Annikken Skrevet 19. februar 2008 #341 Del Skrevet 19. februar 2008 Hmm, basalforbrenning... måtte jo bare regne ut mtp på meg selv. (Gi meg et matestykke og det må løses... ) Jeg havnet på ca 2150 kcal. Da brukte jeg 1,4 etterpå. Det passer greit på meg. Tror nok jeg skal ha minimum et par tusen kalorier i døgnet. Men, jeg tror nok at det noen ganger går under, noen ganger over (og noen ganger MYE over!) men som sikkert alle vet nå så bryr jeg meg egentlig ikke så mye om disse (kilo)kaloriene... blir for mye jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #342 Del Skrevet 19. februar 2008 jeg ser jo at det lønner seg å regne slikt ut, men keg skjønner ingenting av det. Er totalt grønn!! Fatter ikke hvordan dere gjør det.... jeg skulle gjerne ha regnet ut dette selv, men aner ikke hvordan. jeg er 23 år gamme, ca 172 høy, og veier vel (gud det er lenge siden jeg har gjort) 62 kanskje? jeg klarer ikke telle kalorier i det hele tatt, skjønner ikkehvordan. så må bare se vekk fra det. steppemaskinen min regner kalorier da, i går forbrant jeg 1400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 19. februar 2008 #343 Del Skrevet 19. februar 2008 Hjelp! Trenger motivasjon til å kutte "kose" maten. Når samboeren min ringer fra butikken og spør om jeg vil ha chips el. smågodt har jeg ikke viljestyrke til å si nei.Kjøpte en kålrabi som jeg skulle skjære opp i terninger. Det skulle være mitt "snop" men den ligger der enda hrmf... Ps. ikke skyld på samboeren fordi jeg er voksen og må klare å styre meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #344 Del Skrevet 19. februar 2008 Sånn da skal treningsjenta være flink igjen!!! Skal steppe litt nå og ta et par øvelser:) Skal bli skikkeig god og andpusten og svett!! Da kan hun være stolt av seg selv idag og imorgen skal treningsball kjøpes inn!! Alle gode råd i henhold til treningsball ønskes sterkt, gjerne erfaringer også Hvor er dere folkens???????? Vi var s mange til å begynne med, tror mange har falt av lasset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 19. februar 2008 #345 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg er fortsatt med, men har hatt en liten knekk. Jeg var syk forrige helg, og forkjølelsen satt godt i resten av uka og jeg trente derfor ikke. I tillegg har jeg hatt megasprekk på godterifronten og har gomlet i meg altfor masse snop og snacks denne helga og i går (+ såvidt i dag). (Tror det kan være en dårlig kombinasjon av ingen trening og mensen ). I går kom jeg meg igjennom en time Sykkel 1 (er normalt på sykkel 2). Det var slitsomt, men ikke helt uoverkommelig. I dag skal jeg trene styrke, og forhåpentligvis ikke spise mer usunt. Jeg hverken vil eller kan telle kcalorier, så aner ikke hvor mye ekstra jeg har fått i meg. Antagelig er det ganske mye det er snakk om... Litt kjipt at jeg antagelig har lagt på meg noe igjen og dermed er satt litt tilbake, men jeg nekter å gi opp! I morgen skal jeg være flink og ikke spise usunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. februar 2008 #346 Del Skrevet 19. februar 2008 Sånn da skal treningsjenta være flink igjen!!! Skal steppe litt nå og ta et par øvelser:) Skal bli skikkeig god og andpusten og svett!! Da kan hun være stolt av seg selv idag og imorgen skal treningsball kjøpes inn!! Alle gode råd i henhold til treningsball ønskes sterkt, gjerne erfaringer også Hvor er dere folkens???????? Vi var s mange til å begynne med, tror mange har falt av lasset! Jeg er fortsatt egentlig med. Men med oppgaveskriving og lange dager har det blitt veldig lite trening. Imidlertid har jeg greid å være flink når det gjelder spising, og satser på å være flink å starte og trene igjen etter at oppgaven er levert i morgen. Skal prøve å komme meg på svømming på torsdag iallefall, alt for lenge siden sist nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #347 Del Skrevet 19. februar 2008 Godt å se at det er liv. Klart det er ting som hindrer oss i å være flinke HELE tiden. Det er lov!!!! Nå har jeg steppa godt og vel 20 min til, kjente melkesyra i beina! Det må være et godt tegn! ?? Også en god del øvelser på gulv:) I alt ble det vel godt over 3 kvarter tilsammen. Det er det jeg har tid til i mitt tidskjema, og jeg er vel fornøyd over det!! TRening nummer 3 denne uken:) inkludert søndagen da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 19. februar 2008 #348 Del Skrevet 19. februar 2008 jeg klarer ikke telle kalorier i det hele tatt, skjønner ikkehvordan. så må bare se vekk fra det. steppemaskinen min regner kalorier da, i går forbrant jeg 1400 Skrev du ikke at du var på steppemaskinen i tjue minutt i går? Ikke for å ødelegge humøret ditt, men om man hadde forbrent 1400 kalorier på tjue minutter step hadde antakeligvis ikke denne tråden vært nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 19. februar 2008 #349 Del Skrevet 19. februar 2008 jeg ser jo at det lønner seg å regne slikt ut, men keg skjønner ingenting av det. Er totalt grønn!! Fatter ikke hvordan dere gjør det.... jeg skulle gjerne ha regnet ut dette selv, men aner ikke hvordan. jeg er 23 år gamme, ca 172 høy, og veier vel (gud det er lenge siden jeg har gjort) 62 kanskje? Kvinner: BMR = 655 + (9.6 X wt in kg) + (1.8 X ht in cm) - (4.7 X age in years) Stod på forrige siden X er gangetegn. Så ganger du med 1.3, 1.4 eller 1.5 etterpå, etter som du er i mindre bra, normal eller bra form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 19. februar 2008 #350 Del Skrevet 19. februar 2008 Stod på forrige siden X er gangetegn. Så ganger du med 1.3, 1.4 eller 1.5 etterpå, etter som du er i mindre bra, normal eller bra form. Evt ettersom hvor stillesittende jobb man har, sitter man på ræva og skriver oppgave slik som jeg gjør så hjelper det ikke om man trener hver dag egentlig Er bedre å gange det med for lite enn for mye sier i hvertfall Camilla på somebody.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 19. februar 2008 #351 Del Skrevet 19. februar 2008 Her går det ellers greit, deppa litt i helga og hadde vanvittige menssmerter så det ble litt snop, menmen... Nå er helga over og hverdagsmaten er på plass I dag skal jeg på trening, først en time med noe afrikansk dans elns, og deretter en time med pilates I tillegg til treningen på senteret så hat jeg funnet fram både treningsvideo og treningsballen min, så nå er det ingen unnskyldning når været er for kjipt til å gå ned på treningssenteret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_treningsjenta_* Skrevet 19. februar 2008 #352 Del Skrevet 19. februar 2008 Skrev du ikke at du var på steppemaskinen i tjue minutt i går? Ikke for å ødelegge humøret ditt, men om man hadde forbrent 1400 kalorier på tjue minutter step hadde antakeligvis ikke denne tråden vært nødvendig. jeg vet, det ble litt for mye nuller der og ivrighet! Men det må være lov å ta feil? Hehe.... Jeg skjønner ikke formelene, eller kanskje jeg ikke vil skjønne den..uanett, blir det ingen utregning på meg. Likegreit kanskje, så slipper jeg å bli enda mer deppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 19. februar 2008 #353 Del Skrevet 19. februar 2008 Ned 1,4 siden fredag. Kuttet ut brød, og alt som er i nærheten av å ligne søppelmat. Da er det håp da:O) Gått tur i dag, utrolig deilig, får nesten vårfølelse ute om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 19. februar 2008 #354 Del Skrevet 19. februar 2008 Ned 1,4 siden fredag. Kuttet ut brød, og alt som er i nærheten av å ligne søppelmat. Da er det håp da:O) Gått tur i dag, utrolig deilig, får nesten vårfølelse ute om dagen. Gratulerer! Jeg har akkurat trent styrke. Det var slitsomt og jeg ble god og svett. Etterpå var det 15 min rask gange/jogging. Lårene mine skalv etterpå, men det var bare gøy, for da vet jeg at jeg har trent godt. Nå har jeg god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 19. februar 2008 #355 Del Skrevet 19. februar 2008 Ååååååå! en smule frustret! føler ikke at jeg går ned hverken i vekt eller midjemål! Hva kan en forvente? Er å trene to ganger i uken for lite? fra å være ganske så innaktiv til å trene to ganger i uken? Like før jeg gir opp nå, men vet jo at det ikke er noe god løsning, men blir frustrert når ingen ting skjer.. Har trene i 4 uker nå, skulle tro en såg noe forbedring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 19. februar 2008 #356 Del Skrevet 19. februar 2008 Ååååååå! en smule frustret! føler ikke at jeg går ned hverken i vekt eller midjemål! Hva kan en forvente? Er å trene to ganger i uken for lite? fra å være ganske så innaktiv til å trene to ganger i uken? Like før jeg gir opp nå, men vet jo at det ikke er noe god løsning, men blir frustrert når ingen ting skjer.. Har trene i 4 uker nå, skulle tro en såg noe forbedring? Om du går ned eller ei kommer også an på inntak av energi. Spiser du (mye) mer enn tidligere? Det kan også hende at du har bygd muskler, og derfor ikke ser noen vektforskjell selv om du har mistet fett. Hold på litt til, så vil du sikkert se forskjell etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 19. februar 2008 #357 Del Skrevet 19. februar 2008 Like før jeg gir opp nå, men vet jo at det ikke er noe god løsning, men