Gå til innhold

papirene


Kipa

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det varierer fra Kirkesamfunn til Kirkesamfunn mht hvor gammel dåpsattesten er. Vi måtte begge ha dåpsattester som ikke var eldre enn 6 mnd. samt vi måtte også ha utskrift av personopplysninger fra likningskontoret i tillegg til dåpsattesten.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2002-02-25 14:34, KristinK wrote:

Når jeg ringte og bad om fødselsattest fikk jeg dem i posten dagen etter, så det går kjapt det!

Merker du ikke bor i Bergen icon_wink.gif

Her får du ingenting fra folkeregisteret før det har gått minst 2 uker, det sier de også når man er der for å snakke med dem.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er riktig at fødselattesten også ikke må være eldre enn 3-4 mnd.

Når jeg sendte inn mine papirer så hadde mamma en gammel fødselattest(ca 10år gammel)hjemme.

Men da fikk jeg telefon fra kirken om at jeg måtte sende nye fødselattester.

Så det jeg gjorde var å ringe folkeregisteret og de sendte nye, tok bare et par dager. Også fakset jeg disse til kirkekontoret.

Alt gikk jo bra, men jeg ble litt stressa når hun ringte fra kirkekontoret.

Husk også å skrive telefonnummeret deres på papirene, så de finner dere lett hvis det er noe de lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Neida, her på "landet" går det så kjapt så. Men for sikkerhets skyld kan det være lurt å ta en telefon til kirkekontoret og spørre om hvordan det er med fødselsattesten, om den også må være "ny". Dåpsattest trenge ikke vi, så det er tydelig at dette varierer litt fra sted til sted.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer det jeg sa at fødselsattesten ikke skal være eldre enn 3mnd. Dette er fordi du kan ha endret navn eller kjønn icon_smile.gif fortalte presten oss.

I Oslo er det bare å ringe folkeregistret nårsomhelst på døgnet, og taste inn fødsels og personnr. så kommer den i posten innen 2 dager.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KristinK

Takk for info VinterFru! Jaja, da får vi vel huske på å be om en ny attest da. Heldigvis ikke mer komplisert enn det! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpsattesten da? Får man den også på Folkeregisteret - eller må vi kontakte noen andre da? Er de egentlig nødvendige? En metodistprest skal vie oss, men begge vi tilhører statskirken (I den form at vi er døpt og konfirmert. Ingen av oss er religiøse).12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Samboeren min måtte få dåpsattesten fra den Kirken han var døpt i - det var ikke noe problem og tok kun en dag så fikk han den.

Papirene vi måtte få fra Likningskontoret ringte vi bare etter og fikk dem like snart.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flo*:

Men tilhører dere også statskirken som oss? Var skjemaene de samme som de vanlige "Erklæring før prøving av ekteskapsvilkårene"? Disse skjemaene har vi nemlig allerede.. ?! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...