Gjest Små lysende sjødyr Skrevet 27. april 2003 #1 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg skal til 2 bryllup til sommer, og jeg har ingen kjole. Jeg har aldri før vært på en bryllup, og aner ikke hva slags kjole jeg bør ha. Det eneste tipset jeg har fått er at den skal ikke være hvit (for bruden er hvit), og den skal ikke være svart (for det er for begravelser). Har noen noe ideer om hvor jeg kan finne fine kjoler til å bruke i brylluper? Går det med en sommer kjole? Bør det være en lang kjole? noen spesielle farger? Ball kjoler? Maja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 27. april 2003 #2 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg ville ha hørt med bruden jeg hvis jeg var i tvil. Har selv vært i tre bryllup + mitt eget, og der gikk egentlig folk i alt mulig. En kan fint gå i en svart kjole hvis ikke brudeparet har noe i mot det, det eneste en skal unngå er å ha en kjole i samme farge som bruden. Ellers kan en gå i det meste. Se på invitasjonene om det står angitt noe der, eller spør brudeparet hvis du er i tvil. Det er bedre å spørre hvis du er i tvil enn å komme i en kjole og få høre etterpå at brudeparet tok seg nær av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #3 Del Skrevet 28. april 2003 Nå til dags kan man "gå i hva som helst" -men hvis spm ditt er hva som vil gjøre at du er like pyntet som de andre gjestene, og ikke har planer om å gå i bukser, er svaret mitt: Hva du bør ha på deg, kommer an på bryllupet du skal i. Det er stor forskjell på hvor formelle bryllup er! Det bør stå i invitasjonen hva dresskoden er (ikke alle har det, men det gjør det jo vanskelig for gjestene, da!) Hvis det står "smoking/mørk dress" i invitasjonen kan du ha på deg både lang eller kort kjole -eller bunad. Hvis bryllupet er om sommeren bør du har en sommerlig kjole, og ikke troppe opp i en kjole som er tung og mørk (altså en typisk vinter-kjole, det finnes selvfølgelig mørke sommerkjoler også). Er bryllupet formelt og du liker å pynte deg kan du gjerne har en lang kjole med sjal til -det synes jeg er nydelig, og nesten alle på alderen 20-30 år kom i varianter av dette i mitt bryllup i fjor. Det heter seg at man ikke skal gå med bare skuldre i kirken, og dette er jo noe du bør tenke på dersom det er et kirkebryllup du skal i. (og du liker å holde deg innenfor skikk og bruk) Svart i bryllup, kan det være at brudeparet synes er ok, men det kommer jo litt an på hvor svart og alvorlig du dresser deg opp. En av mine venninner hadde svart kjole med en stor rød blomst i håret + et rødt sjal + rød veske -det frisket opp, og hun så absolutt ikke ut som om hun skulle i begravelse. Jeg skal i to bryllup i sommer, og kommer til å ha på meg en lilla lang kjole med spagetti stropper og tilhørende sjal i det ene, og en todelt blå lang kjole med bare skuldre + et offwhite sjal i det andre. (dresskoden er i begge bryllupene smoking/mørk dress). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. april 2003 #4 Del Skrevet 28. april 2003 En lang enkel kjole er alltid passende, unngå fargene hvitt, sort og rødt så vet du at du er på trygg grunn... med ett pashminasjal blir du alltid elegant og pass på matchende sko og veske.... gjerne oppsatt hår hvis du har langt hår og passende make-up som tar opp fargene i klærne dine.... unngå masse smykker og dingerdangel, kjede, øredobber og evt. ring holder i massevis. Ett besøk hos frisør noen dager før bør du unne deg. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silja Skrevet 28. april 2003 #5 Del Skrevet 28. april 2003 Man må ikke absolutt unngå sort og rødt, det er gjengangs-farger i de bryllupene jeg har vært i. Og det tar seg da like godt ut som alle andre farger synes jeg. Hvitt er jo greit at man skal unngå, siden det er en gammel skikk at man ikke skal ha samme farge på kjolen som bruden. Men velg en farge du liker selv davel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 28. april 2003 #6 Del Skrevet 28. april 2003 De har mye fint på www.kjolesalongen.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå