Gå til innhold

Bizzy's rugebok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trist å høre om bestefaren din, bizzy.

:klem: , Cielo.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Long time no see. :klem:

Det var flott å lese at babyen har det bra.

Har tenkt masse på dere.

Sommeren er absolutt til stede.

Det resulterer i minimal tid på datan.

Og godt er det egentlig.

Men jeg måtte innom og bare se etter litt nytt.

Det var trist å høre om bestefaren din.

En er ikke klar for å miste noen er glad i.

Varme klemmer fra Mayamor

Skrevet

Uff, så trist med bestefaren din. :tristbla: Men godt å lese at lille Sprett har det bra. (Og det gjør jo ikke noe at han lever opp til navnet sitt, da. :) )

:klem:

Skrevet

Så trist å høre om bestefaren din.. :troest:

Men det er jo en liten trøst at han slipper å lide lenger da..

Godt at lillegutt trives og har det bra da :danse:

Klemmer fra Capri :klem:

Skrevet

Jeg er visst lite på gravidesidene om dagen :sjenert: Ikke det at jeg ikke vil følge med altså, men har lagt meg til vanen fra gammelforumet at jeg ikke abonnerer på tråder her inne; jeg er jo her så ofte likevel. Prøver- og graviditetsdagbøkene er så oversiktlige - på de generelle dagbøkene flyr jo folk over på side 2 i ett sett.

Men leser fra tid til annen, så jeg er jo oppdatert! Bare fryktelig dårlig på å legge igjen hilsener.. Ble visst mange ord med lite innhold dette :tunge1:

Trist å høre om bestefaren din :troest:

Håper alt står bra til med deg og småen i magen om dagen :)

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Hei Bizzy! :)

Veldig koselig å treffe på deg og Bizzymannen i går! :klem: Kjekt å få hilse på Bizzymannen også etter å ha hørt så mye!

Huldermannen er på jobb, og jeg prøver å pakke her... Jeg er veldig lei av dette flyttebestyret nå... Men om en uke så er vi i vårt nye hjem! :overrasket: Hjelp...!

God søndag! :klem:

Gjest Madden
Skrevet

:troest: Så trist å høre om bestefaren din Bizzy!! Tenker på deg.....

Goood :klem: fra Madden

Skrevet

Tusen takk for alle kjempekoselige meldinger jeg har fått mens jeg har vært borte :klem: Veldig rørende og godt!!

Reiste hjem til østlandet og var i bryllup på lørdag, veldig koselig og klarte å legge vekk de triste tankene, og koste oss med venner vi ser så altfor sjelden!

Søndag dro vi hjem til mine foreldre hvor også begge søstrene mine og kjærester var på plass. Vi mimret og koste oss i dagene frem til begravelsen som ble på onsdag. Fikk på plass avskeden vi skulle holde til bestefar i kirken og virkelig tømt tårene våre, men veldig godt. Begravelsen var fin og kirken var helt full, og jeg klarte å si det jeg skulle si, om enn ikke så altfor tydelig kanskje, men tydelig nok til at det var forståelig! Etter begravelsen var jeg så psykisk sliten at jeg var helt fraværende. Sikkert en reaksjon på den siste og meget spesielle uken... Mannen kjørte den "nye" arve-bilen vår hjem til Bergen etter begravelsen, siden han måtte tilbake på jobb torsdag.

Har arvet mammas gamle bil så nå har mannen fått seg skikkelig gubbebil :ler: Veldig greit han kjører gammel bil frem og tilbake til jobb så har jeg og lillegutt ny og sikrere bil her hjemme :smilbla:

Torsdag var jeg og mamma i butikkene og den kommende bestemor tok litt av ja :ler: Så vi fikk madrass til vuggen, 2 sett med dyner og babyputer (flate lapper), sprinkelbeskytter, himmel, 2 sengesett og litt klær! Begynner virkelig å komme i orden nå! Og i går vasket vi rundt på soverommet og oljet opp igjen parketten før vi monterte vuggen. Den ble bare helt utrolig nydelig!!! Hadde nesten lyst til å krabbe oppi og sove der selv, ser så god ut! Litt rart og veldig koselig å tenke på at det er samme vuggen som jeg, søstrene mine og fetterne mine har brukt! Nesten antikk jo :ler: Da mangler vi egentlig bare stellebordet og litt stelleting, men det skal vi nok klare å skaffe i løpet av de neste 6 ukene :hoppe: Bare 6 uker+- igjen til vi endelig får hilse på gutten vår :hjerte:

Også har jeg begynnt å vaske det lille vi har av babyklær! Så utrolig nusselig det er der de henger på tørkestativet, rent forelsket bare ved tanken på at vi snart skal få putte en liten perfekt kropp inn i de pittesmå plaggene :hjerter:

Skal ta en runde i bøkene her før jeg begynner å rydde.. utrolig hvor rotete det kan bli i de tilstøtende rommene når man vasker rundt på et annet :roll: Her er redebyggingen i full gang, i dag skal stuen renskes og gjøres klar til rundvask sammen med kjøkkenet i løpet av uka, og så er det kontoret som skal gjøres klar til omdanning til barnerom neste helg :smilbla: Slitsomt men utrolig morro også, vi gjør jo om hjemmet vårt til et perfekt hjem for tre :hjerte:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Har arvet mammas gamle bil så nå har mannen fått seg skikkelig gubbebil :ler: Veldig greit han kjører gammel bil frem og tilbake til jobb så har jeg og lillegutt ny og sikrere bil her hjemme :smilbla:

Helt enig!! Hvorfor er det alltid damene som skal ha dum liten "konebil"? På tide dere bryter mønsteret og har "gubbebil"! :sjarmor:

Skrevet

Hulderjenta:Akkurat det vi tenkte også :sjarmor: Ser ikke helt poenget med at mannen og matpakken kjører stor sikker bil mens mor og barn kjører liten og ofte usikker bil... Vel vi lever ganske fritt for gamle kjønnsmønster! Befriende deilig :)

Mannen jobber overtid og jeg kjeeeeder meg.... Men har en vaskemaskin med søte små klær som snart skal henges opp :hjerter: Aldri har klesvasken vært artig som nå :ler:

Skrevet

Hei Bizzy.. vet akkurat hvordan du har det... endelig er det GØY å vaske klær... vi får nyte det så lenge det varer :ler: for vi spiser vel de ordene om kun kort tid!! :ler:

Du er lur som sørger for at mye er klart i god tid... ikke nok med at du kan føde før tiden, men det er også veldig tungt på slutten, og jeg har ikke vært i særlig shopping og redebyggings-modus de siste dagene i allefall... har mer enn nok med å drasse rundt på magen og nurket!! Phu!! ;)

Ønsker deg en strålende dag, og forresten gratulerer med ny "gubbe-bil"!!!

stor :klem: shy

Skrevet

Shy: Takk takk, gubbebilen funker som bare det den :ler: Veldig kjekt å ha den nå som hovedbilen er på service... Er nå ferdig med vask av babyklær, så nå er ikke klesvasken like morsom lenger nei :tunge1:

Det er koselig å stelle istand til lillegutt sin ankomst, men det går sakte fremover, ikke så mye jeg klarer å få gjort om gangen. Bekkenet setter ganske så klare begrensninger, men koser og stuller i det tempoet som tillates og bare koser meg :hjerte:

I går skulle vi en liten tur til obs bygg og kjøpe maling til kjøkkenet, og der var det tilbud på skyvedørsgarderober gitt! Kjøpte med oss en slik også vi :ler: Er gode på å bruke penger ja :sjenert: Men nå får vi i allefall skyvedørsgarderobe på hele den ene langvegger på soverommet, gleder meg til å shoppe inn til den ekstra meteren med garderobe ja :sjarmor:

Leverte hovedbilen på service i dag tidlig, og er litt spent på hva vi må betale for å få den med oss hjem igjen... Har jo aldri hatt biler på service før vi :tunge1:

Mannen driver å ordner med ett eller annet hemmelig, og jeg er så nysgjerrig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og han nekter å si noe :sur: Grunnen til at jeg vet er fordi jeg fant en tollregning i posten og han nekter å si hva det er... Jaja får vel vite det etterhvert :roll:

Lillegutt er som normalt ganske så aktiv, ikke så mye spark lenger, men masse romstering og utstikking av små heler på siden av magen :hjerte: Veldig spent på hvordan ligger, lå i sete for to uker siden, men jeg klarer ikke å plassere hva som er hva av bulker i magen :ler: Men skal til ny vekstkontroll i morgen kl.10.30 så da blir det spennende å se om han fortsetter å vokse som han skal! Også er det jo fantastisk koselig å hilse på han, den lille perfekte gutten vår :hjerter:

34+5

Skrevet

Bare innom og sjekker hvordan det står til med deg og veslegutten...

Nå er det på tide å treffes igjen snart. Har jo ikke sett fine magen på lenge!!

Vet ikke om du sendte meg mail på jobben?? Har ihvertfall ikke fått noen ;)

:klem:

Skrevet

Meta: Mailen var visst sporløst forsvunnet.. Men nå vet jeg du har fått ;) Hadde vært koselig å treffes en dag, magen er jo blitt litt større siden sist også :smilbla:

:hoppe: Lillegutt er blitt stor jo :hjerter: Hele 2400 gram og har virkelig sjerpet seg på voksingen, ikke lenger så liten i forhold til gjennomsnittet som han var, og det er jo bare bra!! Er jo snart oppe på det de først trodde kom til å være vekten ved fullgått svangerskap :smilbla: Flink liten gutt ja! Han er visst fremdeles under gjennomsnittet, men bare litt! Morkake funksjonen er fremdeles ikke helt bra så jeg skal fortsette med kontroll hver uke for å holde øye med blodtrykket som de er litt redde for. Men det er jo fremdeles helt tipp topp så jeg tror dette går bra jeg, kanskje jeg til og med kommer til å gå på overtid :ler:

Fikk også bekreftelse på at rampen har snudd seg igjen så nå ligger han heldigvis med hodet ned, håper han forblir i den stillingen nå da!

Mannen er på golfkurs i dag og jeg har bakt min første fryserladning med kake så jeg har litt godt i frysen til etter fødselen, rart å tenke på at det faktisk ikke er så lenge til :hoppe:

Ønsker alle som titter innom en finfin dag :kose:

Skrevet

Hentet forresten bilen etter service i dag og ble gledelig overrasket!!!!! Kom jo på under halvparten av hva jeg hadde fryktet :klappe: Hjalp jo litt med halv pris i ansattrabatt, men alikevel.. Fornøyd nå ja :ler:

Skrevet (endret)

35+0 bare 5 uker og 2 dager til termin :hoppe::overrasket:

Er jo maks 7 uker til vi er mamma og pappa jo :grine2:

I helgen skal kjøkkenet males og kontoret gjøres klart til å omdannes til barnerom! Burde vel nesten hatt hjelp av logistikk eksperter, hvor skal vi gjøre av alt stæsjet :overrasket: Må nok på ikea en tur å kjøpe oppbevaringsbokser så vi kan oppbevare ting vi må beholde, men ikke trenger å ha fremme i pene bokser på toppen av skapet også får vi plass til en god del ekstra når soveromsskapene kommer, skapene blir jo 40 cm høyere :smilbla: Også skal vi kjøpe oppbevaringsbokser på hjul til å ha under dobbeltsengen så kan vi ha ekstra dyner og sesongklær der når de ikke brukes i stedet for i klesskapet på kontoret :idesmil: Gleder meg til vi blir ferdige, rart at det måtte en liten gutt til før vi fant inspirasjon til å effektivisere hjemmet :rodme: Men bra blir det i allefall til slutt ;)

Sakset fra babyverden.com

Fra 35 uker og 0 dager til 35 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2500 g

CRL: 31 cm

Full lengde: 42,5 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 33 uker gammelt. Om du kunne plassere fingeren din i fosterets håndflate, ville den lille hånden lukket seg. Tåneglene når tåspissene.

Navlestrengen er rundt en halv meter lang og mellom en og to centimeter i diameter. Trykket i den og konsistensen gjør at det sjelden blir knute på den, og skjer dette, løsner den som regel av seg selv. Fosteret bruker gjerne navlestrengen som leke og klemmer på den, men det klarer ikke å klemme så hardt at det skades.

Det er i de siste ukene av svangerskapet fosteret legger mest på seg, gjerne over 200 gram i uken!

Hvis han gjør det i de siste fem ukene så er han jo plutselig omtrent akkurat på gjennomsnittet jo :hoppe:

Endret av bizzy
Skrevet

Så fint å høre at gutten din har vokst bra!

Kjenner til problemet med hvor man skal gjøre av alt stæsjet, hvordan er det mulig å ha opparbeidet seg så mange ting??? Vi har vært endel på IKEA vi og, ja!

Utrolig at det bare er fem uker igjen til termin for deg, jeg husker så godt da du ble gravid, og det var vel omtrent i går, var det ikke?!

:klem: , Cielo.

Skrevet

Cielo: :klem1:

Skulle nesten hatt en bod for hvert år vi har bodd her tror jeg... utrolig hva vi skaffer oss, og utrolig hva vi har spart på :roll: Har levert ett billass med ting til fretex, altfor fine ting til å kaste, men har jo ikke brukt de på et år eller tre så da er det greit at andre får glede av det :)

Lillegutt har vokst bra ja, og det er utrolig deilig å vite!! Morkaken er fremdeles ikke bra så jeg blir fortsatt fulgt nøye opp, men det ser ut til å gå bra alikevel :)

Syns tiden har gått utrolig fort jeg også, vel de frem til 12+0 gikk ganske så sakte, men så har tiden rett og slett flydd! Begynner jo nesten å få dårlig tid, er så mye som skulle vært ordnet før han kommer :overrasket: Men nå er også inspirasjonen til å fikse og ordne på plass, selv om jeg i dag har gjort skremmende lite... :sjenert: Sover veldig dårlig for tiden... Vanskelig å finne gode stillinger og våkner hver gang jeg snur meg og surrer fælt for å sovne igjen. Ikke noe bedre at jeg må opp på toalettet minimum to ganger for natten heller, og det er jo et prosjekt i seg selv og komme opp og ut av sengen :tunge1: Men skal ikke klage jeg føler meg egentlig veldig bra, ikke spesielt tung enda, men bare stiv og klumpete... Det som faktisk omtrent er mest ubehagelig er at det virker som om lillegutt har for liten plass, er nesten ingen stillinger som blir godkjent for tiden, endten får jeg meg noen skikkelige dult i ribbeina eller slag i lysken.. Men det blir vel bedre når magen etterhvert synker litt :klø:

Huff dette ble skikkelig survete.. har egentlig ingenting å klage over, livet mitt er faktisk perfekt for tiden !!!!

Skrevet

Oj här har det hänt grejer.

Nu har jag varit i Norge i flera veckor och visst gått miste om dramatiken. Skönt att höra att det står bra till ändå.

Lycka till vidare i svangerskapet!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...