Saeria Skrevet 28. januar 2008 #21 Skrevet 28. januar 2008 Skjønner i grunnen tankegangen din ts. Hjemmet er vel en av de få arenaer hvor din mann kan være noe annet enn lege. Godt ryggen din er bedre.
Cata Skrevet 28. januar 2008 #22 Skrevet 28. januar 2008 Naprapat kan anbefales. Jeg fikk i allfall ryddet opp i en temmelig gjenstridig rygg med noen besøk hos naprapat (og da var det tale om smerter i korsrygg/bekken-området). Hadde da prøvd både massasje og kiropraktor uten særlig bedring. En annen ting jeg har erfart hjelper (dog litt vanskelig på denne tid av året) er sykling. Det forutsetter selvsagt at man ikke er gått helt i vranglås, og at det er muskulært. Min rygg pleier merke god effekt av sykling på lavt gir slik at jeg får beveget musklene uten å belaste dem. (Snakker ikke om sykling som trening nå, men kun som et middel til å begynne å løse opp i stramme muskler.)
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #23 Skrevet 28. januar 2008 Kiropraktor kan du kontakte direkte, men med henvisning fra lege blir det litt billigere, og går man til langvarig behandling kan utgiften føres i egenandelskort 2 (se sidene til NAV på nett). I tillegg skal man være oppmerksom på at om man har en kraftig prolaps, så kan kiropraktoren gjøre vondt verre, ergo kan det være lurt å kontakte legen først, i alle fall pr. telefon. Det blir ikke billigere om man har henvisning fra lege....man betaler bare ekstra for den legetimen for å få henvisning. Ikke viste jeg at du fikk det på egenandelskort 2. Trodde det bare gjaldt fysioterap,men det er kansje ny ordning?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå