Grønt blad Skrevet 13. februar 2008 #281 Del Skrevet 13. februar 2008 Grønt blad, ja det hjelper på motivsajonen. Men jeg er redd det er litt farlig også... "nå ser jeg jo at det fungerer å trene, så nå kan jeg unne meg litt smågodt" Jeg kjenner meg igjen i det. Tidligere gjorde jeg faktisk det også. Men siden jeg endelig virkelig har bestemt meg for at jeg skal ned i vekt, så vil jeg ikke ødelegge det. Har ikke lyst på godt heller, men noen ganger må jeg overtale meg selv med ordentlig streng og slem stemme. _sarah_: hold ut!! hva med å prøve eplecider? det skal redusere godtesuget. Eller bare alltid ha noe frukt i nærheten! Det hjelper altså...jeg er helt lik deg, og noen ganger kjennes det ut som jeg eksplodere...Hehe Jeg tror det var krom som hjelper mot søtsug, ikke eplecideren i seg selv, men mange eplecider-kapsler er tilsatt krom for å motvirke søtsug. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 13. februar 2008 #282 Del Skrevet 13. februar 2008 Takk igjen for skryt, dere er så snille :-D Grønt blad, ja, jeg vet... prøver å være flink jeg også. Nå har jeg hengt mye med kjæresten de siste dagene, og han er jo bare stikk motsatt av meg... spiser sjokolade til frokost og kake til kveldsmat. Det hender jo han klarer å stikke i meg noen skjeer også, men jeg klarer stort sett å være flink og si nei! Men i går fikk jeg et KJEMPEsukkerkick rundt middagstider... spiste tre sjokoladebiter og en bolle med Cheerios Kanskje ikke det verste som kunne skje, men jeg merker at jeg fantaserer om kake og hamburgere ganske ofte nå. (Damn den Angry Whopper-reklamen på MTV!) Vel, jeg satser på at det er kroppen som roper "...vent nå litt! Hvor ble det av fettet mitt? Her må det spises mer fett!" Bakte grovbrød igjen i går. Det er så goooodt! Og nå begynner jeg å få teket på å mose ut deigen med hånda også. Bruker knyttneven til alt melet er gnidd godt inn i deigen, banker den litt, hever den, slår den litt mer, putter i form, hever, og steker. Utrolig hvordan et brød kan bli så stort og fint av å få juling, hehehe... Nå er det dog andre ting jeg må konsentrere meg om denne uka... få ferdig noen hersens oppgaver på skolen. ARGH den ene er så KJEDELIG, vet ikke hvor jeg skal begynne en gang... Trøster meg med at jeg planlegger minst mulig fest og mer trening i helga. Må få til en mølle/ styrketrening på fredag OG lørdag eller søndag... vil få til trening fire ganger i uka, så jeg har en sjans på 15 i februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #283 Del Skrevet 13. februar 2008 ja sant det.. Ha en flott dag jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #284 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har en ellipsemaskin, som måler puls, kalorier, tilbakelagt distanse og fart. men jeg lurer på: det står kun cal. så det vil si at når jeg har forbrent 3 cal, så er det ikke 1 kcal de mener? håper inderlig ikke det er tilfelle, for da vil det ta en evighet å få 1 kcal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 13. februar 2008 #285 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har en ellipsemaskin, som måler puls, kalorier, tilbakelagt distanse og fart. men jeg lurer på: det står kun cal. så det vil si at når jeg har forbrent 3 cal, så er det ikke 1 kcal de mener? håper inderlig ikke det er tilfelle, for da vil det ta en evighet å få 1 kcal! Jeg vil nok tro at den måler kcalorier. Hvis den ikke gjør det må det i såfall bli mange nuller, noe som er upraktisk. Jeg tror de på engelsk ofte skriver "calorie" for det vi skriver kcal. Wikipedia Kos deg og tren uten bekymringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #286 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg tror, i forhold til slike ting, at det heller er bedre å bare trene på og kjenne at pulsen øker og man blir sliten og svett... Istedet for å stå der og tenke på hvor lenge det har gått, hvor mye man har forbrent osv..Da blir man mer fokusert på det enn selve treninga..Min mening da, og etter erfaring...