Moonchild Skrevet 10. juni 2005 #2081 Skrevet 10. juni 2005 Litt lekasje må man vel kanskje regne med i løpet av svangerskapet. Men det var jo bra at det ikke var fostervann - og dessuten at dere fikk oppdaget "problemet" med morkaken - da er det jo bare å følge litt ekstra godt med. Og tenk - bare 14 uker igjen av et "ordinært" svangerskap. Deilig! Ha en fin helg!
*tine* Skrevet 10. juni 2005 #2082 Skrevet 10. juni 2005 Litt tidlig for lille sprett enda vel Må holde seg inni mamman sin litt til ja Håper det går bra med deg, og at du slipper svangerskapsforgiftning. God helg tine
magnhild Skrevet 13. juni 2005 #2083 Skrevet 13. juni 2005 hei vennen... Nå kan du stikke inn til meg vettu...
Gjest Hulderjenta Skrevet 13. juni 2005 #2084 Skrevet 13. juni 2005 Kniiiiip...! Bare rett innom med en diger mandagsklem til deg!
Ottine Skrevet 14. juni 2005 #2085 Skrevet 14. juni 2005 Hei igjen! Jeg har også fått beskjed om å legge meg nedpå et par timer om dagen nå. Er forå bedre blodgjennomstrømning, det altså... Da fikk jeg med meg dèt... Har nemlig ikke fått forklart konkret hvorfor, bare at det var for å forebygge. Ellers går det greit om dagen. Går hjemme og "tusler". Blir spennende med ny UL. Håper alt går bare bra med deg!
Ionaa Skrevet 14. juni 2005 #2086 Skrevet 14. juni 2005 Er du på østlandet for tiden altså?? Jeg reiser østover imorra...og skal ikke så skrekkelig lagt unna Jeløy Litt små, litt fortidligfødte gutter klarer seg så bra så. Vi har litt småklær i 44 om du ønsker det når det nærmer seg. Jeg skal beholde èn body som jeg-er-så-rør-over-min-lille-tass-minne Det var enda godt du ikke lakk fostervann, og veldig viktig at du sjekka. Jeg trodde jeg bare hadde tissa på meg da vannet gikk...så det er greit å sjekke ja ;-) Jeg fikk svangerskapsforgiftnig, men det utviklet seg aldri til å bli alvorlig. Litt stress å være hos lege 2-3 ganger i uka og til kontroll på KK 1 gang i uka...men ellers gikk det jo fint. Det trenger ikke utvikle seg til svangerskapsforgiftning selv om du er i faresonen, og det er sjeldent det blir alvorlig. Litt betryggende å vite i allefall. Det er godt de vet å ta vare på deg på KK da. Det er litt deilig òg, er det ikke. At jobben får en krise(!!) som du løser så lett som bare det. Selv om du syns de andre bare er håpløse..så var du dagens heltinne. Og det var nok ikke første eller siste gang heller.
Gjest Mayamor Skrevet 17. juni 2005 #2087 Skrevet 17. juni 2005 Håper du koser deg i "Østen". Lade batteriene nå og komme på besøk på landet til meg... Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 17. juni 2005 #2088 Skrevet 17. juni 2005 Hei, håper du har det bra. Bare innom med en god klem :klem2: Nydag
meta Skrevet 17. juni 2005 #2089 Skrevet 17. juni 2005 Har fått så koselige sms'er fra Bizzy, så alt er nok i skjønneste orden Hun shopper og koser seg med familien. Håper det er ok at jeg sladrer?? 8)
Ottine Skrevet 19. juni 2005 #2090 Skrevet 19. juni 2005 Hei, hei - koser deg i varmen? Regner med det er varmt der du er, i ogmed at du er på østlandet, skjønner jeg? Tåler varmen mindre nå i år, merker jeg - men nå skal jeg IKKE klage! Digger at det endelig er sommer! I morgen skal jeg på UL. Spennende! Ha en fin dag!
Bamseline Skrevet 20. juni 2005 #2091 Skrevet 20. juni 2005 Takk for hilsen i dagboka mi Oj, ja her raser tiden av sted ja. Håper alt går bra videre framover og at du slipper svangerskapsforgiftning!! Bamseline
Gjest Madden Skrevet 30. juni 2005 #2092 Skrevet 30. juni 2005 Innom med en god Godt å høre at du har det bra!!
bizzy Skrevet 3. juli 2005 Forfatter #2093 Skrevet 3. juli 2005 Så koselig med meldinger mens jeg har vært borte :D Jolie, Madden, Moonchild, tine, Magnhild, Hulderjenta, Ottine, Ionaa, Mayamor, Nydag, Meta og Bamseline :klem2: Har storkost meg på ferie!!!!! Vi hadde supert vær og har solt oss, spist god mat ute og bare nytt tid sammen!! Utrolig deilig å se mannen litt mer enn en times tid før leggetid... Men nå er det tilbake til normalen Da vi ar på jeløy var vi så heldige å ha strålende sol og mellom 23 og 27 grader i skyggen! Det er deilig det! Ble endel farting rundt til familie og venner så det ble ikke så altfor mye soling og sløving, men veldig koselig å se venner og familie igjen! Også var det jo litt morsomt å vise frem magen også da! Er nemlig ikke så rent lite stolt I går var mannen forlover i bryllup, og han er bare såååååå kjekk i mørk dress :hjerter2: Føltes litt rart å sitte nede i kirken under sermonien og se han der oppe... Ingen å holde i hånden jo! Kunne sikkert tatt hånden til han ved siden av meg, men da tror jeg nok dama hans hadde reagert Bryllupet var koselig og mannens tale til brudgomen var veldig fin, morsom og rørende! Festen etter bryllupet var koselig og det er litt gøy å ha pyntet seg, og mannen klarte ikke å skjule hverken stolthet eller kjærlighet (Ikke det at han prøvde heller akkurat) Selv om festen var veldig koselig så må jeg virkelig si at jeg syns det var deilig å reise hjem igjen.. :oops: Ble utrolig sliten i bekkenet etter 4 timers middag og det ble ikke så mye bedre i løpet av festen, så i dag er planen hvile! Lille Sprett hopper og spretter og det kan til tider være vondt, men er alikevel en veldig deilig følelse Er så utrolig glad i den lille pjokken som liker å bokse/sparke meg i lysken og det nederste ribbeinet! Eller som forsøker å stikke helen ut gjennom siden når jeg forsøker å sove Er så godt å kjenne at han trives og vokser der inne, er blitt merkbart forskjell i kraften på bevegelsene de siste par ukene!! Skal på oppfølgnings ultralyd på onsdag og håper han har normalisert seg størrelsesmessig og at alle timene jeg har ligget rolig på siden har bedre blodgjennomstrømningen til morkaken!!!! Gleder og gruer meg til ultralyden, men ser utrolig frem til å se han igjen!!!! Han er jo bare helt perfekt selv om han kanskje ikke vokser helt som ønsket! Men som ionaa skrev, det kommer perfekte gutter som klarer seg bra i litt mindre utgaver også Bare 2 og en halv måned igjen til termin nå Gleder meg så utrolig!!! 29+2 og vel inne i 3 trimester!!! Siste tall fra jordmorkontroll: Vekt: +10kg (men det har for det meste satt seg i en kul på magen, ser i allefall slik ut ) BT: 100/60 HB: 11,6 Glukose: 2+ FL: 155 SF: 26 cm (og endelig innenfor normalen!!!!!) Magen hadde visst hatt en skikkelig vekstperiode og hun kjente baby overalt i livmoren så hun trodde han kanskje hadde hatt en skikkelig vekstspurt siden sist kontroll!!!!! Krysser fingrene for det!!!!!! Har forresten fått hjem vognen som nå står delvis innpakket på gjesterommet! Vips så ble det liksom så virkelig at vi snart skal bli foreldre! Må snart ut å handle litt!!! Kunne sikkert være greit å ha litt mer enn vogn og bilsete når han kommer Eller forresten har jo en sparkedress, en joggebukse og en supermann-body, men kan vel være greit med et par plagg til og kanskje et stellebord! Mamma og pappa kommer på besøk med nyoppusset vogge som jeg sov i da jeg var liten i løpet av juli tenker jeg så da er det jo ikke sååå masse som mangler.. eller? Dette ble et rotete innlegg, men er litt rotete i hodet etter så lenge borte! Har jo skjedd så masse
Cielo Skrevet 4. juli 2005 #2094 Skrevet 4. juli 2005 Velkommen hjem fra ferie og gratulerer med overgang til 3. trimester!
bizzy Skrevet 5. juli 2005 Forfatter #2095 Skrevet 5. juli 2005 Takk Cielo :klem2: Har vært på butikken og kjøpt moreller Tror ikke jeg husket at det er så innmari godt!!!!! Fikk forresten en lite koselig overraskelse i dag da jeg skulle kose meg med en friskis fra fryseren.... Mannen har lagt opp nytt lys under kjøkkenskapene og hadde jo selvfølgelig koblet ut sikringen... Men han hadde også glemt å koble den på igjen, og i dag var kjøleskapet og fryseren gode og lunkne Så på torsdag er det bare å bære innholdet ut i søpla, ikke helt slik vi hadde planlagt å tømme fryseren Men kjøkkenet blir veldig bra da :D Nye frostede glassmosaikk-fliser over ny heltre benk og ny avtrekksvifte, mangler bare fuging og litt renhold så blir kjøkkenet helt perfekt til mannens 30 års feriring på lørdag Nei, bør vel kanskje ikke sitte her inne når det er så fin sol på terassen... Ut å pleie brunfargen
Gjest Madden Skrevet 5. juli 2005 #2096 Skrevet 5. juli 2005 Høres kjempelekkert ut det kjøkkenet altså...du skulle lagt ut bilde!!! Kooooos deg i finværet...vi må bare nyte mens vi kan! Gooood fra Madden
bollefisk Skrevet 5. juli 2005 #2097 Skrevet 5. juli 2005 for en utrolig herlig avatar du har, skjønn liten babiss... God sommer
tyttebæret Skrevet 6. juli 2005 #2098 Skrevet 6. juli 2005 Kjære vene - dette svangerskapet ditt raser jo av gårde. Er du sikker på at du ikke har hoppet over en måned eller to? Babyen er jo snart ferdig ruget jo!!!!! Sommer til deg!
bizzy Skrevet 6. juli 2005 Forfatter #2099 Skrevet 6. juli 2005 Ikke de ønskede nyhetene på ultralyden i dag Lille sprett lever virkelig opp til kallenavnet og er nå enda mindre i forhold til normalen enn han var for en måned siden.. Så tilgangen på næring har i allefall ikke bedret seg, mest sannsynlig blitt litt dårligere. Så jeg skal til ny spesialist torsdag neste uke for å se om det er slik de tror og evnt. hvor lenge han skal få lov til å være inne i magen... Ble litt skremt i dag ja! Skal jo ikke bli mamma før om 10 uker!!!!! Men kan vel kanskje se ut som om den planen blir endret I dag har jeg etter fysioterapi trøsteshoppet! Det hjelper alltid, så jeg har vært og handlet 2 bodyer, 2 bukser, 2 truser, 2par sokker, 2 luer, tisselaken til vognen og helseteppe :D Blir en søt liten babygutt ja! Madden: Kanskje jeg legger ut bilde når vi får alt på plass Manglet nemlig litt deler på viften.... Så nå venter vi på pakke fra produsenten.. Finværet har visst rømt fra bergen gitt, kanskje det har noe med at vi skal ha besøk fra østlandet i helgen.. Pleier ikke å slå feil.. besøk = regnregnregn og regn.. Bollefisk: helt enig Veldig koselig å se deg her! Tyttebæret: :klem2: Sant det ja! Tiden har gått veldig fort!!!! Rekker ikke helt å henge med selv heller... hadde jo såååå god tid, og plutselig så nermer det seg kjapt :o Men gleder meg masse til å hilse på gutten vår :hjerter2: Tall og kommentarer fra dagens tur på KK; Vekt: +9 (sikkert bare annerledes vekt enn hos jordmor, tror ikke at jeg har gått ned en kilo den siste uken..) BT: 100/50 Urin: 2+ på sukker.. Hevelser: 0 Leie: Hode FL: 148 Kommentar: Gode spark, bekkenplager som før. 29+5
Gjest Hulderjenta Skrevet 6. juli 2005 #2100 Skrevet 6. juli 2005 Oi!! Så Lille Sprett kommer kanskje til verden litt før planen? Så spennende da, selv om det ikke var helt det du hadde tenkt. :trøste: Skjønner godt at du ble litt skremt, det hadde jammen jeg også blitt.. Men de har vel en plan, disse legene, og følger vel godt med deg? Du har helt sikkert all grunn til å føle deg trygg! :D På tide du tok deg en shoppingrunde nå synes jeg ja!!!! Du har jammen vært tålmodig på den fronten!
Fremhevede innlegg