Gå til innhold

Å reklamere på avskårne blomster


Trampe

Anbefalte innlegg

Min mann var på en blomsterbutikk i dag og kjøpte meg en nydelig rosebukett. Det er store dyprøde roser, 12 stykker, og nå i kveld henger ni av dem med hodet. To av dem har nesten klappet helt sammen.

Han var hjemme i firetiden, og hadde stoppet innom butikken på tur hjem fra jobb. Ergo har ikke buketten vært innpakket lenge. Det er plussgrader ute, så de har ikke vært utsatt for frost. Den har ikke stått i nærheten av varmeovner, vi har normal romtemperatur inne. Ikke står den i direkte varme fra lamper heller. Jeg kan ikke se at jeg har gjort noe galt som skal få denne buketten til å klappe sammen så fort. Jeg skal sette den kaldt i natt, men jeg er stygt redd for at resten har klappet sammen til i morgen tidlig. Jeg har fått en rosebukett til å stå i over 30 dager tidligere - med unntak av et par roser jeg da plukka ut.

Bruker dere å reklamere på avskårne buketter? Ville dere godtatt at en stor (og dyr..!) bukett klappet sammen etter sju timer i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke godtatt det. Vet at noen forhandlere har med en garanti lapp på at det skal holde x antall dager. Jeg ville gått til blomsterhandler med kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det en gang og det var ingen problem å få en ny bukett. Hun i butikken sa at det kunne skje fra tid til annen at blomstene døde fort uten noe spesiell grunn. Ville gått tilbake :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Kommer kanskje litt an på hvilken butikk det er og om du har kvitteringen hvor lett det er å få reklamert. Jeg ville uansett ha prøvd, for så fort skal ikke avskårne blomster som blir behandlet riktig falle.

Mester Grønn har f.eks. 5 dagers garanti på avskårne, men har innført at man må ha med kvittering for å få pengene tilbake/nye blomster, rett og slett for å kontrollere at du ikke kommer tilbake med blomster som har stått en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke bra og dere kan fint reklamere på det.

Her får kunden alltid ny vare når det skjer så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reklamert på blomster før, det var heller ikke noe problem. Man skulle jo tro at de varer lengre enn en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente37

Jeg kjøper ukentlig avskårne rosebuketter, og har sjeldent opplevd at de står lengere enn 4-5 dager max på vinterstid. Allerede etter 5-10 timer i hus, henger noen med hodet, selv om man gjør "alt" riktig.

Syns ikke det spiller noe rolle om man kjøper dyre buketter fra blomsterbutikken eller billig fra Plantasjen...samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ukentlig avskårne rosebuketter, og har sjeldent opplevd at de står lengere enn 4-5 dager max på vinterstid. Allerede etter 5-10 timer i hus, henger noen med hodet, selv om man gjør "alt" riktig.

Syns ikke det spiller noe rolle om man kjøper dyre buketter fra blomsterbutikken eller billig fra Plantasjen...samme resultat.

Hmm da lurer jeg veldig på hva du mener er riktig å gjøre, en rosebukett skal holde lenger enn det du beskriver.... er buketten pakket godt inn?, snitter du den rett før du setter den i vann? har du helt ren vase vasket med klorin? bruker du varmt vann? har du i holdbarhetsmiddel. tar du vekk alle blader osv som vil havne i vannet?

Alle disse tingene spiller en rolle når det gjelder hvor lenge blomster vil holde seg.... tror det de fleste gjør feil er at de tar av papiret, og papiret med vann som blomstene er pakket med før de går for å finne en vase, ( på den måten tørker snittflaten inn før den havner i vann) så tenker de at de snittet den i blomsterbutikken så det trenger ikke jeg å gjøre, før de setter den i en vase som ikke er helt ren, og gjerne med noen blader som havner i vannet.... nå sier jeg ikke at det er du du gjør, men det er veldig vannlig, og er ofte en av grunnene hvis man har problemer med å få blomster til å holde......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 år senere...
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må man ha kvittering? Har fått en bukett i gave

Anonymkode: 06fa1...47e

Hvorfor vil du reklamere på noe du har fått i gave?

Anonymkode: 25bab...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Må man ha kvittering? Har fått en bukett i gave

Anonymkode: 06fa1...47e

Hvordan i alle dager klarte du å dra frem en 16 år gammel tråd for å spørre om dette? 

Anonymkode: dba9c...4aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Må man ha kvittering? Har fått en bukett i gave

Anonymkode: 06fa1...47e

Nei, man må ikke ha kvittering. Noen butikker hevder man må ha det for å reklamere, men det er feil. 

Anonymkode: 5165d...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, man må ikke ha kvittering. Noen butikker hevder man må ha det for å reklamere, men det er feil. 

Anonymkode: 5165d...d5e

Nei men du må kunne bevise at produktet er kjøpt i den aktuelle butikken og når.

 

Anonymkode: 34222...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei men du må kunne bevise at produktet er kjøpt i den aktuelle butikken og når.

 

Anonymkode: 34222...350

Man må sannsynliggjøre, noe som kan gjøres så enkelt som å vise til omtrentlig når man kjøpte varen og be butikken lete i systemet sitt.

Anonymkode: 5165d...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man må sannsynliggjøre, noe som kan gjøres så enkelt som å vise til omtrentlig når man kjøpte varen og be butikken lete i systemet sitt.

Anonymkode: 5165d...d5e

Nei kunden må selv stå for beviset på kjøpet. Å forvente at butikken skal lete det opp er ikke et alternativ da det ikke alltid lar seg gjøre og der det går er det ofte tidkrevende.

Anonymkode: 34222...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei kunden må selv stå for beviset på kjøpet. Å forvente at butikken skal lete det opp er ikke et alternativ da det ikke alltid lar seg gjøre og der det går er det ofte tidkrevende.

Anonymkode: 34222...350

Det er feil. Man sier selvsagt ikke ifra seg sine forbrukerkjøpsrettslige rettigheter ved at man ikke besitter kvitteringen, det skjønner nok selv du hvis du prøver.

Anonymkode: 5165d...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe skrev (På 1.2.2008 den 22.31):

Min mann var på en blomsterbutikk i dag og kjøpte meg en nydelig rosebukett. Det er store dyprøde roser, 12 stykker, og nå i kveld henger ni av dem med hodet. To av dem har nesten klappet helt sammen.

 

Han var hjemme i firetiden, og hadde stoppet innom butikken på tur hjem fra jobb. Ergo har ikke buketten vært innpakket lenge. Det er plussgrader ute, så de har ikke vært utsatt for frost. Den har ikke stått i nærheten av varmeovner, vi har normal romtemperatur inne. Ikke står den i direkte varme fra lamper heller. Jeg kan ikke se at jeg har gjort noe galt som skal få denne buketten til å klappe sammen så fort. Jeg skal sette den kaldt i natt, men jeg er stygt redd for at resten har klappet sammen til i morgen tidlig. Jeg har fått en rosebukett til å stå i over 30 dager tidligere - med unntak av et par roser jeg da plukka ut.

 

Bruker dere å reklamere på avskårne buketter? Ville dere godtatt at en stor (og dyr..!) bukett klappet sammen etter sju timer i huset?

Litt seint å reklamere på roser kjøpt i 2008, i 2024?
Hvilket geni har dratt frem denne tråden, da?

Anonymkode: d0bba...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...