Gå til innhold

Amerikanske størrelser på brudekjole?


Felix

Anbefalte innlegg

Og hva med amerikanske størrelser?

Demetrios str 10? Hva tilsvarer det i Norge? 36? Er den veldig knapp?

Er veldig i tvil, men det er jo mye å spare -tror jeg? :roll:

Er det noen som vet hvilken pris det er på Demetrioskjolene?

Tenkte å handle over ebay.com. Virker noe utrygt.. ??

Håper på råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som har handlet m Ebay her inne, og det virker som de fleste er fornøyde.

Jeg er litt større enn deg, bruker 38/40

og har bestilt str 14 som skal syes inn litt... (men ikke på Ebay,altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også størrelse 14, og er til vanlig 38/40.

Tror nok kjolene ofte er litt små i størrelsen. Men det varierer sikkert mye fra merke til merke. Selv hadde jeg en kjole fra Sincerity.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 44/46 i norske størrelser. Amerikansk størrelse 18 var litt stor ti meg (helt til jeg ble gravid gitt).

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil vel være litt dristig av meg å kjøpe størresle 10 fra Demetrios når jeg bruker mellom str 36 - 38 her hjemme. Burde kanskje heller satse på str.12. Er det forskjell på lengden også etter hvor stor str?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg ble fortalt i butikken jeg kjøpte min brudekjole (Broadway, NY) så er det rom for å sy inn eller ut kjolen med minst 2 størrelser. Jeg har kjøpt Marys-kjole. Syersken min har slitt litt pga. utallige perler, men både innsyingen (og utsyingen som nå må foretas) og oppsyingen (den var alt for lang) har gått uten problemer. Til og med slepet ha hun sydd opp 25 cm uten å mokle fordi det var mye penere når sløret var lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på lengden er ikke så veldig stor, et par cm pr str.

Jeg ville satset på 12 hvis jeg var deg, det er lettere å sy inn enn ut...

Jeg er egentlig nærmere 122 enn 14 men det er lettere å sy inn og dessuten lettere å selge større kjoler enn mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

min kjole er bestilt via internett fra USA. Kjolen er fra Bonny.

Jeg fikk tak i en tabell med målene til alle størrelsene. Så da var det bare å måle, og deretter bestille.

Er normalt str. 40/42, bestilte str. 14. Den er litt stor, men ikke mye (kun over skuldrene) . Fant vel ut at det er lettere å sy inn, enn motsatt... Denne kjolen er også slik at man kan sy den inn eller ut to størrelser.

Syns nok at du kanskje bør bestille str. 12.

Jeg handla ikke direkte gjennom e-bay, men hun jeg kjøpte kjolen fra har egen butikk der. Jeg fikk kjempeservice, og er veldig fornøyd. Tror nok e-bay er seriøst. Har ikke hørt om annet ihvertfall...

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjole er i størrelse 8, og er en Maggie Sottero. Denne var faktisk litt stor til meg, snufs.. Knyttingen i ryggen går nesten helt igjen.. Jeg bruker vanligvis 34 eller 36..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett på video idag, Pretty Woman

( jada,men jeg er syyyk og synes synd på meg selv...)

I den scenen der Julia Roberts skal kjøpe seg den lille likre sorte kjolen, sier ekspeditøren

"You are a size 6, aren`t you?"

og det er oversatt m str 36...

DA begynner jeg å lure....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også bestilt kjole fra Amerika. Jeg bruker str. 38/40 og bestilte str 12. Den må sys inn noe. Hvis kjolen du skal kjøpe har A-line, skal du bare se på bryst og midjemål, da den går skrått ut fra livet, og er vid over hoftene og rumpa. Fikk dette tipset i en brudebutikk. Mange av kjolene i dag har A-line.

Jeg bestilte også brudepikekjoler, erfarte at de var litt store i str.

Hvilken kjole er det du lurer på? Jeg synes det er moro å se hvilke kjoler dere andre velger.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...