Gå til innhold

Gå fra sovende barn hjemme eller i bilen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg lurer på om dere går fra sovende barn i bilen utenfor butikken eller hjemme når dere har et lite ærend ut? Jeg bor 100 meter unna en dagligvarebutikk, men har ennå ikke turt å gå fra babyen min hjemme når den sover for å handle, selv om jeg vet det bare tar 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I bilen kan det jo gå greit om barnet sover og du bare skal ha noen få varer (og da mener jeg en veldig rask tur), -men aldri i direkte solskinn! Og bare rett utenfor butikken. Det er utrolig hvor fort det blir varmt og dårlig luft, selv om vinduene er åpne.

Jeg ville aldri gått fra en baby mens den ligger og sover hjemme for å gå på butikken. Det kan jo skje noe, selv om det mest sannsynlig ikke vil gjøre det... Da tenker jeg først og fremst på brann, men også om noe skulle hendt deg mens du er borte, og blir forhindret til å komme deg hjem igjen i rimelig tid. Det eneste jeg tillater meg er å gå ut i hagen, og da har jeg med baby-callingen (min datter er 10 måneder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det gjorde jeg mange ganger da ungen var baby. Vi hadde butikken så og si rett utengor huset, og det hende både tidt og ofte at jeg stakk på butikken når ho lå og sov. Men jeg var aldri lengre borte enn 10-15 minutter max. Ellers går jeg fremdeles fra min datter i bilen hvis ho sover og jeg bare skal rett inn på butikken og kjøpe noen ting. Går også fra barnet i bilen når jeg har fyllt bensin og skal inne for å betale. Det har jeg gjort siden ho var baby, nå er ho 3,6, og vant til det. Har aldri hatt dårlig samvittighet for dette, av og til må en bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote="Padmee]Jada, det gjorde jeg mange ganger da ungen var baby. Vi hadde butikken så og si rett utengor huset, og det hende både tidt og ofte at jeg stakk på butikken når ho lå og sov. Men jeg var aldri lengre borte enn 10-15 minutter max.

Jeg er sjokkert når du sier du gikk fra ungen din da hun var liten og kunne være borte fra ungen i 10-15 min. Jeg synes det er helt uforsvarlig å forlate ungen sin sovende, mens en stikker på butikken. Hva hvis ungen hadde våknet ett minutt etter du gikk, babyen begynner å gråte, men ingen mamma er der og ungen føler seg helt forlatt og alene. Dette må sette et støkk i ungen, når hun føler seg helt alene og må gråte i 15 min. uten at noen kommer til henne. Nei, slikt skulle ikke vært lov. Jeg synes etter min mening at dere er uforsvarlige mødre som forlater barna 10-15 min alene. Jeg har aldri forlatt min sønn alene sovende hverken i bil eller hjemme for at jeg må handle akkurat da. Skjerp dere mødre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk aldrig fra ungene når de var baby, var redd det skulle skje noe akkurat i det jeg gikk ut døra. Prøvde å legge ungen til å sove i vogna, gjerne ute på terrassen. Så hvis jeg da skulle ut en tur, butikken el.l, var det lett å ta med meg vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Det har jeg aldrig gjort og kommer aldrig å gjöre det heller.

Det tar nemmelig bare 10-15 min for at barne blir kvelt.

Du vet ikke om barnet gulper,klarer ikke snu seg til siden og innhalerer gulpet,da er det kjört.

Barnet er kvelt når du kommer hjem fra den raske turen på buitkken.

Du vet aldrig om det går en ruset persom forbi bilen,utagerende og ubevist om hva h*n gjör smeller en stein eller lingnende i ruten setter fart med bil og barn!

Eller om barnet blir skremmt av mennesker som bråker utenfor bilen for det voknet da du var inne.

Slike ting kan gjöre barnet redd og usikkert.

Kansje dette med den rusete personen var litt drastisk og det skjer sikkert en gang av 1000 men hva om ´den ene gangen av 100 skjer med ditt bar og din bil kunne du ha levd med det ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt min sønn sitte sovende i bilen dersom jeg kun skulle ha et brød og melk! Men ikke ved lange handleturer i butikken,nei!

Jeg bor langt unna nærmeste butikk så det andre spørsmålet er uaktuelt for meg,men,jeg ville aldri gått fra han og på butikken dersom han lå og sov.Jeg går utfor huset å pusker litt eller soler meg men da har jeg babysitteren på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da datteren min var baby, mente lege og helsesøster at barn hadde godt av å ligge 10-15 minutter før jeg gikk inn til henne når hun våknet. Så mens hun var baby og lå i sprinkelseng, hendte det at jeg gikk ut av huset, og gikk inn for å sjekke hvert 10-15 minutt.

Men kunne aldri tenke meg å gjøre det nå når hun kommer seg ut av senga. Stakkars, hun kan da ikke komme på stua for å få mamma-trøst og så er leiligheten tom, uten at hun vet hvor mamma er? Nei, det gjør jeg absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt viktig å tenke på at barna helt opp til 3år, har

dødd i krybbedød, og de er alltid alene -

enten forlatt i bilen, eller i sengen sin/vognen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt viktig å tenke på at barna helt opp til 3år, har

dødd i krybbedød, og de er alltid alene -

enten forlatt i bilen, eller i sengen sin/vognen sin...

Du har et godt poeng, men man "forlater" jo barnet sitt om man sitter i rommet ved siden av også? Jeg sjekket henne ikke så ofte som hvert 10-15 min når jeg var hjemme i stua, så sånn sett var hun jo i større "fare" når jeg var hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt lettere å høre barnet når det ligger

i rommet siden av kanskje ?

For man vet ikke helt hva som skjer

når barna dør i krybbedød -

bare at de er helt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke høre at barnet dør i krybbedød...

Selv om en er hjemme er det ikke alltid i rommet ved siden av man befinner seg, et hus kan være stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke høre at barnet dør i krybbedød...

Selv om en er hjemme er det ikke alltid i rommet ved siden av man befinner seg, et hus kan være stort.

:o Kan man ikke ??

Trodde fly-alarmen gikk da jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:o Kan man ikke ??

Trodde fly-alarmen gikk da jeg :o

Fint at du kan more deg over et så vanskelig og sårt tema....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Change

Nei, uff!!! Jeg kunne aldri forlate barna hverken i bilen eller hjemme! Direkte uansvarlig spør du meg!

Skjønner rett og slett ikke at dere tørr! Tenk om noe skulle skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uff!!! Jeg kunne aldri forlate barna hverken i bilen eller hjemme! Direkte uansvarlig spør du meg!  

Skjønner rett og slett ikke at dere tørr! Tenk om noe skulle skje!

Det er alltid noe som kan skje. Overalt og til en hver tid.

:uansvarlig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...