Gå til innhold

Tørking av våte klær.

Gjest anonym

Hvordan tørker du klæren?  

1. 1. Hvordan tørker du klæren?

• Tørketrommel
      17
    • Tørkeskap
      3
    • På snor både ute og inne
      24
    • På tørkesnor inne på stua
      9
    • Annet
      3

Anbefalte innlegg

Tørker klærne på stativ i stua selv om jeg har plass andre plasser. Tørker fortere på stua, for her er det varmt, og det trenger jeg, for jeg har to små som er veldig skitne!! :blunke: Vasker i gjennomsnitt en maskin om dagen...

sukk... savner huset mitt der jeg kunne tørke både ute og inne, og ikke måtte plassere det på stua... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørker stort sett på stativ inne. Setter ofte stativet på badet, der er det varmekabler og det går fort. Har også stativ i gangen av og til. Om sommeren bruker jeg mye tørkesnoren ute i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Har ei leilighet uten noe rom til å bruke som tørkerom, og ingen plass vi kan tørke noe ute. Har trommel da, men den buskes stort settbare til sengetøy og håndklær. Av og til går t-skjorter og sånn der også (aldri undertøy. Jeg lærte i min barndom at da slites strikken fort, og det har jeg erfart. en gang gjorde vi det likevel, og resultatet ble at det krympet....) Det meste hos oss tørkes altsåpå tørkestativ i stua. Det er eneste stedet vi har plass. Har to stuer da, og den ene er datarom/spisestue, så jeg setter det innder og lukker døren når vi får besøk.

Eget hus, med en liten hage hvor det kan stå et tørkestativ.....Enda en ting jeg gleder meg til, i forhold til å en gang i fremtiden ha råd til noe eget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg pleier å henge de opp inne - oftest i boden hvor varmtvannsberederen står. Det er det varmeste rommet i huset.

Eller jeg bærer tørkestativet utenfor.

Haster det så brukes tørketrommelen - men den er ikke ordentlig koblet til - så det er skjelden ...blir mye lo på badet da ... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest gjesta

Der jeg bor nå har vi to tørkeskap, så jeg bruker kun de..

Men siden jeg skal flytte den 13.-15.-juni i en leilighet uten slike finesser så blir det utetørking fra den dagen..

Liker best at klærne er tørket ute, men jeg er lat slik det er nå, så det gjør meg godt at jeg må gi slipp på tørkeskapene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ som står på badet. Har verken plass eller råd til tørketrommel. Jeg trøster med meg at det sliter mindre på klærne - og så blir de mindre krøllete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolphina

Vi fikk tørketrommel til jul og gud hvor det er deilig!

Har leilighet, med lite bad så det blir trangt hvis jeg skal ha tørkestativet der.

Slenger alt som går i tørketrommelen, resten henger jeg til tørk på tørkestativ i stua!

Setter det som regel inn på soverommet når vi får besøk.

Er så glad jeg har fått tørketrommel!

Verste jeg veit er harde, knudrete håndklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndklær, sengetøy, kluter til ungene, bodyer etc. går i tørketrommelen.

Andre klær tørker jeg på stativ i kjelleren (har en usedvanlig tørr kjeller).

Når det er sommer og været tillater det henger jeg ut klærne på verandaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat kjøpt oss trommel, så vi tørker en del der.. Men jeg liker å henge sengeklær og håndduker ute til tørk. Da lukter de så godt! :D

Så det blir litt hipp som happ. Noe tørker vi på klesstativ inne også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Men jeg liker å henge sengeklær og håndduker ute til tørk. Da lukter de så godt!  :D

Ja, men vet du hva? (rent bortsett fra at her jeg bor nå eksisterer ikke en sånn muliget da) For enkelte av oss er det ikke mulig å sove i sengetøy som er tørket ute. DEt lukter godt, javisst, men det er fullt i pollen.....

Mamma elsker å tørke mest mulig klær ute, for det er så fornuftig og økonomisk og alt sånn der. Så utviklet hun allergi da (ganske "akkutt", når hun fikk astma egentlig, i godt voksen alder) og fatta ikke hva som gjorde at sengetøyet klødde, og hun var tett i nesen og halsen. Hun hadde jo brukt uparfymert såpepulver, det samme som hun hadde brukt i mange måneder (=hele vinteren) Men, sa jeg, har du tørka det ute, to meter fra de store bjørketrærna?? Der lå forklaringen. Så, mot sin egen overbevisning må hun putte dem i trommelen om sommeren også nå... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her havner alle håndklær, kluter, undertøy (untatt BH'ene, da), t- shirts og topper, nattklær og andre øvrige "filleting" i tørketrommelen.

Jeans og bukser, gensrer, jakker osv. henges på tørkestativet som er plassert på vaskerommet.

Tørkesnorer med plagg som henger utendørs er avskyelig! Fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørkesnorer er skjemmende, og det ser ikke særlig pent ut med Sloggi underbukser hengende rett foran trynet på naboen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...