Gå til innhold

Bizzy's rugebok!

bizzy

Anbefalte innlegg

Jeg håper også! :hoppe:

Eller på godt førsteklassenorsk; at håper er hopper :D Noen som skjønner hva jeg prøver å si?! :ler:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1, pp 10 :o

Da er det bare å starte på nytt igjen da :( Får heller satse på full klaff i løpet av juleferien!!!!!!!

Masse å gjøre på jobb så jeg har ikke fått vært rundt og oppdatert meg på dagbøkene heller.... men kommer sterkere tilbake når det værste julekjøret har lagt seg :sjarmor:

Tusen takk for hilsninger og at dere følger med på meg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så teit!!! Lykke til med pp 10! 10 er et fint tall da... Barn som er laga i jula blir sikkert glade og fornøyde og harmoniske...

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig med dere, det er ikke gøy lenger... har vel egentlig aldri syntes det var gøy å få tantebesøk, og spesielt ikke etter at vi begynnte prøvingen :roll: Men må nok innrømme at det har blitt vanskeligere å takle etterhvert.. Denne gangen tok jeg det vel desidert hardest innpå meg, selv om jeg var ganske sikker på at det ikke hadde klaffet i utgangspunktet :roll:

Satt å så på tv på søndag (etter den negative testen) da jeg tilfeldigvis ramlet innom en kanal der de viste et ultralydbilde, så bare skjedde det.... Begynnte å strigråte helt for meg selv i sofaen :cry: Samme hver gang det var bilder av søte babyer eller ting som minnet meg om graviditet på tv..... Så da gjorde jeg det sjakktrekket at jeg satte meg til å lese i de to bøkene jeg har om graviditet..... Ikke så veldig lurt... Men var litt deilig å få lettet trykket litt :lol:

Toppen av kaka var jo da venneparet vi hadde besøk av på kvelden under middagen fortalte at de var 12 uker på vei......... har aldri følt meg så overlumpet noen gang.... strevde hart for å holde tårene tilbake...., men tror jeg klarte meg nogenlunde bra :-?

Var veldig deilig å sette seg i sofaen sammen med mannen etter at besøket dro hjem igjen, og få snakket godt ut om følelsene ¨våre når det gjelder prøvingen og de manglende resultatene. Godt å høre at også han syns det er litt tungt (håper dere skjønner hva jeg mener) :roll: Men nå skal vi trå skikkelig til å lage oss et perfekt lite vidunder i julen :D Er jo bare helt nødt til å bli en perfekt baby så masse som vi har øvd :sjarmor:

Kanskje det er positivt også at el kommer i ferien, slik at alle intrigene og det dårlige miljøet på jobben ikke får stresset meg! Skal bare kose meg og ha det helt topp på alle måter hele julen :nisse:

Tusen takk for all støtte, jeg setter meget stor pris på dere :klem2:

Ps: Har forresten bestemt meg for at jeg heretter kun skal bruke blått i mine innlegg, kan jo hende at alle de andre fargene ødelegger litt liksom, så nå tror jeg at jeg for å ikke friste sjebnen fremover bare bruker forskjellige blåfarger....... tvangstanker.....neeeiiiiida, bare villig til å prøve allt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veit!

Det er ting på tv hele tiden, som minner oss på det! :cry:

Forferdelig at du skulle få den venne-nyheten akkurat på dag 1! Du har min dypeste medfølelse! Skjønner ikke hvordan du klarte å holde maska! Nyheten du ble fortalt hadde jo ellers vært en meget gledelig en!

Vet de ikke at dere prøver?

Tilbake på hesten nå, vennen! :ler:

Julebefruktning er best!

Det er derfor kroppen min har ventet så lenge...

Klemklemklemklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at det gikk hardere inn på deg denne gangen.

:klem: Men veldig forståelig!

Jeg skjønner godt at du er lei deg. Og jeg er glad for at du kan dele det med mannen din!

Nå fortjener du en juleferie, vekk fra intrigejobben, hvor du skal kose deg med mennesker du velger å være sammen med. Jeg synes det høres ut som den perfekte ramme for prøving med resultater!

Tenker på deg.

Tusen takk for gledeshilsen i min dagbok. Jeg har lyst til at du også skal være med! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det går en dag uten at jeg ser eller hører noe som minner meg veldig på at vi sliter litt med dette :( Men det må da ordne seg til slutt en gang? Forsøker i allefall å trøste meg selv med det :roll: Men det er ikke alltid like lett når noen blir gravide over allt... flere venninner har nå nyfødte babyer, får vite om gravide venner og uansett hvilken serie eller film jeg ser på tv er det noen som blir uventet gravide...... Da har følelsen "hvorfor ikke meg, kommer aldri til å bli meg" en tendens til å komme snikende :( Men jeg skal heve meg over skuffelsen og tenke, "denne gangen skal det nok ordne seg, og dersom det ikke skulle gjøre det så er det alltid en ny mulighet neste måned". Må bare øve litt mer på å klare å tvinge på meg den riktige tanken overbevisende... blir liksom litt halvhjertet.... Akkurat som "løgnenen" når jeg blir spurt om vi ikke har lyst på barn snart.... tror ikke det er med like mye overbevisning i stemmen de blir fremført nå som tidligere :roll:

Jaja, rotete skrevet, men deilig å få ut :lol:

Vennene våre som fortalte den veldig koslige nyheten på søndag visste ikke at vi er prøvere, men vet nå. Mannen følte at vi kanskje hadde vært litt tilbakeholdne da de fortalte nyheten så han spanderte en kaffekopp på kameraten og fortalte situasjonen på mandag. Tror han syntes det var godt å ha fortalt det til noen. Jeg har jo dere, meta og søstrene mine som støttespillere, mens mannen ikke hadde fortalt noen så jeg tror det var noe han syns var greit å dele det med noen andre han også selv om han kanskje ikke har samme behovet for å diskutere prøvingen opp og i mente slik som meg :ler:

I dag skal jeg kose meg med håndballkampen, mannen skal selvfølgelig på skolen :roll: Er i allefall ingen som kan si at han ikke er flittig 8)

Tusen takk for hilsenene Meta, Lillen og Havsulen :blunke:

:oops: Har planlagt å lage en gravidpepperkakedame på søndag Meta.. og den skal ikke spises før jeg endelig får to blå... drømte nemlig det i natt..... :oops: Overtroisk og full av tvangstanker.....neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! Du må rette på det forrige innlegget ditt med en gang! På slutten skjedde det en feil, slik at noe av skriften ble svart!

Jeg foreslår at du går til gynekolog... Legen kan vel ikke nekte å henvise deg, selv om du ikke har vært prøver 1 år!? Du kan si at du bekymrer deg for underlivet, og at hverdagen ville vært lettere hvis du hadde fått vite at alt var i skjønneste orden. Og det er jo FAKTA det!

Hadde vel vært deilig å vite...

Skjønner godt at mannan din vil ha noen å snakke om prøvingen med. Var sikkert godt for han å få sagt det til en venn... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, det var godt vi fikk rettet opp det ja!!! Kan jo ikke ha noe av sorte bokstaver!!!!!!!!!

Kommer til å ta turen til legen dersom det ikke klaffer før mars... da har vi jo faktisk prøvd et helt år..... Det er lenge det!!!!! Tror ikke jeg kommer til å ta de tunge stegene til legekontoret før det.... liker ikke å prate med legen om slikt jeg :oops: Også er jeg jo også redd for at de kan finne feil ved meg..... vil jo egentlig gjerne ha en bekreftelse på at allt er i orden, men er livredd for å få vite noe annet også :roll: Så innstillingen per i dag er at vi venter, men det er jo ingenting i veien for å endre mening etterhvert.... Dessuten så trenger jeg ikke å legge det frem så veldig svart på hvitt for legen...sluttet jo på pillen for over tre år siden, men startet ikke prøvingen før for 10mnd siden... Så han har jo på data'n sin når jeg sluttet med prevansjon :blunke: Kommer til å være et veldig stort steg for meg å komme meg til legen i et slikt ærend... har ikke lyst til å diskutere sex-livet mitt med en nesten fremmed mann.... :oops:

Litt ironisk egentlig at jeg ikke har lyst til å fortelle en fagperson, når jeg øser mer enn nok av livet mitt her på nettet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har ikke lyst til å diskutere sex-livet mitt med en nesten fremmed mann....

Litt ironisk egentlig at jeg ikke har lyst til å fortelle en fagperson, når jeg øser mer enn nok av livet mitt her på nettet

More please...!? :ler:

For alt legen vet, har dere prøvd i 3 år?? Hvis det er tilfelle har dere jo en kjempefordel hvis dere ikke blir gravide i vinter! (jeg sa hvis)

Du kan jo uansett lyge på deg noen måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer :o

Joda vil vel ha muligheten til å lyve på meg noen mnd... men så er det det at jeg pleier å være så snill.... har aldri klart slikt jeg selv om jeg har bestemt meg for det på forhånd... :roll:

Ahhh, endelig!!! Nå skal jeg hjem :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillen går på med alle de skitne trixa hun kan :P

Men helt enig altså; lyv på deg noen måneder. Synes det er helt vanvittig at man ikke skal få sjekka noe som helst før det har gått så og så lang tid. Man må jo nesten begynne med en gang man er atten da - i tilfelle det tar litt lengre tid enn ønskelig. Bak mål.

Vet jo hva 'de der' sier: så og så mange prosent blir gravide innen ett år bla bla. Men det hjelper ikke!

Også er det lille meg, som heller ikke tør å lyve på meg prøvetid, selv om jeg så gjerne vil at du skal :lol: Altfor snill. 'Neida, kan vente jeg altså'.

Har jo vært prøvere like lenge vi omtrent - du, lillen og jeg (og sikkert noen til som jeg nok glemte..). På tide det klaffer for oss synes jeg! Nå har vi venta lenge nok! :evil:

Ha en flott fredag! Nå er det nesten helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg, Jolie! Vi starta i april sånn litt ikke helt på ordentlig da, men på sett og vis. Jeg forstår deg godt, bizzy. Jeg har også problemer med å skulle lyve. Men jeg skal til legen tirsdag og be om utredning. Jeg kommer til å si at jeg ikke har lyst til å bare prøve og prøve uten å vite om noe kanskje er galt. Jeg synes det er en psykisk påkjenning å holde på med den prøvinga og håpinga, og å ta alle skuffelsene. Nå vil jeg ha fakta på bordet! Det er vel lov det vel!

Jeg vet så godt hvordan det føles å få spørsmål hele tida om "har ikke dere lyst på barn"... vanskelig å svare synes jeg. Jeg tror jeg skal begynne å si at jeg ikke har lyst til å snakke om det.

Godt at mannen din har fått en støttespiller. Jeg tror det er lurt! Det ER vanskelig å reagere "korrekt" på glade nyheter fra venner når man sliter selv. Men da er det fint at de kan få muligheten til å forstå hvorfor også. Ikke alltid enkelt, men...

Jeg vet ikke hva jeg kan råde deg til... det virker som om mye går inn på deg for tida. Av og til kan det være lurt å prøve å "glemme" hele greia og bare fokusere på noe helt annet har jeg erfart. Finn noe å glede deg til! Ei venninne av meg (som vet alt) sier at det er jo mye positivt ved å ikke være gravid som man bør glede seg over så lenge man kan også: Mulighet til å være spontan, reise, drikke innmari god vin... Ha en god helg, Bizzy! Alt ordner seg for snille jenter, husk det :D

Stor klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for koselige hilsener Joli og Hanni.

Takk for sist Meta, det var knasenes hyggelig :D :nisse:

Lørdag var en ganske kjedelig dag.... gjorde absolutt ingenting... så på tv handlet litt mat og syntes jamt over litt synd på meg selv.... :o Er nødt til å ta meg selv litt i nakken nå :fy:

Søndag vasket jeg kjøkkenet, ryddet stuen og mannen vasket badet og støvsugde gulvet, også var vi nede i byen litt over 11. :o Første gang vi har stått opp så tidlig på helg, i allefall for å shine :o Tuslet litt i byen og lette etter søndagsåpne butikker..... tenkte ikke på at de gjerne ikke åpner før etter 12... har aldri hatt problemer med å være for tidlig ute tidligere.. så da tok jeg bussen til Meta mye tidligere enn planlagt, og overrasket de ved å komme en god halvtime før avtalt :sjarmor:

Pepperkakebakingen gikk strålende, bortsett fra det siste brettet som vi glemte i ovnen.... ble skikkelig sangstemmekaker det der! Burde kanskje spist de opp helt selv, men har tenkt å tvinge noen inn i mannen også.... kan ha bruk for det begge to :ler: Etter kakebakingen hentet mannen meg og vi reiste til flesland for å hente en venninne... ble litt venting der, flyet var forsinket grunnet snøværet. Deretter ble det to retters middag hjemme, kjempekoselig, har jo ikke sett hverandre siden mai så det var litt å ta igjen, spesielt siden hun har blitt mamma i mellomtiden :D

I dag har mannen endelig hatt sin siste eksamen!!!!!! Så nå skal jeg snart få se ham litt jeg også! Vi skal på restaurant sammen med besøket i dag for å feire avsluttet eksamenskjøret for denne gang! Så skal han feste i dag før han etterhvert bare er min :sjarmor:

Er nå på dag 6 i pp. 10 og denne gangen skal vi virkelig stå på!!!!! Skal jo ha ferie og alle greier så da må det vel bli bra :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at mannen har hatt eksamen, og snart er "din" igjen! Da er det bare å bruke ham for alt han er verdt! :ler:

Stolt av bakingen og shiningen din! Julen i Bizzyhuset blir sikkert hyggelig! :blomst:

Så noen lilla bokstaver i det siste innlegget ditt. Men de er kanskje lov kanskje, de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg tror de varHavsulen! Tjihi!

Endelig får du han for deg selv ja!

Vet hvordan det er ...

Går utover det ellers gode humøret når man leser til eksamen også! Men nå blir det jul! Kos dere fremover! Dette måå jo bare lede til noe mirakuløst herlig!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener Lillen og Havsulen :D

Lillen har nok rett, det var mørkeblått jeg hadde dristet meg borti :blunke: Blir litt kjedelig med bare en blåfarge, og den lyseblå er jo nesten uleselig :roll: Er ikke lett å være sær nei :ler:

Nå er endelig mannen bare min :sjarmor: Han har også vært så heldig å ha fått vikariater de siste dagene før jul, så da blir det 4 dager med lønn som ikke er regnet med i julebudsjettet - yihaaa :lol: Eneste negative er jo at det da ikke blir å komme hjem til ferdig middag, men skal vel ikke se bort i fra at jeg kan bli vartet litt opp i dagene fremover :D Det er nok ikke bare jeg som har savnet mannen min, tror nemlig han har savnet meg litt også :sjarmor:

Blir ikke jul hjemme hos oss havsulen, vi reiser fremdeles hjem til østlandet og feirer jul hos vær våre familier..... :-? Hadde planlagt å feire jul sammen hos mine foreldre i år, i og med at vi etter planen skulle ha en liten hemmelighet å fortelle om... Men når det ikke ble slik feirer vi som vanlig julaften hver for oss. Savner jo mannen veldig på selve dagen, men han kommer jo hjem til meg på dagen 1. juledag så da har vi en liten pakkeutdeling før familiemiddagen :D Eneste litt sure er jo at jeg var så sikker på at han skulle feire jul hos meg i år, men siden vi ikke fikkt det til å klaffe, så håper jeg jo selvfølgelig at jeg skal feire jul hos han til neste år..., men så vil jeg jo egentlig ikke feire jul borte fra min familie...derfor så var det liksom så mye bedre at første julen sammen var hos min familie :sjokk: Hvis noen klarte å følge med på den er jeg imponert :ler:

Gleder meg til jul jeg, og den har faktisk klart å få meg til å tenke på litt annet enn prøvingen også, må jo stulle og ordne litt med gaver også!! Skal en tur i butikken med julegavelisten etter jobb i dag!!! Så skal jeg hjem å gå laang tur sammen med Meta, og håper at det fremdeles er snø hjemme, for her nede i byen er den blitt borte igjen :(

Dag 8, pp10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...