Gjest Litt skuffet Skrevet 28. april 2003 #1 Del Skrevet 28. april 2003 Involverer forloverne deres seg i bryllupsplanleggingen, eller er forloveren deres sin oppgaver bare knyttet til selve dagen? Hadde håpet at forloveren min skulle involvere seg mer i hva som skjedde, hun vet knapt nom hva som skal foregå i løpet av dagen... (jeg informerer altså, men hun spør liksom ikke om noe, synes bare det er litt rart...). Hva gjør deres forlovere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 28. april 2003 #2 Del Skrevet 28. april 2003 Samme her.. Men hun kommer nok på banen etterhvert, får jeg håpe! Jeg spurte om hun ville være forlover på fredag, og siden det har vi pratet hver dag -uten at hun har nevnt det med ett ord.. Min kjæres forlover ville jo snakke om det med en gang; Hva som var forventet av han, og planlegge dagen litt. De er godt i gang. Så jeg er litt skuffet, jeg også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. april 2003 #3 Del Skrevet 28. april 2003 Min forlover bor såpass langt unna at hun ikke tar del i den praktiske planleggingen hver dag. Min kjære og hans forlover er såpass opptatt med jobb og fritid (pluss forloverens unger) at de nok ikke veksler et eneste ord om bryllupet... De har vært og prøvd klær og så har jeg fått nyss om at forloveren hans har invitert til utdrikningslag. Jeg er ganske rask av meg (utålmodig er det noen som kaller det), så om noen andre enn meg selv skal få være med på planleggingen her i gården, må de stå på. Alt som blir produsert av informasjon blir umiddelbart oppdatert på nett (hemmelig område), slik at forlovere og toastmaster til enhver tid kan ha oversikten - uten å måtte spørre å grave. Jeg har ikke forventet hjelp av forloveren. Jeg har ikke bedt om hjelp av forloveren. De tingene jeg har vært usikker på, hjelper hun meg å finne en løsning på. Det bør kanskje sies at vi har litt forskjellig smak og det er like greit at hun ikke bryr seg så mye av den grunn ... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #4 Del Skrevet 28. april 2003 Da jeg var forlover ble jeg skuffet over alt bruden holdt meg utenom! Hun gjorde alt selv uten at jeg så mye som fikk se henne prøve en eneste kjole! Jeg har tenkt å involvere min forlover så godt jeg kan, som forlover er man vel litt redd for å tråkke noen på tærne også... men jeg gifter meg ike før neste år så for at hun ikke skal bli helt lei venter jeg en stund... men vi snakker jo litt bryllup.... Jeg har bl a planlagt en stormiddag der begge våre forlovere med samboere, pluss våre søsken skal få bli kjent med hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 28. april 2003 #5 Del Skrevet 28. april 2003 Min forlover hadde de oppgavene en forlover skal ha og stilte opp på det. Ellers følte jeg at jeg ikke kunne kreve at hun skulle være med på noe mer, så om hun ikke spurte prøvde jeg å roe ned alle bryllupsplanene og praten for henne. Var litt redd hun skulle bli lei alt sammen, så jeg involverte henne nok ikke så mye heller. Synes ikke man bør kreve så mye av forloveren jeg, spesielt om hun/han ikke selv sier at hun vil være en del av planleggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. april 2003 #6 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg har bl a planlagt en stormiddag der begge våre forlovere med samboere, pluss våre søsken skal få bli kjent med hverandre... Dette hadde vi før vår planlegging begynte også. Vi inviterte forlovere med deres respektive (gift), en god nabo som vet masse og et vennepar som giftet seg i fjor. På denne måten har vi unngått en del blemmer mange andre har gått på. Vi begynte også å planlegge i den riktige enden og vi har fått hjelp underveis. Kjempesmart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 28. april 2003 #7 Del Skrevet 28. april 2003 Vet ikke om jeg kvalifiserer til å svare på dette, da jeg ikke er gift selv... Men jeg er forlover for min beste venninne, som gifter seg nå i sommer! Jeg synes det er gøy å planlegge sammen med henne, fordi jeg gleder meg så veldig på hennes vegne. Hittil har jeg hjulpet henne med å finne kjole, sko, slør, veske, tiara etc (slike ting tar jo en evighet!!), skaffet dem fotograf, vært med på bryllupsmesse i Oslo, hjulpet til med invitasjoner og pratet UENDELIG mange timer om denne ene (men viktige) dagen i hennes liv. Den største jobben blir jo utrikkingslag! Er i gang med planleggingen, men ting er ikke spikret ennå. På selve dagen skal jeg være sammen med henne fra tidlig morgen. Vi har time til frisør og make-up sammen, og da har jeg tenkt å ha med en flaske god hvitvin og noe lett mat vi kan spise der. Ellers blir jo "oppgaven" å sørge for at hun har det bra hele dagen og holde en knakende god/morsom/personlig/seriøs/rørende tale... (noe jeg ennå ikke har funnet ut hvordan jeg skal klare) Jeg har aldri vært i bryllup før, og jeg aner ikke hva som egentlig forventes av en forlover. Jeg har bare gjort det som har falt meg inn underveis. Men jeg har også spurt henne hva hun ønsker at jeg skal gjøre, det er jo greit å unngå at hun i etterkant tenker at jeg var en dritdårlig forlover... Dere kan jo bare spørre om hun har lyst til å være med å prøve kjoler eller hjelpe til med andre ting? Hvis ikke jeg hadde kjent min venninne så godt som jeg gjør ville jeg kanskje tenkt at hun vil ordne opp selv og ta avgjørelser alene - det kan jo hende at noen forlovere tenker sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #8 Del Skrevet 28. april 2003 Lykkeliten: Du høres jo ut som en drømmeforlover!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 28. april 2003 #9 Del Skrevet 28. april 2003 :oops: Prøver bare å "gjøre mot andre det jeg vil at andre skal gjøre mot meg" :D Dessuten er det jo kjempegøy å være med på egentlig, alt er liksom så "prinsesseaktig"... Forresten smart med den middagen du har planlagt! Det skal jeg foreslå for venninnen min - jeg kjenner feks ikke han som er forlover til brudgommen. Bra tips :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. april 2003 #10 Del Skrevet 28. april 2003 Sukk... Jeg må gjøre nesten alt jeg, i og med at han forlover kommer fra utlandet og ikke kan planlegge så mye.... Men det gjør ikke noe. Imidlertid skulle jeg gjerne likt litt høyere tempo på bryllupsplanene hennes (gifter seg sist i juni), liker å kunne planlegge litt i min egen almanakk. Kjole ble kjøpt i utlandet, men jeg har sett henne prøve den (sukk.....), har sett invitasjonene og sagt min mening uten å vite om jeg støttet hun eller han (hun "vant"), skal være med til frisør på prøving og selve dagen. Er nå igang med å planlegge utdrikning, en utfordring i seg selv pga hun har svært spredte venner, jeg har ikke møtt alle en gang, hvorav flere er imot utdrikning, så blir det tale og nachpiel. Kjenner foressten et par der hans forlover ikke hadde tid til å stille i bryllupet, han leide inn en STAND UP KOMIKER toil å holde talen!!!!!!!!!!! :fy: Helt sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #11 Del Skrevet 28. april 2003 Forresten smart med den middagen du har planlagt! Det skal jeg foreslå for venninnen min - jeg kjenner feks ikke han som er forlover til brudgommen. Bra tips :blunke: Og han skal du liksom ha til bords under middagen! Da er det hyggelig å i det minste ha sett ham før.... Jeg tenker også litt på at våre forloveres samboere skal få treffe hverandre, de skal jo og ha hverandre til bords... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 28. april 2003 #12 Del Skrevet 28. april 2003 Kjenner foressten et par der hans forlover ikke hadde tid til å stille i bryllupet, han leide inn en STAND UP KOMIKER toil å holde talen!!!!!!!!!!! :fy: Helt sant! For et jævlig nederlag da: du gir noen den æren å være forlover, og så har han ikke TID til å komme!? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. april 2003 #13 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg får en døll utenlandsk bror (til brudgommen) til bords, har aldri møtt han og kommer ikke til å gjøre det før The Day. Hadde vært supert med en slik middag dere skal ha, men det lar seg ikke gjøre. Æsj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 28. april 2003 #14 Del Skrevet 28. april 2003 Og han skal du liksom ha til bords under middagen! Da er det hyggelig å i det minste ha sett ham før.... Har sett han, men kjenner han ikke i det hele tatt. Sikkert lurt å bli litt kjent på forhånd, selv om jeg sikkert bare kommer til å sitte taus og skjelve og svette helt til jeg har holdt talen min... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #15 Del Skrevet 28. april 2003 Har sett han, men kjenner han ikke i det hele tatt. Sikkert lurt å bli litt kjent på forhånd, selv om jeg sikkert bare kommer til å sitte taus og skjelve og svette helt til jeg har holdt talen min... :D Han er sikkert like nervøs han, så dere kan svette litt sammen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #16 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg kan ta med svettebånd og vannflaske til begge, så har jeg i hvertfall en intro! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 28. april 2003 #17 Del Skrevet 28. april 2003 ...den siste var fra meg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #18 Del Skrevet 28. april 2003 ....godt forslag, da!!! Man blir jo nærmest avkrevd å holde tale, og jeg vet ikke om jeg hadde gledet meg så veldig selv....... Hadde nok svettet litt, ja! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 28. april 2003 #19 Del Skrevet 28. april 2003 Min forlover har vært med på det meste som har skjedd, enten fysisk eller over timeslange samtaler på telefonen.. Jepp.. Telefonregningen det siste året har økt BETRAKTELIG Vi bor et stykke fra hverandre, men vi klarer oss fint selvom. Hun var med å prøvde kjolen, jeg var der en helg hvor vi lagde invitasjoner og serviettringer og litt sånne ting. Hun er som regle med i diskusjoner om hvordan ting skal være når vi trenger et synspunkt til, og hun er ALLTID der for meg når jeg trenger en å glede meg til eller sutre til :enig_animasjon: VEEEELDIG fornøyd med det hun har gjort hittil! Hun har nesten likemye oversikt som det jeg har, med tider og steder og telefonnumre osv osv. Har ikke hatt ut.lag enda, men vet det kommer, dessverre.. Det er kanskje eneste jeg er missfornøyd med. Det at hun ikke respekterer mine ønsker for et ut.lag.. Men ellers bra.. Jeg hadde personlig blitt lei meg hvis forloveren min gav F... Vil herved si takk til min forlover, som jeg vet er her å snoker av og til, hehe, for den flotte jobben hun har gjort så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. april 2003 #20 Del Skrevet 28. april 2003 Min forlover bor i utlandet for tiden, så hun har vel egentlig ikke engasjert seg stort til nå. Blir litt vel dyrt med lange telefonsamtaler til/fra Kina... Men vi var på besøk hos henne i påsken, og da ble det pratet en hel del om bryllupet! Vi var med til skredderen og så på kjolen hennes som nesten var ferdig, en virkelig flott kjole! I slutten av mai kommer hun hjem til Norge, og da er det fremdeles to måneder igjen til bryllupet så hun har da mer en nok tid til å engasjere seg da! Har omtrent ikke ofret bryllupet en tanke de siste månedene selv jeg, alt for opptatt med skole, jobb og påskeferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå