Gå til innhold

gjesteoversikt


lin

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen av dere stilige forlag på hvordan man presenterer gjestene i sangheftet? Vi ønsker oss mange kreative forlag :wink:

Vi kan jo selvsagt ta den tradisjonelle hvor en har bordkart og skriver feks "jorunn - brudens tante" etter hvor gjestene sitter... Men vi ønsker oss som sagt noe nytt og kreativt. Hvordan løser dere dette?

takker(¨,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke gjort det så veldig spennende egentlig.. Har skrevet f.eks. NN - favorittnevøen - 18 mnd - oppvaskhjelp. NN og NN - brudens venner - små barn og store biler. Altså.. Vi har forsøkt å finne på et stikkord om hver person som gjør at gjestene som sitter rundt blir nysgjerrige og spør hva mener de med dette her?? Kanskje kan det få igang litt samtale rundt de forskjellige stikkordene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å ikke presentere gjestene i noe sanghefte vi, men før middagen begynte og alle hadde satt seg til bords hadde vi en rask muntlig runde der vi presentere alle gjestene og hvilken relasjon de hadde til brudeparet. Runden gikk kjemperaskt, og jeg tror folk synes det var en god løsning. Jeg presentere de jeg hadde en relasjon til og mannen min presenterte ”sine”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å ikke presentere gjestene i noe sanghefte vi' date=' men før middagen begynte og alle hadde satt seg til bords hadde vi en rask muntlig runde der vi presentere alle gjestene og hvilken relasjon de hadde til brudeparet. Runden gikk kjemperaskt, og jeg tror folk synes det var en god løsning. Jeg presentere de jeg hadde en relasjon til og mannen min presenterte ”sine”.[/quote']

Ja, det er jo en fin måte - men ikke så greit når man har over hudre gjester :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flere bryllup jeg har vært i har vi gjestene blitt presentert i "Sangheftet". Med bordplan på den ene siden, og presentasjon på den andre. Dette er veldig greit. Må innrømme at jeg har kikket meg rundt, og følt det ganske så ok å vite hvem alle rundt bordet er. :)

Ellers lurer jeg på å følge opp Augustbrud02 sitt råd. Vi blir bare 40 til bords, og da går det fortsatt an. Ville aldri ha gjort det med flere gjester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo en fin måte - men ikke så greit når man har over hudre gjester :lol:

:ler: Vi var bare 40 gjester, og det gikk max 5 min på dette... Litt enklere når man ikke er så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har valgt å ikke presentere gjestene våre - vi blir bare 38 personer, og i alle bryllup jeg har vært, har det vært helt vanlig å si hvilket forhold man har til brudeparet når man hilser på de andre gjestene under velkomstdrinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var bare 40 gjester, og det gikk max 5 min på dette...  Litt enklere når man ikke er så mange.

Vi ser ut til å bli 24 til bords + brudeparet (oss da :lol: ). Dette er en mulig løsning for oss - selv om vi har laget borddokumentet (programmet) halvferdig med presentasjon allerede.

Men det må da være vanskelig å huske når det blir så mange fremmede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må da være vanskelig å huske når det blir så mange fremmede?

Nei, det er veldig enkelt. Vi presenterte de også bare med fornavn. Man kjenner jo navnet på alle gjestene (var bare noen få kjærester som vi måtte lære oss), så det går veldig greit.

Vi sa bare noe sånt som "Navn, min kusine., "Navn, min barndomsvenninne og forlover."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er veldig enkelt. Vi presenterte de også bare med fornavn. Man kjenner jo navnet på alle gjestene (var bare noen få kjærester som vi måtte lære oss), så det går veldig greit.

Ikke for deres del, men for gjestenes del. Programmet er jo ikke til for brudeparet, men gjestene som ikke kjenner hverandre... Jeg har problemer med å huske et ansikt og dertilhørende navn i 2 minutter. 2 ansikt, for ikke å snakke om opp til 20 nye ansikt med navn og relasjoner = håpløst.

Vi skal også ha et par "eldre" (les: ikke helt klare, uten å være surrete) til middag - og for disse ville dette gå riktig galt. Om de eldre bryr seg med sånt da? Det vi har fått høre til nå er at bordplasseringen er viktig, da de eldre skal prioriteres på de beste plassene. Urk, jeg hater fisefine gamle folk! Med 20 gjester å plassere til middag (6 sier seg selv...), er det ikke lett å gjøre alle til lags!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for deres del, men for gjestenes del. Programmet er jo ikke til for brudeparet, men gjestene som ikke kjenner hverandre... Jeg har problemer med å huske et ansikt og dertilhørende navn i 2 minutter. 2 ansikt, for ikke å snakke om opp til 20 nye ansikt med navn og relasjoner = håpløst.

Ja, sånn sett ja. Det tenkte jeg ikke på. :ler:

Jo da, det blir en del navn å huske, men de aller fleste kjenner jo hverandre fra før. Halvpartene av gjestene kjenner hverandre og den andre halvparten kjenner hverandre. Selv om man ikke husker navnene, fikk man jo vite hvilken relasjon de hadde til brudeparet og jeg tror det var det som var litt nyttig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Vi valgte å ikke presentere gjestene i noe sanghefte vi, men før middagen begynte og alle hadde satt seg til bords hadde vi en rask muntlig runde der vi presentere alle gjestene og hvilken relasjon de hadde til brudeparet.  Runden gikk kjemperaskt, og jeg tror folk synes det var en god løsning.  Jeg presentere de jeg hadde en relasjon til og mannen min presenterte ”sine”.

Hørtes kjedelig ut, spør du meg. Bedre å ta det skriftlig, så kan de som er interessert sjekke det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjedelig ut, spør du meg. Bedre å ta det skriftlig, så kan de som er interessert sjekke det der.

Kommer sikkert litt an på hva slags type gjester man har. Våre satte iallfall stor pris på det. Personlig synes jeg det hadde vært kjedeligere med en skriftlig oversikt jeg da… :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere..

Hvordan presenterer dere gjestene deres skriftelig? Hvordan ville dere f.eks ha presentert disse tre?

1. Anders Bortigaard, gammel skole kamerat av både bruden og brudgommen. Har holdt god kontakt i alle år. Bor nå rett ved. Er brudgommens forlover.

2. Gertude Olaissen, gift med Jens Olaissen. Tante til brudgommen. Bor i Sarpsborg.

3. Anastasia Hansen, venninde av bruden fra ett års opphold i Finnmark. Hun kommer med samboer som bruden så vidt kjenner.

Bør man presentere par sammen? Bør man skrive etternavn? Og hvor de er fra? Og hvordan man kjenner de?

Hva gjør dere? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver vel omtrent noe sånt som dette:

Line, brudens kusine, flyvertinne og gift m Hans,to barn.

Elsker gammeldans, frimerker og rødvin.

Hans, selger, lidenskapelig opptatt av Line, båter og amerikanske biler

Omtrent, tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke plass til å skrive interesser, arbeid eller bosted. Vi bruker A4-ark brettet i 2 slik at det blir ei A5-bok.

Vi skriver navn, forhold til brudeparet og evt. forhold til mann/kjæreste.

1 forside

1 side til menyen

1 side til taleoversikt (når maten blir servert i forhold til talene)

2 sider (midten) med bordplassering

2 sider med presentasjon av gjestene

1 side med "takk til-"

Evt. sanger og annet, men de er tomme enn så lenge :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat likt vårt "program" !! Vi har 2 A4 ark brettet og har maks 6 sider til rådighet. Forsiden er jo en slags førsteside. Ønsker ikke å bruke baksiden. Vi har:

1. Gjesteliste

2. Bordplassering

3. Meny

4. "Velkommen til bords" sang

5. Tale liste

6. "Takk for maten" sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...