lillen Skrevet 4. september 2004 #1341 Skrevet 4. september 2004 Og så kommer spørsmålene: Skal du ta blodprøver, og evt UL, under kuren? Det fikk ikke jeg, men mange andre som får det. Skal du evt ta to enkle og en dobbel kur, siden du har fått 4? Ciao!
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. september 2004 #1342 Skrevet 4. september 2004 Hei Bizzy! ENDELIG er du tilgjengelig på nett i helgene også! Sannelig på tide! Grattis som "tante" til Milla Sofie!! Fortell når dere er tilbake fra Storken!!! Tommelen opp for Pergo!! når skal du begynne på dem?!? Ønsker deg en goood helg! Og forresten: Takk for koselige hilsener i dagboken min - blir alltid glad for å høre fra deg! :D
bizzy Skrevet 4. september 2004 Forfatter #1343 Skrevet 4. september 2004 Tror mannen syntes litt synd på seg selv også da han hørte om pergo bivirkningene.... Jeg er forresten veldig forelsket i Milla :hjerter2: Fantastisk søt og så utrolig liten Fikk holde lenge og skulle aller helst tatt henne med meg hjem, men det blir nok snart vår tur også!!!! Bare 10 tabletter Lillen?? Jaja ta det som et positivt "kompliment" da tror legen at det ordner seg med en gang da!!!! Legen min derimot har ikke så veldig store forhåpninger tydeligvis :klø: Ikke nok med at jeg har 20 tabletter i skapet akkurat nå.... jeg har resept på 2 x 20 tabletter til Fikk ikke beskjed om å ta først enkel dose, deretter en måned fri og så dobbel dose... men fikk beskjed om å bruke enkel dose 4 mnd etterhverandre... kunne ta dobbel dose siste gangen dersom det ikke hadde skjedd noe... Og er vi ikke gravide innen Januar, skal vi ta kontakt og få søke om assistert befruktning... Han sa det var lite ventetid! Håper vi klarer det nå når jeg skal bli pergomonster... (mannen gruer seg litt til den hormonville utgaven av meg.. syns visst at jeg er vanskelig nok når pms'en kommer til vanlig) Vil jo klare selv liksom Skal begynne på pergo dag 5 neste syklus... Håper jo at de skal gjøre jobben i skapet slik at jeg kan spare de til vi ønsker å prøve på barn nr.2 Har ikke fått beskjed om at jeg skulle ta blodprøver eller ultralyd i løpet av pergokuren... Legen mente at siden jeg har el skulle ikke det være nødvendig, men anbefalte bruk at el tester! Jeg har en snill og ganske kul lege egentlig :D Nå står de fløtegratinerte potetene i ovnen og mannen gjør sine underverker med lammekotelettene! Gourmetkokken min
Furstina Skrevet 4. september 2004 #1344 Skrevet 4. september 2004 Så skönt att läkarbesöket är över. Vi får väl hoppas lite extra nu att pergon gör susen (som om vi inte hoppats tidigare då :-? ) Njut av helgen tillsammans med mannen...
murmeldyret Skrevet 4. september 2004 #1346 Skrevet 4. september 2004 Så spennede at du skal bli Pergo-babe Jeg kunne godt vært foruten bivirkningene, men det er jo ikke sikkert det blir så ille for deg. Og virker det, så er det jo absolutt verd det Lykke til! :klem2:
lillen Skrevet 4. september 2004 #1347 Skrevet 4. september 2004 Jeg er en erfaren* Pergo-beib , og kan roe ned både deg og mannen... Det eneste jeg merket var hetetukter (ikke så ille det!), og masse som foregikk i magen... Hvis du spør Mannen min, så kan det hende han siernoe annet...men han har ikke sagt noe til meg. *) One-cyclus-stand
tyttebæret Skrevet 5. september 2004 #1348 Skrevet 5. september 2004 Føler meg litt som bikkja som snuser rundt som e n gal...Alle steder jeg snuser i dag finner jeg ferske pergobabes. *misunnelig*smilie Neida, jeg er kjempeglad på dine vegne. Pergo skal gjøre susen (om ikke cheerleaders her inne på KG hjalp dere denne måneden da...) Suverent at alt er bra med dere og at dere fikk så mye pergo. Da skjer det noe!
Lilletrollet Skrevet 5. september 2004 #1349 Skrevet 5. september 2004 Så bra at de ikke fant noe galt da. Selv om man blir lei av all prøving og ingenting som skjer. Krysser fingrene for at du straks her en bebis i magen,Bizzy,så skal jeg ha bebis i magen på ny året. Det blir bra! Klem Lilletrollet
Gjest Madden Skrevet 6. september 2004 #1350 Skrevet 6. september 2004 Sikker på at Pergoen kommer til å funke helt topp for dere!! Her skal det krysses for både det ene og det andre...for nå kommer den blå bølge straks!!:D Nå skal det virkelig bli fart på greiene her!! masse sommerbarn er i produksjon nå..det føler jeg på meg!!
bizzy Skrevet 6. september 2004 Forfatter #1351 Skrevet 6. september 2004 Tusen takk for koselige hilsener Furstina, Lillen, Murmeldyret, Tyttebæret, Lilletrollet og Madden! Alltid koselig at dere stikker innom Da er mannen tilbake på Østlandet :cry: Bilen også :o Så da bråvåknet jeg i det jeg holdt på å sovne kl.02 i natt og kom på at jeg ikke hadde penger til bussen OG i forrige uke fjernet de minibanken ved busstoppet også Raidet leiligheten uten stort hell... ble 10kr og 50øre rikere etter å ha tømt alle lommer og tittet i alle kriker og kroker Så da var det bare å sette vekkerklokken på 05.45 og haike med en kollega som bor rett borti gaten. Bare så dumt at hun begynner klokken 07 Sovet dårlig i utgangspunktet også, koste meg masse med mannen i helgen, og savner han utrolig mye!!! Men helgen ble ikke helt slik vi hadde planlagt for på lørdag kl.15.30 døde mormoren til mannen Har så vondt av gutten min :trøste: Så nå har jeg bestillt meg tur til østlandet på Torsdag slik at jeg kan være der og holde ham i hånden i begravelsen på Fredag Ellers har jeg det ganske bra, har jo selvfølgelig fått UVI... tydeligvis kanske heftig også for nå har jeg vondt i nedre del av magen og litt ubehag ved nyrene.... Har hatt betennelse som har gått til nyrene tidligere så det virker som om veien dit kan bli kort denne gangen :klø: Skal ringe legen snart... Vil ikke ha medisiner, tenk om vi kanskje har hatt klaff i helgen, vil jo ikke ta sjansen på å knaske tabletter som kan være skumle da :-? Bizzy, PP 19, dag 18
Gjest Hulderjenta Skrevet 6. september 2004 #1352 Skrevet 6. september 2004 For en sjokkvåkning! Fælt det der å ikke ha penger i kontanter, men låst inne på et kort. Ser deg for meg, fly rundt i leiligheten på jakt etter småpenger! Du kom deg nå tydeligvis på jobb da! :D Leit med mormoren til mannen. Du er god du, som stiller opp for han! Og så UVI da! God bedring! :trøste: Du får vurdere medikamentell behandling en stund til, men får du feber så går du til lege! Hørtes uansett ikke bra ut, med de smertene du beskrev, bør nok ikke gå for lenge med de... Pass på deg selv! fra sykepleier Hulderjenta :D Ønsker deg en fin dag - tross alt!
bizzy Skrevet 6. september 2004 Forfatter #1353 Skrevet 6. september 2004 Og så UVI da! God bedring! :trøste: Du får vurdere medikamentell behandling en stund til, men får du feber så går du til lege! Hørtes uansett ikke bra ut, med de smertene du beskrev, bør nok ikke gå for lenge med de... Pass på deg selv! fra sykepleier Hulderjenta :D Ønsker deg en fin dag - tross alt! Så koselig hilsen, føler meg passet på jeg Skal følge med ja, har store planer om å spasere til byen og kjøpe tranebærkapser i dag, og kanskje spise take-away i sånne kule bokser :slurp: Var sikkert litt av et syn der jeg spradet rundt i leiligheten mitt på natten i "natt-tøyet" på desperat jakt etter 23 kroner Var rimelig irritert på meg selv da.., men jeg brukte opp pengene mine på parkering da vi besøkte Meta på Storken, hadde gjort den prioriteringen igjen :D Må bare minne meg selv på å ta ut penger så jeg har til bussen ut uka i dag, vil ikke stå opp før fuglene fiser i morgen
Gjest Hulderjenta Skrevet 6. september 2004 #1354 Skrevet 6. september 2004 Tranebær er bra! Men mer forebyggende enn behandlende... Vietnamesisk take-away - nam! Da må du tenke på meg! Var forresten veldig koselig å få stearinlys på "frokostbordet", det var snilt av deg!
bizzy Skrevet 6. september 2004 Forfatter #1355 Skrevet 6. september 2004 Tranebær er bra! Men mer forebyggende enn behandlende... Vietnamesisk take-away - nam! Da må du tenke på meg! Æsj, også jeg som trodde det var en liten mirakelkur.. Får vel fortsette med bare å drikke massevis med vann da Skal tenke på deg når jeg nyter nudel retten min jeg Må kjøpe drakt til begravelse i dag også.... Blir dyrt dette
lillen Skrevet 6. september 2004 #1356 Skrevet 6. september 2004 Tranebær er bra foreyggende ja. Men massevis av C-vitaminer kan hjelpe deg nå. Det er nemlig vanndrivende God bedring! :trøste: Sier som Huldra; Du er god som stiller opp for mannen din på torsdag. Synd at helgen ikke ble som planlagt, men det er sånt som bare skjer Det er typisk at man ikke har busspenger akkurat på de dagene man ikke har bil eller skyss Håper du får hvile litt når du kommer hjem ikveld, eller tidlig leggetid Du...? Finnes det flere typer Pergo? Det høres jo voldsomt ut at du har fått resept med 12 enkeltkurer! :o De skal jo normalt taes annenhver måned, og da har du resept for 2 års forbruk Men det er altså hvis du har samme tabletter som jeg; 5 tabletter per kur... Det vanligste er visst å få 3 kurer. Jeg fikk 2... Du fikk 12... Gleder meg sånn til IKM'n din! Er det helgen om 14 dager?
bizzy Skrevet 6. september 2004 Forfatter #1357 Skrevet 6. september 2004 Ok, c-vitaminer og litervis med vann er nå den nye planen Vet ikke om det finnes flere typer pergo.. Mine tabletter heter Pergotime og kommer i esker på 5stk :klø: Rart at min lege har gitt helt annen brukerveiledning enn andre her inne har fått Men han er jo liksom ekspert på dette da, så jeg tror jeg følger anvisningen hans :klø: Får heller stoppe dersom det blir for mye ubehag... skummelt å tenke på at jeg har fått et helt års forbruk :o Hva er det han tror om meg egentlig... Jaja, trenger i allefall ikke å hente neste resept før om en 4 måneders tid Og i Januar skulle vi settes opp på IVF liste dersom det ikke hadde blitt noe resultat. Det betyr jo at han har gitt meg 45 tabletter mer enn det som han har bedt meg bruke på tiden frem til da :klø: Skjønner mindre og mindre jeg IKM på dag 27 tror jeg... Har hatt 27 dagers syklus 2 ganger på rad... Men tror el var senere denne gangen så jeg bør vel kanskje justere til 30 dager. Da blir ikm Lørdag 18.sept,
jolie Skrevet 6. september 2004 #1358 Skrevet 6. september 2004 *fnise* Snakker om pergoparty! Kan jo knaske piller til det tyter ut av ørene på deg du Godt å høre at du har det så bra om dagen - selv om mannens mormor døde. Og at du ikke hadde busspenger var jo en liten bump i veien, men ikke på langt nær stor nok til å velte deg, vet jeg Håper uka blir super!
murmeldyret Skrevet 6. september 2004 #1359 Skrevet 6. september 2004 Har du tatt C-vitamin, vann og Tranebær overdose nå? Huff, urinveisinfeksjon er ikke godt. Men er det ikke bedre å få en liten 5 dagers pillekur og bli kvitt den? Før du tester positivt Jeg kjenner sålangt ingen som har klart å kurere en så langtkommen UVI (urinveisinfeksjon) uten medisin. Men jeg vet jo ikke alt, selv om jeg også er sykepleier Uansett, lykke til! Merkelig at disse legene skal vurdere Pergotime så forskjellig. Min Dr. Gyn er liksom også ekspert. Jeg fikk 3 kurer som skulle tas annen hver måned. Etter 3 forsøk hadde det ingen hensikt å prøve flere ganger, mente nå han. Det er sikkert litt andre regler for de som ikke har EL i det hele tatt (har ikke helt fått med meg hvordan det er med deg). Krysser ihvertfall alt for at det virker! :klem2:
bizzy Skrevet 6. september 2004 Forfatter #1360 Skrevet 6. september 2004 Heisann igjen! Litt opptatt i dag.... med KG :oops: Er nok litt hektet, i dårlig form og mangler arbeidslyst... Er sikkert noe annet jeg kunne gjort enn å surfe, men jeg har endelig fått prioriteringene i rett rekkefølge Først KG, deretter KG og så kanskje litt jobb :oops: Jaja, får nå gjort det jeg skal, men kunne sikkert kanskje oppsøkt litt oppgaver :klø: Koselig hilsen Jolie, er litt oppe nå etter å ha hatt besøk av mannen samtidig som jeg hadde el Håpet er stort denne gangen... Kanskje jeg slipper å bruke pergotablettene Du har vel kanskje rett Murmeldyret, men jeg liker ikke å ta tabletter.... men det er vel kanskje det beste, å bare bli ferdig med det Får mane meg opp litt før jeg kontakter legen :-? Nå virker jo plutselig min pergokur ekstremt uvanlig... Men kommer til å gjøre som han sier, han kan i allefall mer enn meg :-? Selv om han tydeligvis gjør det annerledes enn sine kolegaer.... Bare han får meg gravid så er det det samme for meg
Fremhevede innlegg