Lovinda82 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #61 Skrevet 29. juni 2008 Jeg synes det er fint på Swingeriet, men jeg er ikke så kresen. Men selvfølgelig skal vi sjekke litt rundt først. Hvor ligger Handelsens hus og har de hjemmeside? Kirka er bestilt. Har begynt på invitasjonene. Skal i fjære og plukke skjell som skal males og brukes til bordkort. Men er det noen som vet hvor i Tromsø det er fint å plukke skjell? Søskenbarnet mitt er i gang med å tegne brudekjolen til meg. Lurer også på hvor i Tromsø jeg kan få sydd den? Forlovere er på plass, jeg har to og han har en. Så skal jeg se om jeg finner noe fint undertøy når jeg reiser til oslo om 3 uker. Har dere noen butikker å anbefale? Tenker på noen butikker som ikke er så dyre. Minnes at hennes og mauritz har en undertøysbutikk i oslo, men er ikke helt sikker. Ellers har jeg faktisk ikke gjort så mye. Kan dessverre ikke hjelpe deg med noe her
Gjest Gjest_brud08_* Skrevet 26. juli 2008 #62 Skrevet 26. juli 2008 Hei! Bare et lite tips angående Wrights Brudesalong. Jeg kjøpte kjolen min der og var veldig fornøyd. De har flotte kjoler der, men en ting dere bør være obs på er at hun som eier salongen ikke er flink å sy. Dette skjedde ikke med meg, men har hørt flere som ikke var fornøyd fordi kjolen ikke passet etter justering og de fikk ikke kjolen utlevert før rett før bryllupet da det nesten ikke var noe tid til å fikse på den. Så dersom det er noen som skal kjøpe kjole der, noe som anbefales da kjolene er flotte, så bør dere være 100% sikker på at dere får kjolen i riktig størrelse, og kanskje finne en annen som kan sy inn kjolen dersom det behøves. Og husk å sjekk at kjolen passer noen dager før bryllupet og ikke på bryllupsdagen
Chassi Skrevet 26. juli 2008 #63 Skrevet 26. juli 2008 Elize - hvis du trenger å få sydd brudekjole så kjenner jeg ei dame med 30 + års erfaring. Hun heter Kirsten. Send meg en pm for mer info hvis du er intr.
Lille Blåklokke Skrevet 27. juli 2008 #64 Skrevet 27. juli 2008 Til siste gjest: har du bilde av kaka fra Aunegården? Vi vurderer å kjøpe kake derfra. Er det ellers noen som vet om noen i Tromsø som leier ut stoltrekk, servise, bestikk o.l.? Jeg synes serviset og bestikket på utleiestedene er slitte og lite pene! Hei. Vi gifter oss i Oktober i år, og vi skal ha kake fra Aunegård. Har vært å prata med ho, og sett på hva ho kan lage. Det er MAAAAAAAAANGE kaker og velge mella. Vi skal ha tre etg. Det er for 40 gjester. Da betaler vi 2500 kr. To av kakene er trøffelkake og en er syrlig sitronkake. Begge er med marengs. Jeg har bedt henne ha marengs over hele kaka slik at hele blir hvit. Disse kakene er ganske flate så de ser ikke ut som tradisjonelle kaker. Men Fy....... så gode de er. Driver nå og prøver å bestemme oss for hvordan pynt som skal være på den. Ikke lett altså Når skal du gifte deg, og hvor i Tromsø holder dere vielsen og festen?
Lille Blåklokke Skrevet 27. juli 2008 #65 Skrevet 27. juli 2008 Kan dessverre ikke hjelpe deg med noe her Bare søk opp handelens hus tromsø på google. Så får du opp nr. De er veldig hyggeli, og du får komme og se hvis du vil på lokalet. Jeg syns det er perfekt der. Midt i sentrum:) Håper du finner ut:)
Lovinda82 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #66 Skrevet 27. juli 2008 Hei Vi gifte oss i september. Vielsen skal vi ha på tinghuset, med en egenprodusert vielse etter våres ønsker. Festlokalet har jeg ikke løst å røpe ennu, det kan æ si etter dagen, vi ønske nemlig å få ha lokalet i nån ekstra daga
Ronjadatterdatter Skrevet 13. august 2008 #67 Skrevet 13. august 2008 Hei! Bare et lite tips angående Wrights Brudesalong. Jeg kjøpte kjolen min der og var veldig fornøyd. De har flotte kjoler der, men en ting dere bør være obs på er at hun som eier salongen ikke er flink å sy. Dette skjedde ikke med meg, men har hørt flere som ikke var fornøyd fordi kjolen ikke passet etter justering og de fikk ikke kjolen utlevert før rett før bryllupet da det nesten ikke var noe tid til å fikse på den. Så dersom det er noen som skal kjøpe kjole der, noe som anbefales da kjolene er flotte, så bør dere være 100% sikker på at dere får kjolen i riktig størrelse, og kanskje finne en annen som kan sy inn kjolen dersom det behøves. Og husk å sjekk at kjolen passer noen dager før bryllupet og ikke på bryllupsdagen HJELP!!!!!!! Å je som ikkje får den!! Har masa ørten gång på at de bynne å haste. E bortimot 2 timers kjøring til byen for meg...., å har ikkje fått prøve dein årntli me alt tell. Nå vart je stessa!!!! rent borsett fra de e je super fornøyd me wrights og heidi. MYE mere enn hans og henne
Ronjadatterdatter Skrevet 13. august 2008 #68 Skrevet 13. august 2008 Heia dåkker! Korsen går de med planlegging? E dåkk irute, eller har dåkk hatt ferie i nydelige sommer været i nord Nå e de snart min tru, nesten kjedelig at ventinga e over
Gjest Elize Skrevet 8. september 2008 #69 Skrevet 8. september 2008 Hei hei. Vi har hatt litt sommerferie og ikke planlagt så veldig mye. Har bestemt oss for at kirka blir den 3.oktober og har bestemt lokalet, skal ringe i morgen å høre om det er ledig. krysser fingrene. | Ellers begynner det vel å bli på tide å finne brudekjole. Skal bestille time hos hans og hennes, men må høre når forloverne mine har tid å komme. De bor begge et stykke unna. Så skal klaffe for alle. Gleder meg til å finne kjolen Hvor langt er dere andre jenter kommet.
