Usikker Skrevet 25. februar 2002 #21 Del Skrevet 25. februar 2002 Frokost: 1-2 skiver + 1 glass lett-melk Lunch: 1-2 skiver + 1 kopp te Middag: 2 skiver eller middag Kvelds: 2 skiver eller middagsrester + mange kopper te i løpet av en dag... + tab Xtra.......+ masse annet snoperi....... .....og dette synes på meg.... jeg veier alt for mye....... Jeg klarte å gå ned 12 kg ifjor, men har nok lagt på meg 7-8 av disse igjen - bl.a. fordi jeg sliter litt psykisk. Dette fører til en del trøstespising. Jeg er hos legen i gang pr. mnd og går på vekta.....dette har jeg bedt om selv. Han er en kjempefin støtte for meg, kjenner meg godt, og skjønner at jeg ikke er topp motivert for slanking i perioder. Han sier at jeg bør spise 5 ganger om dagen... da vil jeg øke forbrenningen min + at jeg selvfølgelig bør holde meg i aktivitet. ( Men - jeg vil så gjerne. Fikk noe i posten her forleden. Det het Norgeskuren. Leste litt på Internett om denne kuren - og ble litt skremt. Mye negativt. Noen som har erfaring med denne kuren? Har egentlig ikke så veldig stor tro på kurer, men som "et spark i baken" for å komme igang???? Kanskje??? _________________ Sliten og lei. [ Dette Innlegg er endret av: usikker den 2002-02-25 18:07 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: usikker den 2002-02-25 18:09 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 25. februar 2002 #22 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg hater frokost, derfor hopper jeg som regel over den... Sjelden jeg spiser noe før 12, og gjør jeg det, så er det som regel noe frukt, yogurt eller et glass juice.... Så er det middag rundt 16:00 (middag er et must) Og så spiser jeg litt "nattmat" hvis jeg er sulten.... (Er nattmenneske, så jeg sitter som regel lenge oppe) Må jo bare føye til at jeg har en sønn som spiser regelmessige måltider 4 ganger i døgnet. Der er det ikke noe unnaluring... Bare jeg som har litt merkelig matrytme... Dette er heller ikke nødvendigvis den "faste" matrytmen min... Hender jo faktisk at jeg spiser frokost også Og noen dager spiser jeg mer enn andre og noen dager mindre... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 25. februar 2002 #23 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg spiser desverre helt feil,men det er vanskelig og få snudd om på den gamle vanen. Jeg har ikke smakt frokost på 15 år,og frukt og grønt er jeg heller ikke flink til å spise. Det har lett for å bli bare ett måltid om dagen,og da en DIGER middag!! I tillegg er jeg storrøyker,så noen gammel dame blir jeg nok ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 25. februar 2002 #24 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei! Har et skikkelig usunt kosthold,er nesten flau... I løpet av en dag er vel middagen det eneste faste måltidet mitt. Eneste grunnen til at jeg spiser det er at jeg allikevel lager det til min sambo. Det jeg ellers får i meg i løpet av dagen er kanskje en yoghurt og et eple eller to. Ellers fyller jeg opp med sjokolade sjokolade og atter sjokolade. Rundt 2 kilo sjokolade i uken regner jeg med at jeg får i meg. Føler at jeg har kommet inn i en litt vond sirkel her.. spiser bare mer og mer, og blir i skikkelig dårlig humør om jeg ikke får min daglige dose. Skulle vært på en avvenningsklinikk!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 26. februar 2002 #25 Del Skrevet 26. februar 2002 Etter at jeg ble gravid har det blitt lettere å spise flere og små måltider, rett og slett som en dyd av nødvendighet - blir kvalm av både store måltider og mer enn 3 timer mellom hvert måltid.... Så nå er det: - frokost på jobben: En skive med makrell i tomat (for å få i seg fisk) og en med honning og bruost + STORT glass iskald skummet melk. - Tar med meg litt frukt og kanskje en gulrot opp på kontorpulten, og mumser det mot lunsjtid - Lunsj er enten to brødskiver eller en veldig liten porsjon varmmat med salat. Fruktjuice til. - Frokostblanding med youghurt eller to brødskiver i 4-tida - En eller annen middag, men ikke så store porsjonen, i 7-8 tida. Mye vann i løpet av dagen, av og til en kopp te, minimalt med kaffe, brus eller godteri. (Smaker ikke like godt som før:( ) Har ikke lagt på meg til nå, men venter spent på kiloene....