Gjest -88- Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Er du fornøyd med din egen kropp? Har du noen gang slanket deg? Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Fint hvis noen svarer. Er nysgjerrig.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Har ofte fått dårlig samvittighed etter å spist noe, egentlig daglig. Har en helt normal kropp, og har egentlig ikke behov for å slanke meg. Likevel får jeg skikkelig vondt i magen etter å ha spist for eks. en sjokolade. Blir helt dårlig! Er fornøyd med kroppen min ja. Prøver å holde vekten nede, så kan nok si jeg slanker meg ganske ofte ja. Er jeg lei meg, spiser jeg ofte sjokolade. I det siste har jeg prøvd å gå over til frukt, men ingenting trøster så bra som sjokolade;) Blir veldig påvirket av de "slanke" i media. Ser jeg en pen og slank person, får jeg nytt mot til å begynne å trene. Er tynn, men skulle gjerne hatt en "hardere" kropp om dere forstår. Litt mer muskler.. Et sunt kosthold er veldig viktig for meg. Jeg spiser grov i stedet for lys skive, sunnere ting som leverpostei/banan/makrell i tomat på skiva, drikker kun vann, prøver å spise så mye grønnsaker og så lite kjøtt som mulig, og så lite snop som mulig. Chips har jeg klart å vende meg helt av med.
momo Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Ja, har hatt det noen ganger ja. Da hvis jeg har spist store mengder godteri. Er du fornøyd med din egen kropp? Nei ikke helt. Men er på god vei til og bli det. Har du noen gang slanket deg? Ja, flere ganger. Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Gjorde nok det før, men har blitt mye flinkere til og ikke gjøre det. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Det påvirker meg ikke mye, men tror dnok det påvirker oss alle litt. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Er viktig for meg og ha sunnt kosthold ja og det har jeg og.
Abraxas Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Gjest Badiane Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Nei, aldri. Er du fornøyd med din egen kropp? Forholdsvis. Har du noen gang slanket deg? Nei. Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Nei, aldri. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Ikke noe særlig. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Ja til begge. Fint hvis noen svarer. Er nysgjerrig.
Gjest StockDama Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? -Nei Er du fornøyd med din egen kropp? -Ja Har du noen gang slanket deg? -Nei Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? -Nei Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? -Nei Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? -Nei =p
Gjest Frk Åberg Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Nei. Enten spiser jeg det ikke, eller så gjør jeg det med god samvittighet. Er du fornøyd med din egen kropp? Ja. Har du noen gang slanket deg? Nei. Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Nei. Jeg spiser når jeg er sulten, eller når jeg skal kose meg ekstra. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Ikke det jeg er bevisst. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Ja, jeg ønsker å ha en kropp som fungerer. Derfor vil jeg ha et sunt kosthold (i tillegg må jeg ha det fordi magen min er mye snillere da). Det er ikke noe jeg tenker på i hverdagen - det har bare blitt en vane. Jeg mener selv at jeg har et avslappet forhold til kropp og kosthold. Med det mener jeg ikke at jeg spiser hva som helst, men jeg kan godt finne på å skeie ut med en sjokolade midt i uka uten at det gjør meg noe, hvis jeg skulle få lyst til det. Saken er vel at det samlet sett ikke blir så mye søtt. Jeg tror det i stor grad handler om å etablere gode vaner. Hvis man spiser nok og riktig, tror jeg lysten til å spise usunt reduseres. Jeg tenker med gru på venninner som skulle "sulte seg" i et par dager i tenårene. Det nytter ikke med slike krafttak, som ikke går an å holde på med i lengden. Det samme med trening. I stedet for å bråstarte med fem treninger per uke, burde man heller finne et nivå hvor man kan holde seg i lengden. Jeg tror på livsstilsendring fremfor slanking (med mindre det gjelder farlig overvekt, og man kanskje trenger begge deler).
Gjest Bolledeig Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? I perioder fikk jeg dårlig samvittighet etter ALT jeg spiste. Heldigvis er det lenge siden jeg hadde det sånn. Er du fornøyd med din egen kropp? Jepp Har du noen gang slanket deg? Ja, men siden jeg ikke har gått opp på et år nå kan vi kanskje kalle det mer en livsstilsendring, hvis jeg klarer å holde det ved like Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Ikke nå lenger Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Nei. Jeg vet veldig godt hvordan photoshop funker, og at perfeksjon ikke eksisterer. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Essensielt, ellers fungerer jeg dårlig i hverdagen Ja, jeg har et sunt kosthold Endret 24. januar 2008 av Bolledeig
Uno Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Er du fornøyd med din egen kropp? Stort sett, ja. Har du noen gang slanket deg? Nei. Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Nei. Jeg bruker ikke mat som trøst. Belønner du deg selv med mat? Nei, jeg spiser ikke fordi jeg syns jeg har vært flink. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Nei. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Et relativt sunt kosthold, ja, men ikke et hysterisk sunt kosthold. Fint hvis noen svarer. Er nysgjerrig.
Gjest Gjest_gjestx_* Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Jeg tar det litt samlet istedenfor spm for spmhåper det er ok Jeg har hatt alvorlig anoreksi, men er pr i dag nesten helt bra. Men jeg har slitt med forholdet til mat og kropp lenge! Mao har slanket meg drastisk, og hatt altfor mye dårlig samvittighet i forhold til mat. Synes det er et _alt_for stort fokus på kropp og mat i samfunnet, spise sunt nok, lite nok, altfor mange overvektige, etc...Blir frustrert over det! .Når jeg ser slike ting i media har jeg veldig lett for å ta det "personlig" , selv om jeg har behov for å gå opp i vekt og ikke ned. Kan ikke skjønne at dette slankefokuset er noe bra heller (det har jo aldri vært flere overvektige, et paradoks?) Endelig har jeg lært meg at ingenting er sunt eller usunt, det er kun sammensetningen og mengden som teller, men det er vanskelig å holde fast på dette når det stadig, i følge media, er nye ting som er sunne og usunne. Spiser normalt og variert, tror det er nøkkelen til et bra kosthold.
Gjest ¤J¤ Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Ja, mange ganger. Er du fornøyd med din egen kropp? Ja, spesielt noen deler av den. Er også fornøyd med vekta og størrelsen jeg bruker i klær. Har du noen gang slanket deg? Ja, mange ganger Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Nei, jeg belønner ikke meg selv med mat. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Ja. Kan tenke "Det var en fin mage. Sånn vil jeg også ha." Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Ja og ja. Fint hvis noen svarer. Er nysgjerrig.
mari Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? jada, men det går fort over Er du fornøyd med din egen kropp? begynner å bli mer fornøyd... Har du noen gang slanket deg? Nei, men har gått ned 30 kg ved at jeg kunne trene igjen (satt i rullestol under graviditet...) og da ble jeg jo mye slankere, men slanket meg ikke! Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Jeg prøvde det en gang, kjøpte en pose med potetsticks, men jeg klarte ikke spise mer enn 1/4 pose. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Det blir jeg helt sikkert! Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Jeg har et relativt sunt kosthold, jeg spiser for sjeldent, og er veldig glad i å bake (dog ikke så glad i å spise kakene etter på, noe naboene er glade for ) men det jeg får i meg er bra ihvertfall. Det er veldig viktig for meg å ha det kostholdet jeg har! og at barna får et godt kosthold fra de er små... Fint hvis noen svarer. Er nysgjerrig.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #13 Skrevet 25. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Ja, veldig ofte. Er du fornøyd med din egen kropp? Tja, enkelte deler. Har du noen gang slanket deg? Ja. Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Noen ganger. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Ja, veldig. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Dessverre er jeg mer opptatt av kalorifattig mat enn sunn mat, men tar vitamin- og trankapsler hver dag for å kompensere for det stadige kaloriunderskuddet mitt, ser jeg helt sikkert ikke får i meg alt av hva jeg trenger. Ja, jeg sliter med spiseforstyrrelser, men prøver sakte, men sikkert å komme ut av hel*ete.
murray Skrevet 26. januar 2008 #14 Skrevet 26. januar 2008 (endret) Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? - Ja. Det gjelder spesielt frityrstekt mat. Er du fornøyd med din egen kropp? - Delvis. Har du noen gang slanket deg? - Ja, hadde en anorektisk periode da jeg var 18 (var undervektig, men spiste likevel nada). Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? - Nei. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? - Ja. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? - Veldig viktig. Fokuserer på å spise faste måltider + mat med riktig innhold. Men blir ikke hysterisk selv om jeg spiser en sjokoladebit. Endret 26. januar 2008 av murray
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #16 Skrevet 26. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Er du fornøyd med din egen kropp? Ja, veldig. Har du noen gang slanket deg? Nei. Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Nei og ja. Belønner meg selv i hovedsak med sunn mat. Spiser ett usunt måltid/godteri i uka. Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Nei, jeg synes selv at jeg ser bedre ut enn de fleste kjendiser. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Ja. Fint hvis noen svarer. Er nysgjerrig.
Gjest Spadamen Skrevet 26. januar 2008 #17 Skrevet 26. januar 2008 Har aldri fått dårleg samvit for å ha ete noko, med mindre eg har hatt lite pengar og eigentleg kunne brukt dei på betre ting. Veldig fornøgd med eigen kropp Aldri slanka meg. Eg belønner meg sjølv med mat, ja. Er ganske glad i mat. Trur ikkje eg blir påverka av dissa slanke mediadamene. Har ikkje merka noko til det, i alle fall. Sunt kosthald er ikkje viktig for meg, nei. Eg et det eg har lyst på. Sidan eg er student, så har eg ikkje all verden med pengar. Derfor velger eg heller mat eg likar foran mat som er sunn. Men det hender jo at det eg har lyst på er sunt. Men eg trur nok at eg kjem til å bli opptatt av å ete sunt om ein 5- 10år, om ikkje før. Men akkurat no nyter eg det å vere ung og dum. =D
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #18 Skrevet 26. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? ***Nei. Er du fornøyd med din egen kropp? ***Ja. Har du noen gang slanket deg? ***Nei. Men er naturlig tynn. Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? ***Litt, ikke hvis jeg er lei meg, men hvis jeg er stresset eller premenstruell spiser jeg mer. Er jeg superstresset, er det vanskelig å få ned noe. Belønner du deg selv med mat? ***Ja, jeg feirer ting med god mat (favorittretter til middag, er middagsmenneske). Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? ***Jeg er slank så det tenker jeg ikke på, men jeg ser på figur, ansiktstrekk, perfekt hud osv. Som oftest liker jeg å se på skjønnhet, men noen ganger kan jeg føle meg mindre vellykket av det. Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? ***Ja. Jeg vil ha god helse og energi, og vil at kroppen ikke skal sette begrensninger for meg om noen år fordi jeg ikke har stelt pent med den. Har du det? ***Tja. Jeg overdriver ikke fett, salt og sukker, men jeg trenger å spise mer variert, mer grønnsaker, fisk og fiber, og slutte å hoppe over måltider fordi det ikke passer å lage mat. Jeg trenger også et større matbudsjett, men studentlivet varer ikke evig. Jeg liker middag over alle andre måltider, noe som er positivt ifht at jeg oftere lager meg en god middag enn å kjøpe potetgull, kake, is og smågodt når jeg er lysten på noe godt. Det er en fordel.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #19 Skrevet 27. januar 2008 Jeg er godt voksen (33) Da er du jo ganske så ung !!!
Gjest Pax Skrevet 27. januar 2008 #20 Skrevet 27. januar 2008 Har du noen gang fått dårlig samvittighet etter å ha spist noe? Er du fornøyd med din egen kropp? Har du noen gang slanket deg? Lar du følelsene dine styre hva du spiser(trøstespising osv.)? Belønner du deg selv med mat? Blir du påvirket av alle de slanke og "perfekte" som er i media, magasiner, tv? Er det viktig for deg å ha et sunt kosthold? Har du det? Fint hvis noen svarer. Er nysgjerrig. 1: Ja 2: Både ja og nei - det varierer. 3: Nei 4: Ja, men med måte 5: I liten grad 6: Ja og ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå