Gå til innhold

Hvor lenge før tilpasse kjolen?

Nikki

Anbefalte innlegg

Hei. Vi gifter oss i august og må reise oppover til Trøndelag i midten av Juli pga dette. Jeg vil gjerne få tilpasset kjolen min før vi drar fra Oslo og lurer på hvor lenge før er det lurt? Og har noen erfaringer med å få tilpasset kjolen på Brudekjolen på Egertorvet? Det var nemlig der jeg kjøpte kjolen og de sa de også tilpasset den... Noen med erfaringer?

Håper på svar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen tilbake Niki!

Dersom du ikke endrer kroppsform, kan du jo få tilsydd kjolen 2 år før bryllupet. Ikke å anbefale, nei :oops:

Jeg regner med at 1 til 2 måneder før bryllupet bør holde i ganske lange baner - om du ikke er av den typen som raskt kan endre kroppsform/størrelse. Graviditet er liksom ikke å anbefale :cry:

Hør forresten hva Brudekjolen skal ha for å tilpasse kjolen din. De gjør det sikkert ikke selv, men sender den bort til en skredder/syerske. Selv bruker jeg Rose Systue og må si meg kjempefornøyd med henne - til tross for at hun antakeligvis ikke skjønner hva gravid er (ble stadig påmint om at jeg heller burde slanke meg enn å måtte sy ut kjolen igjen). Hun bruker en ukes tid på å endre kjolen min (masse perler). Hun lar meg prøve kjolen før hun syr alt klart. Hun hører på mine ønsker, samtidig som hun kommer med faglige råd. Hun skal ha rundt 1000-lappen for alt det styret hun har hatt med min kjole. Tror nok jeg må betale mer, nå som kjolen måtte sys ut igjen, etter å ha vært sydd inn. Og så er slepet sydd opp, for at sløret skulle være lenger.

Det gjør meg ingenting, for jeg kjøpte kjolen utrolig billig i USA.

PS: Kjolen blir penere av å vaskes på finvask, enn å sendes til renseri! Så lenge stoffet tåler vann, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sikkert lurt å bruke butikken du kjøpte kjolen i til tilpasning også. Hvor raskt de kan gjøre det avhenger sikkert av hvor mye de har å gjøre, og det er jo høysesong snart! Kanskje du bør ringe de og høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg 31.mai (oi,oi det nærmer seg!!!! :o ) og skal tilpasse kjolen kommende helgen. 3 mai blir vel det.

Jeg vet at mange av de som leier har tilpassningen nært opptil dagen.

Så nært som en uke før har jeg hørt om....

Det kommer jo litt an på de som skal gjøre det også. Jeg ville gjort avtalen mye tidligere i hvertfall. Så slipper man å ta den risikoen at de plutselig har for mye å gjøre den perioden du virkelig trenger det :o

Lykke til. ....

Ps, til alle som kjøper kjole fra andre enn brudesalongene - en del av de salongene jeg har snakket med tok ikke inn kjoler som ikke var solgt der, til, tilpasning......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kjole på Kristins brudesalong på Lillestrøm og de skal tilpasse kjoeln. Jeg gifter meg i slutten av mai og setter opp tilpassingstime rett over påske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske tilbakemeldinger. Jeg skal ringe Brudekjolen og høre med dem hvor mye de tar for tilpassning. Regner med at jeg tar tilpassing i begynnelsen av juni. Heldigvis så er kroppen min slik at den ikke forandrer seg noe særlig. Så da tenker jeg det går bra med tilpassing i begynnelsen av Juni. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...