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 28. februar 2002 #26 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg spiser Frokost kl 8 50 gram brød + pålegg til frokost ca 220kcal + ca halv liter vann Lusj kl 12 Som frokost, noen ganger tar jeg en salat uten dressing i tillegg. ca 220-230 kcal + lettmelk ca 90 kcal og litt juice ca 90 kcal Mellommåltid kl 1530-1600 2 knekkebrød med ost ca 220 kcal + halv liter vann Middag ca kl 1800-1900 Ikke over 400 kcal Kvelds ca kl 2200 Som frokost ca 220 kcal Drikker masse vann innimellom + MYE kaffe... Dette blir ca 1450-1500 kcal om dagen. Eneste grunn til at jeg teller kcal er fordi jeg går på Grete Roede kurs og skal ganske mye ned i vekt. Selv med opphold på kurset teller jeg automatisk kcal, det har rett og slett blitt en vane...... Jeg er ingen slankefreak, skeier ut i helgene med både sjokolade og annet snacks og jeg har siden august gått ned 14 kg..... _________________ Tyren 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tyren den 2002-02-28 13:17 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marigull Skrevet 28. februar 2002 #27 Del Skrevet 28. februar 2002 Spiser frokost i 0600 tiden..en frukt i 0900 tiden, lunsj 1130 og frukt 1500 og middag i 1800 tiden, og det er ofte mitt siste måltid.. Det mønsteret passer i allefall inn for meg*S' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 11. juni 2002 #28 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg spiser kl. 17.00, da spiser jeg en youghurt. Resten av dagen og kvelden går med til å drikke vann/te og tygge sukkerfri tyggis. Kjipt, men sant. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 12. juni 2002 #29 Del Skrevet 12. juni 2002 Nå kommer jeg kanskje med den største motsetningen av hva folk mener er riktig... Har sliti med litt spiseproblemer lenge, men har stort sett kommet meg over det nå. Men i fjor fikk jeg en voldsom kjærlighetssorg og det eneste jeg klarte å spise var 1/2 - 1 honningmelon om dagen i over en mnd. Og da sier det seg selv at jeg raste ned og ødela matvanene mine... Da jeg fikk tilbake matlysten spiste jeg kun lunsj og middag, (hadde ikke tid til frokost før jobb) og etterhvert kom godte lysten tilbake også (uheldigvis) Så lenge jeg holdt meg til disse rutinene gikk jeg stadig ned, men det kom nok av at jeg hadde store problemer med mage og tarm (nervøs tykktarm)og hadde ofte sterke kramper i magen før jeg måtte løpe en tur eller tre på do... Nå derimot har jeg begynt å spise litt oftere: - et eple til frokost - salat og rundstykke til lunsj eller varmmat - kanskje et eple på vei hjem - middag - veldig sjelden jeg spiser noe senere Men nå har jeg gått opp!!! Skjønner ingenting jeg! Har lyst til å gå tilbake til de vanvittig usunne vanene mine igjen for da gikk jeg iallefall sakte men sikkert ned. JEg har gått på grete rhode så jeg vet hvordan jeg burde spise, og derfor strider dette helt imot min sunne fornuft! Kan også legge til at jeg har begynt å bevege meg mye mer i det siste. (trapper, trampoline, sykling++) Men jeg tror ikke jeg har fått 2 kilo i muskler på to uker... Beklager virkelig å ødelegge tråden din men jeg måtte få ut forvirringen.... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 12. juni 2002 #30 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei Pamm! Du går opp fordi du har spist så lite før.... Dette er kroppen måte å forsvare seg på: Den vil lagre litt resserver for å kunne takle en neventuell ny "krise/sult" bedre... For å motvirke dette (MÅ du det? HAR du for mye på deg????) må du forbrenne det bort, dvs bevege/trene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 12. juni 2002 #31 Del Skrevet 12. juni 2002 Lasse: Ja jeg har ca 10 kilo for mye, vil iallefall bli kvitt 6-7. (jeg vet fettprosent og bmi) Har jo begynt å bevege meg mye mer enn før da... Tråkker jo opp disse 18 etasjene flere ganger i uka i tilegg til litt sykling og masse trampoline (når det ikke regner)... har planer om å trene ordentlig men å dra seg ut av soffan for å trene er ikke spesielt morro!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 13. juni 2002 #32 Del Skrevet 13. juni 2002 Børge Ousland pleier å legge på seg 10-15 kilo før han legger ut på tur. Trikset hans er å spise to solide brødskiver med masse leverpostei før han legger seg om kvelden. Ellers drakk han olivenolje til det ble ekkelt, da gikk han over til fløte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå