Gå til innhold

Sviker....jeg?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Håper på litt hjelp fra dere til å løse opp i flokene.

Merkelig problemstilling....men.

For en tid tilbake skjedde det mye negativt i livet mitt, samlivsbrudd,

dødsfall i familien etc.

Selvfølgelig hadde jeg en svart periode hvor jeg hadde behov for vennskap og omsorg. En av mine beste veninner tok seg av meg og var en venn og støtteperson for meg. Vi ble "besteveninner" etter dette og var mye sammen.

Nå har jeg truffet verdens kjekkeste mann, er forelsket, (tror det er gjensidig). og trodde at livet igjen smilte til meg.

Men veninna mi liker dette dårlig. Hun blir sur når jeg skal treffe han, sier jeg svikter henne og at jeg har glemt at hun en gang hjalp meg.

Nå har jeg begynt å bløffe når jeg skal treffe han, bare for ikke hun skal bli sinna på meg. Dette har blitt avslørt og hun har blitt enda mer sur.

Føler meg dradd i alle retninger, må gi opp en av de to, og føler at jeg svikter alle. (inl. meg selv) Ønsker gode råd snarest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hei!

Hva hvis denne venninna reagerer på samme måte hver gang du treffer en fyr du liker og vil være sammen med...Skal du være single fram til hun finner seg en type også, og selv ikke har så mye tid til venninner? Hvis det er noen som svikter noen her, så er det vel denne venninna di?! Syns hun har misforstått dette med vennskap og venninner...

Syns denne venninna di er litt vel kravstor - og det burde hun få klar beskjed om!

Lykke til med kjærligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å spørre henne HVORFOR hun blir sint??? Det kan ligge noe mer bak enn du aner..

Sett deg ned med henne og snakk ut.. Å ikke i en bebreidende tone eller noe, men si du så gjerne vil vite hvorfor og hva som gjør henne sint ...

Det er mulig at denne venninnen føler at siden hun hjalp deg så skal du ofre din tid på henne nå når du endelig har kommet deg ovenpå igjen og at hun er redd for at vennskapet deres skal forsvinne eller bli dårlig

Forklar henne at dette ikke er tilfelle. At selv om du har funnet deg en mann, så betyr ikke dette at ikke dere to kan ha ett godt og nært vennskap.

Sett av tid til henne også.. Ikke bare til din nye flamme.. Jeg vet det kan være vanskelig, for man vil gjerne tilbringe masse tid sammen med de man er forelsket i , men sett av tid til henne også sånn at hun ikke føler seg oversett.

Snakk med henne og fortell henne hvor mye hun betyr for deg. At du ikke vil miste henne, og at du trenger henne.. Det er ikke alt man kan snakke med sin kjære om osv og at alle trenger VENNINNER.

Du må ta vare på venninnene dine selv om du har fått deg kjæreste, men ikke la henne styre livet ditt. Så konklusjonen er kommunikasjon!

Hun må forstå at du har satt stor pris på alt du har gjort for henne, og vennskapet hennes, samtidig som at du må få leve DITT liv også...

Ønsker deg LYKKE til med kjærligheten og vennskapet ditt jeg.. Det ordner seg nok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

vordan i hule H***te kan hun si at du sviker ved å gå videre med livet ditt,nei er det slik hun er venninna di så tror jeg det er flaks at hun stilte opp for deg da du hadde det grått og trist for denne dama er ikke noe jeg vil kalle en venninne!!!

Kansje hun er forelsket i deg,det kan jo väre en teori eller klansje hun hjalp deg for å hjelpe seg selv om du missforstår meg riktig.

nei gå videre med livet ditt du,og om venninnen din ikke unner deg annet enn ulykke så drit i henne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har forklart henne at vennskapet vårt vil fortsette som før, men

at jeg vil nyte forelskelsen min også.

Men hun vil ikke høre på det, hun vil at vi skal fortsette å gå på byn sammen, reise til syden og andre typiske jenteting (uten en mann på slep).

Gikk plutselig opp for meg at hun kanskje kan ha andre følelser for meg enn rent vennskapelige, men hun har likt gutter før så jeg får ikke helt det til å stemme heller.

Har prøvt å snakke rolig med henne om at jeg må skape meg et liv, hvor hun inngår som en god venn, men hun takler ikke disse samtalene.

Synes det er sårt hvis jeg må bryte all kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

ja men takler hun det ikke er hun ikke en venn å ta vare på.....

selv om det er en litt tynn tröst nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å inkludere henne i hans venneflokk. Hun er sikkert bare redd for å bli alene. Gå ut å spis sammen, gå på kino sammen osv. Er enig at hun reagerer litt sterkt, men samtidig bør man ikke glemme venninnen sine når man får seg kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke gå på byen eller finne på "andre jenteting" uten kjæresten din da? Jeg og hadde blitt litt lei om venninnene mine hadde med kjærestene sine hver gang vi møttes! Vi pleier å ha noen kvelder der vi har med guttene, og også masse jentekvelder. Så jeg håper du ikke har droppet alle aktiviteter med venninna di pga ny kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...