Gjest Madden Skrevet 15. august 2005 #2141 Skrevet 15. august 2005 Ja er det ikke utrolig hva en tar vare på?! Genialt med pene bokser til å oppbevare i da! Jeg satser på generalopprydding ved neste flytting jeg da..men det sier jeg jo hver gang.. Så herlig med oppussing og tillaging av barnerom! Kos dere!!! Stooor
bizzy Skrevet 16. august 2005 Forfatter #2142 Skrevet 16. august 2005 Furstina: Tusen takk, koselig å se deg her... dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært i boken din på evigheter Madden: Helt utrolig hva man tar vare på... mye gammelt og lite spennende i hyllene på kontoret Og noen små skatter innimellom, men de er av det sjeldne slaget Vi koooser oss med fiksing og ordning. Er nok barn som skal til for oss, for den store opprydningen ble liksom utsatt da vi flyttet og masse usortert rot fant fort veien inn i hyllene på kontoret, nesten som å regne som borte det I går og i dag har jeg vært skikkelig husmor og kost meg med det! Vel utsetter strykingen galant... men har fått bakt litt da Så nå har jeg 15 sjokolademuffins, 20 skolebrød og 3 brød i fryseren, samt et helt ferskt brød på benken Lagde egentlig mange sjokolademuffins, men her må nok skybert ha vært en tur for det var da virkelig ganske så mange ferre som fant veien til frysen.. Nei... sjokolademuffinsene... de har jeg ikke sett *momse-smiley* Ellers skjer det utrolig lite i Bizzy-heimen... venter og lengter litt til september og samtidig så er det så mye jeg skulle ha gjort! Nå som kjøkkenet er ferdig og ble såååå lekkert (det syns i allefall vi ) så skulle jeg så gjerne ha malt stuen også i en enda litt lysere farge! Aller helst elfenbenshvit... men da jeg sa det fikk jeg beskjed av mannen om å snu meg andre veien i sofaen slik at jeg ikke så overgangen fra stue til kjøkken Vi skulle jo egentlig ikke male kjøkkenet heller, menn jeg syntes ikke den gamle fargen passet til de nye flisene og derfor ble veggene malt hvite, mannen veldig fornøyd og enig med valget, men også veldig fornøyd med maling akkurat nå! Så i har i allefall blitt enige om at stuen forblir samme farge som den er i allefall inntill vi er ferdige med lister i stue og på vårt soverom, og ferdige med å lage barnerom, så får vi heller ta stuefargen opp til diskusjon igjen da Kan nok hende jeg får det som jeg vil til slutt, for innerst inne så er han ikke så uenig med meg alikevel Men er også enig med han i at det er best å bli ferdig med de rommene som trenger det mest før vi endrer på det rommet som egentlig er ferdig... Lurer på om man noen gang blir ferdig med oppussing jeg, eller om det er sånn som vi har en tendens til å gjøre.. Blir liksom en evig runde med oppussing :klø: Men nå tror jeg vi endelig er enige med oss selv om hvordan vi ønsker å ha det, tok litt prøving og feiling, men nå har vi funnet vår stil!!! forhåpentligvis...
Furstina Skrevet 17. august 2005 #2143 Skrevet 17. august 2005 Du ska inte behöva ha dårligt samvete Bizzy - det är sommar och sol (hoppas jag) och det har å andra sidan inte hänt så mycket i min dagbok heller senaste veckorna. Har varit på ferie i Norge och inte online.
bizzy Skrevet 17. august 2005 Forfatter #2144 Skrevet 17. august 2005 Furstina: Lillegutt har festet hodet Ble veldig lettet gitt, da trenger jeg i allefall ikke bekymre meg for at han skal snu seg feil vei igjen Så da er det bare å slappe av og vente på den store dagen Dagens tall fra jordmorkontrollen; Uke: 35+5 Vekt: +0 (+10 totalt, uforandret siden uke 32) BT: 100/55 Hb: 11,5 Urin: Glukose 3+ Ødem: 0 Leie: HF FL: 148 Neste time den 30/8 og da skal jeg ha dobbelttime med fødselsforberedende samtale... Hmm skulle tenke litt på fødsel og skrive ned spørsmål til timen.., men hva er det egentlig jeg lurer på :klø: Aner jo ikke hva jeg går til, har jo lest endel i bøker og på nett så jeg føler jeg har "kontroll" på de tre forskjellige fasene og hva som skjer med kroppen. Har instillingen at jeg vet ikke hva jeg går til, og ønsker derfor ikke å planlegge så veldig, men heller ta ting som det kommer og ta i mot råd fra jordmødrene. Men kan jo være greit å ha en slik samtale, mannen skal få være med for jeg tror faktisk han kanskje har flere spørsmål enn meg. Og siden vi har fått time for omvisning på kk 20.sept (2 dager etter termin) , kan det jo være greit å hatt en samtale i forkant i allefall Vel ut kommer han nok på den ene eller andre måten! Jeg gleder meg veldig til å få hilse på han at jeg gleder meg til fødselen, selv om jeg aner at det blir mer enn tøft nok! Men dette har flere gjort før meg så det ordner seg nok Mannen skulle egentlig på familie MC-tur i sverige til helgen, men fortalte i går at han mye heller ville være hjemme hos sin gravide kone :grine2: Ble litt rørt og lettet da.. Kommer sikkert ikke til å skje noe på leeeenge enda, men sverige er så langt unna Bergen, så jeg må innrømme at jeg ikke så så veldig frem til helgen. Så da blir det mere shining i leiligheten og kos, kanskje en tur på kino eller restaurant også, må jo benytte den siste tiden til å gjøre koselige ting sammen og bare være kjærester! I går kveld røyk dimmeren til stuelyset... Trodde mannen hadde slått av stuelyset da vi gikk på badet for kvelden, og han trodde jeg hadde gjort det... La oss og etter 10minutters tid, begynnte stuelyset og blinke Må innrømme at jeg ble usannsynlig redd Mannen ble sendt ut i stua for å se hva det var som foregikk, og vips så gikk lyset Leiligheten ble gjennomgått og da lyset plutselig begynnte å blinke igjen skjønte vi i allefall hva som var problemet, så i morgen blir det ny dimmer dersom mannen slipper unna jobb til folkelig tid... Fryktelig trist å mangle hovedlysskilden i stua... Greit at det er romantisk med stearinlys, men det blir liksom ikke lyst nok til at jeg kan sitte i sofahjørnet med en god kopp te og boken min Kanskje finne frem hodelykt Men nå - et glass tab xtra, som jeg egentlig ikke liker, men har blitt utrolig fysen på i det siste... Men et glass en gang i blandt er sikkert bare sunt
Gjest Hulderjenta Skrevet 22. august 2005 #2145 Skrevet 22. august 2005 Hei vennen! Hurra for festet hode! Hva du lurer på? Jo nå skal du høre! Du lurer på: Ulike typer smertelindring... Ulike stillinger.. Ulike hjelpemidler... Hvor mye du kan få bestemme selv.. Hvor tilgjengelig jordmoren kan være under fødselen.. Hvor mye hun komemr til å gripe inn.. Har du tenkt på hvor du vil føde? Ser du kanskje ikke rekker noen omvisning! Hadde praksis på Storken da jeg var student, og jeg med min inngrodde skrekk for fødsler synes det var helt topp der og kunne tenke meg å føde der selv en gang! Veldig flotte og flinke jordmødre der, jeg ble virkelig imponert. Men så er gjerne alle jordmødre like flinke, bare jeg ikke har vært i nærkontakt med dem før! Ha en god uke, min venn! Stor klem fra biblioteks-Huldra
bizzy Skrevet 22. august 2005 Forfatter #2146 Skrevet 22. august 2005 Nå ble jeg glad nå!!!! Huldra har vært på nett og lagt igjen koselig hilsen hos meg Skriver opp spørsmålene, har liksom litt vanskelig for å finne de selv.. har nok ikke gått helt opp for meg hvor nerme det faktisk kan være Men gleeeeeeder meg altså, selv om jeg kanskje fornekter litt hvor nerme jeg er å bli mamma Har en drøm om å få føde på storken, har hørt så mye fint om det fra flere som har født der! Håper jo på mest mulig rolige og "hjemmekoselige" omgivelser - tror jeg Stooor klem rett tilbake Har kost oss i helgen og bare vært kjærester Bekkenet har vært dårlig så det har ikke blitt så mye fiksing hjemme Men får ta det litt og litt i løpet av uken istedet! Mannen har vært effektiv og fikset og ordnet, det eneste er at han fikser og ordner ting jeg ville tatt til slutt.... Men hva kan man si når man ligger på sofaen og leser Så nå er listene på kjøkkenet og to dører i stua ferdigmalt, og det blir sååååå fint altså Lørdag leverte vi bilen på verksted igjen, de skullebytte noen dingser i forstillingen for oss.... håper og ber om at det går på garantien!!!! Så da tok vi likevel turen innom et par bilbutikker bare for å myse. Har aldri fått så mye service i bilbutikker før... Tydelig at magen betyr - tid for stasjonsvogn Jaja vi skal ikke ha bil akkurat nå vi, har mer enn nok med de to vi har Men det var litt morsomt da! Blir nok ikke ny bil før om et par år, men det var jo mye fint å se på da! Dyrt er det også.. Vi har bestemt oss for stellebord, og det har de selvfølgelig bare på fru lyng i oslo.. eller er i allefall bare der vi har sett det Så til uka skal søstern handle det for meg, også henter vi det hos mamma og pappa når vi skal i 50års lag den 10 sept. Gruer meg litt for den smått lange reisen, men gleder meg veldig til festen Men skulle ønske det ikke var fullt så nerme termin i og med såpass lang reisevei, men det går sikkert kjempefint!!!
Lisemor Skrevet 23. august 2005 #2147 Skrevet 23. august 2005 Wow-så fort tiden går. Det er jo ikke lenge til lillgutt kommer . Så dere og holder på å pusse opp litt i huset? Vi har okså skiftet lit farger her og der,og kastet en del til fretex.Det er helt utroligt hva vi har samlet på. Og alt den raba som forsatt har blitt stuet opp på loftet............... Nei, klør i fingrene av å tenke på alt som skulle vert ryddet, men med den gode kondisen vi har nå,tror jeg det er lurt å ikke ha for store prosjekter på gang. Ha en strålende tirsdag. Klem. (følger spent med dag for dag nå..........)
meta Skrevet 23. august 2005 #2148 Skrevet 23. august 2005 Tusen takk for koselig besøk. Gleder meg til mer skravling på fredag. SÅÅÅ koselig å se deg og fine magen igjen
Ottine Skrevet 24. august 2005 #2149 Skrevet 24. august 2005 Bare innom for å si hei... Formen er bra skjønner jeg? Hodet har festet seg her også - og det merkes... Har masse kynnere og føler et nesten konstant press ned mot underlivet. I følge meg selv er jeg i uke 38 nå - i følge UL uke 37 - men jeg velger å gå etter "min" termin... Så det er ikke så mye fart i meg om dagen, da. Er ute i permisjon og nyter dagene hjemme, men det går liksom så tregt med å få ting unnagjort... Er vel allikevel nogenlunde i rute. Er rimelig fødeklar - babyen er velkommen når som helst! Lykke til med de kommende uker!!! Klem fra Ottine
bizzy Skrevet 27. august 2005 Forfatter #2150 Skrevet 27. august 2005 Lisemor: Funker ikke så bra med masse store prosjekter for tiden nei.. Jeg har mange store prosjekter, men får ikke utført mer enn en brøkdel av de før kroppen sier klart i fra.... Men ikke lenge igjen før vi belønningen endelig kommer Meta: Storkoste meg i går, skravla så fælt at jeg glemte jo nesten å spise snacks Hadde ikke trodd det gikk an Ikke no problem å gjenta slikt en gang! Ottine: Koselig med besøk i dagboken!! Ting tar litt tid for tiden ja, men ikke så lenge igjen heldigvis Gleder meg til å møte gutten vår! Har vært i butikker med mannen i dag og bare sost litt, handla inn til uka og kjøpt litt ting til lillegutt Så nå har vi allt vi trenger unntatt stellebort, men det skal mannen handle neste Fredag, da skal han nemlig på jobbintervju i Oslo Veldig spennende! Bare så leit at drømmeleiligheten er til salgs akkurat nå... Kunne de ikke ventet til mannen får tilslaget på jobb i hovedstaden da? Skikkelig dårlig gjort Jaja det er vel andre fine leiligheter der ute, men denne var så perfekt Skulle vunnet i lotto i dag så kunne vi ha kjøpt den uten å være avhengig av å ha solgt den vi har først. Men det kommer sikkert flere perfekte bosteder etterhvert, og det er jo flere som skal på intervju enn mannen så han er jo ikke akkurat garantert jobben, men kan jo ikke skjønne at de skal finne noen som er mer perfekte enn han Var på jobb i går med kake siden jeg gikk ut i permisjon, og fikk snakket med sjefen og avklart at jeg ikke kommer tilbake etter permisjonen, men at jeg ønsker å beholde jobben ut permisjonstiden for å kunne søke overføring til avdeling i oslo. Ikke gjør det noe å beholde pensjonsforsikring, behandlingsforsikring, fordelaktig billån, og div. andre smågoder! Deilig å ha avklart det Lillegutt er aktiv som vanlig, og noen ganger kjennes det ut som om han har tenkt seg ut relativt kjapt Tar spenntak med beina mot ribbena mine og kjører hodet nedover i bekkenet.. kjennes ut som om alt skal revne.. Men det er vel kanskje bare tegn på at ting gjør seg i stand til å slippe ut en liten gutt i løpet av 3-4-5 ukers tid Gleder meg jeg!!! Hadde jo ikke gjort noe om han kom litt før også, for nå som han ligger så lavt i bekkenet er bekkenløsningen ganske så ubehagelig.. helt j**** til tider. Men det går forhåpentligvis over etter fødselen Nå skal jeg kose meg med helg og lage kylling til kveldskos, og bare skjemme bort mannen som maler lister på soverommet! Ikke bare jeg som er bitt av redebygge-basillen her i huset
bizzy Skrevet 28. august 2005 Forfatter #2151 Skrevet 28. august 2005 Helt og fullstendig utslitt Det var det der med å kjenne sine egne begrensninger.... Men har i allefall fått gjort masse i dag og betaler det nå, med utolig ubehagelige kynnere så fort jeg forsøker å bevege meg *au* Har fått ryddet litt, vasket nesten rundt på kjøkkenet, vasket noen klesvasker, og nå står siste brettet med skolebrød i ovnen. Og på benken til avkjøling er det en langpannekake med rabarbra, og 12 nystekte skolebrød Gleder meg til å bli kvitt svangerskapsdiabetesen og virkelig kunne meske meg med kaker Nå blir i allefall lageret i fryseren så det burde dekke et barselbesøk eller tre Kanskje starte å lage middager og fryse ned i løpet av uka.. Kanskje det er et sted her i bergen hvor jeg kan få kjøpt slike takeaway aluminiums bokser, hadde vært kjekke å lage f.eks lasagne i og fryse, så kan man bare slenge det i ovnen når det skal brukes Vel nå kommer vel snart pizzaen vi har bestillt! Ble altfor sliten til å lage selv slik som planlagt og mannen er nettopp kommet ut fra soverommet hvor han har malt i nesten hele dag! Blir fint altså, men "redeklargjøring" er slitsomt *puh*
bizzy Skrevet 31. august 2005 Forfatter #2152 Skrevet 31. august 2005 37+5 og siste kontroll på sykehuset Dagens tall: Vekt: +10 (totalt 63kg) BT: 95/60 Urin: Glukose 2+ Ødem: 0 Leie: HF FL: 128 Vekt: 2706gram Også fikk jeg se så fine ultralydbilder av verdens nydeligste lille ansikt Siden alt ser fint ut skal jeg nå fremover bare fortsette hos jordmor, og slipper heldigvis flere timeslange venteøkter på KK. Hadde time kl.12.30 i dag og kom inn til forundersøkelse hos jordmor kl.13.50.. og var ferdig hos legen kl.15.10... Det å lese flere år gamle Allers og Hjemmet er ikke akkurat min favoritt aktivitet Ellers skjer det skremmende lite for tiden, fikk pakke fra nøstebarn i går så nå er soveskinnet og to stk ammeinnlegg i ull tilført utstyrs samlingen Mangler bare baby nå Hadde fødselsforberedende samtale hos jordmor i går så nå er vi klare begge to, gleder meg til å oppleve fødsel spesielt siden jeg begynner å bli litt utolmodig og ønsker å se gullgutten vår Snuse inn lukten av baby og kooooose meg sammen med mannen og vårt lille vidunder Ahh så godt å tenke på!!!
Gjest Mayamor Skrevet 1. september 2005 #2153 Skrevet 1. september 2005 Long time no see. Det er så godt å komme tilbake til kg og se at alt står bra til. Ikke mange ukene igjen før lillegutt kommer. Ble en rask tur innom - mest for å lese denne gangen. Klem fra Mayamor
bizzy Skrevet 1. september 2005 Forfatter #2154 Skrevet 1. september 2005 Mayamor Håper å få truffet deg før lillegutt kommer !! Fikk kontrabeskjed fra sykehuset i dag tidlig.... Trodde jeg skulle slippe å komme tilbake, men neida Siden han har begynnt å legge mindre på seg så skal jeg tilbake neste onsdag for ny sjekk. Greit at de følger godt med, men skulle ønske jeg kunne fått riktig beskjed med en gang Men de er nå koselige og greie der oppe da Jordmoren jeg har vært hos der oppe skulle se om hun ikke kunne klare å skvise meg inn på en omvisning til onsdag når jeg først var der, siden jeg ikke har fått plass før 20.sept, og de ikke tror jeg kommer til å gå over termin Håper de har rett der I dag fikk jeg pakke i posten fra mamman min, den allerede litt tussete kommende bestemor Så nå er hentesettet på plass, utrolig nydelig Men lillegutt kommer nok til å svømme i det til å begynne med, men det ordner seg jo etterhvert Bestillte flybilletter hjem til jul i dag, til meg og lillegutt. Så utrolig rart å skrive navnet hans så "offisielt" Litt rart, veldig glad i navnet, men er liksom ikke helt vant til det enda... Men det kommer nok til å bli helt perfekt Vi skal være "hjemme" i nesten tre uker og reiser en uke før mannen og katten kommer etter med bilen, og blir en uke etter at mannen og katten har kjørt hjem igjen. Regner med at det blir visning til slekt og venner da ja Et lite tips; Norwegian har lagt ut masse billetter til 297kr. hver vei
Furstina Skrevet 1. september 2005 #2155 Skrevet 1. september 2005 og de ikke tror jeg kommer til å gå over termin Håper de har rett der ← inte för att skrämma dig - men det sa de till mig också... Jag skulle inte gå över termin (27 dec) och definitivt inte över nyår... 10 dagar över termin gick jag - och födde en STOR och fin pojke. - men nu får vi hoppas på din födsel och jordmor. Klart lillegutt kommer i tid..
bizzy Skrevet 1. september 2005 Forfatter #2156 Skrevet 1. september 2005 (endret) inte för att skrämma dig - men det sa de till mig också... Jag skulle inte gå över termin (27 dec) och definitivt inte över nyår... 10 dagar över termin gick jag - och födde en STOR och fin pojke. - men nu får vi hoppas på din födsel och jordmor. Klart lillegutt kommer i tid.. ← hører ingenting, hører ingenting Prøvde meg på det en gang jeg var liten og mamma kjeftet på meg... puttet fingrene i ørene og sang "hører ingenting, hører ingenting"... Gjorde ikke det flere ganger nei Håper jo på at de har rett når de sier at jeg sikkert slipper overtid, men det er jo ikke akkurat eksakt vitenskap så jeg tar det litt som det kommer! Men håper jo selvfølgelig at de har rett Endret 1. september 2005 av bizzy
Gjest Mayamor Skrevet 1. september 2005 #2157 Skrevet 1. september 2005 Gutten kommer når han kommer... Aleksander kom 16 dager over, Andreas 5 dager over. Med Aleksander mente de i tillegg at jeg hadde termin før. Noe som var helt umulig da jeg hadde jobbet på sjøen og var borte fra kommende pappa... Hvordan er formen din til å treffes ute? Eller foretrekker du besøk? Når er du mest opplagt: formiddag eller kveld? Formiddag; da er det inkludert en stk aktiv Andreas og selskapssyk mamma. Kveld er det inkludert en stk masesyk Mayamor... Ikke stresse med noe, jeg kan handle dersom det blir hjemme. Og kan hente deg dersom vi tar det et annet sted. Vått du ju sai? Klem fra Mayamor
bizzy Skrevet 1. september 2005 Forfatter #2158 Skrevet 1. september 2005 Jeg er mest opplagt på kveldstid.. Trenger noen blunder i løpet av formiddagen siden jeg sover særs dårlig om natten Hadde vært koselig å møtes utenfor mine 4 vegger, er liksom litt lei de... Blir mye stillesitting og veggstirring for tiden! Men jeg har bare meg selv å tenke på, og er veldig fleksibel altså Gjør hva som helst for litt mennesklig kontakt for tiden
Moonchild Skrevet 1. september 2005 #2159 Skrevet 1. september 2005 Jeg syns nesten det er like greit at de ikke sier noe om når de tror Micro kommer, jeg. Da kan man i alle fall prøve å innstille seg på at man kommer til å gå på overtid. Selv om det strengt tatt er klin umulig når man er lei.
Cielo Skrevet 2. september 2005 #2160 Skrevet 2. september 2005 Tusen takk for alle hyggelige og oppmuntrende hilsener inne hos meg!
Fremhevede innlegg