Gå til innhold

Bizzy's rugebok!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til å lese om UL! :hjerte:

Kjempeflink mann du har, som varter deg opp! Håper det fortsetter slik en stund :Hehe:

:kyss:

Skrevet

:hjerter: Jeg er forelsket i en liten sjef på 6,2mm med et lite bankende hjerte :hjerter:

Ultralyden i dag gikk veldig fint! Legen tok seg god tid og vi fikk med oss et nytt bilde av vidunderet :hjerte:

Alt ser bra ut, hjertet banker som bare det og den har vokst seg tre ganger større på en uke :hjerter: Ligner fremdeles på en pitteliten reke men det blir forhåpentlig vis endret innen neste ultralyd (ordinær ul. i uke 18-19) :D

Mannen var jo selvfølgelig med denne gangen også, og vi koste oss, rart å faktisk klare å kose seg når man ligger i gynekologstolen :ler: Men enset ikke så mye annet enn det lille hjertet på skjermen :hjerter2: Så da er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente på at de første 12 ukene skal gå greit!

Tusen takk for koselig hilsener :kyss:

Kvalmen oppfører seg veldig bra, klarer fint å holde den i sjakk ved å spise.. Så her går det i knekkebrød og frukt som mellommåltider! Må jo prøve å være litt sunn midt opp i all spisingen også ;)

Har det helt fantastisk!!!!!!!!!!!

Skrevet

Så fantastisk!

Tenk at du er mammaen til det lille, bankende hjertet! :hjerte:

Skrevet

Så herlig det må ha vært å se et hjerte som slo!

Jeg skjønner at du har det fantastisk nå! :hjerter:

:klem: , Cielo.

Skrevet
:hjerte: Så fantastisk det må ha vært å se det lille hjertet! :hjerte:
Skrevet

Kjempegøy at du har det så bra, Bizzy :kyss::klem:

Må være helt fantastisk å se det lille bankende hjertet :hjerter:

Kjempestooor klem fra Capri :klem2:

Skrevet

Bare en liten kjapp tur innom..

Tusen takk for koselige hilsener :kyss:

:hoppe: 7+0 og "bare" 5 uker til 12+0 :hoppe:

Kvalmen er her, men foreløpig klarer jeg å holde den i sjakk med nesten konstant spising :roll: Har lyst på burger og salt mat hele tiden, men prøver i allefall å være litt fornuftig.. (selv om jeg må innrømme at det har blitt burger to ganger denne uken :oops: )

Har ike vært helt i form, så da har det blitt lite skriving her inne, men jeg kommer sikkert sterkere tilbake når formen blir bedre :Nikke:

Skrevet

Jeg har samme usunne fysing som deg: Pølse med ketshup... føler at jeg allerede har begynnt å gå opp i vekt... Skjerpings! Tenk om vi bare hadde hatt lyst på epler!

Jeg var også ganske uggen i uke 6 og 7, men det virker som om at det har roet seg veldig nå.

Blir gøy å følge deg frem til 12 uker (og videre, men i første omgang er dette en milepæl).

Gadget 8+3

Skrevet

Vet det er litt slitsomt når formen ikke er helt på topp, men det blir jo bedre etterhvert!

Håper du blir bedre snart! :klem:

Skrevet

Tenkte jeg skulle lime inn denne her... kjekt å titte tilbake på :D Terminen her er 5 dager senere enn legens :o Men tror egentlig jeg ligger et sted i mellom.. Min ukvalifiserte gjetning er 22.sept.. Men holder meg til hva denne kalkulatoren inntil videre! Kanskje jeg kan bli positivt overrasket ved ordinær ultralyd!

Du er nå 7 uker på vei.

Antatt termindato: 24. september, 2005

Fosteret beveger seg: 20. januar, 2005

Barnet reagerer på berøring fra ca.: 3. februar, 2005

Indre organer som nyrer, lunger og hjerte er dannet ca.: 10. februar, 2005

Risikoen for spontanabort avtar fra ca.: 10. mars, 2005

Kvalmen begynner å avta ca.: 24. mars, 2005

Kjønnet kan avgjøres ca.: 24. mars, 2005

Øynene til barnet er følsomme for lys fra ca.: 7. april, 2005

Du kan kjenne fosterbevegelser fra ca.: 7. april, 2005

Tid for ultralydundersøkelse ca.: 14. april, 2005

Barnet ditt kan høre stemmen din fra ca.: 28. april, 2005

Barnet kan overleve utenfor livmoren fra ca.: 7. juli, 2005

Mange barn legger seg med hodet ned fra ca.: 28. juli, 2005

Svangerskapspermisjonen begynner ca.: 1. september, 2005

Tusen takk for hilsener Gadget og Murmel, jeg er ikke så innmari dårlig altså! Bare jeg sover nok og spiser ofte så går det greit ;) Har ingenting å klage over :D

Skrevet

:hjerter: Barnet reagerer på berøring!

(hva nå det betyr... :ler: )

Håper formen bedrer seg snart, så vi kan lese flere strålende ord fra deg!

:kyss:

Gjest Mayamor
Skrevet

Først går en i månedsvis og venter på å bli gravid.

Kunne ikke bare svangerskapet begyndt ved 12 uker...?

Deretter kunne jo bare fødselen startet - for dette har vi jo ventet på så lenge... :ler:

Husker følelsen... :klem:

Gleder meg til å treffe deg i morgen.

Klem fra Mayamor

Skrevet

Snegler seg? Pøh, du testa jo nettopp positivt, jente! Kom med lange, mange og detaljrike oppdateringer - sånt er spennende å lese! :hoppe: At du ikke er helt i form til det? Hæ, hva sa du? Jeg hørte deg ikke! :tunge1::ler:

Snart er den verste kvalmen og trøttheten over og du kan begynne å leve igjen. Da tenker jeg tiden går litt fortere og.

Ser at dette ser fryktelig bedrevitende ut, og det er jo skammelig oppførsel av en ugravid, men jeg mener ikke å være nesevis! :wink:

:klem:

Skrevet

Gleder meg til i morgen Mayamor :hoppe:

Du har helt rett Jolie :oops: Men er desverre ikke så mange detaljrike oppdateringer å finne.. Livet består i spising og atter spising i håp om å unngå altfor mange dater med doskålen :kvalm: Har allrede klart å legge på meg litt... Nesten så jeg må ut å kjøpe meg bukser å bruke frem til jeg får babymage og ikke bare masse mat mage.

På lørdag hadde jeg en topp dag, vi stod opp litt sent og spiste god frokost før vi dro ned til byen og gikk på gallerier og koste oss. Stakk en tur oppom et vennepar for å si hei og på vei hjem, klarte jeg ikke å gå forbi kinarestauranten :sikle: Så da ble det restaurantmiddag.

Søndag var ikke fullt så grei... tror jeg får igjen for å ha hatt en full dag med aktiviteter lørdag :roll: Spyr med en gang jeg våkner og har et par turer til i løpet av dagen med jevne mellomrom. Trodde det var greit da jeg skulle legge meg, men der tok jeg virkelig feil... Spøy så det sprutet også gjennom nesen :o Ikke spesielt behagelig... Heller ikke veldig lekkert. Kjenner kvalmen kommer snikende når jeg tenker på det, så da stopper jeg forklaringen her!

I dag fikk jeg frokost på sengen av mannen før han gikk i dusjen som har blitt fast rutine, så jeg skal i allefall ikke klage på oppfølgningen hjemme :hjerter2: Brukte laaang tid før jeg klarte å karre meg i dusjen og måtte ta noen timeout i løpet av morran for å unngå å spy. Godt jeg har god tid om morran! Nå går det greit, er kvalm men ikke spykvalm og da skal jeg absolutt ikke klage! I dag er planen å slappe helt av og ta en gåtur, slik at jeg er i storform til treff i morgen ;)

Kanskje jeg til og med har litt overskudd til surfing i kveld også, er på tide å oppdatere seg i dagbøkene her!

Masse å gjøre på jobb kombinert med at alt går litt treigt fyller absolutt arbeidsdagen...

Håper alle her inne får en finfin dag :kyss:

Skrevet

Håper formen din snart blir bedre da, Bizzy!! :kose:

(skulle ønske jeg også kunne begynne å spy litt...)

Stoooor klem fra Capri :klem:

Skrevet

Huff...det hørtes virkelig ikke noe moro ut bizzy! Håper du slipper å plages med kvalmen så veldig lenge!!

Tiden snegler seg nok litt avgårde innimellom..men egentlig så går det ganske raskt! du har jo snart nådd neste milepæl på den oversikten! 10.februar så skjer det nye underverker med vidunderet i magen! :)

Ha en flott uke!

Stoor :klem: fra Madden

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Hei Bizzy!

Håper dere hadde det kjekt i går!! Takk for invitasjonen på SMS! :klem:

Og takk for at du forstår.... :dagensrose:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...