Gå til innhold

Trening


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er litt i tvil på om jeg skal begynne på treningsstudio.

Vil ned noen kilo.

Men lurer på hvor effektivt det er.

Jeg kan gå turer hver dag, men synes ikke det er noe hjelp i det.

Derfor spør jeg dere som har erfaring, hva ville dere gjort, trent eller bare gått turer som er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Fikk beskjed av legen om å gå ned litt.Hun ba meg begynne å trene 2 g i uken (og spise sunt). Hun sa jeg IKKE skulle trene styrke på helsestudio, hvis jeg ønsket det burde jeg heller gjøre det som tillegg til annen trening.

Hun anbefalte jogging/aerobic/step (mao kondisjonstrening) og mye gåing i tillegg. Jeg går nå på Friskis og Svettis 2 g i uken. Mye billigere enn SATS og mindre ambisiøst (mht hvem som trener). Får meg til å føle meg normal.

Har siden 20 januar fått mye bedre kondis, og gått ned ca 4 kg (uten å spise så mye sunnere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i tvil på om jeg skal begynne på treningsstudio.

Vil ned noen kilo.

Men lurer på hvor effektivt det er.

Jeg kan gå turer hver dag, men synes ikke det er noe hjelp i det.

Derfor spør jeg dere som har erfaring, hva ville dere gjort, trent eller bare gått turer som er gratis.

Du går ned i kilo, hvis du går turer, men du må gi deg selv tid. Hvilken tidsperspektiv har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vil anbefale trening på Friskis og Svettis. Mye billigere og mye morsommere enn SATS. Og det er mye lettere å motivere seg til å trene sammen med noen enn alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var jeg deg ville jeg tatt turen innom et treningssenter og bedt om en prøvetime så kan du se om det er noe for deg. Mange melder seg inn og ender opp som støttemedlem etterhvert.. De fleste treningssenter har det sånn at du må melde deg inn for ett år så det er greit å finne ut om du trives med den type trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ButtHead

Jeg vil ikke anbefale deg å begynne på sats o.l. Jeg gikk der, og det var gøy de første månedene, men etterhver ble jeg lei. Og dessuten er det dyrt, i allefall hvis du ikke trener så ofte. Jeg følte at pengene gikk rett ut av vinduet hver måned for jeg trente jo nesten aldri der det siste halvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har litt peil på trening, øvelser og slik er det jo like greit å kjøpe et treningsapparat du kan ha hjemme. Da kan du trene akkurat når det passer deg. Og med en vektstang, noen vektskiver og manualer kan du trene hele kroppen.

Har selv en benk og div. vekter hjemme. Kostet ca 2500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg trimsykkel jeg, og har planer om å gå ned et par kilo før sommeren.. Men jeg behøver så UTROOLI mye motivasjon som ikke er tilstede lixom, har jo aldri lyst til å sykle - sofan frister mye mer!

Noen som har erfaringer med trimsykkel?? "Funker" det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ButtHead

Noen som har erfaringer med trimsykkel?? "Funker" det ?

Jeg synes trimsykkel er ganske effektivt, men det er jo fryktelig kjedelig da. :-? Da er det nesten bedre å sette seg på den vanlige sykkelen og sykle en tur, da er det mer å se på og man kommer liksom noe vei, istedenfor å bare sitte der og spinne rundt og rundt på trimsykkelen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

Det viktigste av alt når det kommer til trening, er uansett motivasjon. Er man innstilt på å ta av noen kilo, så klarer man det. Å gå turer er veldig effektivt, så om du ikke tror det er noe for deg å gå på treningsstudio, så tror jeg det er bedre for deg å gå turer. Et godt tips er også å tørke støv av sykkelen, for sykling er veldig bra for hele kroppen, og samtidig så er det jo veldig gøy! Ellers anbefaler jeg deg til å få med deg en veninne eller kjæreste til å gå tur med - alt er så mye mer gøy og mer motiverende om man er flere!

Jeg trener selv på treningsstudio rundt 4 ganger i uken, og trives veldig godt med det. Men dette er utrolig individuelt, og jeg er enig med de som sa at en prøvetime er å anbefale. For det koster å være medlem om man ikke benytter seg av det. Kanskje du trives like godt som meg på treningsstudio, og da er det i såfall midt i blinken. Treningsstudioene tilbyr mange aktivitetstimer til alle nivåer, og det er jo kanskje noe som kan være motiverende om du ikke helt klarer å motivere deg selv! :lol:

TIl slutt vil jeg også si at du må huske på at muskler er tyngre enn fett, så om du trener effektivt frem til sommeren så vil du nok legge på deg litt i muskelmasse, dermed er det ikke sikkert du tar av så mange kilo som du kanskje hadde tenkt. Men det som skjer er at du blir mye fastere i "fisken" og vil føle deg både i bedre form og bedre humør med en gang.

Men igjen så tar du jo ikke av deg med å løfte vekter, du utvikler bare muskelmasse.

Mitt beste tips er derfor å gå lange turer, sykle gjerne til jobben i stedet for å ta bilen. GÅ deg en lang morgentur før frokost, og ikke spis etter klokken 19 om kvelden. Dette vil få forbrenningen din opp, og du vil se resultater. Men viktigst av alt er å ha et sundt kosthold!

Lykke til! :wink:

Klem fra meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke gå på treningssenter for å trene musklene. Du kan gjøre det hjemme. Sit-ups og push-ups er svært effetivt og det er mange andre øvelser du kan bruke. Jeg anbefaler å kjøpe en bok eller finne en nettside med treningstips hvor metoder bli beskrevet (det er ikke bra å gjøre sit-ups feil).

Men fortsett å gå turer.

Eventuelt kan du først varme opp ved å danse til musikk du liker, så gjøre noen styrkeøvelser for armer, ben og mage, og når det er gjort er det godt å ta en liten spasertur på 15 til 20 minutter.

Jeg fulgte den metoden for et par år siden og gikk ned en tre-fire kilo og så ganske bra ut. Dessverre ble jeg lat i sommerferien etter og har enda ikke begynt å trene ordentlig igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå turer eller begynne på treningssenter? - Jeg synes du skulle velge det du har mest lyst til selv. Det viktigste er at du gjør noe du liker, da er det størst sjanse for at du orker å holde på med det lenge nok til å se resultater og til å få det som en fast vane. Du kan jo også gjøre begge deler, så får du litt variasjon.

Selv trener jeg på SATS i sal og liker det stort sett veldig godt. Jeg må trene blant folk, ha instruktør, musikk osv. Men det er veldig individuelt, kanskje du klarer å trene alene? Men det høres ut som om du ikke har trent så mye før og da ville jeg ikke ha begynt med å trene meg selv hjemme. Unasett hvor mye du leser er det lett å gjøre øvelsene feil, det beste er å ha en instruktør som kan vise deg hvordan du skal gjøre det riktig de første gangene - så kan du heller trene hjemme senere. Selv har jeg kjøpt et par manualer og det er SVÆRT sjeldent jeg trener med dem. Det blir et ork for meg, må jo rydde i stua før jeg kan begynne å trene da :oops:

Isabel lurte på erfaringer med trimsykkel. Jeg har selv aldri hatt det - men alle jeg kjenner som har hatt det har endt opp med å bruke den som stumtjener, klesstativ osv. Det må da være mye morsommere å ta en sykkeltur ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg gikk ned 8kg ved å gå ca 1 time rask gange hver dag (av og til lengre). Man må gå i minst 40 min for å få forbrenningen skikkelig i gang har jeg hørt, men det skal jeg ikke si for sikkert. De første mnd gikk det tregt, men så plutslig en dag jeg gikk opp på vekta etter å ikke vegd meg på lenge var mitt mål nådd :lol: Det var en utrolig deili følelse.Gikk fra str.42 til 38.

Itillegg kuttet jeg ut å spise så mye brødmat, tok meg heller et knekkebrød el en salat. Men man må være oppfinnsom på den sunne maten, man går fort lei den. Det sliter jeg med :-?

Har gått litt opp igjen de siste mnd, men det er min egen feil, er veldig glad i god mat og lite oppfinnom når det gjelder å lage spennende sunn mat.

Stå på og gå mye tur, kjøp deg en discman , da går det så mye lettere og tankene flyr :lol:

Treningsenter er også arti,jeg liker step timene.Men det koster penger så man bør vel være sikker på at man kommer til å benytte seg av et eventult medlemskap før man anskaffer seg et. Ta deg et par prøvetimer du og se om du liker det.

lykke til og stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...