Gå til innhold

Gå fra sovende barn hjemme eller i bilen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Hørte følgende historie: En mor skulle på ferie med sin nye kjæreste. Hennes søster skulle komme og være barnevakt. Ungen fastspent i barnestolen og spiser, mor og kjæresten venter utålmodig på barnevakten. Barnevakten ringer: Hun er rett rundt hjørnet, men det er kø. De avtaler at mor/kjæreste skal dra (sent ute til flyet, mor vil ikke men kjæresten insisterer).

Barnevakten omkommer i ulykke på vegen, barnet blir funnet i stolen sin tre dager senere.. :(

Vet ikke om dette er en sann historie eller ikke, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en historie hentet fra boken "Men tankene mine får du aldri". Husker ikke hvem som har skrevet den (Christina F. eller noe slikt?), men den var veldig populær på 80-tallet. og det skal jo liksom være en selvbiografi da, så sånn sett er den kanskje sann.

Bare til info, Embla S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Åja. Jeg har fått historien fortalt, husker ikke hvem som fortalte meg den, den er altså fra en roman..

Uansett: En slik historie, sann eller ikke, kan vel være en påminner om at de utroligste ting kan skje, og "det som aldri hender meg" kan faktsik hende nettopp meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, men om din søster som er rett rundt hjørnet skulle dø, er det ikke meget sannsynlig om at du ville blitt kontaktet med en eneste gang, og ikke tre dager etter??

Noe kan faktisk skje bestandig. Man kan faktisk bare falle om og dø selv om man er hjemme hos sitt barn. Man kan faktisk ikke gå rundt i hverdagen og tenke på alt som kan skje.

Jeg har stukket innom butikken når barnet sover og vært borte i fem-ti minutter. Barnet mitt sover vanligvis godt, og våkner ikke før neste morgen.

Jeg synes ikke det er så mye verre enn å ta seg en dusj. Jeg hører ingenting når jeg dusjer, bare lyden av vann som renner. Jeg er vel en dårlig mor som dusjer.

Det er forskjellig på å være borte i 10-15 minutter og å være borte i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg synes ikke det er så mye verre enn å ta seg en dusj. Jeg hører ingenting når jeg dusjer, bare lyden av vann som renner. Jeg er vel en dårlig mor som dusjer.

Det er forskjellig på å være borte i 10-15 minutter og å være borte i timesvis.

Tilbøyelig til å være enig med deg, Gjest! Det er vanskelig å helgardere seg og en ulykke/krybbedød/etc kan skje mens man er i naborommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

Jeg har ei på 7 mån og jeg har aldri forlatt henne alene verken i bilen eller hjemme. Jeg lar henne ligge i bilen når jeg er på posten for da parkerer jeg rett uttenfor døren og ser henne hele tiden. Det er 4 meter mellom meg og henne da. Men jeg lar henne jo ligge aleine hjemme når jeg henter posten.. Postkassen er jo rett utenfor huset,så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Først to kommentarer ; den historien fra boken " men tankene mine fpr du aldri" er en vandrehistorie som fantes før boken ble skrevet også. ( Men det er jo ikke dat samme som at det aldri har skjedd !)

Barn dør i krybbedød selv om foreldrene sover i sengen ved siden av, det finnes også barn som har dødd i bagen bak i bilen mens foreldre har sittet bak rattet !

Jeg har forlatt huset for å hente posten mange ganger, men jeg har ikke forlatt barn sovende i bilen. Der er jeg litt hysterisk, hva om den begynte å brenne ? Det går så fort og jeg kunne ALDRI tilgitt meg selv !

Folk har veldig forskjellig toleransegrense for disse tingene og det synes jeg de skal få lov til å ha, uten å si at noe er rett eller galt. Tror bare noen tenker mer over hva som KAN skje, men som det er utrolig liten sjans for skal skje .

Det samme gjelder hvor gamle de kan være for å få lov til å være alene hjemme når de er våkne også .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...