tyttebæret Skrevet 30. mai 2005 #2061 Skrevet 30. mai 2005 Lykke til med svigerbesøk og legebesøk! Jeg visste ikke at du var sykmeldt. Tror jeg er en smule uttafor? Har visst ikke fulgt helt med!! London må dere få til? Moonchild har sikkert noen tips for graviditet og storbytur. De var jo der nettopp!!! Ellers kan PARIS anefales, særlig med tanke på babyshopping! Jeg har aldri vært i noen annen by som har mer spennende spedbarns/barneutstyrs buttikker enn der. Og det er jo en bveldig romantisk by også...
bizzy Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #2062 Skrevet 31. mai 2005 Tyttebæret: Svangerskapskontrollen gikk bra! Besøket var koselig Jobber med å få til storbytur!!! Svigerfar skulle egentlig komme kl.18, så jeg tok en tur til en venninne og var på vei hjem kl.15 Hadde tre timer til å smårydde og mannen skulle komme hjem og hjelpe meg kl.16! En god plan - trodde jeg.... Da jeg var på vei hjem ringte mannen og fortalte at svigerfar hadde tatt et tidligere fly og var på vei i taxi fra flyplassen Kom visst hjem samtidig som besøket jeg :oops: Koselig med besøk, men skulle veldig gjerne ha ryddet litt først!!!!!! Jaja ikke noe å få gjort noe med akkurat nå Også svigerfar som trodde jeg var en ryddig person.. Da var den illusjonen knust Svangerskapskontrollen gikk bra og her kommer gårsdagens tallrekke; Vekt: +8kg (+2 siste måneden) BT: 105/60 Hb: 11,6 Urin: Glukose 4+ (skulle sikkert ikke drukket brus og spist pizza dagen før...) Hjerteslag: 140 (da sov han gitt ) Fortsatt sykmeldt og kommer til å forbli det ut til permisjonen starter Men klarer å holde det i sjakk og fungerer greit så lenge jeg er forsiktig! Så fortsetter med det!! I dag har det vært helt fantastisk vær i Bergen og jeg har vært en tur i byen og spist lunsj i solen sammen med Hulderjenta! Superkoselig :D Håper været fortsetter slik!!!!! 24+4
Gjest Madden Skrevet 31. mai 2005 #2063 Skrevet 31. mai 2005 Tusen takk for koselig bursdagshilsen Bizzy!! Høres ut som om du og Huldra har hatt en fin dag ja! Her er det også sol..men utrolig kald vind..så det frister ikke med noen store utskeielser hva angår uteservering!! Ha en flott tirsdagskveld!! :klem2:
Moonchild Skrevet 31. mai 2005 #2064 Skrevet 31. mai 2005 London må dere få til? Moonchild har sikkert noen tips for graviditet og storbytur. De var jo der nettopp!!! Jeg konstaterer at verken London eller Paris er ideelle byer for jenter med bekkenløsning... (Selv om, eller kanskje nettopp fordi, det er fantastisk mange supre butikker både med svangerskapsklær og babyklær). Jeg har slitt litt med den ene hoften, og var fullstendig ødelagt etter fire dager. Men nå evner jeg jo ikke å sette meg ned, selv om jeg har vondt. Så jeg kan jo bare skylde meg selv. Det verste var faktisk flyturen. En time i fly går greit, men to timer i vonde seter er INGEN drøm... Uff, høres ikke godt ut å ha så vondt at du må være sykemeldt, men bra at du er det! Forhåpentligvis blir du ikke verre. :-) (Jasså, så det er Bergen som har stukket av med finværet "mitt"? :fy: ;-) Jeg unner dere vel egentlig finvær mtp at det vel regner nok der i løpet av året. ;-))
bizzy Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #2065 Skrevet 2. juni 2005 Madden: Koselig hilsen, det blåser litt, men det er fremdeles fullt mulig å nyyyyyte finværet Moonchild: Du sier noe ang. flyreisen... får jo problemer etter flyreisen Bergen - Oslo Må vel kanskje uttsette londonturen... Finne på noe annet morsomt i stedet! Ikke meningen å stjele finværet dah, kan nemlig dele jeg altså! Men det er utrolig deilig at det endelig har kommet til oss Grrrrr... sitter og venter på rørleggeren.. Oppdaget nemlig vannlekkasje da vi startet å pusse opp kjøkkenet Syns virkelig vi har hatt vår andel slike problemer nå... er jo ikke mer enn halvannet års tid siden vi fikk reparert badet for i overkant av 120.000kr etter rørfeil. Heldigvis fikk vi forsikringen til å dekke det etter utallige takstmenn og brev fra advokaten.. Så det ble jo en dyr fornøyelse uansett Har heldigvis merket det tidlig denne gangen siden lekkasjen sitter utenpå veggen og ikke inni, men håper faktisk at det bare er en sprukket pakning eller noe annet lett fiksbart som rørleggeren kan ta med en gang... Så få vi heller kjøpe nytt kjøkkenskap og ta regningen. Vet ikke om jeg orker en ny fight med forsikringsselskapet :evil: Det får bli mannens oppgave dersom det er en forsikringssak! Kan jo hende det om det er en forsikringssak blir lettere denne gangen, har i alle fall nytt forsikringsselskap. Skulle jo bare mangle etter alt bråket sist gang Vel uansett, rørleggeren skulle prøve å komme i dag, og om han ikke rakk det så ble det i morgen tidlig... så her sitter jeg Tror vel egentlig ikke at de komme til å komme før i morgen, men har et pittelite håp... *optimist* I dag skal jeg på kino med Meta, skal bli koselig! Lenge siden jeg har vært på kino nå!!! Aner ikke hva som går en gang Får vel dra over gulvene med svifferen og fjerne dagens dose med kattehår i tilfelle rørleggeren plutselig dukker opp! Kan jo gjerne se litt ok ut ellers i huset siden kjøkkenet er helt oppussingsbomba :oops: Lille Sprett lever virkelig opp til navnet sitt for tiden Det dultes, sparkes, vrikkes og vris stort sett hver gang jeg holder meg litt i ro Og til tider kjennes det ut som om han har tenkt å prøve å presse rumpa ut av magen ved siden av navlen Vi tror i allefall det kan være rumpa... Blir en liten og hard liten bul ut på magen og det kjennes ut som om hele magen står i kjempespenn akkurat der. Gurimalla så sært og veldig koselig :hjerter2: Trodde ikke man kunne bli så forelsket lenge før man i det hele tatt har sett den lille rakkeren irl!! Gleder meg så utrolig til september
Siam Skrevet 2. juni 2005 #2066 Skrevet 2. juni 2005 Trodde ikke man kunne bli så forelsket lenge før man i det hele tatt har sett den lille rakkeren irl! Er det ikke rart?! Jeg er også kjempeforelsket i det lille frøet jeg har i magen. Selv om han sparker og vrir seg i magen så det gjør vondt, kan jeg ikke la være å smile. Det er deilig å være gravid. Ønsker deg en kjempefin torsdag!!
Gjest Mayamor Skrevet 3. juni 2005 #2067 Skrevet 3. juni 2005 Blir i så godt humør etter å ha lest her hos deg. Bare ta turen med mannen på kino ol nå mens du selv er "barnevakt". Ha en flott helg. Klem fra Mayamor
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. juni 2005 #2068 Skrevet 4. juni 2005 Takk for sist, Bizzy! Det var veldig koselig! :D Ble solbrent i pannen og på halsen jeg! Utelunsj i solskinn er bra! Ha en riktig fin helg!
Lilletrollet Skrevet 4. juni 2005 #2069 Skrevet 4. juni 2005 Er litt sent ute med å le av sko historien din jeg,men jeg lo godt da jeg leste den Takk for hilsen i boka mi! Jeg er så dårlig på oppdatering i andres bøker også,men jeg skal prøve å skjerpe meg.... :oops: Ha en fin helg i allefall! Klem Lilletrollet
bizzy Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #2070 Skrevet 5. juni 2005 Siam: Det er helt utrolig hvor stor plass den lille skøyeren i magen har fått i hjertet allerede Blir vel bare mer og mer forelsket etterhvert tenker jeg! Mayamor: Alltid så koselige ord å få når du stikker innom!! Hulderjenta: Var veldig koselig ja!! Fikk litt farge jeg også, men merkbart mer på venstre side... men tror det har jevnet seg litt ut nå Lilletrollet: godt å spre en god latter i allefall :D Koselig med hilsen, og jeg håper veldig på klaff for dere denne gangen 25+2 og Lille Sprett vokser seg til og blir sterkere og sterkere - veldig merkbart Rørleggeren kom faktisk allerede på mandag, og det var heldigvis bare en pakning som var ødelagt! Så det tok vel kanskje ti minutter før han hadde gjort seg ferdig og dro igjen... Så nå venter jeg bare på regningen Blir sikkert ikke beskjeden uansett tenker jeg Men vi har i allefall nye pakninger på begge røruttakene og alt skal være tipp topp så da er jeg fornøyd! Mannen holder akkurat på med litt shinings på det nesten ferdige kjøkkenet vårt og jeg ligger på sofaen med pc i fanget og surfer kg :oops: Men har ryddet og vasket i klesskapet mitt i dag altså så jeg er ikke helt latsabb Ble bare så utrolig tom for energi i sted.. Helt plutselig :klø: Har vel kanskje vært litt for aktiv i uka som var, var ute på noe hver eneste dag, og så var det jobbfest på fredag. Og var ikke hjemme før to tiden, og tidlig opp lørdag og gjorde byen Men har storkost meg da, men betaler med dårlig nattesøvn og lite godt bekken akkurat nå.... Men det går seg nok til etter litt hvile! Håper vi får flisene til kjøkkenet i løpet av uken... Kunne jo selvfølgelig ikke velge noe de har på lager. Så flisene er forhåpentligvis på vei fra oslo i løpet av mandag eller tirsdag. Så kan vi flislegge på onsdag Ønsker alle som er innom en kjempefin helg!!!!!
murmeldyret Skrevet 6. juni 2005 #2071 Skrevet 6. juni 2005 Himmel og hav, du er jo fødeklar snart :o Evt, det kan være det er alt for lenge siden jeg har vært innom her :oops: Godt å høre at du har det bra på tross av bekkenløsning. Til trøst kan jeg si at min bekkenløsning nesten er borte nå, 11 uker etter fødselen. Lykke til videre! Klem fra Murmel!
Gjest Madden Skrevet 7. juni 2005 #2072 Skrevet 7. juni 2005 Innom med en god Godt at det var bare en bagatell som feilet rørene da..men som du sier...regningen blir nok neppe bagatellmsssig av den grunn... Ha en flott tirsdagskveld!! :klem2:
Gjest Mayamor Skrevet 8. juni 2005 #2073 Skrevet 8. juni 2005 Å jeg som er så glad i besøk. Ingen som orker å reise helt ut på landet her. Så besøk: ja takk! Men i dag skal jeg på besøk til en venninne, i morgen skal jeg til min mormor. Fredag skal vi i begravelse til farmoren til samboer. Så det var en dum uke dette. Men når er det du kommer igjen fra "Østen" da, Bizzy? Håper vi finner en dag som passer. Klem fra Mayamor
bizzy Skrevet 8. juni 2005 Forfatter #2074 Skrevet 8. juni 2005 Murmel: Vel ikke helt fødeklar enda altså!!! Lille Sprett må mer enn gjerne vente en stund til før han tar turen ut i verden Godt å høre at bekkenløsningen er nesten borte, håper min tar kjapt farvel også! Madden: Nei de pleier ikke å være billige akkurat håndtverkerene... Men må man så må man Mayamor: Passet dårlig denne uken ja.. Får ta meg en tur etter ferien Hadde vært koselig det!! Har svart inne i din bok også :klem2: Har vært en liten tur på KK i dag jeg... Ble litt redd for at jeg lakk fostervann og må vel innrømme at jeg fikk litt panikk :oops: Mannen kom i ekspressfart fra jobben og kjørte meg til klinikken der det ble lyttet og registrert at Lille Sprett hadde det fint! Det var utrolig deilig å legge seg ned og å høre hjertelyd og da han etterhvert virkelig hoppet og danset der inne ble mamma rørt ja Fikk også en veldig nøye ultralyd der nesten alt så helt perfekt ut! Han har verdens nydeligste ansikt Og alt ved den lille gutten vår er helt perfekt og akkurat som det skal, bortsett fra størrelsen... Han er litt liten og jeg har litt dårlig blodgjennomstrømning i morkaken, så skal inn igjen til ny ultralyd om en måneds tid og er visst i faresonen for å utvikle svangerskapsforgiftning Så fikk beskjed om at jeg kanskje kom til å få en liten gutt litt for tidlig... Får bruke ferien til å handle inn det vi trenger tenker jeg. Puh, veldig lettet nå, men også litt bekymret og lei.. syns jeg har nok plager.... men skal ikke klage så lenge jeg får en frisk og perfekt liten gutt til slutt Og det er jo de som har det mye verre enn meg så jeg føler meg litt sippete som klager, men godt å få det ut da! Var forresten ikke fostervann... alt så fint ut og livmorhalsen var lukket og lang, så helt hva det var jeg hadde.... nei, det gidder jeg ikke å tenke på Dag 25+5
Ottine Skrevet 9. juni 2005 #2075 Skrevet 9. juni 2005 [color=darkblueHei Bizzy! Innom med en liten hilsen til deg... Vi er omtrent likt kommet i svangerskapet - jeg er i 26. uke nå! Så arti at du venter en gutt og at alt ser bra ut! Jeg skal også på oppfølgende UL ang fare for svangerskapsforgiftning, skal det nå i juni - men håper jo at alt skal gå riktige vegen! Spennende tider! Jeg vet ikke hva slags kjønn babyen har ennå, den gjemte seg litt på første UL... Ellers er jeg sykmeldt for tiden, for jeg har så mye kynnere. Ble lagt inn på sykehus her fordi de var i fare for å utvikle seg til rier... Men det gikk bra! Greit å ta det litt med ro. Ønsker deg en fortsatt fin uke!!! Klem fra Ottinecolor]
cappocino Skrevet 9. juni 2005 #2076 Skrevet 9. juni 2005 Var forresten ikke fostervann... alt så fint ut og livmorhalsen var lukket og lang, så helt hva det var jeg hadde.... nei, det gidder jeg ikke å tenke på Godt det ikke var fostervann og at lille sprett har det bra i magen! Mulig det var en liten urinlekkasje.... bare å venne seg til det.. eller begynne med bekkenbunnøvelser :oops: Må innrømme jeg har gått på et par smeller etter fødsel :oops: Nyse og le er heretter kun tillatt når jeg sitter på do
Cielo Skrevet 9. juni 2005 #2077 Skrevet 9. juni 2005 Fint at det ikke var noen fostervannslekasje på gang! Kjipt å høre at du er i faresonen for å utvikle svangerskapsforgiftning... Legen min har også snakket om det i forbindelse med mitt høye blodtrykk, det er derfor de følger meg så ofte opp. Har du noen av tegnene som ødemer, høyt blodtrykk eller proteiner i urinen, eller er det bare blodgjennomstrømingen de har vurdert det ut ifra? Jeg har foreløpig kun det høye blodtrykket. Og: selv om man er i faresonen trenger det ikke å skje! Håper du får så mye informasjon som mulig fra sykehuset, f.eks. om det er noe man kan gjøre for å forebygge.
bizzy Skrevet 10. juni 2005 Forfatter #2078 Skrevet 10. juni 2005 Ottine: Morsomt at vi er såpass likt i løypa, ikke morsomt at vi begge er i faresonen for å utvikle svangerskapsforgiftning Håper det går bra for oss begge og at knøttene kan bo i magen så lenge som mulig slik at de kan vokse seg store og sterke!! Kan jo hende du får se kjønn på ultralyden i juni Legen spurte oss om vi visste og sjekket at det stemte at det er en liten gutt denne gangen også!! Lykke til!!!! Cappo: Veldig lettet over at det ikke var fostervann ja!! Bekkenbunnøvelsene er herved intensivert Cielo: Var ikke akkurat nyheten jeg ønsket nei at lille Sprett er liten og får litt mindre næring enn ønsket fra morkaken Men det kan bli bedre også, er jo ikke sikkert det utvikler seg til svangerskapsforgiftning!!! Så jeg tenker positivt, men har det i bakhodet at jeg må følge med og heller ta en tur for mye til legen enn en for lite! Jeg har ingen andre tegn enn svekket blodgjennomstrømning, blodtrykket er lavt og fint, og ødemer har jeg ikke merket noe til, og urinen er også fri for proteiner! Fått litt informasjon fra sykehuset, og beskjed om å legge meg ned på siden og slappe av en times tid minimum et par ganger for dagen, da det kan bedre blodgjennomstrømningen! Ellers leve som normalt og spise sunt! Håper du slipper å utvikle forgiftning du også!!! :klem2: 26+0 Tiden flyr av gårde og i dag er jeg en kjapp tur innom jobb for å hjelpe til litt... Var helt krise her visstnok... Hmmm, lurer litt på hvor den er jeg... Har lovet å være her fra 10-14 og nå er jeg nesten helt ferdig med all krisen, og akter å sløve resten av timene Vikaren er mildt sagt håpløs.. alt kunne vært ordnet ved at hun hadde ringt meg og tatt en halvtimes prat Men nå har jeg i allefall vist velvilje og håper på masse goodwill Ha en fin dag alle sammen, og god helg I dag drar jeg på ferie til mamma og pappa og på søndag kommer mannen etter og vi skal kose oss på hytta på Jeløy 8)
jolie Skrevet 10. juni 2005 #2079 Skrevet 10. juni 2005 Takk for koselig prat på msn her om dagen God helg og god tur! Kos dere masse på hytta
Gjest Madden Skrevet 10. juni 2005 #2080 Skrevet 10. juni 2005 Ble litt bekymret da jeg begynte å lese det siste innlegget ditt om sykehusbesøket, men så så jeg at det gikk så bra som det gjorde...! Og da er det bare for oss å krysse fingre og tær for at det går helt fint med dere, og så er det for deg å ta det heeeelt med ro, ikke stresse noe nå! Gjør som du har fått beskjed om mht. hvile! Ha en kjempefin helg Bizzy!!!
Fremhevede innlegg