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 13. februar 2008 #287 Del Skrevet 13. februar 2008 Dere mener eplecider-eddik, ikke sant? Tror ikke eplecider er så sunt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #288 Del Skrevet 13. februar 2008 hvordan trener man best på ellipsemasnkin? altså forbrenne mest. makspuls hele tiden? eller bare 'holde ut' lengst? prøver ellipsemaskin-trening i 1 time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 13. februar 2008 #289 Del Skrevet 13. februar 2008 ...i dag var buksene mine litt mindre trange, ja...nå er ikke jeg halvparten så flink til å trene som de fleste her, men ganske flink med maten. Det går utrolig mye greiere enn jeg hadde håpet, når jeg spiser fiber og frukt, vil ikke kroppen ha noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 13. februar 2008 #290 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Jeg tror, i forhold til slike ting, at det heller er bedre å bare trene på og kjenne at pulsen øker og man blir sliten og svett... Istedet for å stå der og tenke på hvor lenge det har gått, hvor mye man har forbrent osv..Da blir man mer fokusert på det enn selve treninga..Min mening da, og etter erfaring......Helt enig! Det er som med idrettsfolk - de fokuserer aldri på målet (herregud nå vinner jeg!) men mer hva de skal gjøre (100 meter igjen nå, bruk beina riktig, ikke glem å puste osv) fordi fokuserer man på målet, klarer man aldri å gå skikkelig opp i det man gjør. Derfor synes jeg sånne spinningtimer der instruktøren roper "bare 20 min så kan vi gå og legge oss på sofaen!" er så teit, fordi man må jo like å trene også - like å svette og bli varm og holde seg i gang og kjenne at man lever! Da kommer jo resultatene av seg selv hvordan trener man best på ellipsemasnkin? altså forbrenne mest. makspuls hele tiden? eller bare 'holde ut' lengst? prøver ellipsemaskin-trening i 1 time Intervaller? Ta det medium i 5 min, så 2 min intensivt osv... men 1 time på samme maskin... det hørtes utrolig kjedelig ut?! ...i dag var buksene mine litt mindre trange, ja...nå er ikke jeg halvparten så flink til å trene som de fleste her, men ganske flink med maten. Det går utrolig mye greiere enn jeg hadde håpet, når jeg spiser fiber og frukt, vil ikke kroppen ha noe annet.Herlig, grattis :-D Det er jo kjempebra, at man bare endrer livsstilen og så merker man at det "skjer av seg selv". Tarmene er jo også mer fornøyd med fiber og grønt, så kroppen kjennes mindre "oppblåst" ut, det synes jeg hvertfall. Det er fantastisk! :-D (Jeg har nettopp oppdaget multiquote-funksjonen, den var jo genial ) Endret 13. februar 2008 av Annikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #291 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har ellipsemaskinen i stua, så ser på tv i mens. da er det ikke kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 13. februar 2008 #292 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg har ellipsemaskinen i stua, så ser på tv i mens. da er det ikke kjedelig!Ok, for å være helt ærlig har jeg ikke helt peil på hva en ellipsemaskin er egentlig, men er det ikke en der man står og tråkker ned, en slags stepmaskin bare at den går i sirkler? Er skikkelig tungt til lårene det, har prøvd en sånn Jeg har aldri vært en fan av å gjøre "andre ting" mens man trener... annet å høre på musikk og å tenke da, hehe. Men det funker jo sikkert! Som sagt, ville lagt opp intervaller? Først oppvarming, og så kjøre "medium" i x antall min, og så kjøre hardere i 1-2 minutt... og så fortsette i medium tempo uten å stanse, så man blir godt og anpusten men ikke stopper for det. Tror hvertfall man skal unngå begge "endepunktene", som er hardkjør i 1 time (ingen orker vel det?) og 1 time rusletempo, det tror jeg har minimal effekt. Sørg for at du blir svett, støl og sliten, da er du på god vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mehe Skrevet 13. februar 2008 #293 Del Skrevet 13. februar 2008 Denne uka går spisinga fortsatt dårlig, mens treninga går bra. Jeg og kjæresten hadde tre års jubileum i går, så da ble det et par glass vin og dessert etter middagen. Og i dag har jeg spist litt for mye søtsaker... Men jeg trente i går, 30 min kardio og knebøy, markløft og diverse andre benøvelser. I dag har jeg trent 40 min fettforbrenning, og styrke på armer. I morgen (med mindre jeg er ALT for støl, benmusklene mine prøver å drepe meg nå, kjennes det ut som) blir det en time step eller stepintervall, og styrke på mage og rygg. Tok 50 kg i knebøy i går, noen som aner om det anses som "bra"? Det var i hvert fall dødstungt, og jeg har trent knebøy en stund, begynte på 20kg. Tar da 3x8 repetisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 13. februar 2008 #294 Del Skrevet 13. februar 2008 Ja da var uka godt i gang, og så langt har jeg trent 1 time spinn1. Det gjorde jeg i går, og så blir det vel trening i morgen. Resten av uken tror jeg blir bare tull med. Har eksamen på fredag, og så rett på jobb. I tillegg jobb på lørdag. Så om det blir en tredje økt denne uken så blir det på søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #295 Del Skrevet 13. februar 2008 jeg har syndet:( jeg klarte å trykke i meg 3 biter med pizza:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 13. februar 2008 #296 Del Skrevet 13. februar 2008 det er lov å synde innimellom! jeg spiste en bolle i stad. det var godt så lenge den varte, så angret jeg etterpå selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #297 Del Skrevet 13. februar 2008 et kjapt spm bare man skal drikke mye vann, men unngå da mat med salt, for salt binder vannet. Men jeg bruker ikke salt på maten i det hele tatt..Er dette tilstrekkelig nok?eller er det visse ting jeg må unngå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 13. februar 2008 #298 Del Skrevet 13. februar 2008 jeg har syndet:( jeg klarte å trykke i meg 3 biter med pizza:( Jeg skulle ønske at det gikk an å riste av folk all følelse av skyld, skam og SYND når det kommer til mat. Slanking er ikke en religion, og det er ikke SYND å spise pizza en gang i blant! Hva er egentlig vitsen med å kose seg med usunn mat innimellom, dersom man lesser på med skyldfølelse og skam? Forsvinner ikke egentlig da gleden med det? Jeg er ingen tilhenger av å leve et liv i forsakelse. Det ser det ikke ut som så veldig mange andre i tråden her er heller for øvrig. Synes kanskje til og med av og til det er mer fokus på "nå koste jeg meg med ... " og "nå er det helg,og godteri", "sjokolade, jippii" etc. enn fokus på sunn mat og trening, men det er kanskje bare jeg som ser det jeg vil se Reagerte i allefall på det. Poenget mitt, som jeg noe klønete prøver å komme frem til, er at DET GJØR INGENTING. Det er lov å kose seg. Men vær så snill å ikke ha en automatikk mellom det å kose seg og skyldfølelse. Det blir helt feil. Så hvis jeg kan be veldig pent, kan dere vær så snill å ikke kombinere ordene skyld, skam, synd, fyfy, nei og liknende sammen med mat fremover, det er så lite konstruktivt Men på en annen side, når man ser på vektnedgang, så kan kosen fort ta overhånd. Jeg sier ikke at et kakestykke i helgen ødelegger hele ukens innsats, men hvis det er snakk om godteri fredag-søndag, pizza til middag, brus og en flaske vin hver eneste helg, så kan man ikke bli sjokkert om resultatene ikke kommer så fort som man ønsker. Det trenger heller ikke nødvendigvis å gjøre noe, for alt er jo en avveining mellom hvordan kroppen skal se ut, og hvor mye junk man ønsker å spise. Når man skal legge om livsstilen, så kan det være en fordel å ikke være alt for streng, for å unngå at det blir så "kurpreg" på det hele, som fort får folk til å gå tilbake til gamle vaner (merk at jeg ikke skrev gamle synder) når de har oppnådd det ønskede resultatet. Men jeg ser ganske mange som i et mål på å normalisere prosessen mest mulig nesten gjør ingenting annerledes. Det blir også feil igjen. Det var en grunn til at man ønsket å gå ned i vekt i utgangspunktet, og det lå trolig i dårlige vaner. Dersom man nekter å gi slipp på nesten en eneste en av disse vanene fordi det da blir helt "umulig", ja da kommer resultatene i sneglefart også. I tidligere slanketråder har jeg sett folk som nærmest har vært sjokkert over at de ikke gikk ned enorme mengder i vekt, til tross for at de bare spiste godteri tre ganger i uken, bare usunn middag 2-3 ganger i uken, og bare tok en fest nesten hver helg Dere ser vel hvor jeg vil hen med dette. Sånn som en dustete konklusjon på dette alt for lange innlegget har jeg lyst å dra frem en gammel, god liste over betraktninger på slanketråder fra KG, den passer kanskje ikke noe særlig til dette klientellet i denne tråden, men det er ganske morsom lesning. Kvinneguiden-kuren 1. Meld deg på vektklubb. I tillegg til kaloriene du blir tildelt kan du spise omtrent 1000 til et par ganger i uka. 2.Spis gjerne potetgull til frokost og pizza til middag, så lenge du ikke spiser mer enn det tildelte dagsbehovet + 1000 kalorier til. 3.Gi faen i vitaminer. 4. Grønnsaker er FY! 5.Hvis du går ned en halv kilo, feir det med en spiseorgie. 6.Det er lov å bryte kuren hvis du: a)skal på fest b)ikke skal på fest c)har en dårlig dag d)har en god dag e)har lyst på noe godt 7. Hvis du trener en dag kan du spise alt du vil. 8. Tren minst mulig, men snakk mye om hvordan du snart skal begynne å trene. 9. Om noen skeier ut brukes klemmesmileyen. Ingen skal ha dårlig samvittighet for å fråtse. 10. Bli veldig ovverrasket når du ikke gå ned i vekt. Dette ble langt, men var mine 2 cents en onsdagskveld Ha en fin natt jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 14. februar 2008 #299 Del Skrevet 14. februar 2008 Bolledeig, det var et strengt og flott innlegg! Enig, så enig. Man blir ikke slank av å velte seg i dårlig samvittighet, men sannheten er, man blir ikke slank av å skeie ut heller. Det er et faktum! Derfor er det ikke noe vits i å forbinde "dårlig" mat med dårlig samvittighet, fordi det er rett og slett bare reelle fakta inn i bildet - ikke følelser. Dersom du vet at du kommer til å føle deg dårlig av å spise kake - kanskje du skal la være? Eller mener du så dårlig om deg selv at du har "fortjent" å føle deg dårlig, siden du har "fortjent" kakestykket? Jeg skeier også ut, kanskje mer enkelte uker enn andre... men da prøver jeg å ta det med en viss fatning. Jaja, så blir det kanskje ikke helt de store resultatene denne uken/ måneden. Men spiser jeg fortsatt grovbrød til frokost, grønnsaker til middagen og trener 2-4 ganger i uken? Ja! Så da er vel det kakestykket egentlig bare en fis i kosmos, og egentlig ikke noe å bry seg om? Tror vi jenter er veldig flinke til å gi oss selv dårlig samvittighet for alt mulig. Men det handler jo egentlig bare om å gjøre jobben... det krever disiplin, og det innebærer å tenke ut på forhånd hva man skal spise den dagen, og så prøve å unngå fristelser i størst mulig grad. Og skeier man ut... ja da har man kanskje tapt den dagen, men sånn er det bare, og da får man gå på med god frisk dagen etter! Når vi snakker vekt-tap, kanskje man skulle kjøre selve slankeprosessen som intervall også? Litt sånn som vektløftere gjør det? Først to uker beinhard nedtrapping med bare sunn mat og MASSE trening, og så et par uker mindre stress? Jeg føler at jeg gjør det slik uten å tenke over det, at jeg først er helt tornado i et par-tre uker, så føles det litt meningsløst, og jeg er ikke like ivrig på treningene, eller i det hele tatt komme meg på trening, og er litt "løsere" med maten, tar meg noen øl i helga, pizza på søndag og godteri på lørdag... og da får jeg bygd opp masse pepp til å ta meg skikkelig ut på trening uka etter... osv. Det er ikke vits i å konstant sulte seg, konstant unngå godteri, øl og junk... da blir man jo ulykkelig?!? Nei, alle burde nyte smaken av en feit whopper og en 1000-kalori-kake innimellom (Oi, dette er jo nesten litt sånn mat-filosofi! Må understreke at jeg ønsker ikke å framskyve mine egne metoder og rakke ned på andres, men når man diskuterer noe så er det jo fint å vektlegge det man selv tror på litt ekstra ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 14. februar 2008 #300 Del Skrevet 14. februar 2008 Nå skal jeg ut å gå en tur i sola, en liten time. I morgen har jeg bursdag så da vet jeg at min søte kollega har bakt sjokoladekake til meg, så da skal jeg kose meg med et stykke av den, uten dårlig samvittighet. Siste uken har det blitt 4 treningsøkter, noe jeg ser på som supert:O) Vet jeg kommer til å trene i helgen også. I kveld er det valentine, da lager jeg hjemmelaget pizza, med karbonadedeig og lettost. Ingen dårlig samvittighet. Så det blir nok litt kosing pga valentine og bursdag, men da får man gå en tur ekstra:O) Jeg tror det er viktig som Bolledeig skriver her. Man kan ikke skeie ut hele tiden om man ønsker resultater, og dårlig samvittighet bidrar bare negativt, hvor blir det av kosen da? Jeg skal ta et glass rødvin i helga, pga bursdag. Trenger faktisk ikke en hel flaske;O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå