Gjest Mayamor Skrevet 17. september 2005 #2201 Skrevet 17. september 2005 Må innom... Tenker på deg. Klem fra Mayamor
bizzy Skrevet 17. september 2005 Forfatter #2202 Skrevet 17. september 2005 T-1 (T-6timer ) Cielo, Hulderjenta, Ioona, Magnhild, Jolie og Mayamor Er her enda jeg... og lillegutt har vel all tid i verden tenker jeg Typisk, han ligner helt sikkert på pappan sin.. altid gooooood tid Morsomt at det ikke bare er jeg og mannen som er utålmodige! I dag har vi vært ute og nytt forhåpentligvis en av våre siste dager som barnløse! Må jo gjøre det beste av ventetiden!! Sov lenge og spiste frokost på kaffebar i byen og tuslet rundt og tittet på alt og ingenting i flere timer før vi avsluttet med kake og kaffe på koselig kafè Var innom Simobutikken og så på lammeskinnspose, min bestemor ønsket nemlig å gi oss lammeskinnspose i barselgave Så nå har vi plukket ut hva vi vil ha, så er det bare å handle når lillegutt endelig finner ut at han vil komme! Hadde egentlig planer om å kjøpe stelleveske i dag, men den vi har bestemt oss for var de selvfølgelig utsolgt for.. Men skulle få inn igjen i løpet av neste uke eller uken etter, så da venter vi. Klarer oss helt sikkert uten noen dager om det blir nødvendig Shoppa på vei hjem så nå er fryser, kjøleskap og tørrvareskap fulle Masse enkel, kjapp og god mat til dager hvor middagslaging kanskje ikke blir førsteprioritet! Og oksestek til i morgen, satser på skikkelig søndagsmiddag, eller allerhelst så satser vi på middag på storken søndag, men ser ikke ut til at hovedpersonen er helt enige med mamman og pappan sin.. Huff kanskje han blir like sta som meg... Nå trenger jeg en liten lur på sofaen Tar på å være byvandrer Fortsatt god helg til alle
Moonchild Skrevet 17. september 2005 #2203 Skrevet 17. september 2005 Jeg tror ikke Micro tillater noen form for køsniking, så du kan godt informere din lillegutt om at han snart må komme ut sånn at det blir min tur. Høres ut som en herlig dag! Håper fullmånen "jobber" i din favør! Ha en fortsatt fin helg!
Klips Skrevet 18. september 2005 #2204 Skrevet 18. september 2005 Masse enkel, kjapp og god mat til dager hvor middagslaging kanskje ikke blir førsteprioritet! ← Som hva da for eksempel? (Trenger tips... )
bizzy Skrevet 18. september 2005 Forfatter #2205 Skrevet 18. september 2005 TERMIN Men det tror jeg ikke hovedpersonen har innsett Moonchild: Skal i allefall ikke gjøre noe for å utsette fødsel, men har ikke helt den store troen på mange av kjærringrådene.. Får se hva vi gidder å prøve ut Klips: Har vært innom invandrerbutikk og handlet masse krydderblandinger og ferdige basissauser til wok og supper med fisk, kylling, kjøtt og skampi. Veldig kjapt, veldig godt og laaang holdbarhet Har også laget litt kjøttkaker, pizzabunner og pizza saus som ligger klar i fryseren. Lager som regel en eller to pizzabunner ekstra når jeg først setter deig, og halvsteker de. Så er det bare å hive på det man ønsker en dag man ikke har tid/gidder middagslaging Billigere og bedre enn peppes! I dag har vi ingen planer, bare stulle og stelle litt hjemme! Jeg har kommet igang igjen med strikkingen så nå er bukse og genser ferdig, og luen godt påbegynnt Mannen skal på kino med en kamerat i kveld og jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal nikose meg, men kommer helt sikkert på noe etterhvert!!! Men nå, kose meg sammen med mannen! Helg er utrolig deilig Kan ikke sløse bort sammentid på pc'n
bizzy Skrevet 19. september 2005 Forfatter #2206 Skrevet 19. september 2005 T+1 Sliten og drittlei alle forberedelser, nå vil jeg ha gutten min!!! Store vansker med å motivere meg selv for mulige to uker til med ventetid Avslutter innlegget før det bare blir utblåsning av eder og galle... Alt blir sikkert mye bedre etter en liten blund på sofaen!
Cielo Skrevet 19. september 2005 #2207 Skrevet 19. september 2005 Hei, du er over termin jo, Bizzy! Det hadde du vel ikke trodd for noen uker siden da de var redde for at han skulle komme for tidlig. Håper ventetiden ikke blir lang og at det hjalp litt med en blund på sofaen!
bizzy Skrevet 19. september 2005 Forfatter #2208 Skrevet 19. september 2005 Katten min har fått bank stakkar Kom inn igjen helt stressa og ganske så blodig for litt siden, og hadde behov for å sitte litt i vinduskarmen og knurre mot verden :troste: Før jeg fikk lov til å rense og stelle sårene. Så nå er han nesten badet i pyrisept og har fått to strips for å sette sammen igjen øret... Kanskje det ikke blir så altfor ille arr Ikke første gangen det går hardt utover øret, kommer muligens til å se litt markspist ut etterhvert. Men så lenge det gror og ikke blir noen infeksjon så har utseendet utrolig lite å si! Men nå er jeg også litt småforbanna på naboen og deres forhold til kattehold De har en hannkatt og en hunnkatt, + en hannkattunge fra forrige kull som de ikke har fått gitt fra seg.. og nå har hunnkatten løpetid igjen Hvorfor i all verden kan ikke folk kastrere og sterilisere kattene sine!!!! Det er kattekull hele sommeren igjennom og de har store problemer med å kvitte seg med de. Og i tillegg går de kattene de har for lut og kaldt vann. I fjor sommer dro de på to ukers ferie uten å skaffe noen form for pass til kattene. Alt de fikk var en liten kurv med et pledd på trappen og en stor skål full av kattemat... som måkene spiste Endte med at vi var innom og matet kattene to ganger for dagen med vår kattemat og så til at kattungene (de hadde da 3 stk, på ca 5 uker) hadde det levelig. Sendte melding til dyrebeskyttelsen, men de hadde ikke kapasitet og siden vi foret og holdt et øye med de hadde de det bedre enn mange andre katter Tok det opp med naboen da de kom tilbake, men tror ikke vi snakket for annet enn døve ører Har også tilbudt dem å ta med oss kattene til dyrlegen for sterilisering og kastrering når det har vært kampanje med halv pris på våren, men da passer det aldri... selv om grunnen til at det ikke har vært gjort tidligere er at de ikke har bil... Grrrrrrrrr... Men nå kose katten min!!
Klips Skrevet 19. september 2005 #2209 Skrevet 19. september 2005 * noterer smarte middagstips * Gi katten din en god kos fra meg.
Ionaa Skrevet 19. september 2005 #2210 Skrevet 19. september 2005 (endret) Nå ble jeg skikkelig provosert også. Kan ikke fordra sånne dyreeiere Det var enda godt for de at dere kunne se til kattene mens eierne reiste på ferie Og det at dyrebeskyttelsen rett og slett har sprengt kapasiteten sin sier jo sitt. Det er alt for mange som driter i dyra sine. Men når det er sagt og jeg har sluttet å banne stygt inni meg, så er jeg kjempespent på fortsettelsen her. Håper lillegutt finner ut at det er mye mer spennende på utsiden enn på innsiden. Kan ikke bli boende i den lille hybelen for lenge vettu, blir så ille trangt. Lykke til videre Endret 19. september 2005 av Ionaa
Hermione Skrevet 19. september 2005 #2211 Skrevet 19. september 2005 Hei Bizzy! Lenge sidan sist! Men eg har faktisk fulgt med her i dagboka di sjølv om eg ikkje har vore så flink til å legge igjen spor etter meg Skjønnar godt at du begynner å bli lei no! Sjølv gjekk eg jo først 5 dagar på overtid uten rier og deretter nesten 2,5 døgn til med rier......jajaja Er nok endå vanskeligare å instille seg på å gå på overtid når du eigentlig blei forespeila å føde før termin. Har i allefall eit veldig godt råd. Dersom riene begynner å komme midt på natta med 12-15 minutt mellomrom, så er det IKKJE lurt å stå opp og begynne og trakke rundt for å få dei til å ta seg opp i styrke. Då trur eg faktisk at det er lurare å ta ein Paracet og prøve å småduppe litt mellom riene til dei blir så vonde at du ikkje orkar å ligge. Eg hengte meg altfor mykje opp i at jordmora sa at det var viktig å holde seg i bevegelse for å få framdrift. Dermed sleit eg meg totalt ut og var heilt pumpa då eg etter over eit døgn fremdeles berre hadde 2-3 cm opning. Så slapp av så mykje du kan og sov masse på dagtid viss du føler for det! Plutselig startar riene i 23-tida på kvelden, og då er det litt dumt viss du er trøtt og sliten pga lite søvn natta før. Eg prøvde diverse kjerringråd for å sette i gang fødselen, men ingen av dei virka. Trur rett og slett at babyane kjem når dei er klar for det, ikkje før! Kvelden før eg fekk rier gjekk eg eg ein lang tur i oppoverbakke. Er mulig at det hadde litt virkning, men det er jo absolutt ikkje å anbefale når du har problem med bekkenet. Lykke til med fødsel! Kjem sikkert til å gå heilt fint! No hugsar ikkje eg om du har skreve noko om du skal på Storken eller Føden, men eg anbefalar deg å ta ting som dei kjem og ikkje vere 100% innstilt på fødsel uten smertelindring eller 100% innstilt på epidural. Veldig vanskelig å vite på forhånd korleis du taklar smerte. Eg var veldig innstilt på å føde uten bedøvelse, men endte opp med både petidin og epidural etter 2 døgn. Trur fødselen hadde tatt kortare tid viss eg ikkje hadde vore så sta og heller tatt i mot petidin på eit tidligare tidspunkt. Stakkars pusen din, forresten! Utrulig irriterande at folk ikkje tar seg av kattane sine. Enkelte folk skulle ikkje hatt dyr!
Moonchild Skrevet 19. september 2005 #2212 Skrevet 19. september 2005 Det er ekstra frustrerende å gå og vente når man har blitt forespeilet å føde før termin. Og jeg føler meg jo temmelig forpliktet til å vente på "min tur", så nå er jeg jammen utålmodig på dine vegne, i tillegg til mine egne. Sleng over noen vibber når du stikker, 'a, så kan jeg begynner jeg også. Og skulle jeg plutselig være så frekk at jeg begynner med høyst ureglementert køsniking, så skal jeg nok sende en heftig mengde med fødevibber over fjellet til Bergen. Forøvrig så burde ikke sånne mennesker hatt dyr. Men dessverre trenger man ikke tillatelse for å skaffe seg husdyr. Og det er det som oftest dyrene som må lide for. De er jo heldige som har dere som naboer, da. Nesten overraskende at de ikke flyttet inn hos dere umiddelbart (katter er jo notoriske når det gjelder å flytte til mennesker de liker bedre.) Håper murringene dine snart er effektive!
bizzy Skrevet 20. september 2005 Forfatter #2214 Skrevet 20. september 2005 Er her altså... kommer tilbake senere, nå bør jeg begynne med middagen så jeg i allefall har gjort noe til mannen kommer hjem
bizzy Skrevet 20. september 2005 Forfatter #2215 Skrevet 20. september 2005 T+2 og jeg har begynt å forberede meg på en til to uker til med venting.... Emil har fått all den kos han kan ønske seg! Da mannen kom hjem i går kveld la han seg under ullteppet ved siden av, mannen satt å klødde han bak øret en stund, og da han forsøkte å ta vekk hånden kom det søteste lille "mjauuau" Noen var visst ikke helt ferdig med å få kos nei! I dag har han så vidt vært utenfor kattedøren i nødvendige ærend, og kommer litt småskremt inn igjen og roper.. Viktig å vite hvor jeg er i dag visst! Han er ikke akkurat gatas skrekk, heller vel mer mot gatas mest pysete Klips: *prrrr* tilbake fra Emil Ioona: Har mine sterke meninger om den type dyrhold selv.., men er så lite jeg får gjort uten å virkelig ødelegge et naboforhold som ikke akkurat er rosenrødt fra før av Godt det ikke er de nærmeste naboene! Det positive med at lillegutt blir litt ekstra i magen er jo at han får lagt på seg litt Var 2800 gram for snart to uker siden, så noen gram ekstra kan ikke skade! Hermione: Lenge siden sist ja!! Kan ikke akkurat skryte på meg masse innlegg i din bok heller.. Håper virkelig ikke å kopiere din fødsel! Men helt enig i å ta det som det kommer! Har tenkt på Storken, men er også åpen for å ombestemme meg, og akter å følge råd fra jordmødrene. Kommer ikke til å se det som et nederlag dersom jeg skulle få behov for smertelindring. Og å slappe av på forhånd og i starten høres ikke dumt ut, gjenstår å se om jeg klarer da... Mulig jeg blir litt vel oppspilt når det endelig skjer noe Moonchild: Ventingen føles veldig forskjellig fra dag til dag.. Hadde jo selv om jeg lovet meg selv å ikke gjøre innstillt meg selv veldig på termindatoen Men nå er den passert og ventingen er fremdeles ikke morsom, men ikke så ille som de siste dagene heller! Lover å sende vibber Kattene til naboen har nok forsøkt å flytte hit, men har ikke helt fått lov av oss.. Vi merker jo godt når naboen reiser vekk for da kommer de hit å tigger mat... Møter oss gjerne på vei ut av garasjen og mjauer sårt hele veien til døren. Så de vet hvor de skal gå når maten uteblir i allefall! Ille at de skal produsere så masse avkom.. og ukene med løpetid er slitsomme for både nabomennesker og nabokatter... Ikke smått med svære hannkatter rundt om kring da Middagen blir litt forsinket gitt, for da jeg gikk i kjøleskapet hadde jeg visst glemt å handle litt viktige ingredienser Men mannen handler på veien så blir det rød curry suppe med kylling, babymais, potetbiter, paprika, chilli og brokkoli Men fikk vasket opp da, så litt har jeg jo gjort! Hadde planlagt gåtur etter middag, men her har det selvfølgelig begynnt å pissregne... igjen Er jo egentlig ikke noe problem har jo regntøy, men er ikke like koselig å spasere i regnet Kanskje ta en tur på kafe og kino i stedet
Moonchild Skrevet 21. september 2005 #2216 Skrevet 21. september 2005 Café og kino hørtes ut som en herlig idé. Man må nyte det nå mens man har sjansen! Jeg har forresten en teori om at denne ventingen vi nå holder på med skal forberede oss til all den ventingen disse små mageguttene skal utsette oss for senere i livet... Spesielt i tenårene. Så det er bare å ta det innover seg, tror jeg. Håper det skjer noe snart hos deg, da. Er vanskelig å snike i køer når man bare ligger på sofaen og sliter trekket. Så jeg tror jeg trenger Bergensvibbene, altså. Ha en fin dag!
Gjest Mayamor Skrevet 21. september 2005 #2217 Skrevet 21. september 2005 Innom og kikker vet du... Klem fra Mayamor
magnhild Skrevet 21. september 2005 #2218 Skrevet 21. september 2005 Er du her i dag?? Stakkers Emilpusen... Blir så sur av slike mennesker!!
bizzy Skrevet 21. september 2005 Forfatter #2219 Skrevet 21. september 2005 T+3 Moonchild: Er nok mulig det ja, ventingen nå er en liten forsmak på søvnløse netter når lillegutt ikke er så veldig liten lenger... Håper å kunne dele ut litt vibber snart, men ser ut til at lillegutt har det altfor godt der han er Mayamor: Magnhild: Joda, her er det ikke mye action nei.. Emil er bedre nå, men fremdeles litt tufs. Men så blir han jo bortskjemt til de grader også så jeg skal ikke se bort i fra at han utnytter situasjonen litt Ble ikke kino og cafè i går.. ble plutselig helt utslitt da mannen kom hjem Koste oss med kjempegod suppe (veldig hot ) og mannen gjorde ferdig skyvedørsgarderoben på soverommet :kys_2: mens jeg lå på sofaen og strikket ferdig luen til lillegutt Nå er det bare en liten dusk som mangler så er jeg ferdig med hele settet Blir morsomt å bruke når vi reiser hjem til jul tenker jeg! I dag har jeg vært på kontroll hos jordmor, og alt ser fint ut.. Hadde jo et lite håp om at hun ville sjekke evnt. modning, men fikk meg liksom ikke til å spørre Så det ble ikke gjort. Men alt ser fint ut i allefall, så skal tilbake igjen evnt. neste onsdag dersom det ikke skjer noe, og så evnt. til overtidskontroll på kk fredag 30.sept.. Det føles veeeeeldig lenge til akkurat nå Dagens tall; Uke: 40+5 Vekt: +1 (totalt +11) BT: 90/55 Urin: Neg Første gang jeg ikke har hatt sukker i urinen i løpet av hele svangerskapet... Hva skjer'a? Ødem: 0 Leie: HF FL: 140 SF: 34cm (+1cm siden sist) Lillegutt er blitt merkbart roligere i bevegelsene, ikke lenger spisse ting som stikker laaaangt ut av magen, men mer glidende og mykere bevegelser, men det er jo fordi han "endelig" begynner å få det litt trangt Kan jo håpe at han snart har lyst på litt mer plass I dag.. ingen planer, har sovet bort halve dagen på sofaen og er fremdeles sliten så det blir bare litt pusling på kontoret, har et par permer jeg skal se igjennom og se om jeg ikke får kastet litt! Ellers koseprate med mannen og bare nyte Kanskje kvalitetssjekke en liten kakebit eller to fra barselvisitt-lageret
Kipa Skrevet 21. september 2005 #2220 Skrevet 21. september 2005 Lillegutt synes vel det er upassende å komme før mamma'n har strikket ferdig settet hans..sett på dusken på luen du, så kommer han nok.. Vet det er kjedelig å vente, men jeg kan love deg at når han er kommet, da er all venting glemt..! Klem fra Kipa som ventet i 8 dager...
Fremhevede innlegg