Gå til innhold

Bizzy's rugebok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

ville bare sende en :kose: til deg og babissen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderjenta
Skrevet

Hei på deg, Bizzy! :)

Rart dette nye forumet! Håper du og magen har dte fint! Noe nytt og spennende siden sist..?

*klem*

Skrevet

Ja, det er skremmende å måtte forberede seg på å bli mamma litt for tidlig. Jeg var jo hellig overbevist om at jeg ikke skulle føde på mange uker....etter at vannet hadde gått :rolleyes: Men jeg var lenger på veg enn deg. Får håpe lille sprett får såpass med næring at han kan bo i hybelen sin enda lenge. Hver dag er jo viktig..dersom ting er som de skal inne i magen. Det er i allefall godt å høre at du får skikkelig oppfølging med spesialist. Sånn at du (og vi) kan føle oss trygge på at alt er i trygge hender. Lykke til med fortsettelsen, jeg krysser alt for lille sprett. *klem*

Skrevet

Har vært på en fantastisk deilig ultralyd hos spesialist!!!!!! Lille Sprett er helt perfekt og vokser helt perfekt i sitt eget perfekte tempo tenk! :hoppe:

Blodtilstrømningen så bra ut og spesialisten unnskyldte beskjedene jeg hadde fått tidligere!! Han mente at mange hang seg altfor mye opp i størrelse, og krisemaksimerte dersom babyen var mindre enn gjennomsnittet :roll: Fikk en lang og god undersøkelse som viste at han nå ligger på rundt 1600gram og har en estimert fødselsvekt på rundt 2500-2800gram, så han er ikke akkurat noen kjempe, men trives og vokser akkurat som han skal :hjerte:

Er så lettet at jeg har ikke ord!!! Og de jeg skriver ned er helt sikkert rotete og usammenhengende, men slik bare er det!

Legen mente at jeg nok bare var en person som ikke lagde spesielt store barn, og det er jo greit for de skal jo ut også :ler: Han mente at det ikke var så rart i og med at jeg ikke er så innmari storvokst selv... Ikke var mannen så innmari stor når han ble født heller så da er det ikke så rart at Lille Sprett ikke er noen kjempebaby :hjerte:

:Hulderjenta: Spesialisten mente at det ikke skulle være noen grunn til at Lille Sprett skulle komme for tidlig! Blodgjennomstrømningen var nå mye bedre enn sist, så jeg og lille Sprett er nok bare litt sene med utviklingen eller noe slikt no! Nå vurderer de ikke lenger å hente han ut før tiden!!! Men skal tilbake til ny sjekk om en måned for sikkerhets skyld, og kanskje litt som trøst for all bekymringen, ikke helt sikker på hva som var mest tungtveiende der :ler:

:bollefisk: Stor kos rett tilbake :kose:

:zianta: :kose:

:Ionaa : Fikk heldigvis kontrabeskjed i dag!!! Utrolig deilig!!! Nå skal han få lov til å bo i hybelen sin så lenge han vil, i allefall frem til termin, etter det kan han gjerne komme så fort som mulig :ler: Var hos utrolig koselig spesialist i dag, og følte meg trygg og i gode hender allerede før vi fikk beskjeden vi så innmari ønsket oss!!! Var to stolte foreldre med rørte tårer i øyekroken på vei ut fra undersøkelsen etterpå ja :grine2:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

For en lettelse! :klappe: Er jo best at babyen blir inni magen til den er heeelt ferdig! :babysmokk: Og flott å høre at han vokser i sitt eget flotte tempo! Husk maurdiktet til Inger Hagerup! "Liten, jeg? Jeg fyller meg selv på kryss og på tvers" eller hvordan det går igjen! Husker det ikke ordrett, men finn det fram og les! Lille Sprett er akkurat så stor som han skal! Nemlig! :)

Skrevet
Husk maurdiktet til Inger Hagerup! "Liten, jeg? Jeg fyller meg selv på kryss og på tvers" eller hvordan det går igjen! Husker det ikke ordrett, men finn det fram og les! Lille Sprett er akkurat så stor som han skal! Nemlig!  :)

:grine2: Så utrolig koselig hilsen huldra!! Ble rent rørt jeg, hadde ikke tenkt på det diktet før du nevnte det, men det passer jo så utrolig bra!!!!

Vi blir godt tatt vare på både hjemme og på sykehuset ja :Nikke: Mannen er så stolt at han snart sprekker og har utviklet litt av et beskyttelsesinstinkt... Stakkar han våkner like brått og like vill i blikket hver gang jeg må opp en tur på do om natten, og må forsikres om at alt er fint før han sovner i det han treffer puta igjen :ler: Er på sykehuset nesten en gang i uken for sjekker... litt kjedelig, men gir en veldig trygghetsfølelse!!

Har jo selvfølgelig utviklet svangerskapsdiabetes og måler blodsukker og lever på streng diett :roll: Kjedelig, men absolutt levelig.. Men savner veldig softis i sommervarmen, og muligheten til enkelt og greit å svippe innom et sted og ta en matbit når vi er ute.. Er nemlig ikke mye utskeielser som skal til før blodsukkeret blir mer enn høyt nok, så i dag skal det bakes skikkelig grovt brød og handles inn alternative søtningsstoffer! Men har heldigvis ikke så lang tid igjen, og mest sannsynlig så er jo dette noe jeg blir kvitt når han blir født :tommel:

Planen fremover kontrollmessig nå er;

Torsdag 21.jul - Jordmorkontroll, indremedisiner og ultralyd KK

Mandag 25.jul - Time hos erneringsekspert KK

Mandag 1.aug - Leiekontroll (Lillesprett har nemlig lagt seg med rumpa ned siden sist :roll:

Torsdag 11.aug - Ultralyd vekst og dopler hos ekspert kk

Og så skal jeg en tur til vanlig lege mot slutten av juli pga bekkenløsningen :tunge1:

Snart brukt opp alle linjene på helsekortet allerede jeg.... Jaja de kan vel feste på et nytt ark eller no'..

I dag er det varmt! Og jeg som alltid har elsket varmen klarer nesten ikke å være ute :roll: Svetten renner og alt blir bare ubehagelig så her sitter jeg da på stuen og titter ut på finværet :klaske:

31+3 og bare to måneder igjen :overrasket: Tiden har gått innmari fort egentlig!

Gjest gjest1
Skrevet

Hei Bizzy! Her er det lenge siden jeg har vært. Så flott å se at du har kommet så langt i svangerskapet.

Jeg ser at du venter en liten tass. Tenkte bare jeg skulle si at jeg også har en liten gutt. Han var 2500 gram da han ble født for 4 uker siden. Det er jo ikke kjempelite i forhold til hvor små babyer enkelte får, men det er nå ikke stort heller. Og det går jo så fint! Jeg slet litt med at mange stresset meg opp over vekten hans. På barsel på sykehuset gjorde de meg til nervevrak. Jeg måtte ha på vekkerklokke om natten i tilfelle han skulle sove for lenge mellom ammingene, de ville han skulle ha mat ca annenhver time. Min gutt fikk heller ikke "lov" til å gå ned de 10 prosentene som de fleste nyfødte gjør, så han fikk morsmelk fra bank dagene før melken min kom. Allikevel gikk han ned 200 gram, noe som holdt på å skremme vettet av meg. Opplevde det som ekstremt kritisk på grunn av alle de bekymrede blikkene til barnepleierne. Men i det vi kom hjem så løste alt seg! Han spiste godt, og har nå lagt på seg snart en hel kilo i løpet av sine 4 leveuker.

(Øh... Ok, det var kanskje ikke så interessant for deg å lese om dette. Men tenkte bare å si fra i tilfelle de skremmer deg også på barsel. For små tasser vokser ofte kjempefort i det de er ute av magen. Det var helt unødvendig av pleierne å skremme meg slik. Jeg trodde jo minst at han kom til å dø!)

En fordel med å få små babyer er jo at de er så forferdelig søte. Min var helt klart den søteste på avdelingen - sånn helt objektivt sett. Det var Lillen som satte best ord på det - flott å få en liten og søt, og ikke en sånn derre feit kjempebaby. :erter:

Og sånn apropos overfylt helsekort - de har tilleggsskjema for sånne som oss. :lol:

Lykke til med resten av svangerskapet! Dette går jo så det suser!

Skrevet (endret)

Tusen tusen takk Matahari!!!!!!!!!!!!!!

De har stresset meg opp litt grunnet vekten hans allerede :roll: Så veldig betryggende å lese om dine erfaringer, så har jeg noe å sammenligne med når han bestemmer seg for å komme ut til oss!!

Også så koselig å høre at du har en søt liten gutt som vokser og har det flott!! Og helt objektivt så er de jo søtest når de ikke er så altfor store ;)

Håper dere koser dere i sommerværet!!!!!

Endret av bizzy
Skrevet (endret)

Milla Sofie var jo heller ikke så veldig stor, men det endret seg fort det :) Bærer ikke preg av fødselsvekt under snittet hun nei ;) Jeg fikk også litt "pes" med hensyn til mating. MÅTTE mate hver tredje time og sånt, men jeg fikk uansett sjelden fri i så lange perioder. Ville ha mat oftere hun :roll:

Dette går SÅÅ bra, Bizzy :tommelsmil: Du får garantert en perfekt liten tass som kommer til å vokse seg stor og fin :klem: Eneste problemet er jo at mannen din ikke tør å ta i så små da :ler:

Endret av meta
Skrevet

Hurra! Hurra! Lille Sprett har det bra!! :klappe:

Dette var strålende nyheter Bizzy, bare dumt de skremte deg litt først. :roll:

Og jeg er helt, totalt enig i (helt objektivt) at det er de små babyene som er de skjønneste i hele verden! Jeg kunne overhodet ikke forstå hvordan de andre mødrene fikk til å skifte bleier på sååå store babyer som de hadde :ler:

Kjedelig med svangerskapsdiabetes da, men som du sier det er ikke lenge igjen og det går over etterpå. En liten ekstrapremie i tillegg til Lille Sprett, du kan spise soft is igjen. (Ikke at jeg skjønner hvorfor noen vil spise soft is, hehe....syns det smaker pyton.)

Nå bare stor-gleder jeg meg til fortsettelsen :klem:

Skrevet

Så flott og lese at lille Sprett har det bra!

Jeg måtte også begynne på ekstra ark på helsekortet mitt..Men det gjør da ikke noe, bare tyder på bra oppfølging det :Nikke: Og det er jo betryggende!

Nå går det jammen meg fort til du blir mamma!! :hoppe:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Så kjedelig med svangerskapsdiabetes da! Du får si ifra om du trenger litt hjemmesykepleieoppfølging, hihi! ;) Trøsten er at den type diabetes forsvinenr (i så godt som alle tilfeller) når barnet er født og du ikke er gravid lenger.

Hjelp......... Jeg&sambo blir Hedmarkinger snart.......... :sjokkbla:

PS: En tur på kafe hadde vært kos! Lenge siden sist nå! :)

Skrevet

Blæh... lenket til sofaen i dag :frustrert: Var en tur på sykehuset for oppfølgning i dag, og to timer i vonde stoler er ikke noe for mitt bekken akkurat... Hadde ikke lyst til å reise hjem rett etterpå, men startet på turen ned til byen, men måtte kaste inn håndkleet og se mine egne begrensninger :roll: Så det ble bussen hjem.

Vel blodsukkeret holder seg på et akseptabelt nivå når jeg er forsktig og spiser smartest mulig, bare så kjedelig... Har fått skikkelig lyst på alt som inneholder sukker for tiden, i går kunne jeg ha drept for marshmellows.. også jeg som egentlig ikke liker det en gang :klø: Jaja har kjøpt sukkerfri saft og bruker det til å dempe det værste sukkersuget, fungerer greit det! Pleier ikke å spise så mye sukker til vanlig, men nå er det det eneste jeg har lyst på :tunge1:

Ellers skjer det jo ikke så masse... ganske kjedelig når kroppen setter så klare begrensninger som min gjør for tiden, men det er bare 8 uker +/- igjen til lillegutt endelig er her :hjerte: Tenk jeg er snart mamma!!! Gleder meg, og er litt skremt også :ler: Men mest av alt så kan jeg nesten ikke vente!!!

Meta: Satser på at han har næringsvett når han kommer ut ja! Kan gjerne arve det av pappan sin ;) Og mannen kommer nok ikke til å være like nervøs når det gjelder eget barn... vel han kommer ikke til å ha noe valg når tiden kommer :sjarmor:

Ionaa: Liker du ikke softis :overrasket: Også det som er så godt!!! Men nesten værre er det å motstå fristelsen av boksen med saftis som ligger i fryseren og frister :tunge1: Storgleder meg til tiden fremover jeg også!!!!!!

April: Koselig med besøk!!! Ingen ting å si på oppfølgningen nei. Veldig betryggende! Tiden går mye fortere enn jeg hadde trodd :Nikke:

Hulderjenta: Hjemmesykepleieoppfølgning takkes ikke nei til vet du ;) Ser ut til at jeg klarer å holde diabetesen i sjakk med kostholdsendringer, og så lenge jeg slipper unna insulin skal jeg være fornøyd!! Ikke er det så lenge igjen heller og da regner jeg med at diabetesen fordufter like fort som den kom :tommel:

Hadde håpet dere skulle bli i bergen, men et år på hedmark er sikkert ok det også selv om det er på "feil si'e ta Mjøsa" :fy_fy: Hadde jo vært mye bedre med Gjøvik altså :ler: Gleder meg til kafetur!!! :klem2:

31+6 og Lillegutt jobber for å komme seg ut ved navlen til tiden, har nok misforstått litt stakkar :ler: Men han har det nok toppers der han romsterer rundt og holder mamman sin våken til de utroligste tider :Gjesp:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Feil si'e ta Mjøsa, du liksom... :erter: Håper bare vi kommer til å trives der jeg.. :sjenert: Nytt og spennende og SKUMMELT.

Gleder meg til mandag! God helg! :klem:

Skrevet

Hulderjenta: Helt feil side altså :tunge1: Dere kommer sikkert til å få det kjempefint selv om dere kommer til å mangle utsikt til skibladner!

Deilig helg dette!!! Mannen skulle egentlig vært hjemme på Østlandet, på fest hos en kamerat, men ombestemte seg... Eller kan vel ha noe med min reaksjon på beskjeden om at han skulle dra :rodme: Ikke akkurat en balansert reaksjon, men vi har kost oss masse! Og mannen er god som tar alle ulogiske og urettferdige reaksjoner på strak arm :hjerte: Litt flau og har litt dårlig samvittighet i ettertid jeg da... :sjenert:

I går ble frokosten inntatt på solrik og varm terasse! Før naboen kom over en tur og vi ble sittende og kose oss med kaffe og koselig prat i noen timer. Brune ble vi også, eller litt rosa kanskje... Blir nok brune etterhvert :ler: Etterhvert tok vi turen til byen hvor vi tittet litt på folket og bare tuslet rundt og koste oss, fikk jo som vanlig brukt litt penger... Var jo salg må vite ;) Deretter ble middagsplanene endret og vi inntok en enkel middag på Egons uterestaurant. Koselig og helt greit!!

I dag har det ikke skjedd så mye, ryddet og puslet litt etter en lang og koselig helgefrokost. Mannen har pyntet i hagen så nå er det tomt for ugress og ser fresht og fint ut :blomst: Har jo på Tour de France i bakgrunnen og skal vel sulle vekk resten av dagen også! Typisk Søndag :smilbla:

32+2 og ikke lenge igjen nå!!!! Gleder meg massevis til å hilse på gutten vår :hjerter:

Begynner å komme så smått i orden når det gjelder utstyr!! Vogn og bilsete er i hus, mamma og pappa har pusset opp voggen jeg og mine søstre brukte da vi var små og kommer med den i løpet av noen uker en gang! Vi har bestemt oss for stellebord - tror vi... Har fått kjøpt inn litt basistøy slik at han i allefall har noe til å varme kroppen!! Det vi har er 6 bodyer, 2 pysjer, 2 brillebukser, 3. sparkebukser, 2par sokker, 2 strikkesett, 2 helsetepper, litt kluter, to luer og en kjempesøt fleece kjøredress!! Ammepute har jeg jo forresten også, fått av mamma'n min :smilbla:

Har også fått oss bil nummer to, ikke helt planlagt, men har fått mammas gamle, så da kan mannen ha den frem og tilbake til jobb, mens jeg og lillegutt kan ha den nye :sjarmor::smilbla:

Gjest Hulderjenta
Skrevet
32+2 og ikke lenge igjen nå!!!! Gleder meg massevis til å hilse på gutten vår :hjerter:

Jeg og!!! :sjenert: Dere skal vel østover med tassen i løpet av det kommende året..? Da må dere komme til Elverum også vettu!!

Gleder meg til i morgen! :klem:

Skrevet

:cry: Bestefar døde i dag tidlig :cry: Min snille gode bestefar som har hatt det så vondt i det siste :( Godt for ham å endelig slippe. Er bare så vanskelig å fatte at han faktisk er borte.

Blir en veldig spesiell uke neste uke, først bryllup på lørdag og begravelse i løpet av uken... Gruer meg, bør egentlig reise meg og si noen ord til bestefar slik som jeg gjorde i far sin begravelse, men er redd det blir ekstra vanskelig nå i den ultra følsomme tilstanden jeg er i.. Må tenke og forberede meg godt mentalt de neste dagene!

Alt er vel med lillegutt, han sparker og turner og trøster mamman sin så godt han kan :hjerte: Rart å kjenne liv og tenke på hva som skal skje om senest 9 og en halv uker og samtidig være trist over et liv som nå er over.. Det er en rar rar verden!

32+4

Skrevet

Uff så trist med bestefaren din! :troest: Kondolerer så mye.

Men som du sier, når man har hatt det vondt er det godt å få slippe.

Godt å høre at det går bra med lille Sprett, og at han koser seg i magen. Det er jo meningen at han skal være der lenge enda.

Håper du får en fin dag, til tross for det triste.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Så leit å høre Bizzy... :troest:

Men som vi snakket om i går så var du jo innstilt på det.. Likevel er det alltid et sjokk når noen går bort, og sorgen og savnet er like stort likevel. Men godt du har gode minner om ham! :klem:

Ta vare på deg selv nå! Og si ifra hvis det er noe jeg kan gjøre... :klem:

Og takk fro i går, det var veldig koselig!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...