Gå til innhold

Hva gjør forloverne deres?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte forloverguiden til min forlover. Den er kjempegrei. Hun har aldri vært i brullyp før og var litt usikker på hva som kreves av henne. Vi har vært å plukket ut brudekjole sammen. Veldig fint å ha litt hjelp når det gjelder den biten. Ellers så skal hun være sammen med meg hos frisøren. Hun bor like i nærheten så det er jo veldig greit å bare stikke over en tur og prate bryllup.

hilsen semptemberbrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper min forlover kommer til å involvere seg i planlegginga.

Vi kommer til å bo ganske langt fra hverandre innen den store dagen, men ho kommer til å bli konsultert over telefonen ofte. Tror ho allerede har begynt å tenke over utdrikningslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det er fryktelig mye "dill" i forbindelse med et bryllup. Dere forventer vel ikke at forloveren skal hoste opp like mye entusiasme som dere?

Det blir som en graviditet, den gravide kan knapt snakke om noe annet, men for andre blir det vel, en smule kjedelig og uinteressant.

Forloveren har tross alt et eget liv, sikkert travelt nok som det er om man ikke skal begynne å interessere seg for bordkort og blomster også. :roll:

Det er deres bryllup, dere som velger rammer og omfang, da får dere ordne opp uten altfor mye hjelp fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som en graviditet, den gravide kan knapt snakke om noe annet, men for andre blir det vel, en smule kjedelig og uinteressant.

Hehe... DEN kjenner jeg igjen! (Svogeren og svigerinna mi er verdens mest gravide par for tiden... Jeg er glad i unger, men nå er det sånn at jeg spyr hvis noen nevner Liberoklubben eller amming... Blæ!!)

Men hos meg er det faktisk litt motsatt når det gjedler forloveren... Hun er enormt engasjert, ringer og spør 'har vi bestemt noe mer siden sist?', og forlanger å få vite alt som skjer. Mens jeg til tider tenker svært lite på bryllupet... Men det som er dumt (eller kanskje ikke - det kunne vel blitt nok også...) er at hun bor laaangt fra meg, og vi får aldri møtes for å planlegge. Men hun er med på de fleste beslutninger likevel - jeg sender bilder, sender internettadresser osv.

Pga avstand er det også umulig for oss å arrangere middag for forlovere og andre på forhånd... Men kunne jo være fint om de iallefall møttes og snakka litt sammen dagen før bryllupet da... Så kan de avtale det med svettebåndene og sånt! :ler:

Jeg syns det må være ganske mye opp til forloveren hvor mye h*n skal engasjere seg, jeg! Den formelle oppgaven er jo å være vitne på at dere har lov til å gifte dere. Utover det er det vel meget store variasjoner! Da jeg var forlover selv måtte jeg lage sangheftene, ordne transport, dekke bord etc., og det var slitsomt! (Og jeg har aldri hørt et takkens ord i etterkant... Det syns jeg er litt dårlig da...)

Selv har jeg valgt min beste venninne gjennom mange mange år, så vi kommuniserer meget godt, og kan fortelle hverandre akkurat hva vi ønsker/ikke ønsker etc. Veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Utover det er det vel meget store variasjoner! Da jeg var forlover selv måtte jeg lage sangheftene, ordne transport, dekke bord etc., og det var slitsomt!

Det synes jeg var litt vel utover de normale oppgavene... Trodde det var mannens forlover som stilte med transport (eller brudeparet), og at de selv lagde sangheftene....

Makan til frekkhet å ikke takke!!!!!! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest sunshine-t
Har ikke hatt ut.lag enda, men vet det kommer, dessverre.. Det er kanskje eneste jeg er missfornøyd med. Det at hun ikke respekterer mine ønsker for et ut.lag.. Men ellers bra..

Jeg hadde personlig blitt lei meg hvis forloveren min gav F...

Vil herved si takk til min forlover, som jeg vet er her å snoker av og til, hehe, for den flotte jobben hun har gjort så langt :kyss:

kremtkremt. må jo bare slenge inn at du har ikke noe med ut.dr.laget ditt..heheh!! jeg har respektert at det ikke skal være synging på den blå steinen eller noe skikkelig fææælt. utenom det, så har du ingen kontroll...hehe!!

men sånn alikevel. tilbake til tråd. jeg syntes at en forlover skal involvere seg i bryllupet, vite hva som skjer og når det skjer. jeg` hadde jo ikke vært forlover før, så viss ikke jeg hadde onvolvert meg, så hadde jo hatt null peiling på absolutt alt!! og det hadde jo vært lettere pinsomt, med tanke på at folk kom å spurte meg om div ting på bryllupsdagen.. så... strekt råd til forlovere; involver dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, hvorfor skal forlover være med å planlegge? Jeg har min beste venninne som forlover, og vi snakker masse om bryllupet, fordi hun er venninnen min og vi snakker om det som opptar oss, ikke fordi hun er forloveren min. Har jeg hatt spørsmål har jeg spurt henne, men det har ikke vært så mange.

Bryllupet er en veldig personlig sak som jeg og min samboer, sammen med våre familier, planlegger. Mine venner følger tett opp, men har ingen ting med planlegging å gjøre.

Utdrikkningslaget er jo hennes sak, så hun har nok å gjøre! :hoho:

Nei, la forloveren være forlover (utdrikningslag, vitne i kirken, holde tale, støtte bruden før vielsen), men det får holde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveren min var med på ganske mye synes jeg selv.

Hun var den som var med når jeg kjøpte kjolen og har kommet med masse råd underveis. Når det har blitt litt vel mye bryllup, sa hun i fra, og da "løp" jeg inn her.... :ler:

Ett flott utdrikkingslag arrangerte hun også, til tross for at flere trakk seg bare få dager før!

Dagen før dagen var hun også behjelpelig med å pynte lokalene, bakte en kake til oss gjorde hun også den knuppen!

Hun og jeg overnattet på hotell natten før selve dagen. Vi spiste en god middag og gikk på rommet og skravla skikkelig jenteprat med masse "digg" og en god flaske med rødvin.....

På selve dagen ble det en god frokost før vi forsvant til frisøren (som jeg betalte for henne) og hun hjalp meg med alt "stæsjet" mitt, passet på at jeg fikk med meg alt og passet på slep og slør hele dagen :D

Hadde det ikke vært for henne så hadde jeg faktisk kommet forsent i mitt eget bryllup..... :briller:

Hun var vel det man kan kalle en perfekt forlover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Min forlover bor også et godt stykke unna, så alt foregår per telefon! Som vanlig er hun en uvurderlig støtte, men så krever jeg ingenting av henne! Jeg mener at hun skal få delta slik hun selv mener hun kan. For det meste har det vært snakk om gode råd og samtaler. Hun er selv ugift, og derfor har jeg brukt de gifte damene rundt meg til det som går direkte på det praktiske. Min mor hjelper meg utrolig mye.. Synes ikke vil skal belemre forloverne med en hel masse oppgaver, de kan få delta på det forlovererne skal delta på og så får resten være bonus!

Er kjempeglad for at vi ringes ofte og diskuterer...men som det blir sagt her..pass på å kunne snakke om andre ting!Hele verden handler ikke om bryllup fordi om vi selv skal gifte oss!! :ler:

Ta en snakk med henne om du lurer på noe eller har lyst å ha henne med på noe av planleggingen..men "bruk henne fornuftig"!

Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...