Trebarnsmor Skrevet 28. april 2003 #21 Del Skrevet 28. april 2003 Bare når det er en kjapp tur innom en butikk.Da har jeg nesten løpt altså. Ellers har det vært veldig viktig for oss at ungene ikke har sovet alene i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 28. april 2003 #22 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg følger tankegangen din, Change, men jeg velger å heller å vurdere sannsynligheten for at noe kan skje. Smetter man ned på butikken en liten tur mens ungen sover, er sjansen for at noe galt skal skje minimal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 28. april 2003 #23 Del Skrevet 28. april 2003 Enig med Retz så lenge barnet ikke kommer seg ut av senga. Men å tenke på at gullet skulle våkne og finne leiligheten tom uten å vite hvor jeg var - nei, det tror jeg ikke jeg ville gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 28. april 2003 #24 Del Skrevet 28. april 2003 Forutsetninga er selvsagt at det ikke er den minste sjanse for at ungen kommer seg ut av senga! En ting til; man bør kjenne ungens søvnmønster. Jeg hadde aldri gått fra en småtass som hadde det med å våkne i tide og utide. Et lite tips til dere som tar en butikktur mens ungen sover: For å sikre seg at ungen blir tatt hånd om i tilfelle noe skulle skje med deg selv, - hvis uhellet skulle være ute og du f.eks. ble påkjørt og ikke kunne gjøre rede for deg - så avtal med en venninne e.l. at h*n umiddelbart skal ta affære dersom du ikke ringer henne/ham innen et visst tidsrom etter butikkturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2003 #25 Del Skrevet 28. april 2003 Et lite sidespor, men dog ... Jeg var inne i en matbutikk og sto ved kassa og skulle betale. En mann kommer løpende inn, skikkelig stresset og roper ut om hvem som eier en bil med to unger i. Ut løper en far. Bilen hadde trillet over veien, rygget ned et gjerde og fortsatt ferden ned en bratt og relativt lang skråning. Faren kom gående opp skråningen med et barn i hånden og et på armen. Minstemann på ca. 3 år gråt og eldstemann, ca 6 var likblek i ansiktet. Heldigvis gikk det bra med begge ungene. Tipper at noen har lekt seg i bilen, f.eks. med håndbrekket. Og så til saken. Joda, jeg har gått fra sovende, små barn i bilen, men kun for en veldig kjapp tur i matbutikken. Det dreier seg ikke mer om 5-10 min. og det synes jeg er helt greit. I tillegg raste jeg ned i vaskekjelleren (fellesvaskeri) og gjorde mitt så kjapt som mulig. Ikke en ønsket situasjon, men nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 28. april 2003 #26 Del Skrevet 28. april 2003 NEI, overhodet IKKE!!!!!! Og grunnen til det er ene og alene at jeg aldri ville kunnet tilgitt meg selv dersom noe hadde skjedd!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 28. april 2003 #27 Del Skrevet 28. april 2003 Det er jo de som får frastjålet bilen, med barn i baksetet også... DET må være et mareritt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 28. april 2003 #28 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg må nå bare si at jeg synes det blir massehysteri og si at tenk om barnet dør av krybbedød eller kveles av sitt eget oppkast... :o Hallo: Sitter du og våker over barnet mens det sover og du burde ha vært i stuen... Jeg har ikke butikk rett i nærheten - så den problemstillingen er ikke aktuell for meg, men jeg har nå sittet ute i hagen men gutten sov formiddagslur... Det er vel like gale det også da? Hva som kan skje - kan en aldri gardere seg i mot. Men ved å bruke fornuften - ja da kommer en langt... Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 28. april 2003 #29 Del Skrevet 28. april 2003 Du har vel en babysitter Maya30 og om barnet kaster opp vil du da kunne höre det på den ikke sant? Da har du også den reaksjonen at du går inn til barnet ,noe annet er vel unormalt?! Krybedöd er ikke så mye du kan gjöre med om du er hjemme eller ikke om du er i samme rom og merker det,noe som det er veldig få som er så heldig at de er. Men om barnet gulper vil man kunne höre og om barnet kavet det blir jo lyd av sånnt.... det husker i alle fall jeg fra da tulla var liten. Nei ut i fra meg er det uansvarlig å gå fra barnet om det så er bare for 10-15 minutter både i bil og hjemme sovende i sengen eller voken..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalita Skrevet 28. april 2003 #30 Del Skrevet 28. april 2003 Nei det har jeg aldri gjort og kommer ikke til å gjøre det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 28. april 2003 #31 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg har ikke babysitter og vil ikke ha det heller... Når stue og soverom er vegg i vegg er det grenser for hvor hysterisk jeg skal bli... Jeg har en gutt på 6 år - og hadde ikke babysitter da heller... Kan forstå det dersom det er store avstander. Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 28. april 2003 #32 Del Skrevet 28. april 2003 Er ikke babysitter et "must" for alle da? Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 28. april 2003 #33 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg pleier å stikke ut for å hente posten mens minstemann sover, det tar vel toppen 2 min. På sommeren når vi har nabofest ute så ligger ungene inne og sover. Da har vi babysitter med ut + at vi er inne og sjekker ofte. Butikken er så langt unna at da må ungene være med. Dersom han som er eldst sovner på tur til butikken vekker jeg han før vi går inn. Babyen får sove videre i handlevogn med babysete.... Apropos babysitter. Minstemann ligger ofte ute og sover om dagen. Da har jeg babysitteren stående i vinduskarmen med vogna like utenfor. Ellers så hører jeg ikke når han våkner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 28. april 2003 #34 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg lurer på om dere går fra sovende barn i bilen utenfor butikken eller hjemme når dere har et lite ærend ut? Jeg bor 100 meter unna en dagligvarebutikk, men har ennå ikke turt å gå fra babyen min hjemme når den sover for å handle, selv om jeg vet det bare tar 10 minutter. Uten å lese en tøddel mer av tråden enn akkurat dette blir min kommentar: Jeg ville aldri,aldri,aldri gå fra ungen min hjemme for å gå i butikken. Ikke i bilen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine 80 Skrevet 28. april 2003 #35 Del Skrevet 28. april 2003 Hva hvis det skulle skje noe med DEG når du var ute et ærend. Du kulle falt,blitt påkjørt eller noe lignende. Da ville det tatt lang tid før du kom deg hjem igjen. er det ingen som tenker på det???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 28. april 2003 #36 Del Skrevet 28. april 2003 Joda, hvis du leser litt bakover i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 29. april 2003 #37 Del Skrevet 29. april 2003 Aldri i verden om jeg ville forlatt barna mine hverken hjemme eller i bilen! Jeg går selvfølgelig utenfor og henter posten osv. men selv om jeg har 5 minutter til butikken, kunne det ikke falle meg inn å gå dit mens barna sov. Mye kan skje mens barna sitter i bilen og mor eller far er en "kjapp" tur i butikken, tidligere innlegg bekrefter dette. I USA, iallefall i den staten vi bodde, hadde de innført en heftig bot for å la barna sitte igjen i bilen utenfor butikken, nettopp pga. dette, barn har dødd av varme, blitt kidnappet, bilen har blitt stjålet med barnet i osv. Om sommeren sitter vi ofte i hagen etter at barna har lagt seg og da bruker vi baby call. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestine Skrevet 29. april 2003 #38 Del Skrevet 29. april 2003 Forlater ALDRI ungen min alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 101 Skrevet 29. april 2003 #39 Del Skrevet 29. april 2003 Hvis dere som sier at dere ALDRI har forlatt barne/a alene ever, hva med når dere dusjer, er på toalettet, støvsuger og ellers gjør ting som tar litt tid/ bråker litt, er barnet/a med dere da også...??!! 8) Har 2 barn selv og aldri vært på tanken å forlate de alene hjemme, men en tur i postkassen/garasjen eller noe slikt, har jeg aldri sett på som "farlig" for guttene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #40 Del Skrevet 29. april 2003 Si meg en ting: Dere som ikke kan gå ifra ungene 10-15 minutter, sover dere noen gang?? Jeg har ofte vært nødt til å gå fra ungene mine noen minutter. De vokste så absolutt opp. De døde ikke en eneste gang!!! Men: Du går ikke ifra ungene hverken hvor som helst eller når som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå