Gå til innhold

Når sluttet dere amminga?

Fremhevede innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

Et barn på 16 mnd som spiser lite er jo ikke uvanlig, men barnet bør jo definitivt sitte med bordet og ta del i måltidet med mat framfor seg. Så ordner det seg sikkert etterhvert. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet å amme da ungen var 8 måneder. Hun var mindre interessert og jeg var klar for å slutte. Mannen var hjemme og hun tok morsmelkerstatning og flaske greit. Ved ett år begynte hun å drikke vanlig melk.

Personlig mener jeg at barn i Norge (i Afrika stiller jo ting seg anderledes) som er store nok til å spise pizza, ikke har behov for morsmelk. Hva andre gjør, er deres business.

Skrevet

Ammet i 16 mndr, fullammet i 9-10 måneder - det ble spist noen brødbiter og sånn, men melken flommet og var næringen så lenge. Ble brått syk og det ble brått slutt på ammingen men var uansett på naturlig nedtrapping - noe som hadde vært tanken hele tiden. Har tro på at slike ting avvikler seg selv fra barnets side - og det er jo for barnets skyld man ammer, ikke sant?

Skrevet
Amming er for meg en helt personlig sak hvor jeg setter grensen ved 18 mnd selv om ekspertene anbefaler lengre. :)

Men hva er dette "ditt" som du tenker om andre som setter grensen litt senere?

Skrevet
Det er det jeg synes er rart, for h*n spiser nesten ikke noe skikkelig mat. Jeg jobber i barnehage og ser hva ettåringene spiser der, så kommer jeg hjem og h*n spiser maks en tiendedel av en skive! (og ikke grøt eller noe sånt heller) - Men det er jo ikke så rart at h*n er når puppen kommer frem hele tiden.. (puppen brukes også som anti-sutre middell..)

Jeg og den andre har bare reagert litt. Ikke minst på at h*n ikke inkluderes i de daglige måltidene i særlig stor grad..

Det er vel gjerne barnets manglende interesse for fast føde som gjør at det ammes så mye fremdeles da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...