Gå til innhold

Bizzy's rugebok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

:( Stakkar pusen min er syk :(

Hun er hos dyrlegen nå og skal igjennom røntgen og ultralyd... de har funnet noe som ikke er riktig i området ved urinblæren, håper at det "bare" er urinsten for det kan de behandle!

Huff så nervøs her jeg sitter og bare venter på tilbakemelding fra mannen som sitter hos dyrlegen og venter :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars lille pusen :(

Krysser fingrene for at hun snart er frisk og rask igjen :tommelsmil:

Trøsteklem til deg :trøste:

Skrevet

:( Det var ikke urinstein.... de fant en obstruksjon i tarmen :( Så nå har hun fått avføringsmiddel så håper vi at hun får det ut på egenhånd, heia pusen min.... :( Får hun det ikke ut på egenhånd så ville operasjon være et alternativ, men for en gammel pusefrøken syns jeg det ville vært egoistisk av oss! Da må hun heller få slippe stakkar :cry:

Dette kommer til å bli en laaaang dag frem til fire..... ikke har jeg masse energi til å jobbe effektivt heller.... Har gitt beskjed på jobben så det var greit, kunne gå hjem hvis jeg ville, og ellers bare ta den tid jeg trengte når det gjalt oppgavene mine! Men dagen hadde vel vært enda lengre dersom jeg hadde vært hjemme...

Forbereder meg på dårlige nyheter slik at det dersom hun klarer det selv blir en kjempegledelig overraskelse... kom igjen pusen min, du kan klare det!

Skrevet

Åh, stackars pusen din... jag lider med dig, det är hemskt när ens djur blir sjuka. Hoppas det går bra för henne.

:klem: till dig Bizzy!

Skrevet

Vet ikke, klarer ikke å ringe heller :roll: Men skal reise til dyrlegen klokken 16 så da får vi vite om hun kan taes med hjem eller ikke :(

Huff er så nervøs og spent.....

:(

Skrevet

Mannen er på vei til dyrlegen nå :o

Han skal ringe meg med en gang han har snakket med dyrlegen... sitter på nåler akkurat nå.....

Gjest Hulderjenta
Skrevet

:trøste:

Lurer på hvordan det går...

Håper det endte godt med pusen din!

En :klem: til deg

Skrevet

Foreløpig ser det lovende ut. Pus har fått ut det som var i veien.. Krysser fingrene for rask bedring :D

Skrevet

Huff... håper pusen din har det bra Bizzy! Det er så rart med det, men det blir liksom så ekstra synd på dyrene når de er syke (jeg synes det er mye verre å se et dyr bli mishandlet på TV enn å se mennesker bli det, mulig jeg er klin kokos, men...). Men pusekatter har jo som kjent 9 liv, så vi får håpe hun har noen til overs enda!

Pusen vår har forsvunnet den... Har vært borte i snart 6 døgn. Er livredd for at han skal være påkjørt, men krysser fingrene for at han bare er ute på vift...

Skrevet

Stakkers pusen...

Håper på at hun blir snart frisk!!!

:klem:

Skrevet

Tusen takk for støtte Meta, Furstina, Hulderjenta, Eliza og Magnhild! Det er koselig :D

Superflinke pusen min klarte å få ut det som sperret, og er ganske så pjusk, men bedre enn hun var, så da regner vi og dyrlegen med at det skal gå fint med henne. Hun bør være tilbake til sitt gode gamle seg i løpet av en uke, hvis ikke må vi ned til dyrlegen for flere tester. Men siden det allerede er tydelig bedring så tror jeg ikke vi blir nødt til det! Da vi fikk henne hjem i går var hun fremdeles litt full etter narkosen, men ville absolutt gå selv fra garasjen og hjem... det tok tid..., men tror buret er det verste hun vet, så englebarnet vårt fikk bestemme måte og fart helt selv :wink: Prøvde til og med å løfte halen litt da hun sjanglet bortover... et ganske så komisk syn :hjerte: da vi kom hjem var det rett i badekaret og en godt bad med x-antall sjamponeringer.. hun var innsmurt i tiss og bæsj fra tuppen av halen og opp til ørene, må ha vært helt stappfull stakkar :roll: Etter bad og frottering med håndkler, tilbrakte hun resten av kvelden på fanget! Og matmor ble så glad at tårene kom da hun ved elvetiden prøvde seg på et par prrrrr prrrrr :klappe: :hjerter2: :klappe:

Tusen takk for oppdateringen her inne Meta!!!

Leit å høre at katten din har vært borte så lenge Eliza, får håpe han bare har funnet seg noen søte pusedamer å kose seg med, slik at han snart kommer tilbake! Når nabokatten er har løpetid er det alltid fullt av helt ukjente hannkatter som blir hengende rundt husveggene gjerne en ukes tid! Vet godt hvordan du har det, ikke lett selv om man vet det kan være en grei forklaring så sniker tankene om det værste scenarioet seg inn og da er det vanskelig å legge de vekk :roll:

Da vi kom hjem i går hadde Emil tatt inn en (trodde vi) mus som han hadde lagt igjen ved siden av lekestativet.. jaja greit så lenge han legger de godt synlig og ikke innerst i et hjørne under sofaen hvor de kan begynne å lukte :o Er nemlig ikke så veldig ofte innerst innunder sofaen med vaskekluten :oops: Mannen fjernet musen, alltid hans katt når det er slikt inne :tunge1: Mannen reiste på jobbmøte, og jeg satt og ante fred og ingen "fare" i sofaen sammen med begge kattene, da jeg syns jeg hørte en så rar knitrelyd fra den ene fredsliljen vår :-? Gikk bort for å se og satte meg på huk med hode rett over planten og dyttet bladene litt rundt da jeg plutselig får øye på en liten forskremt mus.... lyden jeg hadde hørt var musen som satt og vasket seg :roll: Må jo innrømme at jeg skvatt omtrent tvert over stuen og opp i sofaen igjen, der jeg samlet sammen en katt under hver arm og ringte til mannen og beordret ham hjem sporenstreks :ler:

Så ble jeg sittende der da å se på musen med en katt under hver arm, og vente på mannen som klarte å bruke 45minutter hjem :roll: men han tok i allefall musen som nå sikkert koser seg i skogen :wink:

Rart, går greit å fjerne døde mus hvis jeg må, men hadde ikke lyst til å røre den som var lys levende :roll: Har jo ikke noe problemer med kosemus og koserotter.... er jo forsåvidt egentlig det samme :roll:

Jaja nok mus og puseprat 8)

Er nå på dag 23 og tiden frem mot ikm begynner kanskje å bli litt lang... selv om jeg ikke tror jeg har særlig store forhåpninger.... så hvorfor venter jeg så veldig da?

Skrevet

Hei du!

Takk for gratulasjoner inne hos meg. Det var da utrolig bra at pusen din klarte å rense opp i systemet sitt. Men katter som drar med små venner hjem..? *grøss* Får nok holde meg til kjæledyr av plast en stund til jeg.

Jeg skjønner jo godt at du ikke ser lyst på tiden frem mot IKM. Jeg håper det klaffer for deg denne gangen. Du har hengt rundt lenge nok nå.

*krysser fingrene*

Skrevet

Muuuuus! :o

Vil det sei at dåkke har mus inne eller var det pusen som hadde tatt med seg både ei død og ei levande heim? Grøss og gru! Trur eg hadde fått problem med å sove om natta viss eg var deg. Tenk viss det plutselig kjem ei mus springane over hodeputa :hår:

Veldig bra at pusen din klarte å kvitte seg med det som plaga den i tarmen. Hadde vore forferdelig trist viss du måtte avlive den.

Hugsar veldig godt då eg måtte gi veterinæren tillatelse til å gi pusen min døds-sprøyta fordi han nekta å ta keisersnitt på ho. Det var mens eg budde på bondelandet, og veterinærane deromkring opererte ikkje på dyr som var mindre enn ein sau. Der er det faktisk meir vanlig at bonden skyt katten eller hunden viss den blir sjuk i staden for å ringe etter dyrlegen.

Stakkars pusen min klarte ikkje å få ut kattungane pga ein bekkenskade ho fekk då ho blei påkøyrt av ein bil. Ho låg i fødsel i to dagar og til slutt orka eg ikkje å sjå på at ho hadde vondt meir, så eg gjorde som veterinæren sa :cry:

Skrevet

Det virker litt merkelig at du er redd for "frie" mus, når du koser med bur-mus! :Nikke: Men jeg kan jo ikke si at jeg liker begge deler, før jeg også har prøvd det...så kanskje det er helt vanlig! :wink:

Men uansett så ler jeg like godt hver gang noen er redd for mus. Men jeg ler ikke for å håne, vennen; jeg ler pga de morsomme bildene jeg får i hodet mitt! :ler:

Men du... Kanskje det uansett var best at du holdt deg unna den musa, for det er vel ihvertfall en forskjell på ville og tamme mus; nemlig at den ville kan ha med seg en del andre bakterier...

Og det er best å holde seg unna, når du er gravid... :wink:

Og derfor må du heller ikke bli så i ekstase når katten er blitt frisk, at du slikker den i trynet... :-)

Når er ikm?

Skrevet

Hei og hopp, her er jeg :hoppe:

Har vært så supereffektiv og fått tatt unna nesten alle-skyve-foran-seg jobber i dag :kul: Deilig følelse, og gleder meg til statusmøte i morgen, ingen lik i skapet 8)

Også er det jo fint vær ute!!!! Skal ikke mer til for å få meg i godt humør i dag :) Også hjelper det jo med koselige hilsener her i boken min!!

Koselig med hilsen fra ny bruker monsoon, og jeg er helt enig, syns jeg har hengt rundt uten resultat lenge nok nå :Nikke: Men vi jobber hardt for å rette på den saken :wink:

Var nok englepusen Emil som hadde tatt med seg to kamerater hjem og gått lei da han var ferdig med å leke med den første, så han hadde vel lagt den andre bak blomsten for å spare ham til senere Hermione :wink: Leit å høre at du har måttet avlive katt pga lite samarbeidsvillig vetrinær :evil: Har selv gitt to katter sprøyten tidligere, og håper jeg slipper å gjøre det igjen med det første *bank i bordet*, men noen ganger er det det mest humane og da er det jo egentlig ikke noen vei utenom :(

Pus blir merkbart bedre for hver dag så hun kommer nok helt sikkert til å bli helt friskt igjen :hjerte:(jeg og mannen diskuterte navn til henne i halvannet år uten å bli enige, og da var hun vant til å hete Pus, så da ble det det :roll: )

Lillen, syns det er litt merkelig selv at jeg kan kose med burmus, men at jeg ikke klarer å ta i vill-mus :roll: Er vel egentlig ikke redd de... vet ikke hva det er, annet enn veldig irrasjonelt :ler: Greit at du ler, for hvis bildene du fikk i hodet ditt er like komiske som scenene som utspant seg i stuen vår i går, så hadde jeg ikke klart å holde meg, ler litt av det selv også.... selv om jeg ikke lo så masse i går :ler:

Skal holde meg unne slikking av pus sitt tryne, i allefall til tanta kommer :tunge1::wink:

I dag er det dag 24, og jeg tror ikm er på dag 26 eller 28 :roll: I det siste har jeg hatt annenhver lang og kort syklus.... sist syklus var på 31 dager tror jeg... men da hadde jeg el ganske sent, og denne gangen tror jeg ganske sikkert at den var på dag 12, og det vil vel si 26 dager denne gangen? :klø: DVS. IKM på søndag tror jeg...... Men ganske usikker, så det blir vel ikke testing før etter dag 30 dersom tanta har vett på å holde seg unna :fy:

Puhh, forvirret? Det tror jeg at jeg ble :tunge1:

Skrevet

Åhh, glemte no :P

Siden jeg ikke har serlig håp for positiv test denne gangen setter jeg opp listen for hvorfor, mine vanlige pms tegn som nå er her :-x

:( Ømme pupper

:( Trøtt hele tiden

:( Lettere irritabel…

:( Uggen i magen

:( Konstant snopesjuk

:sur:

Men jeg er egentlig i veldig godt humør altså :wink:

Skrevet

Hadde reagert på akkurat samme måte som deg hvis jeg hadde hatt katt og de hadde tatt med mus inn i huset-eller at det hadde kommet inn mus på egenhånd. PHU det ble en lang setning det. :ler::ler2:

Takk for hilsen i boka mi. Jeg håper jeg snart blir bedre,er så lei av å ha vond rygg.... Få liksom ikke sove godt på natten heller.

Lykke til med alt!

Klem Lilletrollet :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...