Gå til innhold

Kaotisk Caos

Caos

Anbefalte innlegg

Gjest Ulva35

:vinke: Caos :-D

Måtte en liten tur innom deg også, før jeg logger meg ut. Har skumlest litt her bare, men har fått med meg at du er i kjempeform og sprudler av energi. :)

Så herlig å lese. Det fortjener du.

Takk for at du har vært med og holdt liv i tråden min når jeg ikke var her.

Savnet dere og er glad for å være tilbake igjen.

Ha en strålende kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulva!! Det er godt å ha deg tilbake! Du har vært savnet vettu! Leste du hadde koset deg med din søster, det er flott! Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Godt det er flere som er i godt humør i dag! :hoppe: :juhu:

:klemmer:

Kjempeflott å høre at formen er bra, og at den forhåpentligvis holder seg sånn. :) Ingenting som er bedre enn det. :)

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for godt humør og en bra form!

I går bakte jeg kanel i svingene, de ble gode, men litt rar.. :sjenert: Men men, spislige, bare ikke like gode som mamma sine.. Tror det blir hennes oppskrift neste gang!

I natt har en pusekatt holdt meg våken, sammen som i går natt. Er en diger grå pus, som går å vandrer her, og hyyler på hattestid, går bare å synger.. Forferdelig irriterende når en skal sove. men men!

Ha en fin dag alle sammen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Å få mammas (eller tantes, enkelte av mammas oppskrifter har i overskriften klare tegn fra at de kommer fra din mamma eller enkelte av våre tanter, eller mormor, eller mammas tanter...) oppskrifter er ofte en god ide :)

Håper formen og humøret holder seg.

Lurer på om jeg skal importere deg til Bergen en tur jeg... kunne trenge en som kunne vaske litt klær, tørke litt støv, og bake gode greier til meg.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, skulle prøve meg i går på en oppskrift som sto i ene kokeboken jeg fikk til jul, men nei, det blir ikke den flere ganger for å si det sånn! :ler:

Ja, jeg kommer gjerne, jeg har fått et overskudd av energi, og det er SÅ kjekt, og ikke minst uvant, så her brukes det flittig hver dag, med baking og denslags! Herlig!

Har du kjent mer til lille baby? :babygutt:

Idag blir jeg hjemme alene til midt på natten engang. Min kjære skal jobbe seeent, og skal på teste alt på båten de holder på å bygge. Så han var beregnet hjem mellom klokken 04.00 og 07.00. Så her skal jeg og hunden kose oss og rydde og småstyre litt.

Det blir kyllingfilet til middag, en av mine favoritter! Mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å ønske deg en god dag :klem:

Må si du er oppe tidlig, sitter fortsatt i halvsøvne jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg nyter morningene nå som kroppen ikke verker! Vasker klær og gjør unna slikt som må gjøres.

Snakket med min kjære mor, skal dit og spise middag idag, så da blir det ikke kyllingfilet, men sikkert kjøttkaker. :) Godt det også ja!

Endret av Caos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanel i svingene :klø: Det tror jeg aldri jeg har hørt om...

Koselig å få middag hos mor da :-D Spesielt når en trodde man skulle være alene hjemme.

Koselig at du har så mye energi. Deilig når en føler at man får gjort ting.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hjemme kaller vi det egentlig snurreboller, hihi, men det er det INGEN som skjønner, så tenkte kanel i svingene var mer vanlig, siden det elltid er det folk retter meg til! :ler: Kanelboller da? :klø:

Godt er det iallefall! :ler:

--

Uff, føler meg litt dumt. Ingen venner eller familie synes det er noe lurt at jeg begynner å jobbe igjen nå... :sjenert: Jeg forstår de også, siden det er mulig med tilbakefall.. Men.. Jeg MÅ jobbe, et år uten jobb er nok.. mitt gode humør er blitt ødelagt av alle som tror de kan nekte meg å jobbe.. Ja, jeg skjønner de, men da bør vel de også skjønne meg, at det er jeg som kjenner kroppen min, vet hvordan det har vært før tilbakefall.. Uff, vet ikke, føler meg som ei lita suttrete jente..

Jeg har ikke kunnet gå tur på 5 minutter engang uten å måtte ta medisin, nå gikk jeg en time i forgårs og 2 timer i går, uten å ta medisin, uten tegn til smerter, eneste var at jeg hadde MER energi, slik jeg likegodt bakte boller...

For meg erdette STORT og bra, og det er nok det for alle andre også, men de lar det virkelig ikke skinne igjennom, eneste jeg hører er at det ikke akuratt er veldig smart av meg om jeg begynner å jobbe...

Ok, folkens, det var dagens syt! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg skjønner dem, og jeg skjønner deg.

Jeg synes det er kjempeflott at du føler deg så mye bedre. Og jeg tror du kjenner kroppen din. Men det er vel greit å være på den sikre side, i forhold til rettigheter dersom du ikke skulle klare å jobbe, og sånn? Hva sier legen din da? Hun har vel litt å si oppi alt dette, har hun ikke?

Jeg skjønner utmerket godt at du ønsker å jobbe, men det å ta hensyn til seg selv er innmari viktig, og det å holde igjen når man føler seg "så mye bedre" er ikke lett, men kan ofte være avgjørende for hvordan det går på lang sikt.

Selv om det er en helt motsatt situasjon jeg selv er i, så er det likevel noe litt likt i følelsen. Jeg ville så gjerne jobbe, mens alle rundt meg mente jeg burde ta mot sykemelding. Det å akseptere dette, når jeg ikke føler meg syk, var ingen lett prosess, men det ble litt lettere for meg fordi de andre hadde et så innmri godt poent, prioritere ikke meg selv, men babyen...

For deg handler det sånnsett også litt om det... ved å gå for tidelig/hardt tilbake i jobb, risikerer du at du ikke holder ut "lenge nok". Og som du selv har sagt, du vil jobbe "lenge nok" og klare å fungere i en jobb, før du vil planlegge en baby. Nettopp ved å være forsitig i denne fasen, øker du sjangsen for at den dagen du føler deg klar forå prøve på det, kommer litt fortere, enn om du tar en risiko det kanskje ikke er verd...

Men bare så det er sagt, jeg skjønner deg innmari godt altså!

Og jeg blir så kjempeglad når jeg leser om hvordan du har det, og må bare fortelle til min mann hvor kjempegledelig det er (uten at jeg sprer detaljer altså, bare rett og slett det at han jo også bryr seg, vi er jo familie!) Jeg kan glatt la det skinne gjennom, at jeg er KJEMPEGLAD på dine vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at du tar initiativ til å komme deg ut i arbeidslivet igjen jeg! Kjempebra! :klappe: Men selv om du føler deg frisk er det viktig at du husker på helsa di, så du kan jo kanksje ta det litt forsiktig og jobbe litt deltid til å begynne med? Når begynner du å jobbe igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, malama, det er nettopp dette, Rettighetene. Men slik det er nå, så har jeg ingen rettigheter ennå, siden jeg ble syk rett etter jeg byttet arbeidsplass og dermed ikke hadde opparbedidet meg rettigheter på sykepenger. MEN så er det det, at siden jeg har vært syk i et år, har jeg rett på rehabeliteringspenger, å det er jo flott. Men nå har de behandlet den søknaden utrolig lenge, og hver gang jeg ringer for å høre så får jeg bare beskjed om at det ikke hjelper å mase og at det går sin gang..

Samtidig føler jeg at det blir feil å ta imot rehab pengene når jeg ikke føler at jeg trenger å gå hjemme.. Om du skjønner? For altså, jeg har mer energi nå enn jeg hadde før jeg ble syk.. :sjenert: Jeg MÅ ha noe å gjøre nesten hele tiden, hvis ikke går jeg på veggen. Huset er skinnende rent hele tiden, fordi jeg rydder hver gang jeg har mulighet, for da har jeg noe å gjøre! (tror jeg har utviklet støv på hjernen... :ler: )

Og all energien jeg har, får jeg på en måte ikke utløp for.. Og med en beskjed om at det kan gå mange fler mnd før rehab pengene blir innvilget (og jeg da kan få jobb igjennom nav, som er tilrettelagt for meg) så er det utorlig frurstrerende å føle seg helt frisk, gå lange turer hver dag, trene, vaske, lage mat, osv, og likevell ikke jobbe..

Men ja, jeg skjønner virkelig alle andre, og alle deres argumenter, og jeg har vært helt enig før, frem til jeg ble SÅ bra, og innså at det kunne gå mange mnd før jeg får begynne å jobbe, å da vil nav bare ha meg inn en gang i uken, 2-3 timer, for du vet, rehabeliteringsopplegget er jo for de som er veldig syke, og virkelig, jeg føler meg ikke syk lenger...

Og jeg vet det blir veldig feil å tenke slik da, men dersom jeg ikke klarer det, så gjelder det å jobbe i 4 uker, så har jeg mange fler rettigheter enn jeg har nå..

Men nå føler jeg at jeg kan jobbe fulltid, og like vell ikke være utslitt. DET er første gangen jeg har tenkt på over et år! :ler:

Ok, jeg innser at jeg høres ut som en 14 år gammel jente som er uenig med alle og er i et opprør! :ler:

Men i hovedsak er det altså dette, at jeg ikke føler det er rett å ta imot rehab penger når jeg føler meg frisk, det er imot alt jeg har lært. Og det er slike folk jeg har irritert meg over nå som jeg har vært syk. I tillegg ser jeg ikke for meg å kunne gå her hjemme i fler mnd uten å ha noe å gjøre på, fordi det tar så lang tid å få rehab penger.. Og jeg allerede holder på å gå på veggen av ren kjedsomlighet..

Men jaa, jeg skjønner andre også, jeg gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snurreboller skjønte jeg ;) Mannen kaller det skillingsboller :-D

Skjønner godt du er frustrert... Er en vanskelig avveining, og synd om du går for hardt ut...

Det går ikke an med en aktiv sykemelding?

Tenker kanskje det hadde gått an å ta en vikarjobb et sted. Jobbe når kroppen sa ja, og la vær når den sa nei...

Evt tror jeg kanskje det er hardt å begynne rett i full jobb. Kanskje greit å ta det litt gradvis...

Er jo synd om det ender med tilbakefall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at du tar initiativ til å komme deg ut i arbeidslivet igjen jeg! Kjempebra! :klappe: Men selv om du føler deg frisk er det viktig at du husker på helsa di, så du kan jo kanksje ta det litt forsiktig og jobbe litt deltid til å begynne med? Når begynner du å jobbe igjen da?

Først må jeg få svar på endel prøver med lengen, skal dit i morgen, samt høre hva nevrologen og fastlegen har kommet til..

Så må jeg bestemme om jeg skal gjøre det som er veldig risikabelt men mest fristende, og søke på en jobb jeg har lyst på men som er ca 70-80%

Eller vente, muligens noen mnd til på å få rehabelitering, komme inn i systemet, å begynne å søke jobber igjennom nav, slik at jeg får jobbe en dag i uken. Hadde jeg bodd i en annen kommune mener legen jeg kan jobbe mer enn dette til å begynne med, men ifølge nav i min kommune får jeg bare jobbe en dag i uken 2-3 timer, eller 2 ganger i uken i en time..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å vente på nav og rehab er en klok løsning, i tilfelle, rottefelle, at det ikke går som du håper, vet du. Å få en fot inn i systemet...

Men, å ta mot rehabpenger når man ikke føler seg syk... som meg som tar mot sykepenger når jeg ikke føler meg syk? Du er kanskje ikke så syk lenger, men du er uansett i en rehabiliteringsfase!

Og dersom det viser seg at du takler disse timene i uken, så vil vel selv nav i din kommune gå med på å øke arbeidsmengden din etterhvert?

I mellomtiden kan du finne deg en tidkrevende hobby, om du ikke vil rydde huset mitt og bake snurreboller til meg, scrappe bildene mine (jeg er på etterskudd, altså, holder på med høsten 2002... ikke lenge etter din konformasjon...) eller strikke babyteppet mitt og vaske klærene mine da... (men nå som jeg skal jobbe 30% mindre i noen dager, så klarer jeg kanskje litt av det selv...)

Og går tur og trene opp kroppen litt, for det er som du sier lenge siden du har orket det, ogdet tar litt tid å komme tilbake til den samme gamle.

Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, NAV kan være så utrolig firkantet noen ganger :sur:

Husker jeg jobbet sammen med ei før. Hun var 90% uføretrygdet pga nerver. (Hadde ikke hatt en snill mann...) Hun kunne ikke jobbe mer enn så så mye, ellers mistet hun rettighetene til trygden... Men hun kunne jo ikke vite om hun var like bra et år etter som hun var da...

Ganske irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok det riktige å vente med å begynne å jobbe til jeg får en fot inni systemet. Uff, orker ikke tenke på at jeg må gå her så mye lenger, såå da får jeg tenke på noe annet.

Min bedre halvdel slapp å jobbe seeent i kveld, så han komemr hjem til vanlig tid, altså halv 4!! Det var en overraskelse! Da slipper jeg å sovne alene i natt! :hjerte:

Ellers er her no engang nyvasket, siden jeg ikke klarer å sitte stille.. Gulvene mine har aldri vært så rene!! :ler:

Men har gjort mye, det er jo kjekt. var en tur ute med voffs ista også, koset oss i solen! Skyene som var her tidligere er nesten borte, og det er blå himmel herlig ute!

Ellers klarer jeg ikke slutte å tenke på det huset som jeg la ut link til for ettpar dager siden. Liker det så godt! Med ettpar forandringer utvendig og innvendig er det drømmehuset egentlig.. Har sett hus jeg liker bedre utvendig, men de er MYE dyrere, å prisen har jo litt å si. Har snakket med Byggmann, de som har det, og de har sendt meg videre til en snekker det er umulig å få tak i... Irriterende at han ikke svarer på tlf eller mail. men men, kanskje jeg bare må trappe opp på kontoret hans? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Caos :-D

Skjønner godt din frustrasjon. Har hatt min runde med trygdevesenet/nav, og de jobber ikke akkurat kjapt :sur:

Nå følte jeg meg syk da, og skjønner at det må være ille å føle seg frisk å ikke kunne jobbe. :klemmer:

Og du er så ung og det er vanvittig sykt at ikke systemet kan jobbe raskere for unge mennesker som vil. :sur:

Er ellers veldig enig med Malama her :Nikke: Veldig vikitg at du tenker på rettighetene dine.

Men som sagt, jeg skjønner deg veldig godt.

Så herlig at din kjære ikke skulle jobbe sent alikevel :danser:

Ha en fin ettermiddag/kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! :hoppe:

Jeg har vært med legen idag, og etter å ha sett over prøveresultater, lest brev fra nevrolog, hatt et lite telefon møte med NAV, kom gladmeldingen!!

JEG FÅR BEGYNNE Å JOBBE!!!!!

Wee! Jeg er i gledesruus! Har søkt på jobb idag! Veldig uvannt, og noe jeg ikke har gjort på leeenge! Men jeej! Nav er fremdeles innkobblet, så dersom jeg ikke klarer å jobbe så mye som legene tror, så hadde jeg en fot inni systemet likevell! Betryggende! Gleeede!! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...