Gå til innhold

Ditt forhold til mat og kropp

Fremhevede innlegg

Skrevet
Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe?

Er du fornøyd med din egen kropp?

Nei ikke spesielt. Enkelte områder kan jeg like, men stort sett misfornøyd.

Har du noen gang slanket deg?

Ja mange ganger! Holder på å slanke meg nå. Håper jeg lykkes!

Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat?

Ja i stor grad. Er fæl til å trøstespise når jeg kjeder meg.

Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv?

Det påvirker meg vel ikke negativt, men jeg kunne godt tenke meg å ha en fin kropp.

Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det?

Ja det er viktig for meg å spise sundt. Om jeg får det til? Nei ikke alltid..

Fint hvis noen svarer. :) Er nysgjerrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Ikke direkte dårlig samvittighet over å ha spist noe, men heller god samvittighet over å ha avstått fra noe ;)

Er du fornøyd med din egen kropp? Ikke 100% fornøyd, kunne godt ønsket meg mer spretten rumpe, strammere armer og mage. Men jeg er definitivt ikke misfornøyd heller!

Har du noen gang slanket deg? Ja, hvis jeg har perioder hvor jeg legger på meg tar jeg meg selv på tak og slanker meg ned igjen. Har en variasjon på ca +/- 5 kg.

Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Det hender jeg belønner meg selv med brus, også hender det at jeg kjedespiser snacks eller mat.

Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Jeg syns mange av de "slanke og perfekte i media" er sykelig tynne med silikonpupper, og de blir aldri noe forbilde for meg. Blir heller inspirert av mennesker med ordinært pene kropper, enten jeg ser de på gata eller på tv.

Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Jeg tenker en del over kostholdet men blir nok aldri noen fanatiker. Jeg slutter ikke å spise ting jeg liker fordi det er fett eller søtt, men er opptatt av å finne mat som både er sunt og godt!

Fint hvis noen svarer. :) Er nysgjerrig.

Gjest Lindsay (32)
Skrevet

På vdg. skole dreide hver dag og uke seg om å trene og å passe på matinntaket-kunne ikke veie over 58 kg med 170 cm høyde.

I studietiden ble det så som så...trente mer uregelmessig, det var mer festing og utlandet osv. da er det ikke like lett å kontrollere alt. Vekten var 60-67!! Grøss & gru. Nå er vekten heldigvis nede på 57 kg igjen!

Mat er veldig godt og er gøy å lage, derfor er det hardt å holde vekten.

Har trøstespist sjokolade og ekstra store porsjoner middag i kjedsomhet OG blir påvirket av media.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...