Gå til innhold

Vaske tøy på 40 grader?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure

Jeg slenger det meste inn sammen... Er det håndklær/sengetøy, tar jeg 60. Er det vanlige klær tar jeg ofte 40, selv om det er noe undertøy der også (som jeg egentlig mener bør vaskes på 60, men da får jeg aldri vasket full maskin, vi er bare to) Er det mye undertøy, og lite andre klær tar jeg 60.

Jeg bryr meg ikke så mye om merkingen. Alle klærne har blitt vasket på 60 noen ganger, selv om det står 30/40. Og jeg har aldri ødelagt noe. Kun farget et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vaskes det meste på 60 grader. Kun finere tøy, og ulltøy som vaskes på andre program.

Da jeg begynte å jobbe i helsesektoren, var det ett krav at man hadde arbeidklær som skulle vaskes på 60 grader, fordi dette skulle drepe evnt. bakterier. Henger nok sammen med dette at vaskemaskinen vår står konstant på 60 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. mye av undertøy jeg har kan ikke vaskes ved 60grader? Er det bare meg? Nesten alt er jo merket med 40 grader. Blir ikke det da rent? :klø:

Føler meg som en gris nå etter å ha lest alle innleggene her som vasker alt undertøy med 6o grader.. MEd å bytte ofte blir det jo ikke SÅ skitten at det trenger så mye.. eller?

Mesteparten av BH-ene hadde blitt helt ødelagt med sånne grader (bruker tøypose for BH-er, bare hater håndvask ;) )...

Jeg vasker nesten alt med 40 grader, utenom håndkleer og sengetøy og diverse kluter. Visse ting også ved 30 grader, spesielt sorte klær, de har en tendens å miste farge alt for fort (men ikke undertøy da).

Jeg gjorde en feil et par dager siden da jeg la en hel maskin gå gjennom med 60 grader, flere par sokker ble mindre og mine treningsbukser ble litt tvilsomme og.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. mye av undertøy jeg har kan ikke vaskes ved 60grader? Er det bare meg? Nesten alt er jo merket med 40 grader. Blir ikke det da rent? :klø:

Føler meg som en gris nå etter å ha lest alle innleggene her som vasker alt undertøy med 6o grader.. MEd å bytte ofte blir det jo ikke SÅ skitten at det trenger så mye.. eller?

Mesteparten av BH-ene hadde blitt helt ødelagt med sånne grader (bruker tøypose for BH-er, bare hater håndvask ;) )...

Jeg vasker nesten alt med 40 grader, utenom håndkleer og sengetøy og diverse kluter. Visse ting også ved 30 grader, spesielt sorte klær, de har en tendens å miste farge alt for fort (men ikke undertøy da).

Jeg gjorde en feil et par dager siden da jeg la en hel maskin gå gjennom med 60 grader, flere par sokker ble mindre og mine treningsbukser ble litt tvilsomme og.

Det går sikkert helt bra å vaske undertøy på 40 grader. På mye undertøy står det jo at det skal håndvaskes så kan ikke se problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert helt bra å vaske undertøy på 40 grader. På mye undertøy står det jo at det skal håndvaskes så kan ikke se problemet.

Akkurat! Jeg gikk faktisk til skuffen til å sjekke tidligere og alt er håndvask eller max 40. De som er håndvask, vasker jeg ofte i små tøyposene i vaskesmaskin likevel, men aldri med over 40 grader.

Huff, jeg trodde det var bare meg som var rar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat! Jeg gikk faktisk til skuffen til å sjekke tidligere og alt er håndvask eller max 40. De som er håndvask, vasker jeg ofte i små tøyposene i vaskesmaskin likevel, men aldri med over 40 grader.

Huff, jeg trodde det var bare meg som var rar :)

Jeg vasker også undertøyet mitt på 40 grader (det er jo det som står på!). Og akkurat som deg ble jeg litt i tvil til min egen hygiene når jeg leste at alle her inne vasker undertøyet sitt på 60. Men tror egentlig at vaskemidlene i dag er så bra at det blir reint på 40. Det ser da reint ut, og jeg får aldri soppinfeksjon eller noe sånt heller. Så kommer til å fortsette å gjøre det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker så og si alt på 40 grader, med unntak av håndklær og sengetøy, det får en omgang på 60 grader.

Det samme gjøres her...Bruker som regel kun 40, 60 og ullprogram.

Jeg sier ALDRI håndduker, men håndklær. Når det er sagt, vet jeg så absolutt hva en håndduk er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...