dager igjen nå....... Holder på å lage istand bordkortene i disse dager, og invitasjonene går i posten de nærmeste dagene. Skrev så krampa tok meg i går. Phu! Jeg tror vi skriver "brud" og "brudgom" på våre og navnene på resten. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 28. april 2003 #6 Del Skrevet 28. april 2003 Bordkortene våre er heller ikke helt skrevet ferdige (forloveren min er flinkere med "fancy" skrift, så hun skal fikse det)og vi gifter oss på lørdag, så når du har 3 måneder igjen burde det vel gå bra :D Vi har tenkt til å skrive fornavn på alle, inkludert oss selv. Syns det er greiest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 28. april 2003 #7 Del Skrevet 28. april 2003 Det er jo greit å skrive BRUDEN og BRUDGOMMEN, men hos oss blir det mye styr med resten av de nærmeste.... Det blir litt teit å skrive BRUDGOMMENS MOR og så "TOMMY" på hennes mann osv... føler at det funker best med sånne titler i ideal-familier hvor ingen er skilt og gift på ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kolibri Skrevet 28. april 2003 #8 Del Skrevet 28. april 2003 Vi skal ha navn på alle bordkortene, også på våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 28. april 2003 #9 Del Skrevet 28. april 2003 Vi skal skrive "BRUDEN" og "BRUDGOMMEN" på våres, og navn på alle andres! Enkelt og greit.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 29. april 2003 #10 Del Skrevet 29. april 2003 Vi skrev våre navn på våre bordkort, men hadde jeg skullet gjort det igjen hadde jeg skrevet "brud" og "brudgom". Forøvrig skrev vi "Mamma", "Pappa", "Tante ..." o.s.v. på de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 29. april 2003 #11 Del Skrevet 29. april 2003 Hva gjør man når man har 2 tanter og begge heter "Eva" ?? (Ingen mellomnavn..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 29. april 2003 #12 Del Skrevet 29. april 2003 Hva gjør man når man har 2 tanter og begge heter "Eva" ?? (Ingen mellomnavn..) Da bruker man første bokstav i etternavnet i tillegg… Hos oss hadde vi mange like navn, 2 Nina’er, 2 Hanne’r, 1 Mariann, 1 Marianne. 2 Anne Marie’r… Da er det kjekt å bruke første bokstav i etternavnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 29. april 2003 #13 Del Skrevet 29. april 2003 Da bruker man første bokstav i etternavnet i tillegg… Hos oss hadde vi mange like navn' date=' 2 Nina’er, 2 Hanne’r, 1 Mariann, 1 Marianne. 2 Anne Marie’r… Da er det kjekt å bruke første bokstav i etternavnet.[/quote'] Det høres enkelt ut, men hvis den ene heter "Eva Aadalen " og den andre "Eva Aamodt" ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella2003 Skrevet 29. april 2003 #14 Del Skrevet 29. april 2003 Skriver bare fornavn vi, selv om det er et par stk med samme navn. Regner alikevel med at det ikke blir noe problem, fordi vi har valgt å plassere ektefeller, og de som kjenner hverandre sammen. Synes det blir litt stivt å skrive "brudens mor" etc på kortene, dessuten kan det jo bli ganske innvikla etterhvert "brudens onkel" etc Liker ikke å gi folk titler, blir litt lite persolig føler jeg. Men kanskje det passer bedre i veldig formelle bryllup? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 29. april 2003 #15 Del Skrevet 29. april 2003 Hva gjør man når man har 2 tanter og begge heter "Eva" ?? (Ingen mellomnavn..) Hvis de er halvdelen av et par, og par sitter sammen, så kan du vel bare skrive "Tante Eva" eller "Eva" på begge to? Da skjønner de sikkert hvem de skal ha til bords... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 29. april 2003 #16 Del Skrevet 29. april 2003 Hvis de er halvdelen av et par' date=' og par sitter sammen, så kan du vel bare skrive "Tante Eva" eller "Eva" på begge to? Da skjønner de sikkert hvem de skal ha til bords...[/quote'] Vi hadde opprinnelig tenkt å splitte par, men jeg skjønner nå at det kan bli litt vanskelig... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå