Gjest Liiiila Skrevet 26. april 2003 #1 Del Skrevet 26. april 2003 For et par dager siden begynte jeg plutselig å få vondt i stårtåa og litt oppå foten mens jeg var ute å gikk. Da jeg kom hjem fra turen hadde det blitt værre og nå har jeg fått en kul midt oppå foten. Det gjør vondt hvis jeg går og når jeg beveger stortåa :cry: Hva kan dette være? Noe jeg selv kan gjøre, eller tror dere det går over av seg selv? Erfaringer? Blir vedig takknemlig for alle svar. Hilsen Liiiila PS:Jeg er 23 år og går mye i høyhelte sko hvis det har noen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 26. april 2003 #2 Del Skrevet 26. april 2003 Sko som klemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 26. april 2003 #3 Del Skrevet 26. april 2003 senebetennelse? Foreslår at du tar en tur til legen jeg. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 26. april 2003 #4 Del Skrevet 26. april 2003 Tviler på at legen kan gjøre noe for henne. Jeg får også av og til "vondter" her og der - men det pleier å gå over av seg selv. Vet ikke hvorfor det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 26. april 2003 #5 Del Skrevet 26. april 2003 Var bare et tips. Er det betennelse kan hun få betennelsesdempende. Men for all del, sjansen for at det går over av seg selv er jo stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 28. april 2003 #6 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg mener å ha hört om at kvinner som bruker höyhælte sko kan få hevelser og vondt i föttene (det har et navn, husker det ikke i farten). For de fleste er behandlingen å gå med sko som ikke trykker på hevelsen, og ta av seg skoene når det er mulig. Hvis det ikke blir bedre kan man operere, men det skjer visst ikke så ofte. Men som Eowyn sier, hvis det ikke går over, kan du jo gå til legen for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Skrevet 28. april 2003 #7 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg hadde nettopp en slik klump, men den forsvant igjen før jeg rakk å finne ut hva det var. Min egen uoffisielle teori er at den kommer av mye stillesitting på jobb, og noen fridager var det som skulle til for å få den vekk. Det kan godt være noe annet for alt jeg vet, men det stemmer liksom med lange dager foran pcen der det blir litt lite sirkulasjon i føttene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medinilla Magnifica Skrevet 29. april 2003 #8 Del Skrevet 29. april 2003 Hei Liiiila! Jeg hadde noe lignende for en liten stund tilbake. Var ganske beskymret, men jeg bestemt meg for å gi det noen dager før jeg evt skulle ringe legen. Det forsvant helt av seg selv! (brukte ibux gel for at det ikke skulle være så vondt å gå. Jeg går så å si bare i høyhælte sko og støvletter selv, så det er godt mulig det har noe med det å gjøre.. Har du funnet ut hva det var? Blitt bra igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #9 Del Skrevet 29. april 2003 Hvis du ikke har vondt i noen andre ledd og aldri har hatt dette før, ville jeg sett det an en ukes tid, gått med sko uten heler og holdt foten høyt når du kan. Kjøp ev orudis gel reseptfritt på apoteket. Hvis det ikke gir seg på en uke, ta en tur til legen din. God bedring! Hilsen en lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 30. april 2003 #10 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg heller mest til teorien om at du har gått med sko som klemmer. Har selv opplevd å få vondt oppå foten når jeg snører skoene for hardt. Det varer også gjerne en stund etterpå, men går over av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå