Gå til innhold

kakedekorering


Dragonstone

Anbefalte innlegg

Så fine!! Jeg har gått en del kurs hos Cacas, men det er så få anledninger til å bake sånne kaker, at jeg glemmer jo alt jeg har lært. Men si meg, hvordan får dere til de eføyrankene...? Kan man kjøpe noe for å få laget de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

De eføyrankene lager jeg på blomsterpinner, og setter sammen med blomstertape. Lagger ett og ett blad på pinner som er ca 6 cm lange, og så setter jeg sammen bladene med blomstertape etterpå.

Annkristin. : hva vil du ha oppskrift på da? Royal icng? Den som blir hard?

Du finner div oppskrifter her: http://cacas.no/tips/Oppskrifter/oppskrifter.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker royal icing til blomster og pynteborder.

Det går å spise, men vil ikke bruke denne som glasur nei.

Da bør man heller lage smørkrem. . .

OI... Sorry. Svarte feil.

Bare bladene på den eføyranken er spiselig. . .

Man MÅ jo ikke spise alt som er på kaka?

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en utstikker som ser ut som ett sføyblad, og stikker de ut med den.

Har du noe Cacas/wilton varer?

Den utstikkeren ligger i det settet som heter Gum Paste kit hos Cacas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den faktisk :)

Men jeg har aldri brukt den, har bare brukt sirklene til å lage kronblader, og den taggete bladformen som man skal rulle over den flate platen slik at man får frem de strekene i bladet som jeg ikke husker hva heter akkurat nå.

Tusen takk for tipset, det er lenge siden jeg var på det marsipankurset, men jeg har gått de fleste cacaskursene tror jeg, julekurs, sjokoladekurs, royal icing kurs, marsipankurs og blomsterkurs som jeg kan huske akkurat nå.

Har du bare tegnet på de strekene selv, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker den ene trepinnen som er med i det settet, og tegner en strek langs midten, og fra hver spiss på bladet og inn mot midten. . . OM du forsto det. ;)

Jeg har gått over til å bruke en utstikker jeg kjøpte på kakemesse i england, og den er bladene preget på når jeg bruker utstikkeren. Men den er ikke å få kjøpt her, derfor asnbefaler jeg Cacas sin, som er mer enn bra nok. :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har sett den store kofferten til wilton? Så den i bladet og den koster ca 900 med frakt og toll til norge på en side jeg fant og det virker som om det er utrolig mye i den. Kan ikke si jeg har funnet den samme på noen norsk nettside og tror den kan være en ting jeg vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker den ene trepinnen som er med i det settet, og tegner en strek langs midten, og fra hver spiss på bladet og inn mot midten. . . OM du forsto det. ;)

Jeg har gått over til å bruke en utstikker jeg kjøpte på kakemesse i england, og den er bladene preget på når jeg bruker utstikkeren. Men den er ikke å få kjøpt her, derfor asnbefaler jeg Cacas sin, som er mer enn bra nok. :)

Lykke til :)

takk, hadde helt glemt kakepyntekunsten jeg.... litt pinlig, for jeg holdt faktisk på en god stund. Har laget en treetasjes bryllupskake blandt annet, selvom det er en stund siden. Det er jo moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har den kofferten i NOrge også.

CAcas som selger den.

http://webshop.cacas.no/xx060FHGFGCEDHFHDH...GGEGMGDGPGEGFDN

Se langt ned på siden.

Er masse bra der om man ikke har så mye fra før .:)

Ser den er på tilbud for nettkunder denne mnd.

Hvor ser du det? altså tilbudet? Er jeg blind :P

Edit: Åja, 1150 var tilbudet. Det var fortsatt grusomt dyrt i forhold til å bestille fra utlandet.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

  • 4 uker senere...

Denne hobbyen virker kjempemorsom. Elsker å bake kaker og pynte kaker, men hadde vært morro og oppgradert nivået litt hehe. Skulle ønske jeg visste litt om de ulike teknikkene og litt mer om utstyr som man trenger.

Skal forresten gifte meg og trenger en bryllupskake, noen her som kanskje har peiling og kan anbefale noen eller et bakeri som er flinke i oslo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...