Gjest Elize Skrevet 23. juni 2008 #41 Skrevet 23. juni 2008 Det skal ikke være enkelt å ordne i stand bryllup. Gudfaren/onkelen min og kona hans kommer ikke hvis vi velger den 24 (skrev feil i sted, 25. er jo på en søndag). De ville helst ikke at vi skulle ha det i oktober i det hele tatt. Noen som vet hvor jeg kan finne ut hvor tidlig det blir mørkt på kvelden i oktober?
Gjest Elize Skrevet 25. juni 2008 #42 Skrevet 25. juni 2008 Jeg trenger kjoler til de to forloverne mine. De skal ha lilke kjoler. Hvor kan jeg finne kjoler i Tromsø uten å gå på brudesalongene?
Lille Blåklokke Skrevet 25. juni 2008 #43 Skrevet 25. juni 2008 Vi gifter oss 25 oktober i år i Elverhøy kirke:D Har sett bilder fra 23 oktober (bryllupsbilder) Da var det snø ute. Håper på snø og at det blir mørkt sånn i 5-6 tida;) Hvor skal dere ha festen Elize?
Gjest Elize Skrevet 25. juni 2008 #44 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Vi gifter oss 25 oktober i år i Elverhøy kirke:D Har sett bilder fra 23 oktober (bryllupsbilder) Da var det snø ute. Håper på snø og at det blir mørkt sånn i 5-6 tida;) Hvor skal dere ha festen Elize? Tror nok det skal være mørkt til da. 1.oktober er det mørkt ca.kl 18.00 (har vært på internett og forsket litt). Vårt bryllup blir forhåpentligvis 3.oktober, da Elverhøy kirke hverken har vielse 17. eller 10.oktober. Vi har ikke bestemt oss enda. Har ikke vært noen plasser og sett enda. Tenker litt på Swingeriet eller Båthavna. Hvor skal dere ha festen? Endret 25. juni 2008 av Elize
Ronjadatterdatter Skrevet 25. juni 2008 #45 Skrevet 25. juni 2008 Heia! Kan je få være"venner" me dåkk? Je e innlandsbrur, men etter et halvt liv i "9000 byen" e je jo nesten førr tromsøbrud å regne.... Håpe Ellibelli hadde en super dag på lørdag, gjestan va i allefall fornøyd hørte je. ...liten verden vet du!
Lille Blåklokke Skrevet 26. juni 2008 #46 Skrevet 26. juni 2008 Elize: Vi skal ha festen på handelens hus. Syns det var veldig fint der, også god service fra folket der. Får ha lokalet fra fredag til mandag for ca 4000 kr. Vi hadde tenkt først og ha swingeriet, men slo det av oss ganske fort. Er ikke så fint der, var skittent på badene og han skulle ha 6000 for ei helg. Hadde sjekket litt rundt om jeg var deg. Ikke ta det første du kommer over;) Har du ellers kommet noe vei med planlegginga?
Gjest Elize Skrevet 27. juni 2008 #47 Skrevet 27. juni 2008 Elize: Vi skal ha festen på handelens hus. Syns det var veldig fint der, også god service fra folket der. Får ha lokalet fra fredag til mandag for ca 4000 kr. Vi hadde tenkt først og ha swingeriet, men slo det av oss ganske fort. Er ikke så fint der, var skittent på badene og han skulle ha 6000 for ei helg. Hadde sjekket litt rundt om jeg var deg. Ikke ta det første du kommer over;) Har du ellers kommet noe vei med planlegginga? Jeg synes det er fint på Swingeriet, men jeg er ikke så kresen. Men selvfølgelig skal vi sjekke litt rundt først. Hvor ligger Handelsens hus og har de hjemmeside? Kirka er bestilt. Har begynt på invitasjonene. Skal i fjære og plukke skjell som skal males og brukes til bordkort. Men er det noen som vet hvor i Tromsø det er fint å plukke skjell? Søskenbarnet mitt er i gang med å tegne brudekjolen til meg. Lurer også på hvor i Tromsø jeg kan få sydd den? Forlovere er på plass, jeg har to og han har en. Så skal jeg se om jeg finner noe fint undertøy når jeg reiser til oslo om 3 uker. Har dere noen butikker å anbefale? Tenker på noen butikker som ikke er så dyre. Minnes at hennes og mauritz har en undertøysbutikk i oslo, men er ikke helt sikker. Ellers har jeg faktisk ikke gjort så mye.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #48 Skrevet 28. juni 2008 Vi gifta oss i fjor, og da kjøpte jeg kjole på Hans&Hennes. Var kjempefornøyd med servicen der. Vi kjøpte bryllupskaka på Aunegården. Det ble en kjempesuksess. siden den hadde flere etasjer hadde den også forskjellige smaker- og siden Aunegården har kjempegode kaker ble alle fornøyde. Vi bor på innlandet, derfor brukte vi ikke flere bedrifter i Tromsø. Ei på jobben min er i bryllup i Tromsø i helga. De skal ha festen i kantia på Breivang.
Lovinda82 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #49 Skrevet 28. juni 2008 Til siste gjest: har du bilde av kaka fra Aunegården? Vi vurderer å kjøpe kake derfra. Er det ellers noen som vet om noen i Tromsø som leier ut stoltrekk, servise, bestikk o.l.? Jeg synes serviset og bestikket på utleiestedene er slitte og lite pene!
Lovinda82 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #50 Skrevet 28. juni 2008 Vi måtte ringe til Handelens hus. Prisen der er en del dyrere enn andre steder, dog litt billigere dersom man er medlem av næringslivsforeningen (eller noe sånt). Har kastet listen med tlf.nr. så jeg kan dessverre ikke gi deg nr. dit.
Lovinda82 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #51 Skrevet 28. juni 2008 Elize: fant du noen gang ut hvor tidlig det blir mørkt i oktober? Skulle gjerne ha likt å finne ut når det blir mørkt i slutten av september her i Tromsø...
Ronjadatterdatter Skrevet 29. juni 2008 #52 Skrevet 29. juni 2008 lokalene i forksningsparken, Linken, de svarte som heng fast i "nonstopphuset", rett nedenfor UNN, e store luftrige lokaler, kanskje litt "kalde" med førsteinntrykket, men vet om flere som har arrangert vellykka bryllup der. Tromsprodukt kan levere maten og du kan stå for drikken selv. Er kjæmpe store vinduer, så du får "været" nært på.
Majabeth Skrevet 29. juni 2008 #53 Skrevet 29. juni 2008 Til siste gjest: har du bilde av kaka fra Aunegården? Vi vurderer å kjøpe kake derfra. Er det ellers noen som vet om noen i Tromsø som leier ut stoltrekk, servise, bestikk o.l.? Jeg synes serviset og bestikket på utleiestedene er slitte og lite pene! Her er kaka vi hadde. Jeg husker ikke helt hvilke smaker vi hadde, men kaka var hvertfall veldig populær. Anbefales!
Gjest Elize Skrevet 29. juni 2008 #54 Skrevet 29. juni 2008 Elize: fant du noen gang ut hvor tidlig det blir mørkt i oktober? Skulle gjerne ha likt å finne ut når det blir mørkt i slutten av september her i Tromsø... Fra begynnelsen av oktober blir det mørkt ca kl. 18.00. http://www.dagsdato.no/index0.html
Lovinda82 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #55 Skrevet 29. juni 2008 Takk for bilde Majabeth! Regner med dere kjøpte det de kaller bryllupskake. Jeg har ikke skjønt forskjellen mellom det og det å kjøpe vanlige kaker til kun kr 530 per stykk (mens 3 stk "bryllupskake" koster 2500). Får man akkurat samme kakae og pynt mon tro? Det kan jeg jo også spørre om neste gang jeg er innom der da...
Gjest Elize Skrevet 29. juni 2008 #57 Skrevet 29. juni 2008 Jeg synes det er fint på Swingeriet, men jeg er ikke så kresen. Men selvfølgelig skal vi sjekke litt rundt først. Hvor ligger Handelsens hus og har de hjemmeside? Kirka er bestilt. Har begynt på invitasjonene. Skal i fjære og plukke skjell som skal males og brukes til bordkort. Men er det noen som vet hvor i Tromsø det er fint å plukke skjell? Søskenbarnet mitt er i gang med å tegne brudekjolen til meg. Lurer også på hvor i Tromsø jeg kan få sydd den? Forlovere er på plass, jeg har to og han har en. Så skal jeg se om jeg finner noe fint undertøy når jeg reiser til oslo om 3 uker. Har dere noen butikker å anbefale? Tenker på noen butikker som ikke er så dyre. Minnes at hennes og mauritz har en undertøysbutikk i oslo, men er ikke helt sikker. Ellers har jeg faktisk ikke gjort så mye. Er det noen som kan hjelpe meg med dette?
Ronjadatterdatter Skrevet 29. juni 2008 #58 Skrevet 29. juni 2008 Elsa systue syr på betilling. Muligens på "småvaren" eller ka dein nå hete, e rett over gata førr solid, kanskje va det nye artic den het. Va og e muligens (?)enda en butikk i ei av tverrgatan ner mot brua/nansenplassen som syr, i et gult bygg,( utrulig dårlig på å forklare...) Blir i enden av storgatbakken og ner mot nansenplass, mulig det hete elvegata I skippergata, førrbi Dina mot brua e det en design/sy butikk, ligg nesten ner under gateplan. ellers e de ei dame som bor i Straumsbukta som syr, ho bestille også stoffer du ønske. huske ikkje bedrift/etternavnet, men ho hete Sussanne te fornavn.
Gjest Elize Skrevet 29. juni 2008 #59 Skrevet 29. juni 2008 Elsa systue syr på betilling. Muligens på "småvaren" eller ka dein nå hete, e rett over gata førr solid, kanskje va det nye artic den het. Va og e muligens (?)enda en butikk i ei av tverrgatan ner mot brua/nansenplassen som syr, i et gult bygg,( utrulig dårlig på å forklare...) Blir i enden av storgatbakken og ner mot nansenplass, mulig det hete elvegata I skippergata, førrbi Dina mot brua e det en design/sy butikk, ligg nesten ner under gateplan. ellers e de ei dame som bor i Straumsbukta som syr, ho bestille også stoffer du ønske. huske ikkje bedrift/etternavnet, men ho hete Sussanne te fornavn. Takk skal du ha
Gjest Elize Skrevet 29. juni 2008 #60 Skrevet 29. juni 2008 Supert Elize, takk for svar! Bare hyggelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå