bizzy Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #1001 Skrevet 25. mai 2004 Åj, så masse hilsener :D Kjempekoselig altså! Tusentakk alle sammen Var tilbake på jobb i går, men etter tre dagers ferie lå det noen bunker og ventet... Men dagen gikk i allefall fort Da vi kom hjem etter jobb bar det i huj og hast videre til veterinæren med lille emilspusen min Han har fått et sår på nesen hvor det har gått betennelse som gjør at såret bare vokser :o Da vi kom hjem så det faktisk ut som nederste delen av nesen hans var borte. og de indre øyelokkene dekket halve øyet... Stakkar det ser så utrolig vondt ut og er vel ikke serlig godt heller siden han slikker hele tiden og nyser hver gang han kommer borti noe med nesen Så nå har vi fått antibiotika som han skal gå på i 10 dager, og så skal han tilbake til etterkontroll om 2 uker dersom det ikke har blitt helt borte innen den tid Har vondt av vennen min jeg MEn i dag skal vi kjøpe tunfisk så skal koseklumpen skjemmes bort etter alle regler Emil setter helt sikkert pris på god bedringsønsker Det gjør i allefall matmor Etter dyrlegebesøket ble det middag, og tv-sløving i sofaen resten av kvelden, før mannen fikk sommersveis som han "betalte" med en skikkelig god og lang rygg og nakkemassage Deilig for en stresset kropp Uken hjemme har vært helt fantastisk, men noen få irriterende unntak Skulle til Oslo mandag morgen, men så hadde kjørecomputeren på mamma og pappas funnet ut at den ville leve sitt eget liv.... dvs. den ga full gass hele tiden.... Hadde kanskje fungert på autobanen :klø: Annet enn det var det meste topp Var endel på drivingrangen og slå litt golf, kjempegøy, men jeg har ikke fått tatt grønnt kort enda, men til sommeren er det planlagt 8) Var også en kveld og bowlet med minstesøster'n. Torsdag var det bestefars 70 års dag så da var vi å hentet han på hjemmet og kjørte ham hjem til bestemor for middag og kaker.... Huff han blir så ekstremt mye værre for hver gang jeg ser ham Visner bort rett og slett Men godt å ha vært der og fått sagt hade en gang til... Ellers så måtte jeg jo pleie mitt sorte belte i shopping :D så jeg og minstesøstern hadde en tur på senteret og fikk svidd vekk noen tusenlapper... som jeg egentlig ikke hadde :oops: Kjøpte også ny mobil siden den jeg hadde slår seg av etter 15sek samtale og som regel nekter å ringe ut... var vel på tide med bytte Eneste kjipe var at nå i underkant av en uke etter at jeg handlet ny telefon er den annonsert til halve prisen Typisk! At jeg aldri lærer å slutte å lese reklamer når jeg har vært og handlet Skal prøve å få oppdatert meg her i løpet av uken!! Dag 21, pp 15, og ingen tegn på noe som helst, ikke vet jeg når jeg hadde el heller.... kanskje på dag 12-13? Vel har satt ikm til dag 31, 4.juni så får jeg vente med å håpe til da
lillen Skrevet 25. mai 2004 #1002 Skrevet 25. mai 2004 Godt å ha deg her igjen! Synd å høre om pusen... :trøste: Men så lenge det går fremover, med medisin og gourmet-mat, så skal vel alt ordne seg for lille pusen... Dere er omsorgsfulle mennesker, som fortjener en liten spire...; som fortjener dere. Tror jeg skal lage sommersveis på Mannen jeg også... Og du ga meg inspirasjon til å kreve lønn Håper du får en finfin kveld !
Gjest Mayamor Skrevet 25. mai 2004 #1003 Skrevet 25. mai 2004 Stakkars pusen... Får liksom vondt inni hjerteroten når jeg leser om mennesker eller dyr som har det vondt. Og når pusen din har det vondt - har du det også vondt... :trøste: Klem fra Mayamor
hanni Skrevet 26. mai 2004 #1004 Skrevet 26. mai 2004 Der er du igjen, ja Du, når skulle du få messenger da? Snart? Jeg vet akkurat hvordan det er med sånne besteforeldre som blir dårligere. Har også en sånn bestefar som blir dårligere og dårligere. Men jeg må si at bestefaren din er utrolig ung som bare er 70 år! Håper du har det bra og at katten din er bedre. KLem fra hanni
bizzy Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #1005 Skrevet 26. mai 2004 Åh så koselig :D Blir rent rørt av så hyggelige meldinger jeg Superkoselig hilsen Lillen, Emil blir bortskjemt så det holder, men det fortjener han når han har så vondt stakkar :trøste: Og det er sant at det gjør vondt for mor også Er jo ingenting jeg får gjort for å gjøre det bedre annet enn å lure i ham medisiner, men skulle allerhelst kunne fjernet alle vondtene med en gang jeg Og det skulle jo bare mangle at vi krever lønn for frisørtjenestene Stå på krava Så koselig at du er tilbake Mayamor!!!!! Du har vært savnet Det er som jeg skrev over vondt å se at emil har det vondt, spesielt siden jeg ikke får reparert det med en gang Er ikke lett med besteforeldre som visner nei Hanni, Bestefar er veldig ung, og det gjør det ikke lettere å godta... Han har hatt alzheimer i noen år nå, men er godt til stedet mentalt, men sykdommen har fjernet nesten all koordinasjon og han klarer nesten ikke å prate lenger Han har bodd på hjem nå i 2 år, kan forresten ikke få rost betjeningen nok!! De er helt fantastiske , min familie har ikke sett noe til elendigheten man ser i forbindelse med noen pleieinstitusjoner i media! I tillegg til alzheimer har han også forkalkning av lungene som gjør at det blir gradvis vanskeligere for ham å puste, og han får ofte infeksjoner (lungebetennelser). Det er ikke forventet at han kommer til å overleve sommeren :cry: Men for hans del er det kanskje best, lungesykdommen er det ingen medisin mot og han har konstante smerter... Men det er så altfor tidlig! Skulle egentlig hatt internett hjemme nå, men det har visst ikke blitt sånn, mannen skal utvide arbeidet med selskapet sitt i løpet av eller etter sommeren så da må vi ha internett. Så det kommer etterhvert.... Tror jeg skal mase litt! Hadde jo vært greit å ha internett når jeg skal bo alene i 3 måneder i sommer! Kvelden i går var fin :D spiste god middag og dro og så Troya på kino, greit nok, men ikke noe veldig stor film for meg Men så lovet mannen at jeg skulle få ta ham med på to jentefilmer siden jeg ble med ham Gjett hvem som skal se 50 first dates snart I dag tidlig skulle vi gi emil tablett igjen, og trodde det skulle gå så greit siden det hadde gjort det i går kveld, men neida han hadde ikke lyst på kattekyss (godteri) en gang, også han som pleier å bli helt fra seg når han får de :-( Da ble matmor bekymret da!! Men fikk nå overtalt ham til å spise litt tunfisk etterhvert, så vi fikk lurt tabletten inn ved å pakke den inn i litt tunfisk. Men han er i dårlig form i dag, men godt synlige indre øyelokk og minimalt med matlyst. Han får få litt tunfisk når vi kommer hjem så han får i seg litt næring i allefall! Også må vi jo prøve å få i ham dagens siste tablett også... Huff, det gjør vondt i hjertet :-( Han skvetter til hver gang han tror noe kan komme i nærheten av nesen, og klarer heller ikke å finne seg gode liggestillinger... Ikke rart han er tufs :trøste: Jeg og mannen var hos legen i dagtidlig for neste steg i utredningen, så da ble det tatt hormonprøver, gynekologisk undersøkelse med celleprøve og han forklarte om gangen videre i prosessen! Jeg har en snill og forståelsesfull lege! Deilig å føle at han virkelig bryr seg!! Så nå er det bare å vente på svar på prøvene og timen hos spesialist skulle helst hatt time akkurat nå jeg Den gynekologiske undersøkelsen viste i allefall ikke noen uregelmessigheter, og det må jo være litt positivt i allefall Dag 22
lillen Skrevet 26. mai 2004 #1006 Skrevet 26. mai 2004 :o Du måå jo ha internett når du skal være alene... Var det bare en "vanlig" lege dere var hos i morrest? Skal dere gå til privat spesialist, eller offentlig? Det er litt vanskelig å huske når det er mange som utredes, men svømmerne til mannen din var fine, stemmer ikke det? Tror jeg snart må lage meg en oversikt over hva Supergirls finner ut i utredningen... Jeg roper HURRA for at du ikke har noen synlige feil! Hva skal de finne ut med hormonprøven? Eggløsning? Tror nesten jeg må ringe Gyn snart og spørre hva de fant ut om meg. Husker ikke... Ha en fin dag!
bizzy Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #1007 Skrevet 26. mai 2004 :o Du måå jo ha internett når du skal være alene... Helt enig Lillen Var hos vanlig lege i dag, og har fått henvisning til privatklinikk, var visst den legen som var med å utvikle infertilitetsklinikken på kk, så legen snakket varmt om kunnskapene hans. Svømmerne til mannen var helt slik de skulle de :D Supermannen min Blodprøvene var for å sjekke at hormonnivåene stemmer i forhold til hvor jeg er i syklusen (det var slik jeg tolket det i alle fall ) Ble litt lettet når han ikke fant synlige feil, og allt virket bra! Skulle bare ønske at han hadde sagt; "jammen, du er jo gravid du, ikke noe vits å sende videre her!" Noen ganger skulle jeg virkelig ønske at drømmeverdenen min var sann Husker du skrev i boken din at gynekologen hadde sagt at du hadde en nydelig liten livmor som bare ventet på et befruktet egg.. Men du har kanskje vært på flere undersøkelser senere? Jeg har ikke helt oversikten jeg heller :oops: Har planer om å følge oppfordringen din og ha en flott dag! Må bare slutte å irritere meg over de jeg venter på dokumenter fra...., nå er klokken over halv to og allt skal være færdig til kl.14!!!! Burde kanskje være på tide å få bakrunnsmaterialet snart :evil:
meta Skrevet 26. mai 2004 #1008 Skrevet 26. mai 2004 Jeg kan gjerne "passe" deg i sommer når mannen er vekke altså :enig_animasjon: :dagensrose:
tyttebæret Skrevet 26. mai 2004 #1009 Skrevet 26. mai 2004 Katteelsker sender godbedringsklemmer til katt og matmor! Håper det går bedre nå! Så spennende at du har vært på utredning du også i dag. Det har jeg og nemlig - det kan du lese mer om i min dagbok. Forresten koselig å hilse på i din dagbokverden
bizzy Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #1010 Skrevet 26. mai 2004 JAAAAAA!!!!! Jeg vil gjerne bli passet av deg altså Meta Så koselig med hilsen fra et nytt fjes Tyttebæret!! *løper av gårde for å lese om utredningen*
GadgetGirl Skrevet 26. mai 2004 #1011 Skrevet 26. mai 2004 Oi.. her var det mye nytt på en gang! Trist med pusen, det er så vanskelig når de ikke kan si hvordan de egentlig har det. Kommer ikke over hvor bra prøverforumet her inne er, man får jo svar på alt! Og somregel er det en eller annen som med glede kan fortelle om sine erfaringer. Det hjelper mye å føle at det er flere som har det på samme måte eller gått igjenom det samme. Veldig positivt med mannens svømmere i alle fall!
Gjest Hulderjenta Skrevet 26. mai 2004 #1012 Skrevet 26. mai 2004 Godt å ha deg tilbake, Bizzy! Velkommen "hjem" igjen!
Lilletrollet Skrevet 27. mai 2004 #1013 Skrevet 27. mai 2004 Jeg har så dårlig samvittighet at jeg ikke har lagt igjen noen spor etter meg i bøkene deres :oops: ...Men her kommer en liten hilsen iallefall. Håper pusen har det bedre! Stooor Lilletrollet
Gjest Hulderjenta Skrevet 27. mai 2004 #1014 Skrevet 27. mai 2004 Gjett hva jeg har gjort i dag!! Jeg har vært på Cyclo med en venninne og kjøpt wok-take away! Vi kjøpte Biffwok som du anbefalte. Ser ut til at det er ukens tilbud alltid - for det var det nå også! Har forresten gått forbi der ørten ganger og alltid trodd det var en kaffebar (har ikke lest navnet/teksten på vinduene...) :oops: Så i dag har jeg vært (den ene) jenten i parken som har spist wok og nudler med pinner! :D
Gjest Mayamor Skrevet 28. mai 2004 #1015 Skrevet 28. mai 2004 Morsomt å lese om oppskrift-tolkninger... Du er nå skjønn som satt barnevakt for mannen da. (ikke for ham da - men for jenten til naboen slik at mannen kunne se Kill Bill - sånn: Nå kan ingen mobbe meg for ordvalgene mine. Jeg er bare superflink til korte, lette forståelige setninger...) Ikke rart han elsker deg ja... Helgeklem fra Mayamor
bizzy Skrevet 28. mai 2004 Forfatter #1016 Skrevet 28. mai 2004 Masse koselig hilsener nå igjen! Også fredag i tillegg, er jo ikke mulig å unngå å bli i strålende humør av slikt Har ikke vært så veldig aktiv her inne i det siste, har vært mye å gjøre på jobb, og jeg har det vanlige pms tegnene, så jeg har forsøkt å tenke minst mulig på kommende ikm :-( Tror nemlig det blir tantebesøk på meg nå igjen Men litt positivt er det i allefall at vi mest sannsynlig rekker å prøve en gang til før mannen flytter for sommeren Koselig med hilsen Gadgetgirl Det er ikke så lett når pusen er syk nei.., skulle ønske han kunne fortalt meg hvordan han hadde det, og hva jeg kan gjøre for at han får det bedreMen vi gjør så godt vi kan, og i dag ville han endelig ha mat igjen!!! Det er jo et kjempebra tegn :-) De siste dagene har mannen måttet ligge på alle fire å late som han stjeler maten hans for å lokke ham til å ta en bit eller kanskje to... Sier litt om hvor dårlig han har vært når hverken fersk våtmat, tunfisk eller kattekyss er interessant :o Men i dag tidlig virket han tydelig bedre og det har begynnt å danne seg skorpe på såret! Håper bare han lar den være litt i fred.. Mannen skulle på apoteket å handle ormekur til kattene i går (de får det hver vår, og ellers dersom det blir nødvendig..) og kom fornøyd hjem (han har nemlig glemt det i noen dager...) med ormekur til hest og storfe :o Innrømmet at han syns "sprøyta" var litt stor... første måle-enhet var for dyr med vekt 100kg.. Koselig med hilsen Lilletrollet Dårlig samvittighet?? Nei, det skal du da ikke ha!!!! Endelig take-away i riktige bokser Hulderjenta Håper du ble fornøyd med anbefalingen Nå fikk jeg kjempelyst på wok til middag altså... Men lenge til lønning og fikk regning fra advokaten vi brukte da vi hadde vanskade på badet... Hadde helt glemt det jeg :oops: Så nå blir det ikke akkurat superekslusive middager frem mot lønning Men, det er jo typisk... Tirsdag fikk vi brev om utbetaling av aksjeutbytte, og torsdag fikk vi en regning på omtrendt samme beløpet... Også jeg som hadde brukt deler av aksjeutbyttet allerede :oops: :oops: :oops: Burde jo lært at jeg ikke skal bruke penger før jeg har de på konto..., men den nye mobilen var såååå fristende, og det samme var alle de fine klærne jeg fannt Så utrolig koselig hilsen Mayamor, ble rørt jeg :D Skjemmer nok bort mannen litt, men så skjemmer han meg bort tilbake I går kjørte jeg mannen til byen for han skulle ut med noen kamerater, var jo egentlig bedt med jeg også, men å være på fest med hans studievenner i eksamenstid, det har jeg gjort før... Er ikke så veldig mye jeg har å tilføye til fagdiskusjonene deres, ikke syns jeg at det er så veldig spennende heller Så jeg kjøpte med et lass med smågodt, french fries og en flaske Cola og sløvet foran tv'n, og endte selvfølgelig opp med å spise meg kvalm på godteri Egentlig ganske deilig I dag er jeg på dag 24 og regner med at ikm er på dag 31, 4.juni. Gleder meg til 3 dagers helg, og krysser allt som er for snart positiv test selvfølgelig, men også for terassevær i helgen Jeg har nemlig planlagt besøk og grilling Ønsker alle sammen en kjempeflott pinsehelg
tyttebæret Skrevet 28. mai 2004 #1017 Skrevet 28. mai 2004 Stakkar pusen! Åhhh...det er så fælt når man ikke kan forklare dyra vorfor det er så vondt, men at det skal bli bedre.... Har dere prøvd fersk fisk??? Kanskje han vil ha det? Pusen vår var også veldig syk i fjor sommer. Han kunne nesten ikke puste og det var grusomt å hør ham streve for å trekke pusten og nesten være kvalt. Da fikk han mye godbiter,da...dessverre måtte vi avlive han da han fikk det samme igjen i januar. Det viste seg å være lungekreft... :veldigsur: Håper dagene framover til IKM går fort! Ha en strålende pinsehelg!
bizzy Skrevet 28. mai 2004 Forfatter #1018 Skrevet 28. mai 2004 Færsk fisk... nei det spiser han ikke.... hverken rå eller kokt og renset... Prøver å forklare at det skal bli bedre jeg da :oops: , spørs vel heller hvor mye han skjønner Huff, synd at du mistet katten din Har mistet en katt på grunn av kreft tidligere, og håper det aldri skjer igjen! *Bank i bordet*
lillen Skrevet 28. mai 2004 #1019 Skrevet 28. mai 2004 Tør jeg spørre hva den store fine F'en hjemme hos meg står for... Fest? Festing? Fertil? Fugleunger? Fremskritt? Ferie? Feber? FertilityFriend? Færsk fisk? Jeg er ikke helt med idag... Men tusen takk For oppmerksomheten!
Fremhevede innlegg