Lovinda82 Skrevet 9. september 2008 Forfatter #70 Skrevet 9. september 2008 Sitter egentlig bare og venter på at dagen skal komme... Noen småting igjen bare.
Lovinda82 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #71 Skrevet 7. oktober 2008 Da er jeg gift jenter og må forlate denne tråden, men noen tips skal jeg gi dere Vi hadde middagen/festen i småbåthavna i Tromsdalen. Et helt fantastisk lokale, men det er synd at han som er ansvarlig er en stor drittsekk og ikke holder avtaler... Men men, lokalene ble nyoppusset i november i fjor og jeg synes de er lyse og fine. + at man får et ekstra bonusrom (en ekstra stue men masse sitteplasser. Vi vurderte tidligere å leie lokalet til swingklubben, men er superglad vi dro til Tromsdalen og tittet inn i vinduene der en dag og bestilte en visningsrunde. Ellers fikk jeg super sørvis på Hans og Hennes, kjøpte alt av utstyr og tilbehør der. Fikk masse skryt for den 3 etg bryllupskaka fra Aunegården, bestilte en jordbær og pasjonsmusse-kake. Vi hadde 50 gjester og hadde rundt 12 andre kaker, så når dagen var over hadde vi fremdeles halve nederste kaka og hele toppkaka igjen. Fikk veldig god sørvis at konditoren der! Artig var det at æ og mannen også fikk komme å prøvesmake 3 kaker Æ brukte min faste frisør Maria på Dipp for brudeoppsett og sminke, fikk en veldig bra pris og ble veldig fornøyd Brudebukett og bordblomster fikk jeg fra Sonjas blomster. Bestilte en bukett til 500 kr, som var det rimeligste tilbudet æ fikk i byen, alle andre gav mæ en pris fra 1500 og oppover! Men den snille dama på Sonjas viste mæ en enkel bukett som hun hadde laget til noen andre, bestående av to hortensier (eller hvordan det nå skrives), 3 orkideer og eføy rundt. Fikk masse skryt for den og ingen klarte å gjette hvilken blomst som var brukt. Hadde buketten stående i stua i 1 1/2 uke etter vielsen også Bryllupsnatten ble tilbringt på Rica Ishavshotell. Betalte for et vanlig rom, men fikk et rom som var to delt, så det føltes som en minisuite. Fikk avtalt sen utsjekk og frokost på rommet uten noe tillegg i prisen. Ble også overrasket med en frukt og sjokoladekurv da vi kom på rommet Ellers vil jeg gi ros til Løiten Lys, hvor vi kjøpte det meste av pynt og lys og leide en høy gulvlysestake og div skåler til flytelys. Fikk fantastisk god hjelp der, også var det det eneste stedet i byen hvor jeg fant gjestebok til salgs. Brukte Snorre Studio til å ta brudebildene. Han Snorre e litt rar, men bildan ble veldig bra. Vel, det var det jenter! Gled dere masse til deres dag og nyt den når den er her!
Gjest Elize Skrevet 8. desember 2008 #72 Skrevet 8. desember 2008 (endret) Da var brudekjolen i boks Var på Hans og Hennes på lørdag og prøvde brudekjoler. Valge falt på den første kjolen jeg prøvde. Spesielt da hun sa prisen, bare 3500kr Da var ikke valget så vanskelig lenger. Skal hente kjolen i morgen Må bare skryte av god service på Hans og Hennes. Hun som hjalp meg med å prøve kjolene var kjempeflink. Endret 5. februar 2009 av Elize
Gjest Elize Skrevet 11. juni 2009 #73 Skrevet 11. juni 2009 Nå er det ikke lenge til bryllupet skal stå. Og jeg lurer på for vi skal få ordnet med blomster. Vet ikke helt hvor mange oppsatser og slikt vi skal ha. Men skal ha brudebukett, knapphullsblomster og kanskje 3 brudebuketter. Men hvilken blomster butikk er bra og billig?
Gjest Gjest_Kaia_* Skrevet 18. oktober 2009 #75 Skrevet 18. oktober 2009 Tar opp igjen denne tråden, var flere nyttige tips for kommende Tromsø bruder her. Håper dere som startet tråden er godt gift. Er innflytter i byen. Så vi har ikke helt 100% bestemt oss for om vi skal gifte oss her eller på stedet jeg kommer fra. Men jeg tror det blir her. Og vinterbryllup blir det i alle fall. Helt i startgropen med det aller meste, så trenger mange gode tips fremover. Flere bruder fra Tromsø som vil henge seg på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå