Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig spent på å høre hvorfor storbonden valgte Finn til førstekjempe :klø: Finn er jo den som sørger for at de får god mat på bordet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil bli den som sørger for at det blir no mat på bordet i det hele tatt..Hvertfall hvis de ikke klarer ukesoppdraget. Møkkastorbonde!!!!

Skrevet

Litt usikker på om det er lurt å velge en mann den første gangen. Men det er muliggens best å få ut en mann først? Er det taktisk? Finn er blitt valgt, nå kommer det litt an på hvem han velger til 2. kjempe, og hva denne velger som gren... Vi får håpe Finn blir, for han er viktig som ressurs.

Skrevet

enig.... synest det blir litt trist uansett hvem som går ut... vi kjenner jo ikke til dem så godt enda og alle gutta ser veldig greie ut...(utenom storbonden) hadde vært deilig om han bare kunne kommet seg ut.. men vi skal vel slite litt med han framover...

sikkert godt for seertallet hehe....

synest Finn ser rolig å bedagelig ut... og god mat får de på bordet så jeg synest det var et feil valg....men men det er slik spillet er...

GLEDER MEG TIL LØRDAG.... :hoppe:

Skrevet

der gikk jammen finn ut.... men en kamp mot geir ove hadde han vel aldlri klart.... hadde geir over valgt en annen gren så kanskje .. men ikke i styrke...

og han kristian er en skikkelig luring.. han kommer ikke langt i dette gamet....

Skrevet
og han kristian er en skikkelig luring..

Tror han i hvert fall selv ja. Men det er jo en litt merkelig strategi å late som han har vondt i hånda for å slippe unna alt det tunge arbeidet, og i hvert fall når han sitter å sutrer og jamrer seg. Hadde jeg vært storbonde hadde jeg uten tvil valgt han som førstekjempe neste gang. Håper han ryker...

Det var dumt at det ble Finn som gikk ut. Synes han virka som en fin fyr. Han skulle nok valgt Kristian i steden.

Skrevet

Han Kristian ser bare usympatisk ut. La merke til at han snakket veldig pent på begynnelsen, med en-endelser (blant annet "boken"). Da han ble irritert for noe, glemte han imidlertid å gjøre seg til og sa "boka". Etterpå så jeg at han studerer på BI, så det er nok et eksempel på en som prøver å høres ut som en småsoss uten å være det ;)

Og nesa hans er helt rar.

Skrevet

Må følge med på denne tråden :sjenert:

Skrevet

hvem tror dere blir storbonde da?

jeg tipper hun dama som var med på sopplukking, men blir spennende å se...

å takk og lov for at ikke hugo fikk en finalekniv...

Gjest marihan
Skrevet

Jeg fikk ikke sett i dag heller, var på kino. Fikk de ikke godkjent ukesoppdraget?

Skrevet

nei... ukesoppdrage ble ikke godkjent.. å hugo fikk heldigvis ikke finalekniven....

men de fikk 35 dalar til å handle mat for...

Skrevet

Dumt at Finn gikk ut, men hadde synes det var dumt om Geir Ove gikk ut også. Liker de begge.

Han Kristian er en usympatisk fyr i mine øyne. Og det gjør det ikke noe bedre at han ligner på en latsabb jeg jobbet sammen med en gang. Bare en yngre utgave.

Glad ikke storbonden fikk kniv. Har ikke helt sansen for han heller.

Har ingen favoritt ennå, det er for tidlig.

Skrevet

Utfra de klippene de viste fra neste episode tror jeg at han "mørkhuda" blir neste storbonde. Det hørtes sånn ut utfra hvordan han snakket.... Blir spennende :skravle:

Skrevet
Utfra de klippene de viste fra neste episode tror jeg at han "mørkhuda" blir neste storbonde. Det hørtes sånn ut utfra hvordan han snakket.... Blir spennende :skravle:

det håper jeg stemmer:)

jeg og min sønn på 7 år har fått sansen for amin... og blir spennende å se hvordna han takler det å være en storbonde...

gleder meg :banantroll:

Skrevet

* Farmen er ingen popularitetskonkurranse

* Hugo beviser at han har mer i knotten enn testosteron ved å velge Finn istedenfor trønderbestemor.

* Hugo fjerner Finn fordi Finn er en trivselsfaktor, i en posisjon til tidlig å inngå allianser. Uten hans mat-trylleri, og uten maten i stabburet, vil Hugo posisjonere seg som "forsørger"

* Hugo spekulerer også i at mange av deltakerne ikke greier å skaffe mat fra naturen.

* Hugo tar ansvar for å prøve å greie ukesoppdraget

* Hugo får pes fordi to jenter, som "aldri har tatt i en hammer" ikke får leke snekker, når de har tidspress, og nok av andre uløste oppgaver.

* Hugo sa klart at han dreit i om det var kvinne eller mann, men at evner og erfaring er viktigst. Noe han viser med hvordan han disponerer veterinæren og agronomen.

* Hun agronomen vil nok også bli en av de "farlige" for Hugo.

* Ei blond ei sutrer fordi hun ikke får leke snekker. Hennes taktikk er å spre misnøye, og bruke sin blondhet til å binde seg til GeirO

* Blondie svever på ei rosa sky, fordi hun i dette lukkede miljøet får sjangs på en fyr som ute i det fri, ikke hadde snudd seg etter henne, men som nå kan ha henne som varmeteppe og stemmekveg. Dagen etter farmen: "Dump!"

* Trønderbestemors taktikk er også å spre misnøye. Hun er flinkere til å målrette den mot Hugo.

* De som sprer misnøye håper på den måten selv å "fly under redaren"

* Amir vet ikke foran eller bak på ei ku, men skal ha kred for helhjertet å forsøke.

* Blondie vet ikke foran eller bak på ei ku, sannsynligvis fodi det ikke finns speil på farmen.

* Tusseladden med blåmerke på neven, lager ris til egen bak. Han spekulerer i å bli undervurdert i en fysisk duell, og å spare energi. Enn så lenge er det nok mat, og mangel på trening og mosjon, kan slå tilbake på ham.

* Tusseladden med handa spekulerte i at Trønderbestemors upopularitet gjorde ham trygg. Kanskje også at hvis han blir sett på som svak, kan de andre guttene spare ham til "dessert". Og først kvitte seg med sterkere motstandere.

* Hvem har jeg glemt eller oversett nå? DET blir sannsynligvis farmens vinner. Vedkommende har greid å unngå oppmerksomhet, og kan vente i ei krok, til hun blir tvunget til å agere. Overlevelsesmulighetene øker jo for hver tvekamp man kan unngå. Og uten tvekamp, vet de andre deltakerne lite om dine sterke sider, og du beholder overraskelsesmomentet.

Skrevet (endret)
* Farmen er ingen popularitetskonkurranse

* Hugo beviser at han har mer i knotten enn testosteron ved å velge Finn istedenfor trønderbestemor.

* Hugo fjerner Finn fordi Finn er en trivselsfaktor, i en posisjon til tidlig å inngå allianser. Uten hans mat-trylleri, og uten maten i stabburet, vil Hugo posisjonere seg som "forsørger"

* Hugo spekulerer også i at mange av deltakerne ikke greier å skaffe mat fra naturen.

* Hugo tar ansvar for å prøve å greie ukesoppdraget

* Hugo får pes fordi to jenter, som "aldri har tatt i en hammer" ikke får leke snekker, når de har tidspress, og nok av andre uløste oppgaver.

* Hugo sa klart at han dreit i om det var kvinne eller mann, men at evner og erfaring er viktigst. Noe han viser med hvordan han disponerer veterinæren og agronomen.

* Hun agronomen vil nok også bli en av de "farlige" for Hugo.

* Ei blond ei sutrer fordi hun ikke får leke snekker. Hennes taktikk er å spre misnøye, og bruke sin blondhet til å binde seg til GeirO

* Blondie svever på ei rosa sky, fordi hun i dette lukkede miljøet får sjangs på en fyr som ute i det fri, ikke hadde snudd seg etter henne, men som nå kan ha henne som varmeteppe og stemmekveg. Dagen etter farmen: "Dump!"

* Trønderbestemors taktikk er også å spre misnøye. Hun er flinkere til å målrette den mot Hugo.

* De som sprer misnøye håper på den måten selv å "fly under redaren"

* Amir vet ikke foran eller bak på ei ku, men skal ha kred for helhjertet å forsøke.

* Blondie vet ikke foran eller bak på ei ku, sannsynligvis fodi det ikke finns speil på farmen.

* Tusseladden med blåmerke på neven, lager ris til egen bak. Han spekulerer i å bli undervurdert i en fysisk duell, og å spare energi. Enn så lenge er det nok mat, og mangel på trening og mosjon, kan slå tilbake på ham.

* Tusseladden med handa spekulerte i at Trønderbestemors upopularitet gjorde ham trygg. Kanskje også at hvis han blir sett på som svak, kan de andre guttene spare ham til "dessert". Og først kvitte seg med sterkere motstandere.

* Hvem har jeg glemt eller oversett nå? DET blir sannsynligvis farmens vinner. Vedkommende har greid å unngå oppmerksomhet, og kan vente i ei krok, til hun blir tvunget til å agere. Overlevelsesmulighetene øker jo for hver tvekamp man kan unngå. Og uten tvekamp, vet de andre deltakerne lite om dine sterke sider, og du beholder overraskelsesmomentet.

spennende..liker fortsatt ikke HUGO jeg, og for meg håper jeg den som jeg liker best (jeg har flere kriterier: om personen er likandes, kunnskap, spiller bra uten å trampe på for mange)vinner, og HUGO fyller ikke mine kriterier enda hvertfall, tviler på at han kommer til å gjøre det også. Han har en helt motbydelig personlighet (den som kommer fram på tv hvertfall). Har heller ingen favoritt :)

Endret av Zarabi
Skrevet
Dumt at Finn gikk ut, men hadde synes det var dumt om Geir Ove gikk ut også.

:jepp:

Trodde virkelig ikke at Finn gav seg så lett...

Skrevet
:jepp:

Trodde virkelig ikke at Finn gav seg så lett...

kunne tydelig se at han var sliten

Skrevet

"* Ei blond ei sutrer fordi hun ikke får leke snekker. Hennes taktikk er å spre misnøye, og bruke sin blondhet til å binde seg til GeirO

Bytt ut ei med en. Det er Geir Ove som svever på en sky og han som blir dumpet.. Og Geir O er jo litt av en blondis sjøl. Det er sikkert du også, Herr stereotypisk&korrtenkt.

Skrevet

Finn ba selv om å bli førstekjempe. For på turen opp til gården første dagen så slo han opp tennisalbuen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...