Gå til innhold

Bizzy's rugebok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg nå har 30 dagers syklus ... Hatt det to ganger på rad i allefall :-( Leit å høre at du er på dag 1 Cappo, hadde jo et håp om at det hadde klaffet for dere :roll:

Turen i går var koselig Meta!!! Gleder meg til mandag jeg, veldig spent på tomten :wink:

Håper refleksologen kan gjøre underverker jeg også Magnhild. Vet egentlig ikke helt hva det går ut på selv, men skal visst være en slags soneterapi hvor de bruker hele kroppen og ikke bare føttene... Har ikke rukket å sette meg så veldig inn i det ennå :oops: Men var anbefalt å prøve inne på foreningen for ufrivillig barnløse sine sider. Her kan du lese litt om det dersom du ønsker :wink:

Har så vidt startet utredningen hos Legen Murmeldyret, men ble enige om at vi skulle prøve litt til etter positvt svar på mannens sædprøve før vi gikk videre :roll: Vel nå har vi fosøkt i tre måneder til uten klaff så nå skal vi få henvisning til utredning av meg også... syns det er litt skummelt, er ganske nervøs for at det skal være noe galt i og med at vi har forsøkt i over et år nå :(

Ellers så har jo tankene om den økonomiske situasjonen meldt seg litt, er jo ikke noe problem så lenge jeg får jobbet det jeg trenger for å få permisjonspenger..., men vi har jo planlagt å flytte tilbake til osloområdet over nyttår :o Begynner å få dårlig tid faktisk :sur: Men etter en liten prat om det i går ble vi enige om at det meste ordner seg, så den sjansen tar vi.... får heller hanke inn litt tjenester og godvilje av bekjente slik at jeg får jobbet det jeg må :sjarmor: Passer jo dårlig at det for å være helt sikker var nødt til å klaffe i løpet av Juli når mannen reiser til Oslo for å jobbe der fra miden av Juni og ut September.... Er jo ikke akkurat slik at vi kan be oss fri en uke pr. måned for babylaging heller :ler: Dessuten så kommer vel aldri el til å falle på helgedager når det er nødvendig heller :tunge1:

Litt pessimist akkurat nå, men det går nok over om en dag eller to :Nikke:

Er ikke så aktiv inn i de andre dagbøkene for tiden.... sorry, men tungsinnet er litt overveldende akkurat nå, kommer sterkere tilbake når håpet igjen kommer luskende om noen dagers tid :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så aktiv inn i de andre dagbøkene for tiden.... sorry, men tungsinnet er litt overveldende akkurat nå, kommer sterkere tilbake når håpet igjen kommer luskende om noen dagers tid :wink:

Akkurat som jeg skulle sagt det selv...

Tenker på deg :kose:

Håper det snart klaffer for oss begge.

Stor klem fra Capri :klem:

Skrevet

Syns jeg måtte bytte avatar...

Nytt bilde av Elling Reitan.

Koselig med hilsen Capri :D

Skrevet

Trist at du har det sånn, bizzyvennen. Jeg håper dere får fortgang i utredninga - og jeg sier det igjen: HSG var magisk for meg.... Så koselig at dere kanskje kommer til Oslo om et knapt år. Det er jammen fint i Oslo, nemlig. :wink: Du har fått deg en ny fin avatar, Bizzy. Riktig fin var den. Håper den muntrer deg opp litt. Og jeg håper du får det litt bedre etter hvert... Stor klem fra hanni

Skrevet

Kjempefint harmonisk bilde, Bizzy! :blomst_opp:

Det er mange som har hatt skuffende ikm i det siste, så jeg tror alle her inne forstår deg veldig godt :wink: Negative dager fører ikke akkurat til skrivekløe i andres bøker... :-? Men det går heldigvis over.

Refleksolog hørtes spennende ut! Gleder meg til å lese om hvordan det var, imorgen eller over helgen! :-D

Var det slik at dere prøvde akupunktur såvidt i fjor? Lenge siden, så jeg husker ikke helt...men jeg mener du og Meta snakket om det!?

Har dere ringt legen også, eller skal dere se hva refleksologien bringer? :-)

Tenker på deg, og alle andre som sliter for tiden... :klem:

Skrevet

HVordan gikk det hos refleksologen?

¤¤¤Spent¤¤¤¤¤

Skrevet

Auauauauauauauauauauau....AU! Med vondt skal vondt fordrives :tunge1:

Var på første behandling hos refleksolog i går og det var ikke spesielt deilig, eller var jo egentlig deilig :roll: For det gjorde vondt på alle de rette stedene :wink:

Refleksologen virket veldig flink og var kjempehyggelig :D

Hun sa at eggstokk og eggleder trengte litt hjelp og det var de punktene hun pinte meg med, så nå sitter jeg her med litt ømme ankler, veldig ømme og litt hovne knær, og vonde ører :roll: Men dette er visst vanlige reaksjoner så da er et bare å vente på resultatene :wink: Fikk forresten festet litt magnetkuler på ørene... ser ganske så gjennom piercet ut dersom man titter etter :ler: Kulene skal sitte i to dager, gleder meg til å fjerne de.... så ørene kan få litt fri før neste behandling til mandag!

Det litt rare var at mot slutten av behandlingen ble det en heidundranes liv i magen min.... godt jeg ikke skulle sitte i en stille forsamling :ler: Håper dette er tegn på at det virkelig fungerer :Nikke:

Da jeg var ferdig kom mannen og møtte meg i byen, så kjøpte vi vietnamesisk takeaway ( i sånne bokser man ser i amerikanske filmer) og satte oss på en benk i parken og spiste med spisepinner og koste oss i varmen! Ganske romblemantisk altså :hjerter2:

Etterpå gikk vi og tuslet litt, endte opp med nye motorsykkelhansker begge to, også koste vi oss med en kaffelatte før mannen kjørte meg hjem og dro tilbake på jobb..... kom ikke hjem før 02.30 i natt :o Mannen er gal, ingen som skal klage på arbeidsinnsatsen... klager litt jeg da, syns han må ta litt hensyn til seg selv :fy: Får ikke lov til å jobbe seg syk heller :riste:

Så i dag har han marsordre hjem klokken fire, så får han ta seg en blund mens jeg ordner middag, og så skal han sendes i seng igjen til normal tid! Basta!! Så får han sove skikkelig ut på lørdag :Nikke:

Takk for hilsen Hanni :klem2: Greit med avatarbytte når følelsene ikke er som jeg ønsker, hjelper jo litt å velge seg ut noe man syns er fint da :wink: Aller helst ville jeg ha reist og handlet meg et bilde til stuen eller kjøkkenet, men finansene er ikke helt enig, i allefall ikke nå som jeg skal igang med intensiv behandling hos refleksologen :D To ganger i uka, kunne faktisk blitt et fint bilde det i løpet av et par måneder :ler: Men jeg vil mye heller ha noen å ta bilde av om en 9-11 måneders tid *drømme*

Har bestillt time hos legen også for å få de nødvendige henvisninger for videre utredning, skal dit onsdag 26. mai. Er vel ganske sikkert at vi kommer til oslo i løpet av et års tid, er jo dit vi begge vil, og der mannen har det største jobbmarkedet.

Tusen takk for hilsenLillen :klem2:, Refleksologen var flink i allefall fikk jeg det inntrykket :wink: Gleder meg til å gå videre hos henne :hoppe: Hun kunne jo ikke love mirakler, men skulle gjøre sitt beste for å få kroppen klar for graviditet :D Vi prøvde kinesolog i fjor sommer, men må si jeg gikk derfra med litt blandede følelser :-? Hun pratet mer med kroppen og la forskjellige oljedråper på tungen og ellers i munnen, og mente også da jeg gikk at en behandling var mer enn nok... syns det hørtes veldig fantastisk ut..., men nå 8 prøveperioder senere er jeg ikke så sikker :tunge1: Dessuten hvis hun fikk reparert allt da, hvorfor er det da så vonde triggerpunkter når jeg går til refleksologen? Har jo også litt ekstra tro på refleksologi etter å ha sett at de anbefaler denne form for behandling på FUB sine hjemmesider.

Så nå er det bare å ta tiden til hjelp og håpe på full klaff i løpet av sommeren... Får bare se til at el foregår i helgene denne sommeren :tunge1: Skulle ønske det kunne styres også jeg :roll:

Dag 3, pp.15

Skrevet

Jeg håper du får en kjempefin helg, bizzy. Lykke til med de greiene i øra og rumling i magen. Det skjer no iallfall, da. I dag skinner sola i Oslo også. Håper den også skinner litt nordover dit jeg skal. Gleder meg til det. Han mannen din må ikke jobbe så mye - enig i det. Halv tre på natta er ingen tid å komme hjem fra jobb på. Min mann er også sånn i perioder - og det er ille. Det er jo sånn at når man ikke har barn - så kan man jo liksågodt jobbe - sånn er den uskrevne loven på mange arbeidsplasser. Småbarnsfedrene går klokka 16, mens de uten barn føler at de må bli sittende. Vannvittig provoserende. Dette var jo en digresjon da - sikkert ikke derfor mannen din jobba sent - men jeg bare kom på det. Som sagt: Kos deg i helga. Kjøp deg noe fint - det fortjener du når du har vonde ting i øra!

Stor klem fra hanni

Skrevet

Så fint at du har tro på refleksologien! Håper behandleren lever opp til det første, gode inntrykket! Så rart at du kjente masse liv i magen etterpå, høres ut som et godt tegn, ja!

Enig med deg i at det er viktig at mannen din ikke overdriver arbeidsinnsatsen! Han er heldig som har deg som kan passe på ham! God helg! :klem:

Gjest Hulderjenta
Skrevet
Da jeg var ferdig kom mannen og møtte meg i byen' date=' så kjøpte vi vietnamesisk takeaway ( i sånne bokser man ser i amerikanske filmer) og satte oss på en benk i parken og spiste med spisepinner og koste oss i varmen! [/quote']

Så kuult! Kan du ikke hviske meg i øret hvor de har sånn take away..? Jeg bor i Bergen jeg også da, men visste ikke om dete her! (Men så er jeg sjelden i sentrum også da..)

Refleksologien høres spennende ut! Håper det gir resultater for dere! :danse: Har hørt mye bra om det, og har veldig lyst å prøve det selv også, men da måtte jeg nok sendt mannen og ikke meg selv... :roll: Behandler de menn også..? Kan du ikke spørre neste gang om de kan gjøre noe med dårlig sædkvalitet...? :sjenert:(Hvis det liksom skulle passe seg sånn...?)

Ha en superduper helg!!! :hoppe:

Skrevet

Hei Bizzy!

Takk for hilsen i boka mi! Jeg har tenkt veldig på dette med ny jobb og graviditet,men inser vel at de kan ikke "røre" stillingen min! Det er jo ikke lov å si opp noen pga graviditet. Så derfor tar jeg ting ganske med ro. Jeg har jo et forbund i ryggen hvis de skulle begynne med noe snuskeri!

Ha en fortreffelig helg vennen!

Klem :klem: Lilletrollet

Skrevet

Refleksologien høres spennende ut! Håper det gir resultater for dere! :danse: Har hørt mye bra om det, og har veldig lyst å prøve det selv også, men da måtte jeg nok sendt mannen og ikke meg selv... :roll: Behandler de menn også..? Kan du ikke spørre neste gang om de kan gjøre noe med dårlig sædkvalitet...? :sjenert:(Hvis det liksom skulle passe seg sånn...?)

Ha en superduper helg!!! :hoppe:

Skal prøve å huske å spørre på mandag jeg :wink: Kanskje du kan hjelpe meg å huske det.... er nemlig ganske distre :oops:

Skrevet
Kan du ikke spørre neste gang om de kan gjøre noe med dårlig sædkvalitet...? :sjenert: (Hvis det liksom skulle passe seg sånn...?)

Se tråden min om tips fra akupuntør i prøverforumet. Den vitaminkuren skal visst sette igang svømmerene til mannen :)

Skrevet

Har forresten bestillt time hos legen onsdag 26 for å fortsette utredningsprosessen :kul: Litt skummelt, syns nesten det er litt ålreit å leve i min egen lille boble hvor det helt sikkert ikke er noe galt meg meg..... vi bare er litt uheldige :tunge1: Vel er på tide å få bekreftet eller avkreftet det, og dersom det er noe galt, så er det jo greit å finne det ut også så vi ka se på hva vi kan gjøre fremover...

Nå er mannen på jobbintervju.... Fikk spørsmål om han kunne stille til intervju hos Den Norske Bank kl.15.15.... spennende! Det er i Bergen for å skaffe seg de studentene som blir ferdig utdannet neste sommer.

Er litt stolt av mannnen min jeg :hjerter2:

GOD HELG ALLE SAMMEN!!!

:kyss:

Skrevet
Har forresten bestillt time hos legen onsdag 26 for å fortsette utredningsprosessen :kul: Litt skummelt' date=' syns nesten det er litt ålreit å leve i min egen lille boble hvor det helt sikkert ikke er noe galt meg meg..... vi bare er litt uheldige :tunge1:

Been there.. :roll:

Håper du får en superfin helg! :klem:

Skrevet

Refleksologen hørtes spennende ut :-D

Kanskje jeg skal finne ut om det fins noen slike her jeg bor. I utgangspunktet har jeg ikke hatt store troen på alternativ behandling. Men nå har jeg nesten lyst til å prøve litt. Det skader vel ikke annet enn pengeboka :wink:

Ønsker deg ei flott helg!

:klem:

Skrevet

Svipper innom med en lørdagsklem til deg! :kul:

Skrevet

:o Var visst ikke innom her i går jeg.... eller var jo innom og leste litt, men rakk aldri å ta skriverunden :o Dagen på jobb gikk fort og jeg har kommet inn i et kjempeeffektivt humør, nesten overrasket over meg selv :roll: Kanskje det er våryrheten som viser seg på arbeidsfronten først :ler:

Koselig med hilsener Jolie, Murmeldyret og Pondusa! Helgen har vært helt fantastisk! Har tilbrakt mesteparten på terassen og fått litt farge :D Elsker varm vår altså!! Lørdag var vi en tur på plantasjen og kjøpte litt sommerblomster til bedet, og ny rosebusk til den ene krukken vår! Tror en fotball tok livet av den forrige :roll: Men nå blir det fine store hvite roser til sommeren :) Søndag kom Å, B og lille A på besøk, de bor i byen så da passet det bra å bli bedt på terassebesøk i finværet :wink: Baby på leketeppe passer veldig godt her altså :ler: Bare så dumt at vi ikke rekker å oppleve våren med eget barn på terassen :cry: Men kanskje på vår neste terasse :Nikke:

Var hos Refleksologen igjen i går, og fikk skikkelig kjørt meg.... Det er vondt altså, men nå er jo egentlig det litt positivt også, da skal det i allefall hjelpe :kul: Er i allefall ikke noe galt med motivasjonen bak å bli gravide når man frivillig betaler 400 kroner for en time med pining et par ganger i uka :hår: Før jeg går setter hun magneter på endel punkter i øret som da skal sitte i to dager... og de gjør jo da vondt i to dager :-? Men så kjenner jeg at det foregår ting i magen også...., det stikker og rombler og værker litt helt nederst i magen, så jeg er jo litt spent også da! Vil ha resultater med en gang jeg :sjarmor:

Jeg har veldig stor tro på alternativ behandling Murmeldyret, spesielt når det gjelder soneterapi, refleksologi og akupunktør etter å ha sett kjente ha stort utbytte av soneterapi og akupunktør. Tror på refleksologi fordi dette er en blanding av disse to typene :wink:

Etter behandlingen i går ble jeg helt utslitt, og sovnet som en stein på sofaen, mannen vekte meg ved ni-tiden og jeg fikk stablet meg i seng og sov litt for lenge i dag tidlig :oops: Er nok mulig kroppen jobber hart for tiden :wink:

I dag var egentlig planen å ta bussen hjem fra jobb og virkelig ta helt av med spaghetti og ketchup til middag siden mannen skal sitte lenge på skolen :tunge1: Men så dukket den gode feen Meta opp og inviterte meg på grillings hjemme hos dem før vi tar en gåtur på tomten :D Gleder meg masse altså! Både til bedre middag enn det jeg hadde planlagt og til å endelig få se hvor de skal bygge det flotte huset sitt :Nikke:

Skrevet

P.p. 15, Dag 8 :o Tror nok behandlingen gjør ting med kroppen min ja!!!! Må nemlig bruke truseinnlegg fremdeles.... :tunge1: Pleier jo aldri å ha lengre mens enn 5 dager :roll: Men denne gangen har jeg fremdeles farget utflod :o Satser på at det er allt det dumme som forsvinner slik at livmor og resten av rakleverket er i tipp topp stand til neste el :D

Men det kommer jo også en liten bekymring slentrende i samme slengen... hva om hele syklusen forskyver seg :redd: Det har jeg nemlig ikke tid tid :riste: Reiser jo vekk fra mannen neste uke, og hadde jo håpet på at vi akkurat skulle rekke å treffe el før jeg dro :sur:

Var med Meta og gikk tur ved tomten hennes i går! Kjempekoselig, der får de det nok fint :Nikke:

Brukte deler av dagen i går til å grue meg til kjøkkenvasken jeg hadde planlagt å ta da jeg kom hjem, har nemlig vært litt sløv et par dager :oops: Men da jeg kom inn på kjøkkenet var det helt strøkent :o Mannen hadde reist hjem fra skolen tidligere enn planlagt og shinet kjøkkenet :hjerte: :hjerter2: :hjerte: Superdeilig overraskelse :Nikke: Har nemlig fordelt det slik at jeg har ansvar for renhold av kjøkkenet, mens mannen ansvaret for badet og støvsuging av leiligheten :wink:

Har så lyst til å gå ned til byen, spasere litt rundt, spise take-away i sånne kule bokser og bare se på livet etter jobb i dag, men nå er det snart lønning så da får jeg vel heller ta bussen hjem og rote litt i fryseren :roll: Mannen skal sitte lenge på skolen som vanlig :tunge1:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...