Gå til innhold

kakedekorering


Dragonstone

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde hatt lyst til det, men det blir med kreative bursdagskaker. Det skal jo spises opp, og jeg har ikke mulighet til å drive med salg. Anbefaler forumet Nordic cake decor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har kakedekorering som hobby. :)

så kjekt da :)

hva slags kaker lager du da?er du selvlært eller har du gått på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg lager alle slags kaker, men må få si at favoritten er marsipankaker.

Jeg er forhandler for Cacas. De selger alt av dekortilbehør til kaker. Gjennom Cacas har jeg vært på kurs opp til flere ganger, både i Norge og London.

Har planer om å holde kurs i dekorering i Trondheim utover våren. :)

Du da? Hvilke kaker liker du best å lage? har du hatt det som hobby lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg lager alle slags kaker, men må få si at favoritten er marsipankaker.

Jeg er forhandler for Cacas. De selger alt av dekortilbehør til kaker. Gjennom Cacas har jeg vært på kurs opp til flere ganger, både i Norge og London.

Har planer om å holde kurs i dekorering i Trondheim utover våren. :)

Du da? Hvilke kaker liker du best å lage? har du hatt det som hobby lenge?

åhja:) handler en del hos cacas på nettet og kjenner en som er forhandler her i bergen.gikk noen kurs som hun hadde for noen år siden.det var kjempegøy!

må si at favoritten er å lage allt annet enn marsipankaker:)hehe...jo mer merkelig kaken skal være jo mer gøy er det.

da mener jeg firgurkaker o.l....gjerne ett koppesettkake for eksempel:)

kunne godt tenkt meg å reist til usa og tatt wilton kursene der...tror de er litt lengre foran oss i mange ting.

begynnte når eg var tenåring..ca.16år eller noe...så nesten 11 år blir det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg nok tenke meg hvem du gikk kurs hos. :)

Må si at jeg synes england har mye mere spennende pynt enn hva amerikanerne og wilton har. Synes ikke man utvikler seg videre med wilton.

Du bør absolutt tenke på å få med deg ett kurs i Lindon, eller annen plass i england. I November hvert år, arrangeres det en kjempestor kakemesse i Birmingham. Har vært der to ganger nå, og skal definitivt tilbake. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupskaken der var dritkul, men smaker kakene godt? Ei venninne av mamma laget kake til broren min sin konfirmasjon, liverpoolkake;-) Den så utrolig kul ut, men smaket ikke godt i det hele tatt(det visste vi egentlig, men den var så kul, så måtte sette den frem, spesielt når konfirmanten elsker liverpool).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupskaken der var dritkul, men smaker kakene godt? Ei venninne av mamma laget kake til broren min sin konfirmasjon, liverpoolkake;-) Den så utrolig kul ut, men smaket ikke godt i det hele tatt(det visste vi egentlig, men den var så kul, så måtte sette den frem, spesielt når konfirmanten elsker liverpool).

Kakene smaker som helt vanlige kaker.

Bruker sukkerbrød, sjokoladekake, og andre helt "vanlige" oppskrifter. Den bryllupskaka var lagd av en whiskeykake oppskrift. En tung sjokoladekake med masse whiskey inni. Den er kjempegod. Lager ofte den til bryllup.

Vant en konkurranse med den oppskriften.

Jeg har forresten også lagd Liverpoolkake. Var til finale i CL tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er Liverpoolkaka jeg lagde. :)

Den var også kul^^)

Men den liverpoolkaken vi hadde var drakten(kun skjorta), med navnet på en spiller osv(jeg er ikke så inni hvem som spiller der, så jeg skal ikke utdype meg noe mer om hvilket navn og nummer det var på den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bruker dere så sterke farver på roser, blader?

Ser mere delikat ut om man bruker mindre sterke farver,men det er vel det som utgjør forskjellen på amatører og en konditor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei.

Har sett mange kaker som konditorer har lagd med sterke farver.

Jeg lager de slik, fordi det er slik jeg synes de er finest.Det med at det ser mere delikat ut er jeg ikke enig med deg i. Jeg synes ikke det er noe fint om blomstene har "pastell"farver, roser i virkeligheten har vel dyp farve? Smaken er vel forskjellig fra person til person? Og fordi om man er konditor, så behøver ikke det bety at akkurat denne alltid gjør rett? De har vel sin stil de også..

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å pynte og dille med kaker, men her jeg bor nå gjør det veldig vanskelig. Har en del småting og hamstret masse pynt i sverige nå hehe..

Men det er en liten ting jeg lurer på icing, hva er det? Har vært mest på norske sider til nå, men rotet meg inn på noen engelske og er litt usikker på hva det er. Noen av dere som har lyst til å forklare meg? For det er vel ikke glasur er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Icing er en glasur ja. I Amerika lager de en Icing som er ganske lik vår smørkrem, bare at det smaker mere kunstig. Her hjemme har vi noe som heter Royal Icing, og det er en glasur lagd av eggehvite, sitron og melis. Lik den vi setter sammen kransekake på. Denne blir helt hard når den får tørke litt.

Håper det var svar på det du lurte på.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...