blir frustrert når ingen ting skjer.. Har trene i 4 uker nå, skulle tro en såg noe forbedring? Å trene 2 ganger i uke sier egentlig lite. Hvor hardt og hvor lenge du trener har også mye å si. Det er ganske vanlig å overvurdere hvor mye man faktisk yter og forbrenner. I tillegg har maten også betydning, det er fort gjort at man øker matinntaket når man trener litt, man unner seg gjerne litt ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 19. februar 2008 #358 Del Skrevet 19. februar 2008 Trenings består i egentrening og av og til en step-time. Skal prøve å få til en egentrening hver uke og en step time, men passer sjelden med jobben og når tid timene er, så lander ofte på to egentreninger. Da gjør jeg følgendes: - starter med 12 min på step maskin, der jeg har nivå fem, Svetter en del når jeg varmer opp. - deretter er det styrketrening på apparat. Tar da for meg: armer, innside+utside lår, legger, mage og rygg. Trener da 3*10 på hver apparat. - Avslutter med sykling i 12 minutt - svetter en del da, og trakker slik jeg blir anpusten.. Maten jeg spiser er: Frokost - to knekkebrød med det pålegget jeg føler for. Blir som regel: skinke og ost med agurk Lusnj - to knekkebrød og ei brødskive med noe lunde samme pålegg, evt makrell i tomat. (spiser som regel det pålegget jeg føler for) Mellommåltid som er en til to ganger for dag er frukt som eple, pære, banan eller appelsin. Middag - da spiser jeg det som er til middag, og spiser meg passe mett. Kveldsmat - To knekkebrød med det pålegget jeg føler for... Pålegg jeg spiser er som regel: mør, skinke, smøreoster, hvit ost, makrell i tomat.. Prøver så godt jeg kan å ha agurk e.l på knekkebrødet.. Bruker også lett majones isteden for smør. I tilegg drikker jeg 2-3liter vann daglig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 19. februar 2008 #359 Del Skrevet 19. februar 2008 Hjelp! Trenger motivasjon til å kutte "kose" maten. Når samboeren min ringer fra butikken og spør om jeg vil ha chips el. smågodt har jeg ikke viljestyrke til å si nei.Kjøpte en kålrabi som jeg skulle skjære opp i terninger. Det skulle være mitt "snop" men den ligger der enda hrmf.... Du sier til han en dag du føler deg greit (altså ikke har noe sug etc). "Jeg prøver å gå ned litt i vekt/leve sunnere, og jeg lurer på om du kunne la være å spørre meg om jeg vil ha noe godt, og si nei dersom jeg ber deg kjøpe " Også må du love å ikke bite hodet av ham når han faktisk holder det. imorgen skal treningsball kjøpes inn!! Alle gode råd i henhold til treningsball ønskes sterkt, gjerne erfaringer også Hvor er dere folkens???????? Vi var s mange til å begynne med, tror mange har falt av lasset! På basistrening.no og iform.nu ligger det masse videoer og øvelsesbeskrivelser av styrketrening med fitnessball De fleste har nok falt av lasset ja, nå nærmer vi oss slutten av februar og januariveren har nok sluppet taket i de fleste I tillegg er det jo stress å skulle logge HELE tiden også da. Godt å se at det er liv. Klart det er ting som hindrer oss i å være flinke HELE tiden. Det er lov!!!! Men det kan ikke understrekes nok at det ALLTID vil være hindringer som hindrer oss å gjøre som vi har planlagt, det er viktig å lære oss å jobbe rundt dem og ikke strebe mot et mål om 1.5 time trening om dagen eller ingenting, noe de færreste har tid til annet enn i ferier Ååååååå! en smule frustret! føler ikke at jeg går ned hverken i vekt eller midjemål! Hva kan en forvente? Er å trene to ganger i uken for lite? fra å være ganske så innaktiv til å trene to ganger i uken? Like før jeg gir opp nå, men vet jo at det ikke er noe god løsning, men blir frustrert når ingen ting skjer.. Har trene i 4 uker nå, skulle tro en såg noe forbedring? Det kan være du spiser for mye eller for lite. Tell kalorier noen dager og sjekk hvordan du ligger på balansen. Dersom du ligger alt for lavt eller høyt blir det gjerne ikke noe særlig resultater. Og husk å logge alt, med pinlig nøyaktighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 19. februar 2008 #360 Del Skrevet 19. februar 2008 Å trene 2 ganger i uke sier egentlig lite. Hvor hardt og hvor lenge du trener har også mye å si. Det er ganske vanlig å overvurdere hvor mye man faktisk yter og forbrenner. I tillegg har maten også betydning, det er fort gjort at man øker matinntaket når man trener litt, man unner seg gjerne litt ekstra. Riktig onyx. Jeg merker godt at når jeg har trent mer enn vanlig så får jeg økt matlyst, dermed går vinninga opp i spinninga. Det eneste som hjelper da er å trene viljestyrke og tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå